Camping Les Vikings

53 reviews over Camping Les Vikings

• 2019
    7A Koopman09-08-2019

Heerlijke vakantie gehad

Prima camping, niet te druk. Nette caravan, wat harde bedden maar dat hoort er toch beetje bij. Het park zat vol maar gaf geen ' druk' gevoel. Onze kinderen van 3 en 4 vermaakten zich prima in de speeltuin en springkastelen. Je hoeft alleen maar de straat uit te lopen en je bent bij het strand. Restaurant was prima. Het meeste personeel was vriendelijk.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    5Bob13-08-2018

Voor ons echt niet meer!

Oké: het restaurant heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. Het privé sanitair bij de standplaats was ook prima. Niet oké: ontvangst onvriendelijk en niet klantgericht. Het zwembad is niet te groot en de animatie een aanfluiting, wat een knullige toestand. Een lullig podiumpje, matige artiesten, geen verlichting bij voetbalveld s'avonds . Wij hebben ons erg geïrriteerd aan gasten die na 23.00 uur (ook al veel te laat maar goed) nog luidruchtig zijn. Sommige gasten presteerden het om een 65inch tv met playstation mee tenemen en om 22.30 nog even een schietspel te gaan spelen met surround systeem. Helaas ook ouders die hun kinderen niet aanspreken hun stemgeluid te verlagen tussen 22.30 en 's morgens 8.30. Overigens spreekt deze camping haar gasten hier ook onvoldoende op aan. Tip: evalueer met je gasten hoe zij de camping ervaren en wat er verbeterd kan worden! Wij vonden de camping véél te duur voor wat we kregen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 5Betje23-06-2018

krappe mobilhome, vriendelijke camping.

Voor 2 personen en 2 honden een 4 persoons mobilhome geboekt. Laat u zich niet misleiden door de foto die op de site staat van touroperator, deze is misleidend. Krappe plaats en terras die voor 3/4 is gevuld met een picknicktafel. Slechte slaap (keiharde matrassen) en zitcomfort, picknicktafel is lastig om aan te zitten, zeker voor 50 +. Personeel uiterst vriendelijk en correct te woord gestaan in het Nederlands. Campingwinkel ruime keuze. Zwembad, buitenvloer scherp met gemene steentjes en lastig om via trappetje het zwembad in te komen, maar zwemwater heerlijk op temperatuur. Strand voorzien van vele stenen, maar ideaal om te wandelen en lekker dicht bij de camping. Bezoek Cap de La Hague, Gratot, Coutances en Sortosville en Beaumont dit is zeker aan te bevelen. Voor ons de 19e keer geboekt middels verhuur tent/mobilhome en 5x in Normandië, maar zo krap als deze mobilhome en slecht slaap en zitcomfort hebben we nog niet gehad. Helaas.

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

3Mirjam12-08-2016

Nooit weer

Elke ochtend om 6 uur werden we wakker door de verschrikkelijke herrie van zware vrachtwagens die stenen aan en afvoeren naar een naast de camping gelegen terrein. Op zich een fijne camping maar veel te veel geluids zeg maar gerust herrie overlast van de steenverwerking. Het sanitair op zich redelijk schoon. Echter nergens wc brillen en verdrr een heel zuinig douchestraaltje waar je met je speciale sleutelmuntje 15 min per dag van gebruik kunt maken. Strand prima alleen met eb kun je de zee niet in omdat die er niet is er zijn dan alleen rotsen. Verder moet je ver rijden om dingen te bezoeken. In Cherbourg is de duikboot erg interessant.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 3Gert van Egmond09-08-2016

Luxe gevangenkamp

Boven op elkaar. De bbq van de buren ondet je raam. Op warme dagen trekken de lokale ziguenerfamilies gratis naar het zwembad. Ben je een echte Viking ga hier dan op avontuur.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 7Ron27-07-2016

Voor één keer leuk

Mooie, ruime en beschutte plek. Helaas weinig stroom op het stopcontact. De toiletten waren meestal heel schoon en qua aantal ruim voldoende. Het zwembad is vooral leuk voor kinderen onder 12 jaar. De wifi-voorziening kan beter (alleen beschikbaar bij de bar, eenmaal per dag). Om wat van de omgeving te zien moet je wel ver rijden. De kust van Zuid-Normandië is qua natuurschoon heel mooi. Een aanrader is de dagtrip naar Jersey, die weliswaar prijzig is, maar ook de moeite waard. Om te shoppen hoef je niet naar Barneville-Carteret te gaan.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 8Joycev8821-06-2016

Super vakantie gehad!

Wij zijn net terug van 2 weekjes op deze camping. Wij hebben het er prima naar ons zin gehad. Alles was netjes en schoon, vriendelijk personeel (ook NL-sprekend). Ook zijn wij 2x wezen eten in het restaurant, prima prijs-kwaliteitverhouding. Gratis wifi bij de bar/restaurant, betaald bij je eigen huisje. De camping is niet groot, maar genoeg te doen. Rustige omgeving, 's morgens word je wakker door de fluitende vogels. Ook in de mooie omgeving genoeg te beleven. Langs de kust staan ook bordjes van routes om te volgen, ook de moeite om te doen, kom je langs veel mooie plekjes. Zou graag nog eens terug gaan!

Tips om heen te gaan, abdij d'hambye, chateau ravelet vlakbij Cherbourg, de invasiestranden Utah en Omaha, Amerikaanse kerkhof, pointe le hoc en wat verder weg St Michel! (Wel vroeg gaan ivm drukte in de smalle stijle straatjes)

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2016

• 9Heidi23-05-2016

Prachtige camping met uitzicht op Jersey.

Vanuit Barneville-Carteret gaat er een boot naar Jersey, maar de vertrektijden wisselen vanwege de getijden, sommige dagen gaat de boot helemaal niet. Ondanks dat we dat uitstapje niet konden maken vonden we het toch leuk hier, want Village Les Vikings is een fijne camping op zo'n 500 meter van een breed zandstrand. Mooie ruime staplaatsen en veel groen. Goed en schoon sanitair. Op de camping is een mooi zwembad aanwezig. In/om de bar kun je gratis gebruik maken van wifi, op je eigen staplaats moet je daarvoor betalen. Stroom is 10A.

Gereisd met partner in juni 2015

• 9Familie Van de kerckhoven24-08-2015

Fantastische vakantie

Camping Les Vikings is een kleinschalige en kindvriendelijke camping met leuke animatie en vriendelijk personeel ( eveneens Nederlands sprekend). De staanplaatsen zijn groot en de camping zelf is zeer net. Het sanitair verdient een extra pluspunt. We hebben nooit eerder zo een modern en verzorgd sanitair gezien. Het winkeltje op de camping is zeer klein maar in korte nabijheid is er een grote supermarkt (Carrefour). Het restaurant op de camping daarentegen is zeker de moeite waard. We gingen er tweemaal eten. Aanraders zijn de salades en het buffet.

We beleefden een fijne week. De tijd was echter te kort om alle activiteiten en bezienswaardigheden in de ruime omgeving te bezoeken. We zullen dus zeker nog eens moeten teruggaan. Dat doen we met plezier.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8Edwin22-09-2014

Leuke camping!

Hele leuke camping die zeker aan de weg timmert met Nederlands sprekende stagaires die je te woord staan. Mooie nieuwe Mobile homes, brandschoon en voldoende ruimte. Camping zelf is niet groot maar wel leuke animatie voor de kinderen. De Tieners zullen er niet zo veel hebben. Zwembad is schoon en leuk om te vertoeven. De afhaalmaaltijden verschillen helaas, de eerste keer zat er bijna niets op de pizza, de 2e keer gelukkig wel. Een snackbar zou echter een welkome toevoeging zijn, je kan eigenlijk tussen de maaltijden door alleen een warme wafel halen besmeert met Duo Penotti.

• 6Eetgelegenheden

• WaterparkAanwezig
  • Aantal glijbanen3

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand10 minuten lopen, 5 minuten met de auto, 500 m

• Animatie programmaKids Club (10-13 jaar), Kids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderdisco, Speeltuin, Waterpark

• Soort gerechtenFrans

• Betaalde wifiOp de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
  • ReceptieLate check-out mogelijk
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bibliotheek
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Karaoke
  • Overige servicesFietsverhuur, Krant, Post service, Stomerij, Ticket service, Wasserette

• Autovrij parkJa
  • ParkeermogelijkhedenParkeerplaats