Camping Au Mica

8.8Fantastisch

Frankrijk, Lorraine (Lotharingen), Corcieux (Vosges)

8.8Fantastisch

• 7.8Eetgelegenheden
  • 8.9Staat v/h sanitair

Meer camping info

Word vriendelijk ontvangen op de verzorgde Camping Au Mica Corcieux Vosges 88, gelegen in een prachtig park en naast een visvijver. De camping is geschikt voor gezinnen met jonge kinderen, vanwege de gezellige animatie en het zwembad. Bezoek een van de vele watervallen in de omgeving of neem een duik in het Lac de Gérardmer 15 kilometer verderop.

Contact

234 reviews over Camping Au Mica

• 9Anneke17-09-2020

Deze camping is per toeval door ons bezocht. We hebben een paar nachten op deze gemoedelijke camping gestaan en alles is aanwezig om er een langere vakantie van te maken. We zijn vertrokken omdat de camping gaat sluiten maar hadden nog graag wat langer gestaan en komen vast nog eens terug. Eigenaar is erg vriendelijk en heeft de boel keurig op orde. Het is een leuke camping voor kleine kinderen tot 10 jaar... kortom ...ik zeg doen...

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2020

• 8Joke Zandbergen23-08-2020

Leuke kleinschalige camping

Genoten van een heerlijk verblijf op deze gezellige kleinschalige camping. Samuel en zijn vrouw doen er alles aan om je een heerlijk verblijf te geven. Bij aankomst een warm welkom en daarna word je persoonlijk naar je plek gebracht. Onze plek (nr. 31) was ruim en had zowel zon als schaduw. Het sanitair is netjes (2x per dag goed schoongehouden). Camping doet aan afvalscheiding. Er is een zwembad, een klein riviertje waar kids heerlijk kunnen spelen (onze hond kon hier ook verkoeling zoeken). Voor de kleintjes is er dagelijks een miniclub en kinderdisco (half uur). Via een handige app kan je dagelijks vers brood, snacks of andere maaltijden bestellen. Ook vind je hierin veel aanvullende informatie. In de omgeving is er veel te zien, te ondernemen en op loopafstand ligt het kleine dorp. Langs de camping loopt een drukke weg (overdag) maar hier hebben wij totaal geen hinder van ondervonden. Kortom wij komen hier graag nog een keer terug!

Gereisd met partner in juli 2020

• 8echtpaar 60 jaar23-08-2020

Camping au Mica

Wij kwamen uit Zuid Frankrijk en onderweg hebben we gebeld met de beheerder om te vragen of er plaats vrij was. Ik vertelde hem dat wij een ouder echtpaar (60) zijn en dat we graag op een rustige plek zouden staan. Hij heeft ons bijzonder aardig geholpen en we hebben een heel prettig verblijf gehad. Eigenlijk is dit een camping voor gezinnen met jonge kinderen maar wij hebben het reuze naar ons zin gehad. De kinderdisco die iedere avond een kwartiertje plaatsvond vonden wij leuk om naar te kijken, de muziek niet te hard, prima geregeld. Men hield zich keurig aan de Corona regels. Echt nog een familiecamping waar je je thuis voelt. Fijne camping.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2020

• 10Marjan21-08-2020

Heerlijk genieten, echt vakantie

Fijne camping, betrokken eigenaren. Heel gezellig, niet te groot en heel schoon. Leuke animatie, leuk zwembad en beekje om lekker in te spelen. Super voor kids!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 9Lotte09-08-2020

Geweldige camping! Aanrader!

We hebben een heerlijk verblijf op camping au mica gehad! Mooie sfeervolle kleinschalige camping met aandacht voor detail (bibliotheek, kruidentuin, prachtige bloemen overal). De camping is klein en overzichtelijk zodat kinderen zelf de camping over kunnen. Onze jonge kinderen hebben uren in het beekje gespeeld en gezwommen in het zwembad. Staplaats aan een klein veldje, was erg gezellig. Staplaats was groot genoeg voor onze grote tent. Sanitair prima schoon, er werd erg vaak schoongemaakt. Prachtige omgeving, ongeveer 10 min van supermarkt, 15 min van gerardmer en longemer. De Vogezen zijn prachtig! Veel Nederlanders op de camping, maar ook wel Fransen, Belgen en Duitsers. Hele vriendelijke eigenaren, eigenaresse kan zelfs best goed Nederlands. Mooie visvijver voor de liefhebber. Als ik dan toch 1 minpunt moet noemen: paar wandelroutes vanaf camping gaan altijd eerst een stuk langs de drukke weg.. Maargoed, kortom dikke vette aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 7Jan Spruijt05-08-2020

Prima verblijf, maar ook niet meer dan dat

Minder tevreden dan de meeste reviews hier.

Wij verbleven in een Mobil Home. De camping is zeker niet slecht: top animatie, speeltuin en beekje. De Mobil Home was nieuw, schoon en compleet.

Toch ook wat kanttekeningen: de Mobil Home was té krap. Zo klein hebben we nog niet eerder gehad. Geen horren, dus veel last van vliegen en muggen binnen. De ramen kun je (wanneer open) niet vastzetten op een kier. De camping zelf was te klein voor het aantal plekken. De stacaravans/plekken zijn erg klein en staan dicht op elkaar. Om ruimte te besparen staan ze allemaal met het terras naar de straat, waardoor je oncomfortabel weinig privacy hebt. Het zwembad was te klein voor het aantal mensen en (daardoor) niet schoon. Je kan je voeten op 1m20 diep niet meer zien en er zijn bijna geen stoelen om te zitten.

De omgeving is prachtig, veel te zien en te doen.

• 4Eetgelegenheden

• 9fam. van Dijk04-08-2020

zoals altijd heerlijk relaxed kamperen hier

Vorig jaar hebben we hier een weekje gekampeerd. Dat beviel zo goed, dat we dit jaar wederom zijn gekomen.

Nog altijd is dit een kleinschalige, zeer kindvriendelijke camping, waar de Franse eigenaar zijn uiterste best doet het de gasten naar de zin te maken. En leuk klein verwarmd zwembad, een kabbelend beekje waar kinderen heerlijk dammen kunnen bouwen, een meertje waar gevist mag worden en veel kinderactiviteiten maken het tot een fantastische 'speeltuin' voor de kleinsten. Tot de leeftijd van 8 jaar is hier veel te doen. Onze dochter van 8 vond de kinderclub echter wat te kinderachtig worden.

Er waren passende maatregelen getroffen om de Corona buiten de deur te houden. Het personeel liep rond met mondkapjes, brood en dergelijke was online met een handige app te bestellen en in de wasgelegenheden was steeds een wasbak/toilet vrijgelaten.

De omgeving met watervallen, bossen en meertjes is prachtig! Echte aanrader dus!

• 10Richard20-07-2020

Geweldige vakantie gehad!

Mooie en rustige camping in een prachtige groene omgeving. Heerlijk zwembad en speel beekje, kinderen zijn hier uren zoet geweest. Verder een gemoedelijke sfeer, mede door het vriendelijke en hardwerkende personeel.

Mocht je een stacaravan overwegen, nummer 21 staat op het mooiste plekje met uitzicht over het weiland. Heerlijk met het ochtend zonnetje op de veranda.

• 9Irene van Holten19-07-2020

Heerlijke camping!

Een kleine camping, welke heel erg geschikt is voor familie’s met jonge kids (tm 10/12 jaar). Doordat het geen massaal gebeuren is, is de camping zeer overzichtelijk. Bij aankomst stond onze naam op het welkomstbord, dit viel meteen al in de smaak. Vlotte check-in Er kon Frans, Engels, Duits en soms Nederlands gesproken worden, ook heel erg fijn. Lekker zwembad, niet al te groot, maar prima om in af te koelen. Sanitair was ook zeer schoon (damesproducten in ieder wc hokje), bij de afwasgelegenheid staat tevens een wasmachine en droger (tegen betaling) een vrieskist voor je koelelementen en een magnetron. Verder loopt er een rustig beekje waar de kids ook lekker in kunnen spelen en is er een speeltuintje aanwezig. De animatie was ook in het Nederlands. Mijn zoon van 8 heeft zich kostelijk vermaakt! Op deze camping staat persoonlijk contact nog centraal! Team Au Mica, bedankt!

• 9Staat v/h sanitair

• 8Nienke16-07-2020

Fijne camping!

Au mica is een fijne camping waar een goede relaxte sfeer hangt, niet teveel poespas maar alles is aanwezig. Kinderen vermaken zich met elkaar bij het beekje, de trampoline en het (kleine) zwembad.

Camping Au Mica info

• SchaduwplaatsenAanwezig