Camping du Chateau

9Fenomenaal

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Granges-sur-Vologne (Vosges)

9Fenomenaal

• 9.1Staat v/h sanitair

Meer camping info

Kleinschalige Camping du Chateau (Granges-sur-Vologne) richt zich op gezinnen met jonge kinderen. De gastvrije camping heeft eigen pony's waar af en toe een ritje op gemaakt kan worden. Ook de overige activiteiten zijn een succes voor kleine kinderen. Het sanitair en het zwembad worden goed onderhouden. Ga zeker naar de markt in Gerardmer.

Contact

126 reviews over Camping du Chateau

• 9Fam. Labout29-08-2020

Heerlijke plek

Wat hebben we genoten van onze vakantie hier. Mooi gelegen, fijn zwembad en schoon sanitair. Kinderen hebben zich prima vermaakt. Nederlandse eigenaren zijn ontzettend vriendelijk en gastvrij. Het kleinschalige terras nodigt uit tot een kop koffie, wijntje of ander drankje en levert vaak leuke gesprekken met andere campinggasten (en/of eigenaren Bart, Caroline en Debby) op.

In de omgeving is een hoop te doen: er zijn watervallen (met van die badjes waarin je kunt zwemmen), verschillende zwemmeren, een blote voeten pad, klimpark en rodelbanen. Hou er wel rekening mee dat je er 20 tot 30 minuutjes voor moet rijden.

Hoogtepunt van de vakantie was een buitenrit te paard (met het hele gezin) bij een nabijgelegen manege. Ook geschikt voor kinderen en onervaren ruiters!

In het dorp zelf zijn een supermarktje, slager, twee bakkers en een koffiebranderij. Op een kwartiertje rijden vind je grotere supermarkten.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2020

• 9Frans Eijck18-08-2020

Deze Camping mag je niet missen!

Werkelijk een TOP-Camping. Fijne vakantie gehad op een geweldige plek. Mooie afgeschermde plekken op diverse terrashoogten. Vriendelijke ontvangst door Caroline en later kennis gemaakt met Bart (haar man) en dochter Debby. Ze zijn allemaal zeer actief. Er wordt goed schoongemaakt in het zeer ruime sanitair. (naar mijn idee een hobby van Bart 😉) Wij zijn zeer te spreken over de gastvrijheid van de hele familie. Er is een zwembad, Debby maakt pony-ritjes met de kinderen en organiseert regelmatig een kinderdisco. Er kunnen onder begeleiding wandelingen gemaakt worden, er wordt af en toe een kampvuur gemaakt en nog veel meer. Kortom: TOP!

Gereisd met partner in juli 2020

• 9A. Welmers17-08-2020

Fantastische plek gastvrije behulpzame eigenaren

Mooie afgebakende plekken met privacy, ruim voldoende en zeer schoon sanitair. Covid 19 regels werden goed nageleefd. Zwembadje was heerlijk om even af te koelen tijdens de warme dagen. Er was een leuk klein terrasje waar je een drankje (fris, wijn, bier) kon drinken. Erg leuk was dat de eigenaren hier vanaf ca 17.00u ook aanwezig waren om zo ook echt contact te hebben met de gasten en daar ook de tijd voor namen. Voor kinderen leuke activiteiten in de pony-weide maar er werden ook wandelingen en voorleesuurtjes georganiseerd. Het dorpje is niet groot maar wekelijks een leuk marktje. De Hohneck van 1364 mtr hoog is wandelend prima te bereiken via een mooie tocht (gedeelte van GR 5) vanaf Col de la Schlucht (1u-1,30u heen). Hier is ook een stoeltjeslift aanwezig met roddelbaan. Longmer (ca 15 km) prima plek om strandjes te bezoeken, Geramer leuk stadje gezellig pleintje met terrasjes en uiteraard het meer.

Gereisd met partner in augustus 2020

• 9Stefan04-08-2020

Leuke camping, aanrader!

Net terug van 2 weken vakantie op camping Du Chateau.

Het was een fijn verblijf op deze camping. Het betreft een eenvoudige en wat kleinere camping die voldoet aan onze wensen: Mooi uitzicht vanaf vrijwel alle (ruime) plekken, schoon sanitair en zwembad en prettige eigenaren.

Onze kinderen ( 6, 9 en 12 jaar) hebben zich geen moment verveeld doordat er voldoende andere gezinnen aanwezig zijn op deze camping. Doordat de camping niet zo groot is en er veel aandacht is van de eigenaren kunnen zij zorgeloos de gehele camping verkennen!

De omgeving bied veel mogelijkheden; Wandelen ( o.a Hohneck) , trailrunning, fietsen, zwemmen ( Lac de Longmer), watervallen bezichtigen ( Cascades de Tendon), rodelen ( La bresse), etc.

Het dorpje Granges sur Vologne is niet echt spectaculair, eens per week een marktje in de avond.

De pizza's van de bus met eigen houtoven op maandagavond zijn een aanrader en geeft uiteraard de nodige gezelligheid!

• 10Peter03-08-2020

Fantastische camping en omgeving

Prachtig gelegen camping. Voor de kinderen waren er veel vriendjes, mooie speeltuin en zwembad. Er wordt regelmatig dingen georganiseerd zoals een kinderwandeling, ponyrijden/verzorgen, kampvuur, speurtocht en voor de wandelaars een stevige wandeling met Bart. In de omgeving zijn veel dingen te doen zoals wandelen, watersport, klimmen en de snoepfabrieken zijn ook erg leuk. Eigenaren zijn altijd vriendelijk en bereid om te helpen.

• 9Ria Eijck31-07-2020

fantastisch

Een prachtige terrascamping, mooie afgebakende plekken. We waren hier in juli, in Nederland was het wisselvallig weer. Hier hebben we 2 weken prachtig weer gehad. De Nederlandse eigenaren zijn ongelofelijk vriendelijk en gastvrij. In coronatijd werd het sanitair meerdere malen per dag schoongemaakt. Ideale camping voor gezinnen met jonge kinderen, maar ook voor ons, was het een heerlijke plek. De omgeving is prachtig, wij houden van een bergachtig landschap. Nooit geweten dat we dat al zo dichtbij Nederland hebben.

Gereisd met partner in juli 2020

• 9Joeri25-07-2020

Topcamping

Ons verblijf op deze camping was top! De rust in de avond, het uitzicht, de vriendelijke eigenaren en bezienswaardigheden in de buurt maakten dit echt geweldig! Het terrein is netjes en sanitair ook met warme douches. Komen hier nog terug.

• 2019
    8Kyra25-08-2019

Prima camping

Mooi gelegen camping in de Vogezen. Ruim voldoende sanitair en heel schoon. Fijne, warme douches. Prima speeltuin en zwembad. Zwembad is overal 150 cm diep en daardoor niet heel toegankelijk voor de allerkleinsten. De mogelijkheid om met pin te betalen zou erg welkom zijn. Paardrijden vonden onze kinderen erg leuk. Vrijwel alleen Nederlanders op de camping, meer variatie in het publiek zou de camping nog beter maken.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Rene24-08-2019

Zeer zeker voor herhaling vatbaar !!!

Dit is een geweldige camping met zeer vriendelijke eigenaren. In ontspannen sfeer kun je hier genieten van een rustige camping met 40 plaatsen waarbij je, op een enkele plek na, een mooi uitzicht hebt. De omgeving is zeer mooi en diverse pittige wandelroutes zijn in de omgeving zeker de moeite waard. Het zwembad is lekker verfrissend en voldoet best. Vanaf 22 uur is het hier enorm stil en rustig. Veel Nederlanders en ook flink wat met kleine kinderen maar nooit vervelend. Sanitair is prima schoon en voldoet zoals het hoort, brood kun je bestellen voor de dag erna en is heerlijk. Misschien voor een enkeling een nadeel maar je kunt niet pinnen of met creditkaart betalen.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Patricia19-08-2019

Prettig

Leuke kleinschalige camping. Zeer schoon. Betrokken en enthousiaste Nederlandse eigenaren. Dochter van 11 was erg enthousiast na het ritje op het paard van Debbie en zoon van 10 vermaakte zich goed met andere kinderen. Ze willen beide volgend jaar weer. Wie weet... Camping is zeker een aanrader als je van schoon en rustig houd!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

Camping du Chateau info