Camping L'Océano d'Or

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op deze camping, voor de kinderen een walhalla met het mooie zwembad incl waterglijbanen en stroomversnelling zelfs met slechter weer vertier genoeg

Het sanitair was recentelijk vernieuwd en zeer proper wij hadden 2 gebouwen op minimale afstand van onze happytent.

Het centrum, het strand, de supermarkt, de haven alles is op loopafstand voor de Lidl heb je wel de auto nodig +/- 15 minuutjes

Onze accommodatie was geboekt bij happy tent dit is een echte aanrader zeer lief gastechtpaar aanwezig (Nederlanders) ook de meiden van de animatie waren Nederlands.

La terierre is een prachtig en rustig zandstrand kortom wij hebben genoten en daarom ook wat extra dagen bijgeboekt.

In de haven is veelal live muziek s’avonds waar iedereen meedanst en de kinderen in de speeltuin zich vermaken, wij gaan zeker terug

Net terug van een heerlijke vakantie op camping l'Oceano d'Or in Jard sur Mer. Onze kinderen van 2 en 5 hebben het erg naar hun zin gehad. Voor kinderen veel leuke dingen te doen in de omgeving. Op de camping hebben we een tent gehuurd van touroperator. Plekjes waren helaas erg klein waardoor weinig privacy. Niet alleen tenten stonden dicht op elkaar, er waren ook tenten die wel meer ruimte hadden. Jammer als je zo'n klein plekje hebt. Verder was er op de camping weinig ruimte om te spelen, geen extra speelveldjes bijvoorbeeld. Er was 1 speeltuin, vooraan op de camping, maar dat is te ver voor kleine kinderen. Wat ons betreft geen 5 sterren camping. Alleen het zwembad en het strand in de buurt is 5 sterren, maar verder niet veel extra's dat het 5 sterren maakt.

Strand is op 2 km afstand, wij hadden fietsen bij, dus dat was prima te doen. Met kleine kinderen niet aan te lopen vanwege hoogteverschil.

Leuke vakantie gehad

Marianne
11-8-2017

Wij hebben hier een leuke vakantie gehad. Stacaravan geboekt via touroperator, dik in orde! Mooi ruim, grote veranda en veel plek. Gezellig geplaatst, tegenover de tenten, privacy genoeg maar contact snel gemaakt. Veel NL, Frans en Engels op de camping, onze zoon had al snel vriendjes gemaakt. Top! Leuk zwembad, niet heel groot, maar prima voor een lekkere duik. Winkeltje klein, maar goed voor de vergeten boodschap, Super U op loopafstand. Afhaal hebben wij 1x pizza's gehaald, waren goed, niet geweldig. Mooie stranden te vinden op een klein kwartier met de auto, fijne golven dus geweldig voor bodyboarden. Leuk om te bezoeken: La Rochelle (75 km), Les Sables d'Olonne (30 minuten), La Tranche sur Mer (30min). Wij hebben een super vakantie gehad, maar na twee wkn hebben wij de omgeving weer gezien, volgend jaar een andere locatie.

We hebben een aantal aanbieders voor L'Océano d'Or voor je op een rij gezet:

We hebben een leuke week gehad!

Barbara
7-8-2017

Camping heeft ongezellige plekken met hoge heggen waardoor je afgeschermd zit van de buitenwereld. Er staan bomen bijna midden op sommige kampeerplekken dus dan is het passen en meten als je in ons geval je camper neer wil zetten.

Sanitair hadden we erger verwacht naar aanleiding van de verhalen hier. Het mag wat vaker schoongemaakt worden, maar mensen horen het zelf ook wat schoner te houden. Al met al viel het mee. De toiletten hebben geen bril, je mag toiletpapier niet doorspoelen maar er staat ook geen prullenbakje.

Zwembad is mooi en goed, er is controle. Het schijnt dat je niet mag zwemmen in een short maar wij hebben geen waarschuwing gekregen. Wel van anderen gehoord.

Veel informatie is in het Frans, vreemd omdat het stikt van de Engelsen op de camping. Personeel van de receptie kunnen ook nog wel een cursus Engels gebruiken, net als de mensen die je naar je plek brengen.

Het strand is best een eindje lopen met kleine kinderen, op de fiets is dan prettiger. Als het eb is komen de rotsblokken te voorschijn. Daar zoeken de kinderen krabbetjes en visjes tussen. Waterschoenen zijn aan te raden.

Boulevard is niet zo groot, er zijn 3/4 restaurants.

Op maandag is er markt in het dorp, heel groot en vooral heel erg druk. Op donderdagavond is er markt in de haven en die is leuk om over heen te lopen.

Geen 5 sterren camping

Desiree
26-7-2017

Touroperator tent geboekt nooit problemen maar deze x was t anders. Tent stond op slechte plek bijna geen zitplek erg jammer na 4 dagen verhuisd naar "betere" plek. Sanitair is prima maar zeker geen luxe. Schoonmaak laat te wensen over. Animatie niet boeiend veel Franstalig.

Afstand naar het strand is 1,4 km is te doen maar met hele kleine kinderen toch te ver.

Winkeltje is klein en duur. Snackbar kun je pizza en patat krijgen maar ook echt niet lekker.

Wel veel Nederlanders op deze camping.

Beetje tegen gevallen.

Alex
23-7-2017

Geboekt vanwege de goede recensies voor de animatie.

De animatie doet vrijwel niets om kinderen mee te krijgen. En je moet zelf het programma zoeken. Ook is het veel in het Frans.

Het zwembad is goed. Veel controle en stroeve tegels.

De tenten staan wat ongezellig.

Zeker geen 5 sterren waard.

Het is een grote camping met Nederlanders, Fransen en Engelsen. Sanitair was schoon en werd regelmatig schoongemaakt. Veel animatie zonder dat je er last van had. We waren er met 3 kids van 4 t/m 10 jaar en ze hebben zich heerlijk vermaakt.

Heerlijke vakantie, aan de Atlantische kust

Y.Dorenbos
17-9-2016

Het nabij gelegen dorp is te lopen vanaf de camping. Wat ook geldt voor het strand, avondwandeling. Om overdag te gaan zonnen gingen wij wel met de auto. Wij vonden het iets te ver om daarmee te moeten sjouwen.

Op de camping geen restaurant, maar wel een goede, heerlijke pizza en/of snack af te halen.

Hele leuke camping

W Groeneveld
17-9-2016

Goede camping met veel engelse en nederlandse gasten. Sanitair word goed schoongehouden. Er word goed engels en nederlands gesproken. Jard sur mer heeft een leuke haven en ook daar worden s' avonds nog activiteiten georganiseerd. Ook kun je daar lekker eten of een ijsje kopen. Wij hadden prachtig weer dus druk in het zwembad en op het strand. Op de camping is bijna iedere avond wel wat te doen van een bingo tot disco of een goochelavond. Wij hebben het er prima naar onze zin gehad

Prima camping!

Arnold
5-9-2016

Wij (2 volwassenen en 4 pubers) hebben hier 2 weken met een camper gestaan. Over de kinderanimatie kan ik dus niets zeggen want daar werd geen gebruik van gemaakt.

We vonden de camping prima, het was er schoon, heeft een prima zwembad en het strand is op loopafstand (15 a 20 min lopen). De plekken zijn groot genoeg en voldoende schaduw . 's Avonds waren de paden slecht verlicht dus zou een verbeterpunt kunnen zijn. Op de camping voornamelijk Fransen, Engelsen en Nederlanders. Campingwinkel prima voor "noodgevallen" zoals stokbrood of water bijvoorbeeld, maar een grote supermarkt ligt op nog geen 5 minuten fietsen (met boodschappen te ver om te lopen vinden wij). Vanuit de camping werd er vrijwel niets georganiseerd en ook in de omgeving weinig activiteiten. Wat de omgeving betreft is het dus wat aan de saaie kant, maar het is maar net waarmee je dat vergelijkt. Het strand is op zich prima, maar er ontbreekt een strandtentje. Al met al wel een voldoende qua prijs/kwaliteit.

We hebben een aantal aanbieders voor L'Océano d'Or voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L'Océano d'Or in Jard sur Mer( Vendee), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L'Océano d'Or zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L'Océano d'Or scoort een 7.25 uit 10 op basis van 172 reviews.