Reviews over Penvénan

18-8-2018

Camping met prima faciliteiten

kristel,
    21-8-2012

Prima camping, vriendelijke eigenaren. Wij hebben twee weken op deze camping gestaan met caravan en waren de enige Nederlanders. Ook in de streek zijn we weinig landgenoten tegengekomen. Wat ik overigens vreemd vond want het is er prachtig. Voor onze kinderen (5 en 7) was het geen probleem dat er geen nederlandse kinderen waren, zij hebben zich prima vermaakt met Franse kinderen.

Op de camping kun je zowel voor kinderen als volwassenen ATB's lenen, aan te raden, je kunt er leuk fietsen. Ook kajakken in Port Blanc (ook via de camping te leen) is erg leuk. De cote granit rose is op een 35 km afstand en erg mooi.

Door het enorme getijde verschil (wel 500 meter) zijn er bij eb mooie wandelingen over de rotsen en naar eilandjes te maken. Ook kun je er mooie grote schelpen vinden.

Minpuntje vond ik dat het overigens keurig uitziende toiletgebouw naar mijn mening onvoldoende wordt schoongemaakt, dat is jammer want het ziet er verder prima uit.

super camping voor mensen met jonge kinderen

Siegers,
    18-9-2011

Afgelopen zomer 14dgn op deze camping geweest. Mooi weer gehad en als gezin (kinderen tussen 1 - 7 jaar) heerlijk tot rust gekomen.

De camping wordt 'bewoond' door bijna alleen maar Fransozen. Wij als Hollanders waren min of meer een bezienswaardigheid.

De camping heeft veel mogelijkheden voor ontspanning, en daarvan is veel ook nog eens gratis. 1 van de gratis mogelijkheden is het kayakken op de open zee. Een fantastische ervaring. Ook fietsen zijn gratis voor gebruik in de omgeving.

De eigenaren zijn uitermate aardig en bijna alles is mogelijk. Ze hebben een groot vertrouwen in de mensen. Het schoonmaken van de toiletgebouwen ging ze iets minder goed af. Gelukkig was er af en toe ook een externe schoonmaker en die zorgde voor mooie schone toiletten en douches.

In de omgeving is genoeg te doen. Het dorp is op loopafstand en de zee is op fiets afstand.

Al met al een prima vakantie gehad. Terugkeren naar deze camping is zeker een optie!!

Fantastische camping!!!

van de Schoot Mélanie,
    19-7-2010

Een fantastische week gehad. Veel gefietst langs een schitterende kust (fietsen zijn gratis). Een dagje kayak op zee (ook via de camping), gezellige pittoreske plaatsjes, maar ook op de camping zelf hebben we ons goed vermaakt dankzij het kindvriendelijke zwembad (goede temperatuur en heel schoon), jeu de boules, midget-golf en speelzaal. Onze dochter van elf wilde niet meer naar huis gaan, wij zelf trouwens ook niet. Maar vooral de ontvangst door Frank en Beatrice (de eigenaars) was erg hartelijk en vriendelijk. Deze camping was niet al te groot en zodoende gezellig familiaal, precies wat wij zochten. Onze sta-caravan was ook heel schoon en goed ingericht, iets wat wij toch niet hadden verwacht voor een franse camping. Volgend jaar gaan we zeker terug maar dan voor twee weken want we hebben nog lang niet alles gezien.

Penvénan scoort een 9 uit 10, op basis van 2 reviews