Camping Des Alouettes

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Heerlijk weekje op Des Alouettes.

Ben Siebers
1-5-2018

Wij zijn er even een weekje tussenuit, op camping Des Alouettes.

Het is niet de 1e keer dat we hier komen maar nu voor het eerst niet met onze vouwwagen maar een stacaravan gehuurd. Alles perfect voor elkaar, niets ontbreekt er. En Arjan en Jolanda, de eigenaren, ach ja, dat is alsof je oude vrienden weer ziet. Gezellig.

En de camping ziet er zoals we gewend zijn fantastisch uit, zelfs zo vroeg in het seizoen. We hebben het weer erg goed naar ons zin hier, en blijven het een absolute aanrader vinden.

Peaceful

Hans Beimer
1-11-2017

Camping maakt een relaxte indruk door opzet. Ruime percelen (was aanvankelijk verwarrend dat een bepaald deel er ook nog bij hoorde ), uitnodigend sanitair en last but not least, een gastheer die dienstverlening in de genen heeft. Is inmiddels opgenomen in eigen campinggids van favorieten.

Ank Hobo
19-10-2017

Heerlijke camping. Fantastisch sanitair. Eigenaars erg vriendelijk. Camping ligt naast een bos waar je heerlijk met de hond kunt wandelen.

Volgend jaar terug!

Colette & Dirk
    3-9-2017

Wij kwamen toevallig op deze camping terecht op doortocht, nadat we Oradour sur Glane hadden bezocht (zeer indrukwekkend). We werden meteen heel vriendelijk en ongedwongen ontvangen door de zeer vriendelijke en oprechte eigenaren.

Grote plekken. Sanitairgebouw lijkt gloednieuw en is heel schoon.

Leuk zwembad, lekkere frietjes, snacks en speciaalbiertjes op het gezellige terrasje. Deze camping heeft iets wat veel campings missen: een hele fijne, ongedwongen sfeer waardoor je je echt op je gemak voelt. Wij gaan volgend jaar absoluut terug, en dan wat langer!

Super leuke camping.

De Huizer
    30-8-2017

3 nachten op camping Des Alouettes verbleven op onze trektocht door Frankrijk.

Wat een leuke en gemoedelijke camping. KInderen hebben zich super vermaakt op de trampoline en het zwembad. Zwembad simpel maar doeltreffend.

Deze camping uitgekozen vanwege de ligging ten opzichte van Oradour Sur Glane. Oradour zeer indrukwekkend om te zien en de geschiedenis te lezen.

Camping eigenaar is vriendelijke man, super goede service en als klap op de vuurpijl bracht hij iedere ochtend de bestelde broodjes bij je tent.

Sanitair gebouw is compleet en zeer goed schoon.

Des Alouettes is zeker de moeite waard om nog een keer heen te gaan.

prima camping

Vos-Vreugd
    23-8-2017

Fijne kleinere camping met vriendelijke eigenaar. Zeer ruime plaatsen met prettige ondergrond voor de tentharingen. Bestelde broodjes worden 's morgens bij de tent gebracht. Schoon sanitair, wel wat "slappe" douches. Wij gebruikten deze camping als tussenstop en verbleven 3 nachten. De omgeving is best mooi, Oradour een bezoek waard. Punt van aandacht voor Arjen (eigenaar). 's Nachts trok een enorm zwaar onweersgebied over de camping, anderhalf uur lang knetteren en donderen. Misschien raadzaam om op deze kleinschalige camping gasten te waarschuwen. Nog niet iedereen zit de hele dag op internet en zeker niet tijdens vakantie. Ik kom hierop omdat dit op onze volgende camping wel gebeurde door de eigenaar (toen viel het achteraf overigens gelukkig mee met het onweer).

Leuke rustige camping

Nico
    9-8-2017

Leuke camping van Nederlandse eigenaren, rustig gelegen en met zeer ruime plaatsen. Wij hadden een stacaravan. Goed bevallen: vrij ruime huiskamer en voorzien van alles wat je nodig hebt.

Op de camping kun je brood bestellen, dat 's morgens bij je tent/caravan wordt gelegd: handig. Op zaterdag kun je friet/snacks bestellen en op woensdag gebraden kip, ook kun je twee keer in de week op de camping eten. Wij hebben dat 1 keer gedaan, beviel best goed.

Er zijn veel Nederlanders op de camping; voor de kinderen was dat prettig want die hadden daardoor snel vriendjes/vriendinnetjes. Er is een (vrij klein) zwembad en een trampoline, die ook een soort verzamelplek was voor kinderen. In de omgeving kun je mooi wandelen en mountainbiken. In het dorpje (zo'n 800 m, dat is te lopen) is een kleine supermarkt voor de basisbehoeften, een grote supermarkt is een kwartier met de auto.

Rustige camping met gigantische plaatsen

Britt Verburgh
    28-7-2017

Kleine camping in de limousinstreek gelegen in een klein dorpje. We verbleven 9n op de camping, nog nergens zo'n grote plaatsen gezien.

+ prijs/kwaliteit zeer goed

+ sanitair in onberispelijke staat

+ rust!

+ leuk zwembad, enkele speelgelegenheden (jammer dat het water zo koud was met het mindere weer!)

+ je kan er brood bestellen dat aan de tent wordt geleverd, kip Ah spit, bbq, menuutje...

+ vriendelijke eigenaars

+ een bamboebos

- gebruik houtskoolbbq niet toegestaan jammer genoeg, maar dag is wel op meerdere campings zo

- redelijk ver van een snelweg zodat verre uitstappen meteen een heel eind duren. Maar dat weet je op voorhand!

- veel doorreizigers op ons deel van de camping ( schaduwkant aan het bosje)

Gastvrije schone camping

cor jacobs
    1-7-2017

Gastvrij onthaal met behulpzame beheerder. Zeer schoon sanitair en grote plaatsen. Een goede camping met veel bezoekmogelijkheden o..a. Limoges en Oradour

Prachtige en zeer skone camping gastvrij beheerder

Walther van Kessel
    18-4-2017

Niet langer zoeken, snel hier boeken, mooie omgeving, wij hebben hier een paar dagen gestaan op doorreis naar het zuiden (Lourdes) gastvrije en lieve campingbeheerders Jolanda en Arjan, wij komen zo snel mogelijk hier terug voor langere tijd, mooi en zuiver sanitair, fijne plaatsen met gras

We hebben een aantal aanbieders voor Des Alouettes voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Des Alouettes in Cognac-la-Forêt, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Des Alouettes zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Des Alouettes scoort een 8.54 uit 10 op basis van 101 reviews.