Camping Yelloh ! Village Le Campoloro

Frankrijk, Corsica, Cervione

8.9Fantastisch

• 8.4Eetgelegenheden
  • 9.4Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh ! Village Le Campoloro voor je op een rij gezet:

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Yelloh Village Le Campoloro op Corsica is een rustige camping. De schaduwrijke plekken zijn ruim en het zwembad en de animatie bezorgen de kinderen een leuke vakantie. Ook is het maar vijf minuten lopen naar het strand. Hier ga je naartoe om echt wat van de Corsicaanse natuur te zien. In de buurt liggen ook kleine middeleeuwse stadjes.

47 reviews over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro

• 2019
    9Igor17-08-2019

Echt top!

Leuke camping met een super zwembad voor de kinderen. Daarnaast was het animatie team heel erg goed met veel leuke activiteiten en optredens.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    9Klavertje01-07-2018

Fantastische camping met ruime plekken.

Fantastische camping met ruime plekken. Chalets van gewoontjes tot super de luxe. Mooi sanitair! 3 zwembaden, en een bad met glijbanen. Gezellig terras met loungebanken en zitjes. Vriendelijk personeel achter de bar. Je kan er brood kopen, lekkere hamburgers etc. voor schappelijke prijzen. Aan de achterkant van de camping loop je zo het strand op. Gezellig strand restaurant. Voor ons een iets te luxe camping, maar voor een keer wel leuk. Achterland is prachtig, mooie autoritjes gemaakt.

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

9Debbie25-09-2017

Super fijne camping!

Een heerlijke camping is dit; Genieten! Een korte opsomming: + Niet te groot + Direct aan zee + Personeel erg vriendelijk en goed Engels sprekend + Kampeerplekken ruim en op een groot deel van de camping door heggen gescheiden (plekje mag je zelf uitkiezen) + Schoon sanitair en heerlijke warme douches + Gratis WIFI bij centrale plek bij het zwembad + Animatie (niet iedere avond) stopt uiterlijk 23.15u. Daarna stil op de camping dus goede nachtrust. + Dichtbij diverse supermarkten + Heerlijk zwembad en te gekke glijbanen en eigenlijk altijd wel een plekje te vinden rondom het zwembad - Receptie behulpzaam en leuke tips om dingen te ondernemen

• Directe omgeving wat saai
    • Rij-afstanden iets om rekening mee te houden; je bent al snel een hele dag kwijt doordat het allemaal niet heel snel rijdt en het bij ieder dorpje waar je aankomt 'ophoopt'
    • Veel stenen en hout op het strand direct voor de camping
    • Vrij duur eiland qua levensonderhoud (maar ach, het is vakantie toch)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 8JCB18-08-2017

Voor iedereen wat wils

Het is een fijne, middelgrote camping 45 minuten rijden vanaf Bastia met prachtig zwembad met glijbanen en grenzend aan het strand. We verbleven in een splinternieuwe 6 pers. stacaravan waar zelfs een vaatwasser inzat. Voor iedere leeftijd geschikt. Onze kinderen vonden het geen probleem dat de (leuke) animatie in het frans was, maar houdt hier dus rekening mee! Rondom de accomodatie voldoende ruimte. Kleine campingwinkel (zoals meestal wel prijzig) en een eenvoudige restaurant (niet bijzonder en ook prijzig). Kleine fitnessruimte met uitzicht op het zwembad. Iedere dag wel iets te doen op creatief en sportgebied. Supermarkten op 10 min. afstand met de auto evenals gezellige badplaats waar je lekker kunt eten. Heerlijk rustig strand met schaduwplekken en (meestal) rustige, langzaam aflopende zee. Als je zoals wij in een caravan vlak bij het zwembad zit, dan klinkt de avond anitmatie wel hard, verderop de camping geen last van. Na 23 u is het stil op de camping.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 8Jantine28-07-2017

Fantastische vakantie gehad

Super ontvangst bij de receptie kwamen laat aan hadden dit wel doorgegeven en bleven keurig op ons wachten. Mochten zelf een plek uit zoeken en de vriendelijke man vertelde waar we beter wel konden staan ivm de zon voor onze kinderen. Grote ruime plek, ondergrond was prima soort stro. Sanitair was prima eind van de dag wel soms een nare lucht is ook hoe mensen de toiletten achter laten, douches waren heerlijk, nooit lang op een douche hoeven wachten. Leuke animatie ook in de avond om 23.00 is alles stil en kan je rustig slapen. Zwembad is echt heel leuk voor de kinderen, leuke coole glijbanen waar een badmeester als in goede banen lijdt. Strand is oké, wel kiezel maar water heerlijk. Voor de wat mooiere stranden moet je verder van de camping af. Voor uitstapjes moet je wel wat langer in de auto zitten zijn zelf naar bonafatio geweest zeker de moeite waard maar is 3 uur rijden over 100 km op de terug weg geweldig strand bezocht rondinara echt heel mooi. Wij vonden corsica en camping campoloro echt de moeite waard.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• 7Irene071101-07-2017

Mooie camping, maar ook wel wat min puntjes

• Camping ligt aan zee/strandje.
    • Wij hadden een ruime plek, die we zelf konden kiezen, want het was nog rustig (voorseizoen).
    • Prachtig ruim zwembad met barretje
    • Vriendelijke ontvangst
    • Mooi sanitair, maar zeer schaars verlicht. Door het donkere materiaal ook overdag donker in de douches, toiletten en wastafel hokjes.

• Veel plaatsen zijn niet afgebakend, waardoor het onduidelijk is wat 'jouw' plek is
    • Op het moment dat wij er stonden, waren er 2 grote groepen kinderen (gemiddeld 12 jaar) die allemaal gelijktijdig gebruik maakten van het sanitair waardoor de wachttijd op spitsuur behoorlijk opliep. Je had verder geen last van deze kinderen hoor?
    • Veel te weinig verlichting in het sanitair blok.

Helaas zijn de gasten zelf veelal schuldig aan het niet netjes achter laten van het sanitair en vind je aan het einde van de avond allerlei etensresten in de wasbakken, toiletpapier naast de potten, en douches waar de trekker niet even door heen is gehaald. Tip voor de ouders wanneer uw wat kleinere kinderen gebruik maken van sanitair, zie er dan op toe dat het netjes wordt achter gelaten.

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2017

• 4Aaf22-12-2016

Heel goed, maar ook heel slecht.

+Leuke camping voor mensen die de gehele dag op een camping willen verblijven. +Leuk zwemmen (in zee of in het zwembad) -Je ziet nauwelijks iets van Corsica. We reden vaak 3 uur per dag (1,5 uur heen/1,5 uur terug). Helaas kom je met het Corsicaanse wegennet dan niet ver. -We hadden een stroomuitval van ca 48 uur. Helaas net boodschappen gedaan. Voor erg veel geld weg moeten gooien. De directie vindt zich daarvoor niet aansprakelijk. Daar denk ik anders over omdat de stroomstoring alleen de camping betrof. Op mails wordt gewoonweg niet gereageerd. -De supermarktprijzen zijn vaak het dubbele van wat we in Nederland gewend zijn. -2x in het restaurant gegeten. Moest resp. €150 en €180 afrekenen voor matig eten (geen voorgetecht) op een mooie plek aan zee (2 volw/3 kids). -Alleen (vaak trage) WIFI met een bonnetje dat je alleen kunt afhalen als je iets aan de bar besteld.

Helaas nooit meer voor mij. Mede door de a-sociale klachten afhandeling.

• 8Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 2Wijk03-09-2016

Afrader

Het vriendelijke Mannelijke personeel bij de receptie, het zwembad en bar/restaurant, is eigenlijk het enigste lichtpuntje van deze camping. De rest is een beetje jammer, namelijk: 1) kampeerplekken onder de scherpe kegelvormige zaadbolletjes (resultaat kapotte grondzeilen). 2) de helft van de sloten nieuwe toiletgebouw kapot, zowel douches, wastafels als wc's. 3) douches nieuwe toiletgebouw net hogedrukreinigers. 4) licht oude toiletgebouw valt 's avonds structureel uit. 5) lucht rondom oude toiletgebouw net rioolwaterzuivering. 6) zwerfhonden, -katten en muizen 's nachts op de camping (ratten alleen 's avonds bij de waterkant gezien). 7) stroompunten zijn schaars (haspel van 25 meter noodzakelijk). 8) eigen stroomkabel 15mtr te kort, camping leende een aan elkaar geplakte stroomkabel die na 1 regenbui kortsluiting veroorzaakte, waardoor eigen koelkast kapot ging. 9) weinig privacy, 'heg' bestaande uit 3 struiken. 10) stuk schuurpapier achter de balie, (die vliegt écht op een bezem). Voor Franse begrippen allicht een top camping, wij raden 'm echter sterk af!

• 2Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in augustus 2016

• 9sandra26-08-2016

Rustige, gezellige Camping

We hebben twee weken gelogeerd in een mobile home. Tijdens de eerste dagen vielen ons een paar kleine gebreken op, lichtknoppen, lampen die kapot waren. Een gammele buitentafel en heel veel mieren in de mobile home. We hebben dit gemeld en alles werd keurig opgelost. Tijdens het eten in het supergoede restaurant bij de zee kregen we zelfs een fles wijn van de zeer vriendelijke eigenaar!! Het zwembad was echt supermooi, zo fijn dat er ook altijd bedjes vrij waren, ook al was het hoogseizoen. Er werd door de badmeester ook goed op gecontroleerd. De kinderen vermaakten zich prima op de glijbanen. In de omgeving vind he allemaal hele kleine middeleeuwse stadjes. Mooie natuur, prachtige uitzichten. In Alleria kun je leuk kanovaren,zeker een aanrader.de overtocht hebben we gedaan met Moby lines.Wanneer je een zonnebedje wilt hebben, zorg er dan voor dat je minimaal 2 uur vantevoren aanwezig bent. Passagiers moeten alvast aan boord terwijl de chauffeur de wagen in de boot parkeert.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8demeudenys21-08-2016

Comfortabele camping, goede uitvalbasis

Reis met een tent. De camping heeft een goede ligging om een ruim gebied te ontdekken. Corte, de Restonica, Saint Florent, de Castagniccia, Cap Corse, ... Prachtig zwembad, goed onderhouden, nieuw sanitair, lekker restaurantje op het strand. Leuke animatie voor de kinderen. Ze doen echt hun best. Winkeltje stelt niet veel voor maar supermarkten in de buurt. Wel lekker brood te verkrijgen. Voldoende ruime plaatsen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

5 tips over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro

• Liesbeth Leijnse, 03-08-2013

Restaurant aan het strand is goed. Tijdig reserveren nodig om een tafeltje direct aan zee te hebben. Even genoeg van de warmte en de drukte ga dan de bergen in bij Cervione ook daar kun je heerlijk eten! Wij kwamen in het prachtige Castagnissia loslopende geiten, koeien en varkens tegen. Na een verfrissende dagelijkse onweersbui is het daar rond de 18 C

• Lilian, 08-08-2013

Mooie plekken: Bonifacio (stad), Vizzevona (waterval), Saleccia (strand)

• Jansen, 06-01-2013

Ga bij aankomst zelf op de camping kijken naar beschikbare plaatsen. Er valt te onderhandelen.

7 vragen over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro

• Loulou, 09-05-2019

Zwemkleding

Weet iemand of het verplicht is om strakke zwemshorts in het zwembad te dragen? (Vaak is dat het geval in Frankrijk)

Alvast bedankt

• Dennis, 02-01-2017

Nederlanders

Is het een camping waar veel Nederlanders/Nederlandse kinderen komen?

• Snijders, 17-09-2016

Naaktstrand

Wij zijn benieuwd of er een naaktstrand in de buurt van camping campolore is .wij zoeken een levendige camping , gekleed, aan een naaktstrand

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig