Camping Huttopia La Plage Blanche

Camping Huttopia La Plage Blanchestersterster

6.6Voldoende

Frankrijk, Franche-Comté, Ounans (Jura)

6.6Voldoende

• 5.9Eetgelegenheden
  • 5.5Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Huttopia La Plage Blanche voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

In de Franse Jura ligt Camping Huttopia La Plage Blanche. Hier kun je zwemmen in de rivier (met waterschoenen) of in het zwembad. Op de camping verblijf je op een schaduwrijke of zonrijke plek en bestel je elke dag verse broodjes. Het sanitair is goed verdeeld over de camping. De omgeving is rustig en voor uitstapjes moet je wat verder rijden.

198 reviews over Camping Huttopia La Plage Blanche

• 2019
    6Maaike23-08-2019

Prima vermaakt maar hadden meer verwacht

Een natuurcampong en een plaats aan het water, onze verwachtingen waren hoog. De oever van onze rivierplek was zo dicht begroeid dat er weinig zicht was op de rivier. Verder rijtjescampinggevoel en weinig privacy. Geen begroeiing maar bij elkaar op het bord kijken. Dat viel tegen! Sanitair werd schoongemaakt om 7-11-15u dus ‘s avonds was het vies. Druk op douches was te laag dus haren uitspoelen een opgave. Riviertje leuk, broodvoorziening handig, restaurant rommelig, zwembad lekker verwarmd.

Ounans heeft weinig aan voorzieningen, alleen een pizzeria met zwarte pizza’s maar op 10 autominuten in naastgelegen plaatsje wel een fijne superU. Voor uitjes: Dole, Salins les Bains, kanoën op de Loue, Besancon,

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 6Femke de vries11-08-2019

Mooi aan de rivier de lou

Wat een fijne plek hadden wij aan het riviertje. Waar we veel afkoeling gevonden. Hebben met de kinderen drijven vissen dammen bouwen. Plek was voor ons ruim genoeg. Broodjes service opzich top geregeld met lekker brood. Het ophalen is erg rommelig en elke keer een ander systeem dan op nama dan op nummer dan zelf zoeken is wat onduidelijk. Wat ik persoonlijk heel erg vond was de lucht op de wc (laatste blok) de oude urine luchten er staat dat het om 7u rond de middag en vaak rond 15.30 schoon gemaakt werd hoe gen idee maar nooit echt heel erfgoed gok ik. Dit is jammer en ook aangegeven bij de receptie. Vanaf 4u in de middag tot 7u volgende dag is ook wel heeeeel lang. Hier mag echt wel verbetering in komen. En misschien is een uit rij en in rij tijd ook handig er gaan nu al vroeg mensen rijden met auto's over de camping. Maar ondanks dit is het fantastisch een mooi gebied en veel te zien dole is prachtig.

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 6Jasper10-08-2019

In potentie de allerbeste Huttopia, maar...

Camping Huttopia La Plage Blanche heeft alles in zich om één van de beste Huttopia bestemmingen te zijn: - geweldige rivier met kraakhelder water - hele mooie plekken aan die rivier - meeste staanplaatsen met zowel schaduw als zon - vriendelijke mensen die er werken - water activiteiten zoals kanoën en suppen letterlijk naast de deur - regio met leuke plaatsen en activiteiten - niet al te ver van Nederland.

Maar... Er zijn twee dingen die La Plage Blanche absoluut géén Huttopia maken! Laat staan één van de beste Huttopia bestemmingen.

1) Zeer gebrekkige toiletten. Vies, stinkend en erg verouderd.

2) De grootte van de staanplaatsen. Zeker naar het einde van de camping toe staan tenten en caravans bij elkaar op de lip. Italiaanse taferelen die ècht niet kunnen.

Maar... Zoals bovenaan vermeld, als deze twee zaken worden opgepakt wordt het niet alleen onze favoriete Huttopia, maar ongetwijfeld ook van vele anderen!

• 8Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 6Anoek Vries de-van Beek10-08-2019

Prachtig gelegen maar niet huttopia waardig

Een camping die met wat aanpassingen echt een top camping zou kunnen zijn. Wij hadden een ruime plek maar er zijn ook veel kleine plekken vol in de zon. Wij hebben al heel vaak op huttopia campings gekampeerd maar we vinden dit geen echte huttopia camping. Plekken dus vaak klein, auto op de plek. Ook waren de toiletten in het middelste gebouw verschrikkelijk! Veel te weinig en ik heb nog nooit iemand zien schoonmaken. Het rook er naar oude urine en de vloer was zo oud dat het ook haast niet schoon te maken valt. Klachten hierover werden niet serieus genomen. Andere toiletgebouwen waren iets beter. Douches en afwasgelegenheden wel goed! De rivier is echt geweldig om af te koelen en ook de omgeving is mooi. Aanrader is Dole en het huis van Pasteur in Arbois.

• 7Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Mayke15-07-2019

Mooi voor een kort verblijf, niet voor honden

Langgestrekte camping langs riviertje de Loue. Zeer ruime plaatsen, broodservice. Animatie stelt niet zo veel voor en was vooral op Franstalige kinderen gericht. Onze dochter van 7 heeft zich echter goed geamuseerd in zwembad, rivier, speelruimte en speeltuin. Mooie plekken om te bezichtigen in omgeving (tip: lunch in Arbois, bistro de la Tournelle) maar na een week heb je dan ook wel alles gezien. Wij hadden een chalet (Vancouver), deze was van alles voorzien en schoon. Je moet ter plekke nog 90 euro borg betalen. Dit kan alleen met creditcard of contant. Ik begrijp niet waarom je 4,50 per nacht moet betalen voor een hond terwijl er geen enkele hondenvoorzieningen zijn (losloopgebieden, laat staan zwemgebied bij riviertje) en je met je gevulde poepzakje van achteraan de camping helemaal tot voor de receptie (bij ingang camping) moet lopen omdat daar de enige vuilniscontainers zijn. Voor snelle hap is Loue bar (buren) aan te raden.

• 4Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    7Renate15-08-2018

Het was voor onze kinderen te rustig. ( 9-12)

Rustige camping. Met als hoogte punt de rivier die goed in te lopen is op een twee/drietal plaatsen. Waterschoenen aan ivm kiezels groot en klein. Temperatuur oké. Lichte stroming. Volwassenen komen hoogstens tot borsthoogte. ( In het diepste gedeelte.) Het is een langgerekte camping waardoor je ver van het zwembad( je) af kan komen staan. Wij hadden een gigantische grote plek van wel 19 bij 8 meter! Niet echt schaduwrijk maar deze plekken zijn er wel! Douches zijn mi te klein en de druk en warmte erg onregelmatig.
    Restaurant met eenvoudige keuze aan maaltijden en smakelijk! Overdag vul je de broodlijst in voor 19.00 uur, zodat je in de ochtend kunt genieten van een vers ontbijt. Tip, vul de lijst in als je ‘s morgens je brood op komt halen. Personeel bijzonder aardig!!! Super U op nog geen 15 minuten afstand. Dole een grote stad met mogelijkheden van lekjer winkelen. En een Biocoop voor uw biologische producten!

• 6Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

The campsite manager, Responsable Réservation, 21-08-2018

Beste Renate, Hartelijk dank voor het plaatsen van een review over onze camping. Wij vinden het leuk dat u onze toekomstige gasten tips meegeeft voor een komend verblijf. Hopelijk mogen wij u nogmaals ontmoeten op onze camping, wij zullen ervoor zorgen dat de broodlijst weer klaarligt en ons personeel u wederom met een glimlach kan verwelkomen!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Roel09-08-2018

Rustige camping, niet echt voor oudere kinderen

We waren hier met georganiseerde reis inclusief activiteiten. Verbleven in gehuurde tent. Lange camping langs heerlijke rivier, niet koud. Zwembad zonder glijbaan voor oudere kinderen niet echt uitdagend. Voetbal/basketbalveld prima. Door lengte van de camping kan het ver lopen zijn naar de centrale faciliteiten. Sanitair wel verdeeld over camping. Ons sanitairblok was top en werd zeer goed schoon gehouden.

Nabije omgeving camping, behalve rivier, niet echt bijzonder. Voor activiteiten of andere zaken moet je wel stuk(je) rijden.

• 10Staat v/h sanitair

The campsite manager, Responsable Réservation, 14-08-2018

Beste Roel, Hartelijk dank voor uw review over onze camping. Wij vinden het mooi te lezen dat u heeft genoten van uw verblijf. De rivier dat aan de camping ligt biedt veel mogelijkheden tot ontspanning en verschillende activiteiten, mocht het te warm zijn om te sporten op het multi-sport terrein. Wij zien u graag een volgende keer bij ons op de camping!

Met vriendelijke groet, Camping Manager

Dear Roel, Thank you for your review about our campsite. We find it nice to read that you enjoyed your stay. The river on the site offers many opportunities for relaxation and various activities, if it is too hot to play sports on the multi-sport terrain. We hope to see you a next time at our campsite!

Sincerely, Camping Manager

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 5Frans en Petra09-08-2018

Ze zien ons niet meer terug!

Familiecamping met veel kleine kinderen de daarbij behorende geluiden. De kleine plaats had geen enkele schaduw dus de tarp was hard nodig. Voor ons was deze camping te massaal. De thermostaat van de douche was kapot en gaf koud water. Die ernaast werkte wel. De afvoer van de afwasplekken was verstopt, waardoor het water niet wegliep. De cafetaria was een logistieke ramp. Eerst bijna een uur in de rij om te bestellen en daarna in de rij ernaast achteraan sluiten om de drank in ontvangst te nemen van dezelfde persoon! Anno 2018. Daarna nog ruim half uur gewacht op een berg te hard gebakken frites en een droge hamburger en een paar blaadjes sla zonder dressing. Tip: ga voor de horeca naar de buren bij de ingang waar je ook prima fietsen kunt huren.

• 3Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

The campsite manager, Responsable Réservation, 14-08-2018

Beste Frans en Petra, Hartelijk dank voor het nemen van de tijd een review te schrijven over onze camping. Wij staan in het hoogseizoen bekend als familiecamping, waar de zon veel schijnt. Het spijt ons te horen dat u het lang heeft geduurd voordat u werd geholpen in het restaurant, helaas betekent vakantie in het hoogseizoen ook dat veel mensen op het hetzelfde tijdstip willen eten. Wij vinden het daarentegen heel fijn te horen dat u in ieder geval gebruik heeft kunnen maken van de fietsverhuur bij onze buurman.

Met vriendelijke groet, Camping Manager

Dear Frans and Petra, Thank you for taking the time to write a review about our campsite. We are well known to be a family campsite where the sun is shining a lot. We are sorry to hear that you had to wait before you could have your dinner, unfortunately celebrating holidays in high season means as well that a lot of people want to eat at the same time. We are however happy to hear that at least you could use the bike rental at our neighbors for a nice day out.

Sincerely, Campsite Manager

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7Mr X09-08-2018

Het was leuk, maar we gaan hier niet meer naar toe

Gemixt gevoel. Plus: Aardige medewerkers, mooie camping en omgeving, leuk riviertje, mooie accomodaties, dicht bij de natuur. Min: We hadden betaald (zonder garantie) voor een plek in de schaduw met wat avondzon. Wat we kregen was een tent VOLLEDIG in de zon en dat is met 36+ graden geen pretje! Wisselen van plek mochten we niet, al waren er wel vergelijkbare accomodaties beschikbaar. Verder veel vliegen en wespen.

• 7Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Beste meneer X,

Hartelijk dank voor uw review over onze camping. Wij zijn blij te lezen dat u de service van onze medewerkers kan waarderen. De accommodaties van onze camping zijn gemaakt van milieuvriendelijke materialen en ruim opgezet in een natuurrijke omgeving. Wij proberen altijd verschillende wensen van onze verschillende gasten te vervullen, het spijt ons dat het in uw geval niet gelukt is een plekje in de schaduw te reserveren. Graag ontvangen wij u nogmaals op onze camping, hopelijk ditmaal op een mooi plekje in de schaduw.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 8Veldmaat09-08-2018

Heerlijk rustig park! Omgeving minder aantrekkelij

Mooie rustige camping. Mooie ruimte om de tent die wij gehuurd hadden. Wij konden zo van de tent de rivier in. Echt erg fijn! Tent ook prima! Alles aanwezig... Helaas vonden wij de omgeving niet mooi. Maar hebben ons prima vermaakt op het park! Zwembad en sanitair prima in orde! Restaurant geen gebruik van gemaakt aangezien dit behoorlijk aan de prijs was .

• 8Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Beste Veldmaat,

Dank u wel voor het schrijven van een review over onze camping. Wij waarderen het te lezen dat u heeft genoten bij ons. De ruim opgezette plaatsen aan de rivier geven mensen de kans om vanuit hun gehuurde tent zo de rivier in te springen. Naast de rivier biedt het zwembad de ruimte om een vakantie door brengen op de camping, zonder de auto in te hoeven. Wij zien u graag nogmaals op onze camping!

Gereisd met partner in juli 2018

31 tips over Camping Huttopia La Plage Blanche

• L.Ketting, 08-08-2013

Vanuit de camping is er veel te bezoeken/te doen. Naast de camping kun je kano's ed huren. Leuke uitstapjes zijn oa: * Watervallen cascade du Herisson, * druipsteengrotten D'Oselle, * La Vaich qui rit (de rode lachende koe) museum, * kasteel D'Arley (verbonden met Nederlands koningshuis) Voor boodschappen gingen wij naar de SuperU in de buurt, maar we gingen ook vaak naar de Lidl of Geant in Dole. Op de camping hebben ze heel veel folders van wat er te doen is in de omgeving.

• fam multem gouda, 12-12-2011

elke morgen heerlijk vers brood op de camping. zeer grote super markt op 3km.

• Jetze en Rennie Hiemstra, 10-12-2011

Bezoek aan de steden Dole, Dijon en Salins les Bains. Ook de watervallen zijn een bezoek waard.

14 vragen over Camping Huttopia La Plage Blanche

• Marjolijn, 28-07-2018

Sanitair 2018?

Wij overwegen deze camping voor augustus. Er staan veel negatieve reacties over de staat van het sanitair (niet genoeg, niet schoon, geen wc brillen). Is er iemand die ervaring heeft uit 2018 en weet of dit nog steeds het geval is?

• Yolanda, 02-08-2017

vissen

kun je ook daadwerkelijk in de rivier vissen of stroomt deze daarvoor veel te snel en wat voor vis zit er

• lindaschipper40, 24-04-2015

hoogte bergen

wij overwegen om naar deze camping te gaan de omgeving lijkt ons erg mooi. We zijn nog nooit in Jura geweest nu vragen wij ons af hoe hoog de bergen daar zijn. We zijn nl. niet echt fan van haarpeldbochten. Valt dit in Ounans en omgeving mee of kunnen we die tegen komen of bevinden die nog ver genoeg weg, b.v.d.

lindaschipper40, 06-05-2015

Oke dank voor de reactie

r_h_peters, 05-05-2015

De camping is een aanrader en ligt net voor het gebergte, dus tot de camping geen haarspeldbochten

Camping Huttopia La Plage Blanche info

• Aantal sterrenstersterster