vakanties Porto Vecchio

18-8-2018

Prima weekje gehad

Jasper de Munck,
    16-8-2018

Gezellige terrassencamping dichtbij Palombaggia Beach. Prima uitvalsbasis voor een rondje door het Bavella gebergte (leuk zwemmen in de natuur) en Bonifacio (druk, maar supermooi!). Het strand van Santa Giulia vonden wij het mooiste, maar ook Rondinara was heerlijk. Klein winkeltje op de camping voor brood en kleine boodschapjes, maar bij de Spar langs de grote weg, of in Porte Vecchio (leuk met busje naar het oude centrum) kun je grote boodschappen doen. Leuk zwembadje op de camping waarvoor je niet kunt reserveren. Wij hadden de laatste middelgrote plek die nog vrij was. Wegen op de camping erg steil. Onze auto had zwaar beladen veel moeite om omhoog te komen, helemaal door de vervelende drempels op die wegen.

Fijne camping, schone toiletten, fijn restaurant!

Maaike,
    16-8-2018

Prachtige, fijne camping! La Vetta is een middelgrote camping met hoogteverschillen (niet echt terrassen), vrije plekken en mooi vorm gegeven. Er is ruim voldoende schaduw. Wij hebben er met onze 2 tenten gestaan tussen Fransen, Italianen en Nederlanders.

Zeer schone toiletgebouwen en zwembad.

Achterin de camping hebben we geen last gehad van de weg die langs de camping loopt.

Het (nieuwe) restaurant is erg goed: fris modern qua uitstraling en lekker, vers eten.

De prijs van de camping is iets hoger dan we gewend zijn (45,-), maar was het zeker waard.

Reserveren is niet mogelijk, maar als je in de ochtend aankomt is er altijd plek, ook in de eerste weken van augustus.

Aanrader!

Sandra,
    10-8-2018

Hele fijne camping, goede sfeer, schoon sanitair, prima douches. Heel vriendelijk personeel, keurig zwembad met genoeg stoelen en bedjes. Planning was eigenlijk 1 week hier en dan 1 week bij Calvi, maar zijn uiteindelijk 2 weken blijven staan. Perfect uitgangspunt om Corsica te ontdekken. Col de Bavella, Corte met Gorges de Restonica en Lac de Melo, Bonifacio, Zonza, Porto Vecchio en natuurlijk de stranden zijn prima te doen. Zelfs 1 dagtocht naar Ile de Rousse/Calvi/Porto/Corte gedaan!Lange maar prachtige rit! Overstekende koeien, varkens, geiten en schapen, superleuk om mee te maken. Daarnaast de waanzinnige uitzichten, niet alleen langs de kust maar ook de weg van Porto naar Corte is heel mooi. Supermarkt om de hoek is erg fijn. En van de muziek of de weg hebben wij echt helemaal geen last gehad. Kortom, toplocatie!

Tip: loop naar de Genuese toren bij Fautea, en plof daarna neer op het verborgen strand. Supermooie en rustige baai!

Voor herhaling vatbaar

Bianca,
    27-7-2018

Engels sprekende ontvangst, zeer vriendelijk. Zowel schaduw als niet schaduwplaatsen. Grote camping met winkeltje( wat duurder ). Veel supermarkten in de buurt.

Direct aan het strand gelegen. Sanitair prima. Camping wordt netjes onderhouden.

Veel stranden in de buurt.

Porto Vecchio scoort een 8 uit 10, op basis van 136 reviews