Camping RCN La Ferme du Latois

Camping RCN La Ferme du Latois

9Fenomenaal

Frankrijk, Pays de la Loire, Coëx (Vendee)

9Fenomenaal

• 8.1Eetgelegenheden

Zoover silver Award 2019

We hebben een aantal aanbieders voor RCN La Ferme du Latois voor je op een rij gezet:

Meer camping info

Camping RCN La Ferme du Latois is een echte familiecamping. Het zwembad is niet groot maar wel gericht op kinderen met glijbanen. Aanrader is om een keer aan te sluiten bij de Table d'Hôtes, waar je samen eet met andere gasten. Het strand is niet ver weg, maar ook leuk zijn de historische kastelen of een bezoek aan Puy du Fou.

355 reviews over Camping RCN La Ferme du Latois

• 10Smeldasmekens26-09-2020

Mega leuk

Heel leuk en rustig. Dat heeft waarschijnlijk met corona te maken. Ook het restaurant was gesloten

Gereisd met partner in september 2020

• 10Aa floor24-08-2020

Een rustige, nette en up to date

We hebben genoten op deze campingplaats;de camping staat bekend om de ruime plekken en veel boomschaduw; wel een beetje afhankelijk op welke plek je terecht komt. Mooie en nette camping met goede faciliteiten; een heerlijk zwembad. De afstand naar Atlantische oceaan en de stranden is goed te doen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2020

• 8Marielleschipperen19-08-2020

Heerlijke familiecamping

Leuke ruime nette RCN Familiecamping. Overwegend Nederlandse gasten. Plekken ruim genoeg voor grote vouwwagens tenten en caravans. Rondom de visvijver vaak schaduwrijker. Wij vonden die plaatsen wat rustiger en minder betrokken bij de camping. Andere kant was meer reuring en zonnigere plekken. Vanalles te doen in de omgeving en ideaal voor strandliefhebbers

• 10Hannibi18-08-2020

Super vakantie

Wij hebben 3 weken op comfort plek gestaan met 2 kinderen. Hebben wederom een hele fijne tijd gehad! De weg naar het toiletgebouw zou wel wat meer verlicht mogen worden

• 7Marwan18-08-2020

Had er iets meer van verwacht

Gezien de recensies en ook ervaringen van familie, had ik iets meer van de camping verwacht. De camping is mooi aangelegd met grote staanplaatsen. De beheerders en personeel van de camping waren wel behulpzaam en vriendelijk, alleen liepen de wachttijden bij met name de horeca, maar ook bij de receptie soms de spuitgaten uit. De camping was half leeg ivm de corona crisis, maar dat was maar goed ook, anders was het wel erg druk geweest bij de toiletgebouwen. Bovendien waren die nu al nauwelijks bij te houden qua hygiene. 's Avonds vaak koud water bij het douchen en de afwas. Zwembad erg leuk voor de kinderen, maar vond het zelf persoonlijk op bepaalde tijden wat te druk ivm het corona virus. Animatie viel wat tegen. Veelal gericht op jongere kinderen en beperkt plek, waardoor we altijd te laat waren met inschrijven. Daarom hebben mijn kinderen uiteindelijk nergens aan kunnen meedoen. Mooie stranden op kleine afstand.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Beste familie Marwan,

Hartelijk dank voor uw review en fijn om te horen dat u onze grote plaatsen en gastvrijheid heeft gewaardeerd. Het is inderdaad 10 dagen heel druk geweest op de camping en we hebben ons best gedaan om de sanitair gebouwen zo goed mogelijk bij te houden.

Helaas hebben wij door de opgelegde protocollen van de Franse overheid maar weinig activiteiten door kunnen laten gaan, waardoor ons animatieprogramma beperkt was. Vooral onder de 12jaar konden we nog wat activiteiten door laten gaan, waardoor het programma vooral op deze leeftijdscategorie was gebasseerd.

We zien u graag nog eens terug bij onze camping in de Vendée,

Met vriendelijke groet, Team RCN Camping la ferme du Latois

• 9Melanie15-08-2020

Erg gemoedelijk, ruime plekken en leuke omgeving

Erg mooie camping. Hele ruime plekken. Door de coronamaatregelen was de animatie was minder aanwezig. Maar de kinderen hebben zich geen moment verveeld. Het zwembad is leuk en heerlijk verwarmt water. Het strandje op 15 min rijden en gratis parkeren in geweldig! Zowel voor kleine kinderen (als het eb is) als voor grotere kinderen en volwassenen. Op de camping is het heel gemoedelijk en 's avonds rustig. Het voetbalveld is super voor de kinderen, tot 's avonds laat. Leuke speeltuintjes ook. 2 kleine minpuntjes: wat weinig kraantjes bij de plekken en bijna alleen maar grindpaden. Er kan dus niet gestept worden. Omgeving is ook leuk. Veel te doen zonder ver te rijden.

• 9ronald13-08-2020

Hele fijne kindvriendelijke camping!

We verbleven 10 dagen in een mobile home op de camping. De camping is een rustige kindvriendelijke camping met voldoende ruimte. Veel Nederlandse gasten waardoor de kinderen direct vriendjes en vriendinnetjes hadden. Een leuk zwembad met twee glijbanen de kinderen hebben zich hier prima vermaakt. Personeel zeer vriendelijk en de beheerders maken regelmatig een ronde over de camping langs alle plekken. Het is een mooie uitvals basis om een keer te gaan klimmen of lekker naar het strand te gaan. Wij hebben heel erg mooi en warm weer gehad en hadden een airco in onze accomodatie zeker prettig gevonden :-) Camping is prima corona proef en hier merk je weinig van.

Beste Ronald,

Hartelijk dank voor uw review! Fijn om te horen dat u een goede vakantie heeft gehad in de Vendée. We geven onze gasten graag tips voor leuke uitjes in de omgeving, er is genoeg te doen!

Graag tot ziens! met vriendelijke groet, TEAM RCN Camping la ferme du Latois

• 7Ineke10-08-2020

Rustige camping, ik miste wat vertier...

Wij zaten in een Safaritent (in coronatijd). Bij aanvang was het rustig op de camping, bijna saai maar in de loop van de week kwam er meer vertier. Tent was mooi. Op dag 2 ging de grote glijbaan kapot en die was de rest van de 9 dagen ook niet meer gemaakt (onderdeel was in bestelling begreep ik). Bizar vind ik dat RCN glijbanen kennelijk niet voor aanvang van het seizoen controleert. Wij hebben dit twee jaar geleden op RCN Moulin de la Pique ook al meegemaakt. Gemiste kans. Winkeltje slecht: verschimmelde kaas in koelkast en er lag een serie pakken soep die ruim over datum was en niet meer te eten. Bij de animatie moest mijn dochter plakken met plakband ipv lijm en was er maar 1 kleur om mee te kleuren. Onnodige zuinigheid die eenvoudig op te lossen is. Ik miste wat 'gezamenlijk vertier/gezelligheid'. Parkmanager/familie overigens wel erg aardig, deden goed hun best. Wij zouden gezien bovenstaande helaas niet meer voor RCN kiezen.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Beste Ineke,

Hartelijk dank voor uw review en tijd om onze camping te beoordelen. Hier kunnen we alleen maar van leren!

De glijbanen en alle zwembadtechniek wordt aan het begin van het seizoen goed doorgelopen en door een extern gespecialiseerd bedrijf gecontroleerd. Toch kan het helaas voorkomen dat er een pomp gedurende het seizoen stuk gaat en dat deze vervangen moet worden. Excuses voor het ongemak. Geluk hebben we meerdere glijbanen zodat de kids toch nog een leuke dag in het zwembad kunnen beleven!

We hopen u nog eens te kunnen ontvangen op la ferme du Latois, een camping die bekend staat om zijn gezamenlijke gezellige activiteiten. Helaas waren deze activiteiten niet mogelijk door de protocollen rondom Corona, maar we hopen volgend jaar weer een vol programma te kunnen bieden.

Met vriendelijke groet, Team RCN La ferme du Latois

• 9Fam. Visser08-08-2020

Ruimte, rust, strand dichtbij, fantastisch!

Een camping met veel ruimte! We zaten in een chalet, prachtig plekje bij de visvijver. Zeer vriendelijk personeel. De kinderen hebben zich geen moment verveeld. Het strand ligt op 10 min rijden, fantastisch! We hebben een geweldige vakantie gehad!

• 9Staat v/h sanitair

• 10A peters0131-07-2020

Vriendelijke gezinscamping

Mooie camping met zeer royale plaatsen. Zeer geschikt voor gezinnen met (jonge) kinderen. Zeer vriendelijke en behulpzame eigenaren. In de omgeving mooie stranden en steden zoals Rochelle, Les Sables d'Onlonne en zeker niet te vergeten Nantes.

Gereisd met partner in juli 2020

Camping RCN La Ferme du Latois info