Perros-Guirec

Reviews over Perros-Guirec

Hidden Gem!

roland_storm,
    24-1-2015

Kent imand " Les Vacances de Petit Nicolas" van Goscinny? Die sfeer ademt het helemaal. Puur frans, bijna geen buitenlander te bekennen ( in juli dan) ook niet heeeel veel fransen trouwens. Waar kan je 's ochtends rustig bepalen welk strandje in de buurt je wil bezoeken, daar naartoe rijden (of lopen). Gratis parkeren op max 100 m van het strand. Aan het eind van de dag van het strand af lopen en genieten van een heerlijk plateau fruit de mer inc een halve kreeft voor 18Euro op een terras in de zon zonder sat je hoefde te reserveren?

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Een stukje Frankrijk wat je niet zou verwachten.

Klaas Haeser,
    21-9-2014

Het stukje van Bretagne met de plaatsen Trebeurden,Tregastel, Ploumanac,h en Perros Guirec langs de noordkust doen echt tropisch aan.

Op veel plaatsen staan diversen palmen soorten en ook de bananenplanten staan op diversen plaatsen weeldig te groeien. Dit is het bewijs dat het weer hier meestal beter is dan wat de voorspellers aangeven.

Gereisd met oudere kinderen in september 2014

Mooie plek.

Wendy,
    1-7-2014

Mooi gelegen. Tijdens wandelingen ontdek je pareltjes van huizen, vaak met de mooste hortensia's in de tuin. De kustlijn is hier ook de moeite. Les sentiers des Douaniers kan je helemaal volgen.

Tijdens het festival des Hortensias eind juli lopen er mensen in lokale klederdracht, een soort van doedelzak, allemaal heel charmant. Vlak aan het kerkje heb je een leuk winkelstraatje, vooral gericht op toeristen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

mooi groot strand met zeer koud zeewater

ingrid de jong,
    19-8-2013

he t loont de moeite om met de boot naar de sept iles te gaan. ook is het de moeite waar om het sentiers de douaniers te doen dan zie je heel veel van de cote granit rose. deze is op zijn mooist tussen ploumanach en tregastel

Gereisd met vrienden in juni 2013

Mooi maar zoooooo'n koud zeewater!

Babs,
    24-7-2013

Zeer mooie omgeving (die kust, die rotsen!), je kan er verrukkelijk eten (oesters, mosseltjes en krab), de dorpjes zijn gezellig...Alleen...toen wij er waren waren er bijna geen andere toeristen en was er niet veel te beleven. Het zeewater was ook te koud om te zwemmen (zelfs voor mijn dochter die als semi-ijsbeer geboren is ;-)

Bretoenen zijn absoluut ook niet romantisch maar zeebonken pur sang. Geen plaats dus om langs terrasjes te flaneren of te dineren bij kaarslicht. Wel omgeving voor heerlijk lange wandelingen en om krabbetjes te vangen met je voeten in de modder en de algen tussen je tenen....

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013
Perros-Guirec scoort een 9,1 uit 10, op basis van 44 reviews