Camping La Tuque

171 reviews over Camping La Tuque in het Nederlands

Wat wil je nog meer?

Peter Groeneveld
14-11-2018

Wij hebben van de zomer 2 weken op camping la tuque gestaan en het is ons zeer goed bevallen. Voor kinderen van jong en oud is er genoeg te doen, zowel animatie als eigen vindingrijkheid. Een bosrijke camping, afgelegen van de bewoonde wereld, heerlijk rustig!

Geen auto's toegestaan in het hoogseizoen en om 22:00 is het stil op de camping.

Eetgelegenheden zijn goed, het restaurant heeft een simpel menu maar de gerechten hebben dan ook een goede kwaliteit. Het terras is heerlijk met zonsondergang en op woensdagen is er live muziek!

De zwembaden waren voor de kinderen het echte hoogtepunt. Een groot zwembad met een terras met ligbedjes waar je als ouder lekker kunt zonnen, en een glijbanen bad waar lekker gespeeld kan worden. In de omgeving heb je ook nog de Lot rivier waar je prima kunt zwemmen en het meertje van Montcuq met heerlijk strandje en wipeout baan!

de staat van het sanitair is prima, er wordt vaak genoeg schoongemaakt.

Prima maar volgend jaar weer iets anders

Thomas
15-8-2018

Heerlijk rustige camping wel op een houtje touwtje manier. You love iT or hate it. Ik hou er wel van. Sanitair goed en schoon, animatie prima, restaurant simpel en prima prijs! Zwembad beetje te klein voor aantal bezoekers en jammer dat beide zwembaden niet aan elkaar aansluiten. S’avonds donker dus neem een lamp mee. Kampwinkel zozeer summier maar 15km verder 2 knotsen van supermarkten. Eigenaren zijn zeer bereidwillend en doen het op hun manier prima. Lekker knus en geen 5 sterren... lekker belangrijk. Wij hebben het er prima gehad. Volgend jaar weer? Ik denk het niet.

Prima camping!

Ron
15-8-2018

We hebben 2 weken op deze camping gekampeerd. De ligging is fantastisch. De kinderen hadden snel vriendjes. Het zwembad is de ontmoetingsplek! Caravans worden, indien nodig, met een trekker naar de plaats gebracht.

Sanitair wordt zeer regelmatig gepoetst. En gelukkig altijd op de rustige momenten ( is op veel campings wel eens anders),

Grote tegenvaller was het restaurant. Het aanbod en de prijs/kwaliteit vonden we echt onder de maat. Je moest alles reserveren ( voor 18.00 uur), ook als je alleen patat wilde afhalen (bestelling compleet doorgeven). Gelukkig lagen er tal van goede alternatieven in de omgeving. WiFi was er wel, maar werkte gewoon niet. Soms 1 min. nodig om een pagina te laden.....echt niet meer van deze tijd!

Aanraders: kasteel Montequil, Rocamdour en Gouffre de Padirac! Strandje in Montcuq is heerlijk ( o.a. Luchtkussen op water). Het is er net zo mooi als de Dordogne, alleen veel minder toeristisch. Aanrader!

La Tuque is een camping met grote en diverse kampeerplekken.

Voldoende schaduw.

De zwembaden zijn fijn en heel schoon, in het hoogseizoen wel bomvol!

Onze kinderen vonden de glijbanen geweldig.

Het sanitair liet regelmatig te wensen over; zeker aan het einde van de dag was de geur in de toiletten uiterst vies.

Het is geen rustige camping, maar zeer rumoerig tot ‘s avonds laat.

De campingeigenaren rijden vaak met hun oude dieselauto over de camping. Tot zover duurzaamheid...

De camping ligt ver van bezienswaardigheden.

Niet kunnen pinnen is echt niet meer van deze tijd. Er wordt ook niets opgeschreven; eigenaren missen daardoor een hoop inkomsten...

Restaurant hanteert hoge prijzen voor eten en drinken. Persoonlijke aandacht ontbreekt bij personeel.

Animatie werd op automatische piloot gedaan. Jammer.

Een camping die zich voordoet als klein en rustig, maar eigenlijk een rumoerige familiecamping is.

Hele fijne camping!

A&I
8-8-2018

Wat een heerlijke camping! Prachtig gelegen tussen de wijnvelden. Kampeerplekken liggen mooi verspreid over het terrein en zijn zeer divers. Op de website kun je vooraf een omschrijving en foto zien van elke plaats. In juli in aug geen auto’s op het terrein, erg fijn voor iedereen! Leuk dat je hangmat standaarden kunt huren voor een schappelijke prijs. Erg schoon sanitair! Sfeer is heerlijk ontspannen, personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Zwembad is niet heel groot maar wel fijn. Voor zowel de jonge als oudere kinderen worden leuke activiteiten georganiseerd (de spooktocht is briljant). Bar/restaurant is eveneens prima. Goeie koffie, lekkere cocktails en prima maaltijden. Absolute aanrader is de wekelijkse BBQ op donderdagavond.

Prachtige omgeving met mooie kastelen (Bonaguil) en voor de liefhebber, racefiets mee.

Enige minpuntje is dat je er niet kunt pinnen maar als je dat weet, kun je er rekening mee houden.

Aanrader

Robert
22-7-2018

Wij waren met onze jonge kinderen in het voorseizoen bij Marianne en Dick in een familial home. We hebben meer dan genoten! Wat een mooie en rustige plek in de natuur en bovendien: wat een aardige mensen! Ze doen elke dag hun best om het iedereen naar hun zin te maken en dat gaat ze goed af.

Onze kinderen hebben het nog elke dag over deze vakantie.

Robert en Eveline

Een aanrader!

Annemarie
3-7-2018

Prachtige camping! Veel bomen, mooi plaatsen! Zeer aardige mensen! Behulpzaam en vriendelijk! Lekker zwembad. Wij waren er in het voor seizoen, er waren een paar gezinnen met jonge kinderen. Zij waren meestal in het kleine zwembadje daardoor hadden wij het zwembad vaak voor onszelf! Heerlijke luxe 👍. Vanaf het terras een prachtig zicht op de ondergaande zon. Kortom, mooie, rustige plek! Echt iets om nog eens terug te komen!

Prachtige Natuurcamping

Cathy Faase
12-12-2017

We hebben het heerlijk gehad op La Tuque, de sfeer is er zéér ontspannen. We kampeerden met 2 kinderen van 12 en 14 jaar op een mooie ruime plek en heel fijn; geen auto's bij de tent. Fijne zwembaden met een zonneterras met ligbedjes en als deze bezet zijn, kun je uitwijken naar een enorme zonneweide. Het restaurant was boven verwachting en niet duur. Het loungeterras is super waar je ’s avonds nog in alle stilte van de zonsondergang kunt genieten. De BBQ was erg goed verzorgd en gezellig ook om andere campinggasten te ontmoeten. De live muziekavond vonden we top!

Voor onze kinderen was er genoeg te doen zoals boogschieten (€ 12,- echt niet te duur voor een professionele instructeur die ook nog prijzen uitreikt), mountainbiken (kun je huren), jeugdhonk, tennissen. De tennisbaan is niet in allerbeste staat maar het kost ook niets!

Het personeel was vriendelijk en netjes en de eigenaren doen er duidelijk alles aan om het je naar de zin te maken!

Minpuntje: we zagen dat de sanitairgebouwen wel 3x per dag werden schoongemaakt maar daar valt niet tegenop te poetsen als ouders hun kleine kinderen alleen naar toilet laten gaan!! Eén gebouw is wat ouder maar niets mis mee. Het andere ‘grote’ gebouw ziet er moderner uit, het lijkt alsof iedereen hier naartoe gaat waardoor het ‘oudere’ gebouw een stuk minder druk is!

Deze camping is een echte aanrader als je van een rustige landelijke omgeving houdt. Logisch dat de winkels en de bezienswaardigheden dan ook wat verder weg liggen. Maar wat is nou een kwartiertje rijden naar supermarkt? Wij komen in ieder geval graag terug!

Heerlijke ruim opgezette camping

Angelique
19-11-2017

Het ligt een beetje afgelegen. Maar voor ons was dat totaal geen probleem. Heerlijk rustig.

Mooie ruime camping

Warner
14-9-2017

De camping heeft een fraaie opzet met meestal ruime plekken die over het bosachtige terrein verspreidt zijn.

Wij verbleven in een stacaravan die er erg netjes uit zag en voldeed aan onze verwachtingen. De caravan was prettig ingedeeld, de bedden waren goed en het overdekte terras lekker ruim. De plek was mooi, rustig gelegen en toch dicht bij de receptie en restaurant.

Het zwembad geeft lekker verkoeling maar kan in het hoogseizoen erg druk zijn. Jammer dat ook hier de handdoek leggers al neergestreken zijn.

Op de campings mogen geen auto's behalve bij aankomst en vertrek en wij hebben dat als prettig ervaren. Het geeft rust op de camping, is veiliger voor kleine kinderen en al die auto's vervuilen ook het aangezicht van de prachtige camping. De bolderkarren zijn een prima oplossing.

Het restaurant is goed. Prijs is OK.

Nadeel is dat de camping wel aan de prijzige kant is.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Tuque in Bélaye-en-Quercy (Lot), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Tuque zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.