We hebben een aantal aanbieders voor Lille voor je op een rij gezet:

vakanties Lille

We hebben een aantal aanbieders voor Lille voor je op een rij gezet:

Reviews over Lille

Mooie gezellige stad met oud centrum!

Sandra
    6-2-2019

Super leuke stad op minder dan 3.5 uur rijden van Utrecht. De stad heeft een mooi oud centrum met een Grand Place en gezellige straatjes met leuke restaurants, cafeetjes, fantastische patisserieën en chocolaterieën. Er is genoeg te zien en te bezoeken zoals o.a. Palais des Beaux Arts, La Vieille Bourse, Lille Citadelle, Palais Rihour en nog veel meer. Een must see is het La Piscine museum in Roubaix, zo'n 15 min rijden vanaf Lille.

Gereisd Met vrienden in oktober 2018

Gezellig

Saskia
    1-12-2018

Hele gezellige stad met oud Frans en knus gevoel op 2,5 uur rijden vanaf Utrecht. Leuk voor een stedentrip van een paar dagen. Er is genoeg te zien en te doen (kleine dierentuin, musea, veel restaurants, en ook wat te shoppen als je daarvan houdt.

Gereisd Met partner in november 2018

Vlaamse- Franse super parel nabij België

Raspy
    28-1-2018

Op twee dagen kan je de stad volledig zien! Vieux- Lille zeker doen! Talloze hippe boetieks in oude mooie panden. Naast kledij leuke interieurwinkels, pubs, resto's en patrimonium. Hier moet je tijd voor maken - sfeer opsnuiven in de talloze kronkelende geplaveide straten! Zeker bezoeken kathedraal, Palais des Arts (tweede van Frankrijk naast het Louvre), grote Markt, mooie citadel en dierentuin (klein) nabij het centrum.... Elk eerste weekend - de grootste braderij van Europa (wél doen nadat je de stad reeds bezocht heb, gezien superdruk). Wanneer: tijdens kerst super mooi versierd en de sales zijn steeds de moeite. Naast vieux- Lille heb je Lille Europe en de commerciële winkelstraten, shop tot je dropt.
    Cafés en pubs rond de grote markt mijden mbt lunch - diner, te duur voor wat het is! Dit is één van de minpunten, talloze bezoeken maar nog geen leuke lekkere resto gevonden prijs- kwaliteit die men vaak terug vindt in België. Lille heeft verschillende buurten, wel opletten voor bepaalde quartiers! En pickpockets! Indien je op bezoek bent, ook eens de moeite om de metro te nemen naar Roubaix. Vergane glorie, oude industriestad - behoort tot de agglomeratie Rijsel. Heeft twee grote outletcenters in het centrum. Een omgebouwd zwembad tot museum! Oude industriesfeer! Vergeet de Wazemmes Lille Market niet op zondag en in de zomer. Ik vind het een zaaaaaaaaaaaaaaaalige stad naast Brussel en dicht tegen het mooie Kortrijk. Indien je zin hebt om een Vlaamse compacte stad te bezoeken met trendy zaken dan is Kortrijk aan te raden! ;) In Lille zal je als toerist regelmatig het "Vlaams" horen. Er is ook een boek uit over Lille - was Culturele hoofdstad! Stad neemt op bepaalde fronten een belangrijke plaats in binnen Frankrijk en heeft in het algemeen een goede naam. Vieux- Lille wordt wél een beetje vergeleken met de Maraiswijk van Parijs. Het is een mix van Vlaamse- Franse cultuur - de ene keer ben je Vlaanderen en de andere keer in Frankrijk!!!

Gereisd Alleenreizend in september 2017

Klein, maar mooi.

E. Notebaert
    19-12-2017

Mooie architectuur, heel veel winkels (ideaal om te shoppen), goede restaurants. Minpunt is wel de grote hoeveelheid zigeuners dat je komen storen als je ergens neerzit of op terras zit. Daarnaast is het een leuke stad.

Gereisd Met vrienden in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi, proper, gezellig stadje met mooie gebouwen

Ann
    25-7-2017

Je kan alles te voet doen, gezellig, mooie gebouwen. Kathedraal is zeker eens te bezoeken. Zoo is ook wel leuk, is niet zo groot, 4 euro/volwassen, kinderen zijn tot 17 jaar 2 euro: gezin (= 2 v+2 kinderen):10 euro. op een uurtje ben je wel rond. Bij Flunch kan je goed en goedkoop eten ( lijkt op de lunch garden). Er zijn ontzettend veel eetgelegenheden en veel winkels.

Lille scoort een 7,8 uit 10, op basis van 131 reviews