Tijdelijk €25 aanbetaling

• Kinderopvang
  • Animatie programma
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping la Tuque is een rustige camping in een bosrijke omgeving bij Bélaye. Voor de kinderen is er een zwembad met glijbanenbad en ook de animatie organiseert volop activiteiten. Het restaurant heeft een simpel menu, maar het eten is er wel van goede kwaliteit. Op woensdag is er live-muziek op het terras. Gelegen op een half uur rijden van Cahors.

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

123 Reviews over La Tuque

• 7Brian18-09-2022

Mooie camping, maar niet voor het naseizoen.

De camping ligt in een rustige omgeving en midden in de natuur. Tijdens ons verblijf hadden wij heel erg last van muggen, waardoor je niet heel ontspannen op de veranda van het chalet kon zitten (ook overdag). Bij aankomst bleek helaas dat - door het naseizoen - verschillende faciliteiten niet of minimaal aanwezig waren. Zo was het restaurant praktisch dicht (je kon wel een pizza of snack afhalen) en werd de wekelijkse BBQ ook niet meer georganiseerd. Bij het aanbreken van de maand september merkten we dat de camping nagenoeg leeg was, wat het levendige camping gevoel waar wij op hadden gehoopt, hierdoor niet werd waargemaakt. Dit heeft ertoe geleid dat we enkele nachten eerder dan gepland zijn vertrokken. Verder zijn de zwembaden prima, maar is de omheining aan renovatie toe. Voor een bezoek in het naseizoen zou deze camping niet ons advies zijn, mits je op zoek bent naar totale rust.

• 7Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden
  • 9Ellen07-09-2022

Heerlijke kleinschalige camping

Wij hebben een geweldige vakantie gehad op La Tuque. Een overzichtelijke camping met ruime plekken waar huuraccommodaties en kampeerplaatsen afgewisseld worden. Dit geeft een fijne sfeer. De camping is niet al te groot waardoor de kinderen lekker hun gang konden gaan. Veel vriendjes en deelgenomen aan de (niet overdreven) activiteiten. Het eten was prima en het terras gezellig. Vriendelijke eigenaresse die altijd voor je klaar staat. Wij houden niet van grote campings met waterparken maar de glijbanen werden erg gewaardeerd! Helaas hebben we de wijntour gemist, daar waren de andere gasten erg over te spreken! Het klimpark in de buurt viel erg in de smaak bij onze jongens. Verder is het vaak wel even rijden om iets te doen, ook supermarkt op een afstandje, maar dit maken we regelmatig mee in Frankrijk en is geen probleem. Na een weekje vonden we het jammer om weer te vertrekken echter werd het eind augustus wel erg rustig.

• 9Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden
  • 8Marian31-07-2022

Mooie camping, omgeving wat saai

Camping La Tuque is echt een mooie charmecamping, de plekken zijn ruim en de camping is overzichtelijk. Er is hoogteverschil: naar de receptie voor brood is wel een klimmetje. Het was fijn dat de eigenaar met een trekker de caravan op zn plek kon zetten, dit was echt niet te doen met de eigen auto. Sanitair is netjes en wordt goed schoongehouden. Er zijn twee zwembaden: een bad dat langzaam diep loopt en een apart glijbanenbad. Er is lichte animatie, wat inhoudelijk leuk is (waterspelletjes, ruilspel, weerwolven, voetbaltoernooi, maar ook 1x pw live muziek in het restaurant) Heel leuk (en spannend) was de spooktocht! Er zijn veel kinderen in de leeftijd van 5-12 jaar. De omgeving is ons wel wat tegengevallen. De Lot regio is niet zo interessant, voor echte leuke uitjes kom je toch gauw in de Dordogne terecht. De meeste uitjes (bv. Lac Vert of lac van Montcuq) zijn zeker een half uur rijden. Boodschappen op ongeveer 15 min rijden.

• 7Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden
  • 8Emmelie22-07-2022

Zeer goed

Leuke camping! Leuke plekjes in de buurt, leuke staanplaatsen. Eten is ok. Proper sanitair, toffe zwembaden en activiteiten, waar je niet per se hoeft aan mee te doen. Je kiest best een niet te hoge of lage plaats omwille van nog dalen en stijgen naar de plaatsen. Nu was het nog ok, maar bij zwembad zullen binnenkort wat schilderwerken moeten gebeuren.

• 8Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden
  • 10Martine Vissers22-09-2021

Wat een prachtige plek!

Deze camping, geleid door gastvrije, Nederlandse eigenaren, ligt in een bosachtige omgeving omringd door wijngaarden. De voorzieningen zijn uitstekend. Net na het hoogseizoen is het rustig en geniet je van het buiten zijn. We bezochten locale markten en een wijnproeverij, getipt door de leiding. Fijne herinneringen! We komen graag terug!

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden
  • 7Door24-08-2021

Gezellige familiecamping

Een paradijs voor kinderen! Vooral de vele Nederlandse kinderen en de glijbanen maakten het voor onze kinderen een topvakantie. Helaas geen ligbedden bij het zwembad (misschien ivm corona, echter waren er verder geen coronamaatregelen te vinden op de camping). We verbleven in een nieuwe safaritent met sanitair, mooi gelegen in de schaduw. Prima bedden (helaas niet opgemaakt bij aankomst), alles erop en eraan. De rust die we hoopten te vinden, was er niet. Bijna iedere ochtend vertrokken er vroeg caravans (getrokken door een oude diesel tractor), de tenten staan redelijk dicht op elkaar en we zaten langs het pad. Hard gelach van de buren, het geschreeuw en gegil vanaf de lager gelegen speelweide echoot naar boven, circus op de camping die rond 23u opgeruimd was, elke avond de campingkarretjes die 23u langs reden, live muziek. Het wende wel, echt uitgerust gingen we niet weg. Bij aankomst zat het restaurant al vol. Vooraf reserveren!

• 7Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair
  • 10Familie Tiggelman10-08-2021

Grandioos!

Camping La Tuque is echt een pareltje in de omgeving De Lot. Rust en natuur staan bovenaan en er is voor ieder wat wils. Leuke activiteiten voor kinderen van alle leeftijden. Vooral de spooktocht was een daverend succes! Heerlijk tijd gehad en ik raad het iedereen aan om hier eens te gaan kijken.

• 10Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 7Sara10-08-2021

Prima 3 sterren camping

Een mooie groene camping. Veel hoogte verschillen. Ruime plaatsen. Toch inkijk van buren. Geen verlichting op de campinDe camping heeft twee wat oudere toilet/douche gebouwen voor heel de camping. Het is er dus vaak druk.Schoonmaak en onderhoud kan wat ons betreft beter. Tennisbaan en mini-golf gedateerd. Racket en biljart keus kapot. Wel geld vragen.Op wassen en drogen kun je inschrijven. 5 euro. Contant betalen anders heb je pech.De munten van de droger waren op. Volgens de receptie bewaarde de mensen de munten. Na 3 weken nog steeds niets. Er werd niet meegedacht naar een oplossing. (Nieuwe munten regelen)In het restaurant hangt een televisie. Er werd gezegd dat deze met grote evenementen aan ging. De eigenaar gaf geen toestemming voor de olympische spelen of de johan cruijf schaal. Wel voor F1.De capaciteit in het restaurant is klein voor het aantal gasten. Op tijd reserveren wil je plek hebben.Niet zon zeker.

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair
  • 8Danielle10-08-2021

Leuke camping!

We hebben met onze drie kinderen (5, 7, 9 jaar) 2 leuke weken gehad op La Tuque. Het terras en de gastvrije medewerkers vonden wij echt een groot pluspunt. Net als Vanessa van de animatie die leuke activiteiten voor de kids organiseerden en natuurlijk het zwembad!Het sanitairgebouw werd goed schoongehouden, maar was wel verouderd. Het watertappunt bij onze plaats (nr. 10) was helaas afgesloten. In de omgeving zijn leuke dingen te doen. Sommige wat verder rijden, maar ook dichtbij (markt in Montcuq, hunebedwandeling in Prayssac, klimpark).

• 9Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair
  • 9Jos23-08-2020

Fijne camping

Een mooie, groene camping met grote plaatsen voor campeerders. Ook aardig wat huisjes, maar de tenten en caravans leken in de meerderheid en daar houden wij wel van. Dankzij het autovrije ziet de camping er heel gezellig uit. De sfeer was erg gemoedelijk en zowel 's avonds als 's ochtends was het heerlijk rustig (uiteraard is dat afhankelijk van wie er dan toevallig naast je staan). Sanitair was prima in orde. Vrijwel alleen Nederlanders, een aantal Belgen en een enkel Frans gezin. Onze kinderen (11 en 14) hebben zich vooral vermaakt met vriendjes in het zwembad. De ouders hebben zich diverse keren vermaakt met een koel drankje op het erg gezellige "lounche terras" (aanrader!). Caravans worden door de eigenaar met een trekker naar de plek gereden en uiteraard ook weer terug (en dat is nodig ook, probeer het niet zelf). Wij hebben een ontzettend fijne vakantie gehad op Camping La Tuque.

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Camping La Tuque info

Camping-informatie

• Aantal huisjes op parkBeschikbaar (32)

Betaling

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TafeltennisBeschikbaar (1)
  • Fietsen en/of mountainbikenNiet beschikbaar
  • Jeu de boulesBeschikbaar (1)
  • MinigolfBeschikbaar (1)
  • EntertainmentprogrammaBeschikbaar (1)
  • TennisBeschikbaar (1)
  • BadmintonBeschikbaar (1)
  • DartsBeschikbaar (1)
  • Biljart en/of snookerBeschikbaar (1)
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)
  • ZonneterrasBeschikbaar (1)

Hygiëne