Voor een strandvakantie in het zuiden van Frankrijk zit je goed bij Valras-Plage. Deze toeristische badplaats kent prachtige stranden en een gezellig centrum. Maar wat vooral fijn is, is de watertemperatuur van de Middellandse Zee. Die ligt hier altijd rond de 25 graden: heerlijk om in te zwemmen, of om lekker te dobberen op je opblaasbeest.

Lees meer over Valras-Plage

We hebben een aantal aanbieders voor Valras-Plage voor je op een rij gezet:

vakanties Valras-Plage

We hebben een aantal aanbieders voor Valras-Plage voor je op een rij gezet:

Over Valras-Plage

Wie op zoek is naar een rustige strandvakantie hoeft niet verder te zoeken, want in Valras-Plage vind je het. Deze badplaats ligt in Zuid-Frankrijk en heeft een lang en breed zandstrand waar meer dan genoeg plek is voor strandliefhebbers. Het voormalige vissersdorpje aan de diepblauwe Middellandse Zee straalt nog de charme van vroeger uit. Ook in het binnenland van deze regio valt veel te ontdekken. Zo staat deze streek bekend om haar heerlijke wijnen die je op veel plekken kunt proeven. Al nieuwsgierig geworden naar een vakantie in Valras-Plage? Lees dan zeker even mee.

Een kindvriendelijk strand

Een vakantie in Valras-Plage is perfect voor gezinnen met kinderen. De zee is ondiep en lekker warm. Ook heeft het strand golfbrekers waardoor het water nooit te wild wordt. In het hoogseizoen zijn er altijd strandwachten in dienst en staan er verspreid over het strand een aantal EHBO posten. Zo kan elke ouder met een gerust hart de kinderen in het water laten spelen. In de zomer wordt het strand ook dagelijks schoongemaakt, waardoor je de volgende dag opnieuw van een schoon strand geniet.

In de zomer is er nog meer vermaak te vinden in en rondom het strand. Er staan dan namelijk speeltoestellen op het strand en met een beetje geluk ook een aantal kermisattracties. Bovendien vind je in de buurt van het strand een kinderboerderij en een avonturenpark waar de kids zich uren kunnen vermaken. Aan het strand staan ook winkeltjes, restaurants en ijskraampjes voor een verfrissende pauze.

Ontdek Valras-Plage en zijn omgeving

Wil je Valras-Plage en zijn omgeving verder verkennen tijdens je vakantie? Dan is het maken van een wandeling of fietstocht door de natuur een aanrader. Ook een bezoekje aan het centrum van Valras-Plage is aan te raden. Hier vind je namelijk ‘Les Halles Marty’, een grote overdekte markt vol vers voedsel. Ideaal als je een dagje zelf wilt koken tijdens je vakantie in Valras-Plage.

Het centrum van Valras-Plage wordt verder gekenmerkt door de grote villa’s, jachthaven en de boulevard. Het meer dan vier kilometer lange strand komt uit bij de haven en het centrum. Struin door de knusse straten vol winkels of ga een lekker hapje eten bij een van de restaurants.

Op ongeveer 20 minuutjes van Valras-Plage vind je Béziers, de wijnhoofdstad van de streek. Breng hier een bezoekje aan de Saint-Nazaire kathedraal of proef een van de lokale wijnen op het terras. Liever wat meer te weten komen over de wijn? Boek dan een wijntour door de omgeving en neem een paar flesjes mee voor thuis. Zo’n wijntour is zowel voor de kenners als voor de liefhebbers leuk.

Zie jij een vakantie naar Valras-Plage wel zitten? Neem dan een kijkje tussen ons aanbod aan accommodaties.

Weer & Klimaat Valras-Plage

Dagen regen14689129698131111

Reviews over Valras-Plage

• 8ISABELLE MARCUZZI29-07-2019

belles vacances familiales en Languedoc

très belles vacances familiales adaptées avec un bébé de 1 an des propositions d'activités diversifiées et accessibles financièrement pour une famille nombreuse

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Zorg voor natuur

juli 2019

• 1Susie18-08-2018

Vreselijk.

We vonden het vreselijk in Valras-Plage. Zó druk en zó ingericht en afgesteld op het toerisme. Korte stranden en overvolle opeengepakte terrassen. Overal neonverlichting. We hebben er een week op een camping gestaan maar na 1 keer door het plaatsje te zijn gelopen zijn we er niet weer naar toe gegaan. Ook niet naar het strand. Het leek ons leuk om dicht bij het strand op een camping te staan maar hadden ons er niet zo’n soort strand en plaatsje bij voorgesteld. Helaas, volgende keer beter inlezen.

• 1Sfeer in stad
    • 1Omgeving
    • 1Zorg voor natuur
    • 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 1Stranden

• 8Cauquil05-08-2018

Région agreable pour vacances familiales

Nombreuses possibilités de distractions dans un périmètre de 80 km

• 8Stranden

• 6Kim De Buyser29-07-2018

Gezellig maar weinig te zien

Leuk strand maar vaak veel te druk. Strandwater is gemiddels 23° en je kan vrij ver in zee zonder dat het snel diep wordt. Parkeren kan voor een kleine prijs in de parkeermeter vlak naast het strand.

Verder is er een gezellig winkelstraatje dat uitkomt op een pleintje met verschillende bars en restaurants. Prijzen zijn zeer schappelijk. Er is een kleine haven maar daar valt weinig te beleven. Buiten een kermis op het einde. Wel 2x per week een gezellige en redelijk grote markt.

• 5Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur
    • 7Stranden

• 10R.Boegheim05-02-2018

Perfect

Een super vakantie met een prima appartementen

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 10Stranden

• 8Rob 2810713-09-2017

Mooie plaats

Het is een mooie plaats, met een mooi strand (met strandwachten) en gezellige terrasjes en winkeltjes.

• 7Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

augustus 2017

• 6jeroen20-02-2017

leuke camping, strand was minder

Het strand aan de camping was minder, je loopt er langs een vies beekje naartoe. het is niet echt uitnodigend. was ook beste een stuk lopen eer je er bent.

• 5Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 5Stranden

• 8Andre F20-02-2017

Top verblijf!

Camping was super! Knetterdruk, maarja dat heb je in het hoogseizoen he. Strand was dichtbij en ondanks de drukte was er altijd plek. Een nadeel was dat we vlakbij een weg stonden waar snachts nog wel eens een auto hard langsrijdt en smorgens vroeg de vuilniswagen voor dag en dauw de containers kwam legen.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

• 8Fam. Marijnissen19-02-2017

Heerlijke rustig, maar toch levendig

Wij zaten net buiten Valras Plage op de camping La yole. We konden zeer goed met het treintje van de camping naar Valras toe rijden en werden er in het midden van het centrum afgezet. Een gezellige boulevard, mooi zandstrand en heerlijke eettentjes. Er was ook een soort kermis in de avond en wekelijks was er een grote markt welk ook erg leuk was om overheen te struinen. Een heerlijke haven aan het dorp en diversen supermarkten. Net buiten Valras is er weinig te beleven, je moet al best een eindje rijden om activiteiten met de kinderen te ondernemen. We vonden het erg leuk om op het strand te vertoeven, er was een kiesclub overdekt voor de kleintjes, schommels en andere speelatributen op het strand. Ik denk dat de boulevard ongeveer 1,5 km is en niet meer. Het is ook een klein dorpje, maar ik vond het wel super gezellig. Het eten was er ook goed, recht van zee. Ook de prijs kwaliteit was erg goed in het dorp. Parkeren met de auto gaat wat minder en buiten enkele hopjes en etenstentjes is er niet veel meer te doen in Valras Plage. Voor ons als gezin met een klein kind was het perfect. Wil je echt uitgaan..vermoed ik dat dit toch beperkt is naar 1 of 2 clubs. Een echt nachtleven hebben we niet meegemaakt..kleine kindjes gaan op tijd naar bed;)

• 6Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

augustus 2015

• 7Urlaub201225-10-2016

wie viele andere Strandorte

zwei große Einkaufsstraßen im Ort, mit viel Touristenangeboten, zwei mal in der Woche Markt, in der Hauptsaison permanente Verstopfung der Straße. In der Nebensaison wird´s billiger und weniger Verkehr, aber auf den Strand dürfen dann auch wieder Hunde, und er ist nicht mehr überwacht. Einkaufsmöglichkeiten in ein paar Kilometer Entfernung, LIDL, ALDI, Carrefour

• 6Sfeer in stad

10 van de 406 reviews gezien