Camping L' Esplanade

Camping L' Esplanade
8,7

14 reviews over Camping L' Esplanade in het Nederlands

Prima camping nabij mooie baai

Mooi gelegen terrassencamping
6-9-2017

Esplanade is een terrassencamping die prachtig gelegen is aan de baai gelegen tegenover Propriano. Deze camping is absoluut ongeschikt voor caravan en camper, erg steil. We hebben een Nederlands gezin gezien met een vouwwagen, maar verder zijn er nauwelijks mogelijkheden om je caravan fatsoenlijk neer te zetten. Helft zijn chalets en de andere helft tenten.

En ja, het is steil van onderen (nabij de zee) tot boven bij de receptie en zwembad, maar doe rustig aan en het lukt prima. Onze zoon van 6 had er geen problemen mee. Goed voor je conditie.

Zwembad kent net als de rest van Frankrijk duidelijke regels tav shorts. Gewoon aan de regels houden en dan is het een prima zwembad. Niet te groot, maar als afwisseling van de mooie zee hartstikke leuk. Restaurant serveert goed eten (burgers en pizza's). Onze chalet was redelijk schoongemaakt, maar hield niet over. De borg (300 euro) moet je hier contant betalen (geen creditkrt).

Steile terassencamping dicht bij zee

Marjan
24-8-2017

Steile terassencamping, goed voor de conditie als je onderaan, dat is dicht bij zee, staat! Want de receptie, het zwembad, restaurant en winkeltje zijn bovenaan op de camping. Wij hadden een chalet met airco, prima accomodatie! Bij receptie zeer vriendelijk personeel, maar spreken alleen maar Frans. Personeel restaurant en zwembad waren ronduit onaardig, arrogant en klantonvriendelijk. Tot 2 keer toe konden wij niet eten in het restaurant, waarom? Geen idee. Alternatief is er ook niet echt in de buurt (dan moet je de auto pakken).Kinderen mogen niet nat vanuit het zwembad het restaurant binnenlopen om een ijsje te halen en dat terwijl de vriezer achterin het restaurant staat. Dat wordt hen zeer onvriendelijk duidelijk gemaakt. Mijn zoon van 9 werd na een uur gezwommen te hebben door de zeer strenge badmeester bruut het zwembad uitgestuurd omdat hij een zwemshort aan had, dat mag absoluut niet. In de winkel gaat het nog wel eens mis met het bestelde brood en moet je het weinige nog aanwezige brood delen met de andere klanten in de winkel.

Goed: vlakbij strand, rustig, helder water. Mooi zwembad. Schoon sanitair.

Niet goed: veel te kleine kampeerplekken. Erg steile hellingen: bezoek aan toiletgebouw was een onderneming met de hoge temperaturen.

Mooi zwembad met uitzicht op de baai.

Bloem1973
12-8-2017

De camping ligt gunstig om de mooie kust en het ongerepte achterland te verkennen. Het is geen rustige camping. Het is een terrassencamping, maar wij hadden een xl plek vanwege onze grote tent. De auto kan niet op de plek. Er is wel parkeerruimte, maar op bepaalde tijden is het echt zoeken. Irritant is dat er na 23.00 ook gewoon auto's de camping op komen. Wij hoorden ook de weg goed. Het santairgebouw wordt regelmatig schoongemaakt. Gescheiden gedeeltes voor mannen en vrouwen. Doordat het er erg droog en heet was, was de camping erg stoffig. Veel mieren.

Onze plek 401 was vlakbij het zwembad. Onze jongens van 6 en 12 jaar hebben zich er prima vermaakt! Het water was heerlijk. Het uitzicht uniek. Het zwembad is de hele dag open van 10.00-20.00. Het restaurant bij de camping was meestal gezellig druk. Eens per week live muziek van Corsicaanse zanger. Vonden wij niet veel aan. Eens per week avondzwemmen vanaf 23.00. Leuk, maar wel druk. Er waren Franse,Italiaanse, Nederlandse en Duitse kampeerders. Nederlanders zeker niet in de meerderheid. Strand was zeker 15 min lopen over de camping naar beneden. Terug was pittig in de hitte. Wij gingen liever elke keer naar een ander strandje met de auto. Zoveel moois in de directe omgeving. Bonifacio is een must!

Mooie terrassencamping maar druk

nathali van gool
11-8-2017

Sfeervolle camping met verschillende 'verdiepingen'. Mooie beschutte en ruime plek. Het strand op loopafstand. Door de hoogteverschillen is het flink klimmen en dalen vanaf je eigen plek naar strand, restaurant en zwembad. Vanwege de smalle, steile weggetjes op de camping is behendigheid met de auto wel een must. Het zwembad is kleiner dan op de foto's lijkt en vaak erg druk. Wel mooie ligging en uitzicht vanaf het zwembad en bijbehorend terras.

Brood kan ' s ochtends op bestelling afgehaald worden maar gaat vaak mis; dan hebben ze het bestelde brood niet en wordt je aangeboden om het brood dat door een ander is besteld (gaat op plaatsnummer) te nemen (!)

Te weinig douches maar wel schoon sanitair.

Wij hebben een week in een bungalow Bali 2 vertoefd. Nummer A5, helaas zonder airco. De huisjes zijn wat aan de oude kant, met weinig bergruimte. Wel goede bedden en een fijn terras. De ontvangst was prima, maar konden pas om vier uur in het huisje. De camping heeft 50/50 huisjes tov camping. Erg veel hoogteverschil op de camping. Bovenin veel trappen, en onderaan richting strand erg schuine hellingen. Niet geschikt voor caravan of vouwwagen. Bovenaan bij de receptie is het restaurant en een prachtig nieuw zwembad (de heren mogen alleen in strakke zwembroek, geen zwemshort). Het restaurant is heel goed, pizza en hamburgers zijn een aanrader. Het strand is prachtig. Geen animatie aanwezig.

Oude reviews (archief)

Mooie camping vlakbij zee

Familie Kroon
25-8-2016

Deze terrassencamping heeft 2 uitdagingen: veel van de plekken maken het opzetten van je tent tot een workout, omdat je je spullen een flink eind moet dragen naar de plek. Het is afhankelijk van je plek wel even lopen naar de baai met zandstrand, maar zeker goed te doen. En door de droogte zat alles onder een fijn stof. Buiten dat: wij hadden een prachtige plek (304) met veel privacy, heerlijke stevige douches in het washok, we zijn bijzonder gastvrij ontvangen- eerst was er geen plek en toen ging de dame nog eens puzzelen en vond ze toch nog een plek die paste.

In het restaurant prima eten, aangename bediening en adembenemend uitzicht over de baai van Propriano en de kustlijn. De infinity pool is heerlijk ter verkoeling, als het strand je te ver is.

Er is een campingwinkeltje met broodservice met verder dure spullen voor als je echt niet even kunt wachten tot je bij de supermarkt bent. Ook weer met aangename service van een man met humor. Aanrader voor als je in de buurt van Propriano wilt zijn!

rustige mooi plek in t voorseizoen

Anja Balink
25-6-2016

Wij waren hier begin juni en huurden n huisje. Netjes, maar niet luxe. Mooiste strand van Corsica! Winkel en restaurant waren niet open. Als je van rust houdt ideaal. Erg steile camping. Moeilijk voor caravans en campers. We hebben geen gebruik gemaakt vh sanitair op de camping ivm huisje, maar t zag er goed uit.

niet voor herhaling vatbaar

Fam.Ramaekers
25-8-2015

met een camper is het bijna niet te doen. Ontvangst bij de receptie was erg vriendelijk. Sanitair en afwasruime waren erg vies. Na uiten van klachten werd hier wel onmiddellijk gehoor aan gegeven, maar had weinig resultaat. Met een spray en een zeempje maak je geen toiletgebouw schoon! Veel last van wespen door de open vuil stortplaats naast afwasruimte. Zeer mooi zwembad maar te klein voor het aantal campinggasten. Terrasvloer naast zwembad en restaurant erg vuil. Camping winkel heel bescheiden, wel mogelijk iedere dag vers brod te bestellen.

Ons verblijf op camping L'Esplanade was fantastisch. We hebben een week met onze tent op deze camping gestaan en hebben genoten van de mooie schaduwplek, het schone sanitair en de ligging aan zee. De plek was groot genoeg voor een 4 persoonstent. Wel zaten we heel dichtbij de buren, maar op een camping ontkom je daar vaak niet aan ;-). Het personeel is behulpzaam en was bereid om naar alle mogelijkheden te kijken om ons toch nog een plek te geven op de camping. We hadden niet geboekt en het spannend of we überhaupt een plek konden krijgen. Het uitzicht op de zee vanaf het zwembad is erg mooi. Olmeto is een goede uitvalsbasis om het zuiden te verkennen en de hoofdstad te bezoeken. De camping heeft nog enkele oude sanitairgebouwen, maar de nieuwe zijn erg schoon en voorzien van alles zoals: warm water, wasgelegenheid, douches, aparte wastafels, toiletten etc. De camping is zeker voor herhaling vatbaar en een goede aanrader voor iedereen die van een mooie terrassencamping aan zee houdt.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping L' Esplanade in Olmeto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping L' Esplanade zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping L' Esplanade scoort een 8.7 uit 10 op basis van 95 reviews.