header
Nord-Pas de Calais

Vakantiebestemming om de hoek

Moet je altijd ver weg voor een geweldige vakantiebestemming? Mooi niet! Op nog geen vier uur rijden vanuit Nederland ligt Nord Pas de Calais. Met de prachtige kustlijn, idyllische stranden en uitgestrekte natuurgebieden is de variatie eindeloos. En dan zijn er ook nog talloze fascinerende kastelen om te bezichtigen. Klinkt goed, toch?

Inspiratie voor Nord Pas de Calais

4x doen in Nord Pas de Calais

Kunst & cultuur

Jouw uitvalsbasis in Nord Pas de Calais

Levendig Lille

Lille wordt ook wel de meest Vlaamse stad van Frankrijk genoemd. Wanneer je goed kijkt, kun je op tal van bezienswaardigheden nog oude Nederlandse teksten tegen komen. De rijke historie met indrukwekkende cultuur, leuke winkeltjes en gezellige restaurants maken de stad zeer aantrekkelijk om een paar dagen door te brengen.

Historisch interessant Calais

Calais staat natuurlijk bekend als vertrekpunt naar andere bestemmingen, maar een bezoek aan de stad zelf is ook zeker een aanrader. Wanneer je door het centrum struint, ontdek je historische bezienswaardigheden en een prachtig beeldhouwwerk van Rodin. Ook kunstliefhebbers kunnen hier met meerdere interessante musea hun hart ophalen.

Romeinse oudheid: Boulogne-sur-Mer

Op steenworp afstand van Lille ligt het sfeervolle Boulogne-sur-Mer. De voormalig oude Romeinse uitvalsbasis is vandaag de dag een interessante toeristenplaats met een boeiende geschiedenis, gezellige lokale markten en heerlijk verse vis. Deze plaats is beroemd vanwege de geheel eigen gastronomie. Er zit dus maar één ding op: proeven.

Genieten in Arras

Ieder jaar komen duizenden vakantiegangers in Arras genieten van de eeuwenoude architectuur, de culturele aspecten en de gezelligheid van de comfortabele terrassen. Met kerst is de stad helemaal in trek wanneer één van de grootste kerstmarkt van de regio van start gaat. Daarnaast is het heerlijk wandelen in de omgeving. Dus plankgas naar Arras!

5x top campings

Camping Chateau du Gandspette

In alle rust en comfort genieten van de schitterend groene omgeving? Dan zit je goed bij Camping Chateau du Gandspette. De ruime kampeerplaatsen bieden privacy en op het terrein zijn verder twee (verwarmde) zwembaden, een tennisbaan en een uitstekend restaurant te vinden. Kom met eigen tent of caravan, of huur een comfortabele stacaravan.

Camping La Bien Assise

Gelegen in het groen van Nord Pas de Calais ligt dit verscholen pareltje, op slechts een paar uur rijden vanuit Nederland. Ideaal voor een onbezorgde gezinsvakantie. Kinderen leven zich uit in de natuur of bij de leuke speeltuin. Ga wandelen, fietsen of midgetgolfen en eet ‘s avonds bij het goed aangeschreven restaurant. Heerlijk samen weg.

Camping Municipal Olympic

Dichtbij de kust ligt deze sfeervolle drie-sterren camping die jaarlijks op veel terugkerende gasten mag rekenen. De campingplaatsen geven een groot gevoel van ruimte. De speeltuin en het sportgedeelte zullen kinderen zeker waarderen. In de zomer is het helemaal feest wanneer je in zee kunt zwemmen of windsurfen. Gevarieerd genieten.

Camping Les Pins

Deze vier-sterren camping is een ideale uitvalsbasis voor de vakantieganger die op zoek is naar rust en ruimte. Met het strand op drie kilometer afstand ben je echter nooit ver weg van de actie. Geniet van het overdekte zwembad, het buitenbad met jacuzzi of maak een mooie wandeling in de afwisselende groene omgeving. Even helemaal weg.

Camping La Dune Blanche

Deze groots opgezette camping is met een waar zwemparadijs een ideale vakantiebestemming voor het hele gezin. Kinderen zullen niet uit het water te slaan zijn. Wellicht dat ze te verleiden zijn tot een potje jeu de boules of tennis, of voor een wandeling door de schitterende omgeving. Het vriendelijke personeel voorziet je graag van tips.

4x doen in Nord Pas de Calais

Historisch stadsbezoek in Boulogne-sur-Mer

Ben je gek op slenteren door een lieflijk plaatsje met veel culturele en historische schatten? Dan zul je een stadswandeling door Boulogne-sur-Mer zeker waarderen. Wandel binnen de ommuurde stad die nog altijd in goede staat verkeert. Blijf zeker even staan bij de Domkerk die met zijn authentieke uiterlijk de blikvanger van de stad vormt.

Gratis toegankelijk: de dierentuin van Lille

Tijdens een gezinsvakantie kan met regelmaat de portemonnee worden getrokken. Hoe fijn is het dan dat je deze dierentuin gratis kunt bezoeken? Dit kleinschalige park heeft onder andere apen, neushoorns en zebra’s die het bekijken meer dan waard zijn. Hebben de kinderen daarna nog energie over? Dan is de speeltuin een leuke optie.

Jetsetten in Wimereux

Deze mondaine badplaats leent zich uitstekend voor buitenactiviteiten zoals paardrijden, zwemmen, golfen of het maken van een ontspannen zeiltocht. Ook winkelliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen. Al wandelend door de stad passeer je oude villa’s die het leven van weleer op een mooie manier blootleggen.

Kunst kijken in Calais

Kunstliefhebber? Dan kun je je in Calais prima vermaken. Bezoek zeker het Musée des Beaux Arts en het Musée de la Guerre. Dit oorlogsmuseum is gehuisvest in een echte door de oorlog beschadigde bunker, wat het geheel een bijzondere sfeer geeft. Absolute aanrader!

• Type accommodatie

Reviews over accommodaties in Nord-Pas de Calais

geweldige camping

roels luc
    7-5-2018

geweldige mooie en verzorgde camping, volgens mij de beste in de regio

sanitair kraaknet !

zeer mooie en ruime staanplaatsen op een verzorgd grasveld

rustige sfeer op de camping en s'avonds muisstil

Carrefour supermarkt op 5min rijden van de camping

ik kan echt geen minpunten bedenken

hier komen wij zeker terug

dikke pluim voor uitbaters en personeel

Prima prijs kwaliteits verhouding

Eric
    19-12-2017

Prima gelegen in Lille Centrum, mooie kamers, prima diner en ontbijt, schoon.

Parkeren kun je het beste doen in de achtergelegen parkeergarage Nouveau Siècle op een paar minuten lopen.

Voor de deur parkeren is erg druk en ook duurder dan de garage.

Wij zaten er met 2 volwassenen en 1 kind van 15 jaar via touroperator voor 198 euro voor 2 nachten incl. 2 x ontbijt, 1 x diner en 24 uur gratis parkeren in de garage Nouveau Siècle.

Ook nog 3 kaartjes voor het reuzenrad op de kerstmarkt inclusief. 👍

Super mooi, super gelegen.

E. Notebaert
    19-12-2017

Prachtig hotel, goed ontbijt, ideale ligging. Zowel de architectuur als de inrichting zijn zeer mooi. Service is ook goed. Al bij al heel goed hotel.

Superleuk

Breuls
    4-8-2016

het appartement in de duinen was piekfijn in orde, lekker gezellig naast de duinen.De kinderen vonden het heel leuk en hebben een onvergetelijke vakantie beleefd

Een aanrader!

martine thijs
    3-8-2015

Wij waren zeer tevreden over het huisje, verzorgd, goed ingericht, alles aanwezig. Het huisje is omheind en de auto kan je binnen de omheining plaatsen. Super gemakkelijk met kleine kinderen. Super vriendelijke eigenaars. Ik heb begrepen dat ze dit nog maar kort doen en ik vind dat ze het heel goed doen. Misschien wat kleine tips voor hun: meer gerechten in de brasserie, internet in orde maken, ... Zeer goede infobrochure. Veel bezienswaardigheden in de buurt. Wij zijn elke dag naar twee plaatsen geweest. Allemaal zeer kortbij. Echte aanrader

Nord-Pas de Calais scoort een 7 uit 10, op basis van 633 reviews