Brétignolles sur Mer (Vendee)

We hebben een aantal aanbieders voor Brétignolles sur Mer (Vendee) voor je op een rij gezet:

vakanties Brétignolles sur Mer (Vendee)

Reviews over Brétignolles sur Mer (Vendee)

mijn tweede thuisbasis, al 46 jaar lang !

Frans,
    21-4-2017

Brétignolles sur Mer is een heerlijk dorpje aan de Atlantische kust, een fantastische kustlijn met een afwisseling van mooie vrijstaande huizen, allen met een andere uitstraling en wat mooi is, geen saaie flats of appartementencomplexen,wat de sfeer van het dorp ten goede komt. Mooi aangelegde fietsroutes en wandelpaden langs de kust en door de duinen, kilometers lang. Een verscheidenheid aan stranden, met rotsen, zandstranden, voor ieder wat wils. Voor de wat kleinere kinderen mooie rustige baaitjes om te poedelen. Uitvalbasis naar het noorden, zo'n 10 kilometer. een leuk vissersdorpje, Saint Gilles Croix de Vie, om te ontdekken, met vele restaurantjes en een leuk winkelstraatje. Naar het zuiden toe, zo'n 20 kilometer, een luxe badplaats, Les Sables D'Olonnes met een prachtige promenade langs de Atlantische kust, ook hier vele restaurantjes en leuke straatjes om te shoppen. Beide plaatsen zijn overigens ook prima te bereiken per fiets over de eerder genoemde fietspaden, schitterende tochtjes. Bretignolles is een waar surfparadijs, zowel kite surfers, branding surfers(met een speciaal aangelegde promenade voor kampioenschappen) en de "ouderwetse" planksurfers kunnen hun hart hier ophalen. Enig minpuntje is, dat er op dit moment investeerders een luxe jachthaven willen creëren in het dorp. Over de komst van deze haven moet nog worden gestemd, de authentieke bewoners van het dorp zijn tegen de komst van de haven. Brétignolles heeft iedere donderdag en zondagochtend een markt en in het seizoen worden er verschillende evenementen georganiseerd voor zowel jong als oud.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Mooie zandstranden

Yuri Berens,
    15-8-2014

De Vendee is een mooie streek is goed aan te rijden. De stranden zijn super en lekker ruim. Voor hele kleine kinderen zijn de golven soms wel wat hoog en gevaarlijk. In de omgeving is voldoende te doen, zowel voor de natuurliefhebbers alsook voor gezinnen met kinderen. Wij gaan zeker nog eens terug naar deze streek!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Super!

Niet van toepassing toch?,
    3-8-2009

Mijn vakantie in Bretignolles sur mer was fantastisch! Geweldige stranden en veel vakantiehuisjes op loopafstand van het strand. Het pleintje met de draaimolen (ik weet niet hoe het heet) is heel gezellig, vaak zijn er optredens en ik raad het 'Cafe de la plage' aan; vriendelijke bediening en ideaal om wat te drinken of om 's avonds iets te eten, de jongen achter de bar kan trouwens tot 4 tellen in het nederlands en 'dankyouwel' zeggen! =)

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

mooie trip

A.Arends,
    22-10-2008

mooie omgeving,aardige mensen, leuke badplaats Les sables.Zaten in Bretignollis in Stacaravan op camping les Dunes.prima voorelkaar,wel rustig maar goed eind seizoen is dat normaal,in hoogseizoen heb je daar genoeg te doen en te kijken,mooi starnd,...

Gereisd met partner in Mon Sep 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Niet heel toeristich, geen uitgaansleven, weinig cultuur,

Frank,
    6-7-2006

Niet heel toeristich, geen uitgaansleven, weinig cultuur, maar wel een prachtige omgeving met mooie fietspaden langs het strand, mooie stranden, 2 speeltuintjes in het stadje (1 achter kerk in centrum = eenvoudig en 1 nabij meertje en het strand = fraai). Meerje overigens ook uitstekend geschikt voor kinderen. Ligt net even achter de duinen aan de zuidkant van Bretignolles. Grote Supermarkt Super U aanwezig met tankstation. VVV is ook aanwezig. Fietsverhuur mogelijk in stadje. O.a. op zondag markt.

Gereisd familie in Thu Jun 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Brétignolles sur Mer (Vendee) scoort een 8,1 uit 10, op basis van 46 reviews