Camping La Tuque

• Onvoldoende: 1 - 5

Een aanrader!

Annemarie
3-7-2018

Prachtige camping! Veel bomen, mooi plaatsen! Zeer aardige mensen! Behulpzaam en vriendelijk! Lekker zwembad. Wij waren er in het voor seizoen, er waren een paar gezinnen met jonge kinderen. Zij waren meestal in het kleine zwembadje daardoor hadden wij het zwembad vaak voor onszelf! Heerlijke luxe 👍. Vanaf het terras een prachtig zicht op de ondergaande zon. Kortom, mooie, rustige plek! Echt iets om nog eens terug te komen!

Prachtige Natuurcamping

Cathy Faase
12-12-2017

We hebben het heerlijk gehad op La Tuque, de sfeer is er zéér ontspannen. We kampeerden met 2 kinderen van 12 en 14 jaar op een mooie ruime plek en heel fijn; geen auto's bij de tent. Fijne zwembaden met een zonneterras met ligbedjes en als deze bezet zijn, kun je uitwijken naar een enorme zonneweide. Het restaurant was boven verwachting en niet duur. Het loungeterras is super waar je ’s avonds nog in alle stilte van de zonsondergang kunt genieten. De BBQ was erg goed verzorgd en gezellig ook om andere campinggasten te ontmoeten. De live muziekavond vonden we top!

Voor onze kinderen was er genoeg te doen zoals boogschieten (€ 12,- echt niet te duur voor een professionele instructeur die ook nog prijzen uitreikt), mountainbiken (kun je huren), jeugdhonk, tennissen. De tennisbaan is niet in allerbeste staat maar het kost ook niets!

Het personeel was vriendelijk en netjes en de eigenaren doen er duidelijk alles aan om het je naar de zin te maken!

Minpuntje: we zagen dat de sanitairgebouwen wel 3x per dag werden schoongemaakt maar daar valt niet tegenop te poetsen als ouders hun kleine kinderen alleen naar toilet laten gaan!! Eén gebouw is wat ouder maar niets mis mee. Het andere ‘grote’ gebouw ziet er moderner uit, het lijkt alsof iedereen hier naartoe gaat waardoor het ‘oudere’ gebouw een stuk minder druk is!

Deze camping is een echte aanrader als je van een rustige landelijke omgeving houdt. Logisch dat de winkels en de bezienswaardigheden dan ook wat verder weg liggen. Maar wat is nou een kwartiertje rijden naar supermarkt? Wij komen in ieder geval graag terug!

Heerlijke ruim opgezette camping

Angelique
19-11-2017

Het ligt een beetje afgelegen. Maar voor ons was dat totaal geen probleem. Heerlijk rustig.

Mooie ruime camping

Warner
14-9-2017

De camping heeft een fraaie opzet met meestal ruime plekken die over het bosachtige terrein verspreidt zijn.

Wij verbleven in een stacaravan die er erg netjes uit zag en voldeed aan onze verwachtingen. De caravan was prettig ingedeeld, de bedden waren goed en het overdekte terras lekker ruim. De plek was mooi, rustig gelegen en toch dicht bij de receptie en restaurant.

Het zwembad geeft lekker verkoeling maar kan in het hoogseizoen erg druk zijn. Jammer dat ook hier de handdoek leggers al neergestreken zijn.

Op de campings mogen geen auto's behalve bij aankomst en vertrek en wij hebben dat als prettig ervaren. Het geeft rust op de camping, is veiliger voor kleine kinderen en al die auto's vervuilen ook het aangezicht van de prachtige camping. De bolderkarren zijn een prima oplossing.

Het restaurant is goed. Prijs is OK.

Nadeel is dat de camping wel aan de prijzige kant is.

Een mooie rustige camping in een bosrijke omgeving

Erwin en Mariska
3-9-2017

Wij hebben 2 1/2 week mogen genieten op deze camping. Onze kinderen van 10 en 13 jaar hebben zich goed kunnen vermaken, er werden voldoende activiteiten georganiseerd en daarnaast waren er ook voldoende mogelijkheden voor vertier. Voldoende sportactiviteiten. Een kleine gedateerde en een groot sanitairgebouw, welke 3 x per dag keurig werden schoongemaakt. Grote kampeerplekken welke je vooraf kan kiezen op de website. De stroomvoorziening op de plekken zou wel van 5 naar 10 amp mogen. Er kon niet gepind worden maar dit werd vooraf bekend gemaakt waardoor je er rekening mee kan houden. 's Ochtends vers brood, het eten in het restaurant was kwalitatief goed en gezellig om daar te zitten. Rustige camping en doordat in het hoogseizoen autovrij is hebben wij deze camping als zeer prettig ervaren. Hardwerkend en vriendelijk personeel! De eigenaren Dick en Marianne zijn hardwerkende, meedenkende en vriendelijke mensen die in onze ogen er alles voor over hebben om het naar het zin te maken.

Mooie natuurcamping in Quercy (Lot)

Familie Herrema-Wiersma
29-8-2017

Wij hadden een prachtige ruime plek voor onze tent met genoeg schaduw. Met de Nederlandse eigenaren en de Nederlandse gasten is de camping een Hollandse enclave in het boerenlandschap van Quercy. De omgeving wordt gekenmerkt door smalle kronkelende landweggetjes door bossen en wijngaarden. We hebben leuke uitstapjes gemaakt naar Cahors, Montauban, St. Cirq-Lapopie en Puy l'Eveque. Een proeverij bij de naburige wijnboer van Chateau du Chêne is de moeite waard. Op La Tuque is vooral veel vertier voor kleine kinderen, en toch ook voor tieners die zich vermaken in het jeugdhonk. Bij het restaurant kun je heerlijk eten. Vooral de 3-gangen dagschotel met Franse gerechten is een aanrader. Het jonge personeel is vriendelijk, maar sommige waren een beetje suf. Je kunt niet pinnen. WiFi wordt gratis aangeboden, maar de verbinding werkt bijna nooit. Wij vonden het een hele fijne vakantie op de camping van de hartelijke Marianne en hard werkende Dick.

Heerlijke autovrije camping om te ontspannen

Karin en Michel Koller
27-8-2017

Goed: super fijne camping! De camping ziet er prachtig uit, ruime plekken, groen, en door de hoogte verschillen is elk plekje uniek. Personeel is vriendelijk en behulpzaam, spreken Nederlands. Eten is prima, koffie heerlijk. Genoeg activiteiten voor jongere kinderen. Zwembad(en) heerlijk, groot genoeg voor de camping en als je geen bankje hebt kun je heerlijk op het grasveld ernaast in de zon liggen.

Minder: 1 toiletgebouw is wat oud maar alles wordt goed schoon gehouden.

Wegdek bij de entree is aan vervanging toe maar dat wordt volgens de eigenaar komende winter aangepakt (tijdens de aanleg van een compleet nieuw rioleringssysteem.)

Marianne, chef d'entreprise, 12-12-2017
Dank voor jullie fijne review. In de winter van 2017-2018 wordt er inderdaad een ecologisch rioolwaterzuiveringsinstallatie aangelegd. Dat betekent dat alle (7) sceptic tanks komen te vervallen. Voordeel is ook dat eventuele nare geurtjes bij de sceptic tanks verleden tijd zijn. Als het zware werkverkeer op het terrein klaar is, wordt het wegdek opnieuw aangelegd.

Gezellige camping voor gezinnen met jonge kinderen

Saskia & Fedor
27-8-2017

Fijne camping in bosrijke omgeving. Onze zoon van 11 vond het zwembad geweldig en veel ruimte voor avonturen. Vriendelijke eigenaren die openstaan voor suggesties en feedback. Tijdens ons verblijf viel ons op dat ouders zeer jonge kinderen onbegeleid naar het toilet laten gaan. Campinggasten zijn ook zelf verantwoordelijk voor de hygiëne. Meerdere keren per dag werd het sanitair schoongemaakt.

Prettige camping

Nienke
26-8-2017

Wij hebben het prima naar ons zin gehad bij camping la Tuque!

Pluspunten:

- geweldig zwembad

- heerlijk eten in het restaurant

- vriendelijk personeel bij de receptie, in het restaurant en Jan Willem van de animatie

- genoeg te doen in de mooie omgeving

- sanitair werd zeer nauwkeurig schoongemaakt. Het lag aan de kinderen die zonder ouders naar het toilet gingen dat het soms vies was

- fijn dat het autoluw was

Minpunten:

- wij stonden op plek 59A daar kijk je tijdens je eten steeds naar mensen die hun chemisch toilet komen legen bij het toilet gebouw. Een schutting of hoge struiken voor het toiletgebouw zou fijn zijn

- de septic tank stonk af en toe

- na 23uur was er vaak lawaai van mensen in het toilet gebouw (soms ook personeel) maar ook van oudere kinderen die over de camping liepen. Er waren een paar kinderen met heel storend gedrag waar andere kinderen bang van werden. Hier hadden de eigenaren iets van moeten zeggen

- je kon niet pinnen! Dat is echt niet meer van deze tijd. En als het dan technisch niet mogelijk is, laat dan drankjes en ijsjes en brood etc op rekening zetten en laat mensen de laatste dag alles betalen.

- entree is te smal. Als er een vrachtwagen komt leveren, dan kan er geen auto meer in of uit. Maar omdat ook buiten het hek geen parkeerplaats is, ontstaat er een file op de smalle weg.

- het toiletpapier hing buiten de hokjes waardoor iedereen teveel papier pakte (want je wil niet ineens met te weinig zitten;-)) Hang gewoon in elk hokje een rol papier en papieren doekjes bij de wasbak

- sommige dingen in de speeltuin zijn gaar, bijv de wipwap

Luidruchtige camping

Cindy
21-8-2017

Algemeen een heel mooie camping. Zeer vriendelijk personeel. Maar jammer genoeg heel luidruchtig. Bijna alle kampeerders waren Nederlanders met kinderen. Kinderen waren zeer luidruchtig. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat lawaai.

Heel weinig toezicht van ouders. Groepje kinderen/tieners vond het zelf leuk om mijn zoontje van 3 jaar te pesten!

De eerste camping waar we komen waar er zo weinig respect is voor de omgeving (vooral sanitair). Personeel doet wel de moeite, maar na een half uur ligt het er alweer vies bij. Voornamelijk door kinderen die alles vuil maken en geen ouder die er iets van zegt.

Mooi zwembad, maar jammer genoeg niet verwarmd.

Beperkte animatie, wat wij een pluspunt vinden.

Maar een circus dat tot 23 uur duurt en dan nog moet opruimen tot 24 uur met veel lawaai is minder.

Algemeen niet wat wij ervan verwacht hadden.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Tuque in Bélaye-en-Quercy (Lot), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Tuque zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Tuque scoort een 7.8 uit 10 op basis van 167 reviews.