Plombières-les-Bains (Vosges)

We hebben een aantal aanbieders voor Plombières-les-Bains (Vosges) voor je op een rij gezet:

vakanties Plombières-les-Bains (Vosges)

Reviews over Plombières-les-Bains (Vosges)

Tijd voor een doorstart

Geerts Tom
    11-5-2014

Prima uitvalsbasis voor fietstochten in de Vogezen. Het plaatsje zelf is sinds de Romeinen en Napoleon III een befaamd kuuroord. Je merkt echter dat de generatie die hier vroeger enkele weken verbleef om te kuren, stilaan verdwijnt. Het plaatsje ziet er dan ook wat uitgeleefd uit. Op zondag zijn er wel overal brocante-marktjes die passage aantrekken. Maar een hippe plek voor kids zou ik dit niet noemen. Wellness center Calodae is een aanrader. Je vindt hier nog ouwe Romeinse infrastructuur tussen de warmwaterbronnen, jacuzzi's en massagedouches.

Gereisd Alleenreizend in april 2014

Mooi dorpje uit de tijd van Napoleon

Kim
    11-8-2013

Plombieres is een mooi dorpje uit de tijd van Napoleon. Er zijn nog oude thermale baden en veel authentieke gevels uit de tijd. Het is een heel klein dorpje waar je lekker kunt lunchen, maar waar het 's avonds uitgestorven is. Wie van het goede nachtleven houdt, moet niet in Plombieres zijn.

Gereisd Met partner in augustus 2013

Wel aardig

ludojosee
    23-8-2012

Het stadje is niet zo groot. Heeft wel enkele leuke terrassen. Natuurlijk zijn wij ook naar de thermaalbaden (Calodaé) gegaan waar het hier om bekend is. Omgeving is prachtig om te fietsen (voor getrainde fietsers, erg heuvelachtig). Wat winkels betreft is er niet veel te beleven.

Gereisd Met partner in Sun Aug 12 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Een prachtig dorp in een zeer rustige omgeving dat vroeger

Rick de Koster
    7-8-2006

Een prachtig dorp in een zeer rustige omgeving dat vroeger bekend stond als de plek waar veel Europese koninklijke hoogheden en officieren van het Napoleonitische leger van hun thermaal baden genoten. Veel vergane glorie die langzamerhand weer gerenoveerd wordt. Goede wandelmogelijkheden. Voor de chocolade junks onder ons: er is een fantastische chocolaterie. In de winter weinig te beleven. Het weer is vaak wisselvallig maar de omgeving is prachtig groen. De weg naar Plombiere is beide richtingen 2 baans, pas aangelegd en tolvrij. In het centrum bij de kerk betaald parkeren, daarbuiten gratis. Vlakbij Plombiere is een grote speeltuin (niet bezocht).

Gereisd Familie in Fri Jul 01 2005 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Plombières-les-Bains (Vosges) scoort een 7,9 uit 10, op basis van 24 reviews