Camping Au Mica **

Camping Au Mica

WebsiteLink naar website

Weer vandaag-2°-5°

161 reviews over Camping Au Mica in het Nederlands

Fantastische kindvriendelijke kleinschalige camping in een waanzinnig mooie omgeving. Heel idyllisch en hele lieve eigenaren (jonge mensen met jong kindje). Heerlijk zwembadje, leuke speeltuin, schoon sanitair en mooi kabbelend riviertje waar kleintjes heerlijk in kunnen spelen. Ruimen kampeerplekken en genoeg te doen in de omgeving!

echt vakantie rust en genieten

marjon, 3-2-2018

een fijne camping met vriendelijke en behulpzame eigenaren en personeel er word Frans Duits Engels en Nederlands gesproken

kleine winkel en elke morgen vers brood snackbar voor een snack en 2x per week flamkuchen vers uit eigen oven

ruime plaatsen schoon sanitair verwarmd zwembad en een speel riviertje en kids club met Nederlandse animatie

en op loopafstand van het dorpje

wij hebben ons hier 2 weken heerlijk vermaakt

Kleine en gemoedelijke camping

Elisabeth, 18-11-2017

Het sanitair is schoon en netjes. Het zwembad is klein maar fijn, het speeltuintje heeft een tafeltennistafel, trampoline en een klein klimrek. Er is een kleine bibliotheek aanwezig met veel Nederlandse boeken en tijdschriften. De eigenaren zijn erg vriendelijk en zorgen ervoor dat alles naar wens is.

Het dorpje corcieux is op loopafstand. De dichtstbijzijnde supermarkt is de super u op 5 minuten rijden. Deze is ook op zondagmorgen open. Dorpjes zoals kaysersberg en riquewihr zijn wel allemaal op ongeveer een uur afstand maar zeker de moeite waard ook colmar is een stad die je moet hebben gezien.

De camping is heel klein en gezellig, ideaal voor gezinnen met kleine kinderen. Voor tieners is er iets minder. De wifi is bij de receptie gratis.

De tent die wij gehuurd hadden is de Ecolodge Bungalowent 5 personen is heel mooi! Het terras en de keuken beide heel mooi. Het badkamertje is echt ideaal een fijne douche, wc en wasbak. Wij hebben al een aantal tenten gehad en deze was de mooiste en het goedkoopste.

Tip: bbq erbij huren is heel leuk, je krijgt er kolen en aanmaakblokjes bij

Geweldig!

Familie Zandberg, 29-10-2017

Wat een fijne camping. Bij binnenkomst voel je je al ontzettend welkom. Vriendelijke eigenaren, spreken goed Engels en Duits. Doen er alles aan om het je naar het zin te maken en dat is zeker te zien. Kleine details, als iets stuk is werd t meteen gemaakt, miste je iets (krukje bij de afwaslocatie) werd dit meteen gerealiseerd. Verder voor kleine kinderen een simpele maar erg leuke miniclub met Nederlandse meisjes die dit organiseerden. Het zwembad was een heerlijke verkoeling en werd goed schoon gehouden. Het beekje en speeltuintje is fantastisch en daarbij een groot vrij speelveld waar je als ouder goed het oog op kunt houden. We hebben veel leuke dingen gedaan in de prachtige Vogesen, na 10 dagen hadden we eigenlijk nog genoeg dingen die we wilden doen. ( watervallen bekeken, prachtige hykes, kastelen bezocht)

De snackbar was simpel maar lekker, twee dagen in de week flammkuchen en tijdens het koken kon je kruiden plukken uit het kruidentuintje. Ik kan niets bedenken wat ik graag anders had willen zien. Ik wens de eigenaren nog veel succes met de toekomst.

super camping met een leuke sfeer

Kremers123, 4-9-2017

Om even met de (persoonlijke) negatieve dingen te beginnen. De weg kun je savonds in een tent horen. Wij (ouders) sliepen in een caravan en hadden hier geen last van. Het afwaswater is een beetje een de koude kant. de paden zouden beter verlicht kunnen worden. Maar aangezien de huidige eigenaren nog maar pas de camping beheren en zij al veel dingen hebben verbeterd zullen ze dit ook aanpakken.

Verder is de camping een heel leuke camping waar het allemaal lekker gemoedelijk is. Ook is dit een camping waar ze je niet het vel over de oren willen trekken. Ik denk dat ze er binnen nu en twee jaar zeker weer een waarderingspuntje bij hebben als ze verder gaan verbeteren.

In de omgeving is voldoende te beleven en er is een SPAR supermarkt in het dorp (loopafstand) . Aldi, Super-U en Lidl moet je met de auto naar toe.

Deze camping is zeker de moeite waard!

Geweldig

Geertje de Laat, 1-9-2017

De campingeigenaren zijn werkelijk ontzettend behulpzaam en vriendelijk. Ze doen alles om het de gasten naar de zin te maken. Er is heel veel te doen voor kinderen, ze vermaken zich uitstekend op deze leuke, overzichtelijke camping. Zwembad, beekje op de camping, trampoline, binnen speelruimte, ontdek-bos en ga zo maar door. Sanitair is heel schoon.

De omgeving is prachtig, en ook daar is heel veel te ondernemen en te zien, ook met kinderen. Voor wandelaars en mountainbikers is het ook zeer aan te raden.

Gezellige verzorgde camping, goede sfeer.

Gerald, 27-8-2017

Verzorgd, aandacht voor detail. Vriendelijke eigenaren. Allerlei extra,s zoals een kruidentuin, bibliotheek, informatiefolders uitgeprinte wandelingen in de directe omgeving enz.

Fijne gezinscamping

Fam. De Waard, 26-8-2017

Gemoedelijke, fijne en leuke camping. Overzichtelijk, niet te groot, niet te klein. Aardige eigenaren, geven je welkom gevoel, werken hard, proberen echt op hun eigen persoonlijke manier deze camping te verzorgen. Beekje bij camping is pluspunt. Sanitair erg netjes. Zwembad prima. Plekken ruim. Prettige sfeer. Wij hebben hier twee weken met plezier gestaan.

Prima voor gezinnen met jonge kinderen

Chantal, 22-8-2017

Voor gezinnen met jonge kinderen ideaal. Het zwembad, de trampoline en het beekje houdt ze hele dagen bezig. De wifi, ter vermaak van de pubers :) was wisselend. Het bereik hield even voorbij onze plaats op.

Sanitair is schoon, en voldoende. Gezien het grote aantal kinderen zou een wat lagere wastafel misschien wel een idee zijn?

Wij hadden een grote staplaats, deze liep wel nogal af, wat minder is als je met een tent bent.

Snacks op de camping zijn wat minder. De flammküchen zijn heerlijk maar de frietjes en hamburgers zou ik in het dorp halen ipv op de camping.

Eigenaren zijn heel vriendelijk, werken hard om het iedereen naar de zin te maken. De twee Nederlandssprekende vakantiekrachten ook top, vriendelijk en belangstellend.

Verzorgde camping voor jonge gezinnen

Marcoline, 19-8-2017

Au Mica is een verzorgde camping met een enthousiast team van eigenaren/medewerkers en prachtig sanitair. Het terras, de bibliotheek en de keuken voegen ook beslist waarde toe aan een langer verblijf op de camping.

Voor jonge gezinnen is Au Mica erg leuk. Er is een klein zwembad en er zijn verschillende speelvelden. Voor oudere kinderen (11+) valt er - afgezien van de uitstekende WiFi - weinig te beleven.

In de omgeving van de camping zijn verschillende uitstapjes te maken. In de bibliotheek op de camping zijn verschillende wandelroutes beschikbaar.

Op het terrein zijn aangelijnde honden toegestaan. In de directe omgeving van de camping is echter nauwelijks gelegenheid voor een wandeling. Op de weg langs de camping raast zowel overdag als 's nachts veel (beroeps)verkeer, waardoor je er niet echt op je gemak met de hond loopt.

Kortom: Au Mica is een fijne plek voor gezinnen met jonge kinderen. Hondenbezitters, rustzoekers en pubers zijn er waarschijnlijk na twee nachten wel klaar mee.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Au Mica in Corcieux (Vosges), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Au Mica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Au Mica scoort een 9 uit 10 op basis van 163 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: