Camping Les Deux Ballonsstersterster

7.9Goed

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), St. Maurice-sur-Moselle (Vosges)

7.9Goed

• 7.3Eetgelegenheden
  • 8.2Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Word welkom geheten door de vriendelijke eigenaar op Camping Les Deux Ballons in Frankrijk. Deze rustige camping heeft geen animatie, maar wel een groot zwembad met waterglijbaan, een tennisbaan en een volleybal veld. In de omgeving is genoeg te doen om je te vermaken. Bezoek bijvoorbeeld het plaatsje Eguisheim, gelegen in een echte wijnstreek.

114 reviews over Camping Les Deux Ballons

• 2019
    7J29-08-2019

Mooi zwembad, mooie omgeving.

Mooie camping met een leuk zwembad. Groot genoeg om in af te koelen en een balletje te gooien. Toen de camping vol was, waren alle ligbedjes bij het zwembad bezet en er is verder niet echt een ligruimte. Maar vaak kwam er snel een ligbedje vrij. De campingeigenaar is vriendelijk en praat Nederlands. Op de camping kan je broodjes, pizza en andere kleine snacks halen. Broodjes bestel je voor half 9 de avond ervoor. Het sanitair was niet voldoende. Bij ons wc gebouw waren er maar 2 wc's voor vrouwen (1 wc zat altijd op slot). 's avonds en 's ochtends stond je vaak in de rij. Het wc papier was vaak op. Verder is het sanitair wel schoon. In de omgeving veel mooie wandelingen te doen. Activiteiten zijn vaak wel 45 minuten rijden (minimaal). Komt mede doordat er geen grote weg is, waardoor je over een bergpas moet en door dorpjes. De supermarkt is op 10 minuten rijden. Gérardmer is een aanrader! Heel leuk plekje om aan het meer te liggen.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 8Marcel21-08-2019

Prima camping, maar duur.

Mooie omgeving met veel groen, en dus relatief hogere kans op regen. Afwatering is wel goed maar voorkomen van 'stromen' is tijdens een bui nauwelijks te voorkomen. Veel Nederlanders op de camping wat contact tussen kinderen makkelijk maakt. De camping heeft meerdere delen gescheiden door een uitloper van 'la Moselle'. Bij weinig regen is dat leuk speelbaar voor jongere kinderen, bij veel regen al snel redelijk wild. De campingplaatsen zijn ook naar onze mening niet heel groot en behoorlijk aan de prijs. Het zwembad is prima, redelijk groot en aan 1 zijde langzaam aflopend. De speeltuin mag weinig naam hebben. Friet, pizza en brood kan bij een keet op het terrein gehaald worden. Niets mis mee maar het is goedkoper en beter om naar de plaatselijke bakker te lopen/fietsen/rijden (500m) voor brood. Sanitair is in het hoofdgebouw gemengd en bij volle bezetting te krap bemeten.

• 6Maayke09-08-2019

Leuke camping, maar veel te duur.

Leuke camping, maar veel te duur! 35 Euro zou beter passend zijn dan 55 euro.

Erg krappe plekken, geen water op de plek. Toiletgebouw is netjes en schoon, helaas is het toiletpapier vaak op! Het zwembad is top, maar gaat om 19 uur dicht (ook toen het 38 graden was). De omgeving is mooi en voor wandelen en fietsen top. Echter weinig te doen in de omgeving! Restaurantje heeft frites en pizza voor een redelijke prijs. Veel Nederlanders op de camping, waardoor de kinderen snel vriendjes maken. Weinig speelgelegenheid voor de kinderen (1 mini klimrek en een tafeltennistafel). Geen animatie.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 8Werner Joling06-08-2019

Prima camping in mooie groene omgeving!

Wij hebben twee en een halve week op deze camping gestaan. Mooie plek aan het beekje, fijn met bomen want het was warm de eerste week. Koelkast gehuurd en dat was top! Sanitair is erg netjes, wel even kijken wanneer je warm water hebt! Brood is (op bestelling) te halen en ook pizza en patat is er. Winkels zijn op 10 minuten rijden. (Lidl/Intermarché) Onze jongens (12 en 14 hebben zich prima vermaakt. Er waren kinderen van diverse leeftijden. Zwembad is super en ook de Wifi plek (bar) was populair. Een voetbalveld was er niet, dat is een gemis. Het tennisveld werd dan ook als 'pannaveld' gebruikt door alle kinderen. Erg veel bloemen bij de ingang en toiletgebouwen. Veel racefietsers/ATB en wandelaars. Daar is dit gebied erg geschikt voor! Prachtige natuur, je moet wel verder weg voor stadjes en activiteiten. Wij hebben genoten van deze gezellige camping in de Vogezen!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Yv06-08-2019

Wij komen zeker terug!

Mooie camping, prachtig zwembad met glijbaan. Leuk riviertje voor de kinderen. Ruime plaatsen, wel erg vol op de camping. Brood alleen verkrijgbaar op reservering, horeca prima voor een eenvoudige hap(patat, pizza) Sanitair netjes, wc papier meestal op, douchen lekker warm en gratis. Supermarkten en bakker vlakbij

• 8Douwe6306-08-2019

Gemoedelijke familiecamping

• Gemoedelijke camping, rustig gelegen, mooie omgeving.
    • Op terrein veel bomen. Tip: als je een plek hele dag in zon wilt (vooraf) even overleggen met (erg vriendelijke) man bij receptie.
    • Veel gezinnen met kinderen leeftijd basisschool op camping. Verder veel racefietsers.
    • Sanitair wordt goed schoon gehouden. Douchen moet echter regelmatig met lauw of koud water.
    • WiFi is beschikbaar op twee punten en erg ‘beroerd’.
    • Mooi zwembad. Als de camping vol is lastig ligbedje vinden.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Mvdh31-07-2019

Prima camping!

Fijne camping, waar je in hoogseizoen niet voor je rust moet komen. Na 22.30 uur is het redelijk rustig hoor. Zwembad is heerlijk en vriendelijk personeel. Wij hebben ons in ruim een week tijd prima vermaakt. De omgeving is geweldig!

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8M30-07-2019

Mooie camping, vriendelijke eigenaar

Je moet geluk hebben met een mooi plekje. De camping is namelijk erg hutje mutje. Omdat wij een zeer kleine caravn hebben is een plek voor ons al snel groot en dat is heel fijn. Met een grote tent is je plek echter vol met je tent + auto en heb je weinig/geen plek meer om te zitten. Je kan wel een grotere plek boeken in dat geval. Wij hadden het geluk ergens in een hoek aan het beekje te kunnen staan. Daardoor hadden we redelijk veel privacy. Als je gewoon op een middenplek in een gang staat heb je geen privacy. Zwembad is geweldig, eigenaar en personeel heel vriendelijk. Terrein prachtig. Voldoende douches en wc's die goed schoon worden gehouden. Idd wel vaak het wc papier op. Omgeving fantastisch voor wandelen en fietsen!! Wij zijn helaas afhankelijk van het hoogseizoen, ik denk dat de camping in het voor en naseizoen helemaal geweldig is.

• 8Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

• 6anoniem27-07-2019

Niet voor herhaling vatbaar voor ons

Pluspunten: mooie omgeving, beekje door de camping, bloemen bij de receptie, sportgelegenheden (zwemmen, tennissen, volleyballen), afwaseiland, tweede verder weg gelegen sanitairblok Minpunten: te veel hutje-mutje voor ons (de buurman in de tent naast je maakt ons wakker met zijn gesnurk, je kunt alles zien en horen van elkaar), koude douches, weinig speeltoestellen, sanitairblok bij het zwembad heeft een chronisch tekort aan WC-papier en is gauw vuil door de zwembadgasten die veel in en uitlopen, dit blok is ook gemengd (bij andere blok verder weg was het wel schoon, rustig en voorzien van toiletpapier en gescheiden voor dames en heren). Voor ons in hoogseizoen te veel op elkaar, maar waarschijnlijk heb je daar geen last van in het laagseizoen. Afwaseiland heeft douches en ook chemisch toilet (stank) Prijzen erg hoog voor wat er geboden wordt, hoogte komt waarschijnlijk door zwembad, wat natuurlijk wel heel fijn is op hete dagen.

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Marianne16-07-2019

Fantastische camping.

Wij waren er van 6 - 10 juli en de drukte was prima te doen; gezellig druk, maar nog genoeg keuze in de plekken. Er is een bar met leuk terrasje en een kiosk waar je heerlijke frites, flammkuchen of pizza kan bestellen. Er staan houten picknicktafels waaraan je kan eten, of je neemt het mee. Het zwembad is top! Heerlijk groot en voldoende ligbedjes (toen wij er waren waren er geen handdoekleggers, wat natuurlijk heel fijn was). De camping is een prima uitvalsbasis voor prachtige wandelingen. Wij vonden vooral die bij het rouge gazon heel mooi. Informatie hebben ze bij de receptie, ook in het nederlands. We vonden het een superfijne camping en komen zeker terug.

• 8Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

16 tips over Camping Les Deux Ballons

• richard, 10-08-2013

Groot meer met zandstrand in de buurt

Wandelen in Kruth

• margreeth van Dam, 17-08-2013

Voor geocachers met wandelschoenen is er heel wat te vinden oa op 1150 meter hoog..! Als de camping vol is bel dan de avond voor dat je wilt komen rond 19.30 op dan wet de eigenaar wie er de volgende dag weg gaat en heeft hij misschien een plakje voor je

• birri, 15-07-2013

snoepfabriek was leuk en lekker, ook al verstonden we geen frans.

11 vragen over Camping Les Deux Ballons

• Tm , 19-04-2019

Plekken

Wij vinden het leuk om deze camping te bezoeken. Kan iemand een mooie plek aanraden? Niet naast riviertje ivm kleine kinderen en liefst zon in ochtend. We hebben een vrij grote vouwwagen.

• Judith, 12-07-2018

animatie

hallo is hier animatie voor de kinderen? groetjes..

• Bram, 05-07-2017

Hoe zit het met de zwembad regels op deze camping met betrekking tot zwembroeken? Alvast heel erg bedankt

Angelique, 09-07-2017

Zover ik weet geen regels. Maar ik ben er al lang niet geweest

Monique, 10-09-2018

Je mag gewoon in normale zwembroek

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig