Valras-Plage

Valras-Plage aan de Middellandse Zee

Voor een strandvakantie in het zuiden van Frankrijk zit je goed bij Valras-Plage. Deze toeristische badplaats kent prachtige stranden en een gezellig centrum. Maar wat vooral fijn is, is de watertemperatuur van de Middellandse Zee. Die ligt hier altijd rond de 25 graden: heerlijk om in te zwemmen, of om lekker te dobberen op je opblaasbeest.

Bekijk accommodaties

3x kindvriendelijk kamperen

decoration

Op zoek naar een kindvriendelijke vakantiebestemming met waterpark en spectaculaire glijbanen? Dan zit je goed bij Camping Domaine La Yole. Ook voor kleinere kinderen is er een leuk speelpark in het water. Wil je graag in luxe verblijven? Op deze camping vind je verschillende glamping accommodaties zoals safaritenten met eigen sanitair en keuken.

Ook een mooie kindvriendelijke vakantiebestemming is Camping Yellow Village Hermitage. Hier vind je meerdere zwembaden met jacuzzi en waterglijbanen, maar ook een geweldig animatieprogramma. Reviewer Femke: ’Fantastisch zwembad en professionele animatie inclusief de avondshows. Disneyshow was indrukwekkend van kwaliteit.’

Spelen op de piratenboot, knutselen met de animatie en genieten van een mooie avondshow. Dit kan tijdens je vakantie op Camping Palmira Beach. Bovendien bevindt de camping zich direct aan het strand, waar je elke ochtend een frisse duik kunt nemen in zee. Geen liefhebber van zout water? Gelukkig is er ook een groot zwembad waar je terecht kunt!

Lekkere verblijven aan zee

decoration

Op Camping La Plage et du Bord de Mer geniet je van een verblijf met alles erop en eraan. Je hebt zelfs een kapper en een giftshop op de camping. Ook heeft de camping een privé strand en zwembad met waterglijbanen. Voor een heerlijke strandvakantie zit je hier dus goed. Leuk extraatje: er is Nederlandstalige animatie en een Nederlandse receptie.

Verblijven direct aan zee in de Languedoc-Roussillon? Op vakantiepark Club Lou Village in Valras-Plage kan het. Dit vakantiepark heeft een eigen strand, maar ook in het zwembad kun je terecht voor verkoeling. ‘s Ochtends haal je lekkere verse broodjes bij de bakker op de camping. Tip: ga met het treintje naar het centrum van Valras-Plage.

Op Camping Hello Summer Inn geniet je ‘s ochtends van verse broodjes en kies je voor een verblijf in een stacaravan of je eigen tent. Vanaf de camping kun je lopend je boodschappen doen bij de Lidl. Ook loop je vanaf de camping zo naar het centrum van Valras-Plage en wandel je iets verder, dan sta je met je voeten in het zand.

Waterpret in Valras-Plage

decoration

Natuurlijk kun je in Valras-Plage je hele vakantie doorbrengen op een handdoekje op het strand. En zal je dan af en toe een frisse plons nemen in het water. Maar het is nog leuker om een dag relaxen af te wisselen met een dagje actief. In en rondom Valras-Plage zijn er tal van mogelijkheden om zo’n dag op het water door te brengen.

Een leuke manier om kennis te maken met de flora en fauna van de Middellandse zee: een duikbril opzetten en je in de onderwaterwereld begeven. Je kunt natuurlijk je eigen duikbril, snorkel en flippers meenemen naar Valras-Plage, maar het is ook leuk om bij een duikschool een duik te maken. Zij weten ook nog eens waar je moet kijken.

Bekijk Valras-Plage eens vanaf het water: huur een zeilboot, of ga mee met een rondvaart op een zeilboot. Niet alleen krijg je zo een andere kijk op de beroemde badplaats, maar ook op de omliggende natuur. Je glijdt in stilte over het water en geniet van de omgeving. Wie weet spot je wel dolfijnen of kom je zelfs flamingo’s tegen!

Ga je liever voor de adrenalinekick? Raas over de Middellandse Zee met een jetski. Bij diverse verhuurders kun je een jetski huren met of zonder vergunning. Een ontzettend gave ervaring. Leuk is ook om te jetskiën onder begeleiding van een gids. Met hoge snelheden schiet je dan over het water en bovendien zie je de mooiste plekjes in de omgeving.

Ook leuk en een tikkeltje minder eng: jezelf mee laten slepen achter een boot. Op de stranden van Valras-Plage kun je mee tijdens een tripje op de banaan of op de band achter een boot. Roetsj met hoge snelheid over het water terwijl je van links naar rechts wordt geslingerd. Een ontzettend leuke beleving. Zwemvestje aan een gaan met die banaan!

Cultuur rondom Valras-Plage

decoration

Hoewel Valras-Plage een ultieme badplaats is voor een strandvakantie in Zuid-Frankrijk, wil je af en toe misschien ook wel iets van de Franse cultuur proeven. Ook dan zit je goed in de omgeving. Het stadje ligt in de Zuid-Franse regio Herault: een regio waar je ook een aantal prachtige Franse cultuursteden kunt ontdekken. Zoals Montpellier en Béziers waar je in beiden steden een Kathedraal kunt bezichtigen .

Op ongeveer een half uurtje rijden ligt de plaats Sète, tussen de Middellandse Zee en het meer van Thau. De beide wateren worden met elkaar verbonden door een netwerk van kanalen. Vandaar ook dat het stadje met haar oude haven de bijnaam Venetië van de Languedoc heeft gekregen. Net zo gezellig, maar veel minder toeristisch.

Tussen Corbières en Narbonne ligt de voormalige abdij van Fontfroide. Een prachtig klassiek bouwwerk dat rond het eind van de 11e eeuw door benedictijnse monniken is gebouwd. Tegenwoordig is de abdij niet meer als zodanig in gebruik, maar het is nog steeds een prachtig bouwwerk. Vooral mooi is de schitterende tuin met 2500 rozenstruiken.

Een ander prachtig stukje geschiedenis vind je op zo’n zestien kilometer van Valras-Plage. Het oppidum van Ensérune is een indrukwekkende ruïne van wat ooit een woonplaats was. Een soort openluchtmuseum, maar dan op een plaats waar mensen tussen de 6e eeuw voor Christus en de 1e eeuw voor Christus echt gewoond hebben.

Sorteren

vakanties Valras-Plage

Reviews over Valras-Plage

Perfect

R.Boegheim
    5-2-2018

Een super vakantie met een prima appartementen

Mooie plaats

Rob 28107
    13-9-2017

Het is een mooie plaats, met een mooi strand (met strandwachten) en gezellige terrasjes en winkeltjes.

Top verblijf!

Andre F
    20-2-2017

Camping was super! Knetterdruk, maarja dat heb je in het hoogseizoen he. Strand was dichtbij en ondanks de drukte was er altijd plek. Een nadeel was dat we vlakbij een weg stonden waar snachts nog wel eens een auto hard langsrijdt en smorgens vroeg de vuilniswagen voor dag en dauw de containers kwam legen.

Heerlijke rustig, maar toch levendig

Fam. Marijnissen
    19-2-2017

Wij zaten net buiten Valras Plage op de camping La yole. We konden zeer goed met het treintje van de camping naar Valras toe rijden en werden er in het midden van het centrum afgezet. Een gezellige boulevard, mooi zandstrand en heerlijke eettentjes. Er was ook een soort kermis in de avond en wekelijks was er een grote markt welk ook erg leuk was om overheen te struinen. Een heerlijke haven aan het dorp en diversen supermarkten. Net buiten Valras is er weinig te beleven, je moet al best een eindje rijden om activiteiten met de kinderen te ondernemen. We vonden het erg leuk om op het strand te vertoeven, er was een kiesclub overdekt voor de kleintjes, schommels en andere speelatributen op het strand. Ik denk dat de boulevard ongeveer 1,5 km is en niet meer. Het is ook een klein dorpje, maar ik vond het wel super gezellig. Het eten was er ook goed, recht van zee. Ook de prijs kwaliteit was erg goed in het dorp. Parkeren met de auto gaat wat minder en buiten enkele hopjes en etenstentjes is er niet veel meer te doen in Valras Plage. Voor ons als gezin met een klein kind was het perfect. Wil je echt uitgaan..vermoed ik dat dit toch beperkt is naar 1 of 2 clubs. Een echt nachtleven hebben we niet meegemaakt..kleine kindjes gaan op tijd naar bed;)

Leuk toeristisch dorp

Arjan
    28-8-2016

Ze hebben er lekker ijs, je kunt er goed eten en vooral 's avonds is het leuk om naartoe te gaan en rond te lopen. Vanaf de campings is Valras gemakkelijk met het treintje te bereiken, parkeren is namelijk niet altijd even makkelijk.

De stranden zijn mooi breed en goed onderhouden. Wij komen er graag!

Valras-Plage scoort een 7,4 uit 10, op basis van 405 reviews