Camping La Tuque

8.3Fantastisch

Frankrijk, Midi Pyrenees, Bélaye-en-Quercy (Lot)

8.3Fantastisch

• 8.5Eetgelegenheden
  • 8.4Staat v/h sanitair

Meer camping info

Camping la Tuque is een rustige camping in een bosrijke omgeving bij Bélaye. Voor de kinderen is er een zwembad met glijbanenbad en ook de animatie organiseert volop activiteiten. Het restaurant heeft een simpel menu, maar het eten is er wel van goede kwaliteit. Op woensdag is er live-muziek op het terras. Gelegen op een half uur rijden van Cahors.

Contact

113 reviews over Camping La Tuque

• 9Schutselaars06-08-2020

Heerlijke plek met zeer gastvrije eigenaren

Een aanrader! De tussen wijnranken, heuvels en bossen gelegen camping biedt een oase aan rust. De camping is van vele gemakken voorzien. Er is een zwembad om baantjes te trekken en er zijn glijbanen. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt door het aanbod aan faciliteiten en vooral Nederlandse kinderen die op de camping aanwezig waren. Elke dag werden er activiteiten georganiseerd voor de jeugd. Zo was er o.a. een spannende spooktocht(aanrader), een rondreizend circus dat de camping aandeed, en is er een jeugdhonk voor de kinderen waar ze kunnen hangen en tafeltennissen. De kampeerplekken zijn ruim opgezet. Dick en Marianne zijn alles wat je van campingeigenaren zou wensen, vriendelijk, meedenkend, tips gevend, eerlijk en oprecht. Het restaurant biedt een aanbod aan heerlijke gerechten en het personeel is zeer vriendelijk. In de omgeving kun je kanoën. Uitstekend voor fietsers en wandelaars.

Dank voor jullie gastvrijheid!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2020

• 2019
    9Hamers12-08-2019

Geweldige familiecamping! Aanrader met jonge kids!

We hebben twee weken gekampeerd op deze camping. We stonden op een prachtige grote plek met voldoende privacy (wel het enige plekje op de hele camping zonder schaduw), maar eigenlijk hadden alle andere plekken wel voldoende schaduw doordat de camping in een bos ligt. De camping is autovrij waardoor onze dochters van 5 en 1,5 lekker rond konden lopen. De speeltuin, de zonneweide en het zwembad liggen naast elkaar, waardoor dat een leuke ontmoetingsplek wordt voor jong en oud. Het is een levendige camping, waardoor het wat rumoerig kan zijn, maar wij vonden dat juist wel gezellig. De sfeer tussen de campinggasten onderling is goed. Iedereen is wel in voor een praatje en helpt elkaar indien nodig. Goede sociale controle. Het sanitair was voor campingbegrippen erg schoon en netjes. Het meisje van de animatie was erg enthousiast en deed haar best ook de meer verlegen kindjes erbij te betrekken. Vriendelijk personeel. Kortom een succes!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Nina09-08-2019

Genieten!

Wij zitten hier inmiddels een week en hebben nog een week te gaan 😃 genieten hier! Onze kids van 7 & 9 genieten volop. Op 15 minuutjes rijden 2 grote supermarkten en verder vooral relaxen. Veel vriendjes op de camping en leuke zwembaden. Kortom, zeker de moeite waard!! Mijn 7 voor de hygiëne heeft meer te maken met de gasten en het gebruik dan de schoonmaak, dat laatste is namelijk prima!

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Nienke06-08-2019

Mooie camping, maar lawaaiig

La Tuque is een mooie camping met veel voorzieningen, broodservice, restaurant en mooi zwembad! Het sanitair vonden wij prima. Het enige nadeel vonden wij het vele lawaai alsof je in een speeltuin kampeerde. Vinden wij niet passend bij zijn mooi camping in het bos. (Overigens is dit geheel de verantwoordelijkheid van de ouders)

• 8Sandy05-08-2019

Echte "camping" camping :-)

La Tuque is een prachtige camping. Niet een recht toe recht aan maar een echte boscamping waar geen enkel plekje het zelfde is. Het terrein is heuvelachtig met soms flink hoogtevdrschil. Er is geen verlichting op het terrein dus ouderwets kamperen (Zaklamp mee!) en savonds kijken naar de sterrenhemel. Ik hou daar wel van! Op La Tuque zijn heel veel kinderen in alle leeftijden. Hier maken kinderen snel vrienden! Er is een fijn terras waar je heerlijk kunt eten voor vriendelijke prijzen. Het personeel is vriendelijk.

• 7Staat v/h sanitair

• 8L05-08-2019

Heerlijke camping

Een heerlijke kleine camping waar kinderen snel vriendjes maken en vrij kunnen spelen over het terrein. De ligging is afgelegen, maar er is op de camping en binnen een uur rijden v d camping veel te doen en te zien. Het zwembad was super, de gastvrijheid en restaurant was ook top! We stonden op een zeer ruime schaduwrijke plaats. Genoten.

• 8Eetgelegenheden

• 7Maaike29-07-2019

Geweldige camping maar minder te doen in omgeving

Een heerlijke camping vol Nederlandse kinderen. Onze kinderen van 7 en 9 hebben zich geen moment verveeld. Er was altijd wel een groep om mee te spelen. Er werden ook leuke spellen voor de kinderen georganiseerd. Wij zaten in een mobile home. Deze had de hele dag schaduw, wat heerlijk was met deze temperaturen. De camping is ruim opgezet. De omgeving vonden wij echter wat minder. De camping ligt vrij afgelegen waardoor je al een kwartier kwijt was om in bewoonde wereld te komen. Leuke uitstapjes lagen toch op minimaal 1,5 uur rijden. Als ze de camping oppakken en ergens anders neerzetten zouden we weer gaan. Nu helaas niet door de omgeving.

• 8Eetgelegenheden

• 9Hilde21-07-2019

Fantastisch!

Mooie natuurlijke camping, echt een aanrader. Plaatsen zijn speels over het terrein verdeeld. Campingplaatsen bosrijk en ruim. Wij zaten in een tent van een touroperator, was helemaal nieuw! (Nr6). Echt een super tijd gehad. Veel kinderen in de leeftijd 6 tm 14. Activiteiten in de omgeving op enige rij-afstand, maar voor ons geen probleem!

• 10Staat v/h sanitair

• 2018
    9Peter Groeneveld14-11-2018

Wat wil je nog meer?

Wij hebben van de zomer 2 weken op camping la tuque gestaan en het is ons zeer goed bevallen. Voor kinderen van jong en oud is er genoeg te doen, zowel animatie als eigen vindingrijkheid. Een bosrijke camping, afgelegen van de bewoonde wereld, heerlijk rustig! Geen auto's toegestaan in het hoogseizoen en om 22:00 is het stil op de camping. Eetgelegenheden zijn goed, het restaurant heeft een simpel menu maar de gerechten hebben dan ook een goede kwaliteit. Het terras is heerlijk met zonsondergang en op woensdagen is er live muziek! De zwembaden waren voor de kinderen het echte hoogtepunt. Een groot zwembad met een terras met ligbedjes waar je als ouder lekker kunt zonnen, en een glijbanen bad waar lekker gespeeld kan worden. In de omgeving heb je ook nog de Lot rivier waar je prima kunt zwemmen en het meertje van Montcuq met heerlijk strandje en wipeout baan! de staat van het sanitair is prima, er wordt vaak genoeg schoongemaakt.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 8Thomas15-08-2018

Prima maar volgend jaar weer iets anders

Heerlijk rustige camping wel op een houtje touwtje manier. You love iT or hate it. Ik hou er wel van. Sanitair goed en schoon, animatie prima, restaurant simpel en prima prijs! Zwembad beetje te klein voor aantal bezoekers en jammer dat beide zwembaden niet aan elkaar aansluiten. S’avonds donker dus neem een lamp mee. Kampwinkel zozeer summier maar 15km verder 2 knotsen van supermarkten. Eigenaren zijn zeer bereidwillend en doen het op hun manier prima. Lekker knus en geen 5 sterren... lekker belangrijk. Wij hebben het er prima gehad. Volgend jaar weer? Ik denk het niet.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018