Amboise (Indre et Loire)

We hebben een aantal aanbieders voor Amboise (Indre et Loire) voor je op een rij gezet:

vakanties Amboise (Indre et Loire)

Reviews over Amboise (Indre et Loire)

Mooi stadje

givago,
    4-9-2014

Stadje gelegen aan de loire en bekend om zijn koninklijk kasteel en het kasteel clos lucé Aan het kasteel zijn vele terrasjes en winkeltjes. Langs de loire kan men een mooie wandeling maken.In de kapel op het binnenhof van het kasteel ligt Leonardo da Vinci begraven,men heeft hier ook een mooi uitzicht op de stad en de rivier.

Gereisd met partner in augustus 2014

leuk

albrecht,
    22-9-2013

Een aardig stadje om echt de tourist uit te hangen. Hebben op zondag een geweldige markt langs de Loire. Probeer niet bij de markt te parkeren,dat wil iedereen,maar rij even door het stadje in. 10 min lopen en je bent weer aan de Loire. Het centrum is authentiek en leuk. Men heeft een Salon de The tegenover de koekjeswinkel waar je koffie netjes uit een Melior krijgt en men het beste ijs verkoopt

Gereisd met partner in september 2013

Aanrader!!

Bart,
    18-7-2013

Prachtig mooi stadje aan de Loire. Leuke kern met allerlei horeca. Kasteel is zo mooi dat elke Franse koning er minimaal 1x is verbleven. Wat zeker ook aanrader is, is de laatste verblijfplaats van Leonardo da Vinci. Mooi kasteel met parken er omheen waar alle uitvindingen van hem zijn nagebouwd.

Gereisd met jonge kinderen in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Gezellig

Bart,
    18-7-2013

Gezellig stadje met mooie chateau. Rondom kasteel vele eetgelegenheden. Erg gezellig. Meeste restaurants hebben een continue service ( sluiten niet tussen 15 en 18 uur)

Aanrader is laatste verblijfplaats van Leonardo da Vinci. Mooie chateau met tuinen waarin uitvindingen van Da Vinci nagemaakt zijn.

Gereisd met jonge kinderen in Mon Jul 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Koninklijk kasteel

Rinus,
    28-8-2011

Amboise is vooral bekend om zijn enorme kasteel dat op een heuvel boven het plaatsje en boven de Loire is gelegen, het interieur van het kasteel is zeer bezienswaardig, het omvat de oorspronkelijke inrichting met schilderijen, beelden, fraai gestucte plafonds en schouwen. Op de binnenhof van het kasteel staat de prachtige Hubertuskapel waar Leonardi da Vinci begraven ligt. Vanaf het kasteelterras heeft men een prachtige blik op de Loire en over het omringende heuvelland.

Gereisd met partner in Tue Aug 01 1989 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Amboise (Indre et Loire) scoort een 8 uit 10, op basis van 20 reviews