Camping La Charvière

Camping La Charvière
8,6

76 reviews over Camping La Charvière in het Nederlands

Het was gewoonweg weer heerlijk en die rust daar.

Cor de Leeuw
2-9-2017

Grote ruime plaatsen met een fijn toiletgebouw. Diervriendelijke camping welke op 7,5 km van de snelweg ligt en niet hoort. Ligt in een mooi glooiend landschap.

De eigenaars zijn vriendelijk en behulpzaam. Veel historie in de weide omtrek.

Ook kan je heerlijk fietsen en mountainbiken.

Mooie rustige camping voor jonge gezinnen

fam Wartena-Gravendeel
11-8-2017

Twee weken met twee gezinnen op La Charvière verbleven. Centraal gelegen (voor Franse begrippen, dus naar uitstapjes gemiddeld half uur-uurtje rijden), elke ochtend vers brood te krijgen en voor de (kleine) kinderen genoeg vertier en NL en Vlaamse vriendjes op de camping. Je kunt varkens en geitjes voeren, eendjes kijken, en met een beetje mazzel heeft de poes net jongen en lopen er ook kleine kittens rond. Gemoedelijke sfeer.

Voor raskampeerders bestaat de mogelijkheid om koelelementen bij de eigenaren in te leveren en op te halen zodat je elke dag koude elementen hebt. Wij hebben tegen schappelijke prijs ook kinderstoel en bedje kunnen huren en een wasje kunnen draaien en drogen; eigenaren waren zuiniger met onze was omgesprongen dan wij zelf :).

Verbeterpunten zijn er ook: in hoogseizoen is het sanitair (drie wc's, drie douches en twee wastafels) eigenlijk niet toereikend (al stonden er nu wel veel grote gezinnen). Dat geeft wel gezellige praatjes tijdens het wachten voordat je aan je afwas of het douchen kunt beginnen. Bij het (tijdens hete dagen heerlijk koele) zwembad kwam de begroeiing vrij ver over het pad zodat er minder plek overbleef om te lopen. De magneetsluiting van het hek bij het zwembad was tijdens ons verblijf stuk en is niet gerepareerd.Wij stonden op het open veld en daar was in het midden gemaaid (bij voetbaldoeltjes, waar de kinderen lekker konden spelen) en daaromheen stond het gras met distels erg hoog. Geeft mooi groen uitzicht maar met de grote tenten van tegenwoordig was de ruimte daarmee wat beperkt.

Kortom: wij hebben ons prima vermaakt op La Charvière.

Heerlijke vakantieplek voor jong en oud

Marieke
7-8-2017

Een rustige, kleine camping op een mooi rustiek terrein. met genoeg vermaak voor jongere en wat oudere kinderen. Onze jongste van 3 heeft plezier gehad met de vele dieren , de speeltuin en het zwembad en de oudsten (12) hebben zich uitstekend vermaakt met de trampoline, ook het zwembad en hadden genoeg leeftijdgenootjes om zich heen. Prima geoutilleerde huurtent, sanitair eenvoudig maar ok. De eigenaars zijn zeer enthousiast, betrokken en gastvrij. De wekelijkse door de eigenaren gekookte maaltijd is niet te versmaden.

We hadden ons er meer van voorgesteld

Anne
5-8-2017

Terug van een week la charviere. We hebben een leuke week gehad maar we vonden sommige punten teleurstellend. We hadden tijdens deze week slecht weer, het zwembadwater was daardoor ijskoud. De speelweide ligt een stukje lopen van de kampeerweide. Met kleine kinderen moet je dus meelopen. Er was 1 avond dat de eigenaar zou koken, helaas werd deze afgelast. Verder is het een mooie omgeving en zijn de faciliteiten verder prima.
Roelof en Miriam, eigenaar, 8-8-2017
Beste Annemarieke Crommentuijn en familie, Wat jammer dat jullie vakantie op sommige punten een teleurstelling was. Wij doen er alles aan om onze gasten zo goed mogelijk te faciliteren en ze een heerlijke vakantie te bezorgen. Het weer hebben we daarbij helaas niet in de hand. En dat zwemmen koud is met slecht weer, ook daar kunnen we helaas niets aan veranderen. Ook voor ons was het een teleurstelling dat we de table d'hote moesten afgelasten in verband met het slechte weer. Wij hadden ons ook verheugd op een gezellige avond met 33 gezellige gasten. Want wij verwennen onze gasten graag! Gelukkig was het afgelopen week wel weer heerlijk weer en hebben we wel als vanouds 32 gasten een heerlijke maaltijd en lange, gezellige, avond kunnen bezorgen. Dat de speeltuin ver weg is van het campingveld is relatief. Hooguit drie minuten lopen. Als de kinderen een dusdanige leeftijd hebben dat ze dat stukje niet zelfstandig naar de speeltuin kunnen lopen zijn ze uiteraard gewoon ook te klein om zonder ouderlijk toezicht naar de speeltuin te gaan. Daarom hebben we ook een fijn terras vlakbij de speeltuin, waar je een heerlijk wijntje of een goede kop koffie kunt drinken, even kunt internetten en kletsen met de andere gasten, terwijl je de kleinsten toch in de gaten kunt houden. Nogmaals we vinden het ècht jammer dat we jullie blijkbaar niet genoeg hebben kunnen faciliteren om jullie vakantie onvergetelijk te maken en hopen dat jullie volgende vakantie wel alles is wat jullie wensen. Met vriendelijke groet, Roelof en Miriam.

Thuis komen!

Nikita Brandwijk
27-6-2017

Heerlijke vakantie gehad!

Als eerstejaars camping bezoekers wisten we niet zo goed wat we konden verwachten maar wat zijn wij in 2 weken verliefd geworden op deze plek! De eigenaars zijn super mensen die echt overal aan gedacht hebben en er alles aan doen om gasten een perfecte vakantie te bezorgen. De dieren die veelal vrij over het erf lopen zijn heerlijk vermaak, niet alleen voor kinderen maar zeker ook voor volwassenen. Je kunt er de hele dag kijken hoe mama eend haar kids de vijver laat zien, moeder ezel haar zoon beschermt en mevrouw pauw haar kinderen de fijne kneepjes van spiegel kijken uitlegt.

Onze dochter van 2 heeft haar vakantie doorgebracht in het heerlijke zwembad, op de trampoline en knuffelend met de vele poezen.

We hebben genoten en komen zeker terug :D

Oude reviews (archief)

EEN ECHTE AANRADER, zeer gastvrije mensen!

Zeer kindvriendelijk met heel veel boerderijdieren.

Heerlijke safari-tent, die compleet ingericht is.

Lekker zwemmen met een warme dag. Hier kom je zeker tot rust!

Fantastisch, aanrader!!

Renate van Dijk
4-8-2016

Wij hebben een familiekamer geboekt met 3 kleine kinderen voor 2 nachten. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaren inclusief welkomstdrankjes. Voor de kinderen een fantastische plek door de vele dieren die er rondlopen. Ook was er een zwembad aanwezig wat heerlijk was voor de kinderen. Wel aan de kleine kant maar verder prima. Ontbijt zeer goed verzorgd en in een mooie kamer in de boerderij. Echt een super verblijf voor als je op doorreis bent. Als het volgend jaar weer op onze route ligt gaan we er zeker weer naartoe! Bedankt!!

Fantastisch ondanks een week regen prima vermaakt

Corrie en Cor de Leeuw
25-7-2016

Ik heb geen min punten daar wij ons voortreffelijk vermaakt hebben. 'S morgens gewaakt worden door het fluiten van de vogels en het geloei van de koeen. Geen lawaai van de vliegtuigen en het gesnor van de auto's. gewoon de geluiden van de natuur. Het frisse en schone sanitair gebouw geven wij een pluim daar we dit niet verwacht hadden van een boeren camping. Op de donderdag werden we uitgenodigd door de boer en boerin om te komen eten. Dit deden ze vaker voor de nieuwe gasten om kennis met elkaar te maken. Dit hebben we nog nooit meegemaakt.Overdag en ook zeker 's nachts was het heerlijk rustig, echt zoals een vakantie plek behoort te zijn. Ik beveel het iedereen aan daar je ook heerlijk kan wandelen en fietsen door het prachtige glooiende landschap. Ook de boerenfamilie was erg attent en had een luisterend voor iedereen.

Ook dit jaar weer genoten!

L. Wittgen
25-7-2016

Heerlijke kleinschalige camping voor iedereen die niet naar een hutjemutjecamping wil. Nadat wij vorig jaar een heerlijke zespersoons gite huurden, gingen wij nu voor een safaritent. Heerlijk! Deze tenten zien er goed uit, ruim ook, zijn nieuw en hebben een mooie plek.

Voor kleine kinderen is het heerlijk genieten, al vanaf onze aankomst voelden we ons thuis. We werden ontvangen met een drankje, de kinderen kregen een ijsje. Gelijk lekker de boel verkennen; diertjes kijken, springen op de grote trampoline of schommelen/van de glijbaan. Dat ik hier net een review lees van onvriendelijk ontvangst lees vind ik dan ook gek, wij hebben heel andere ervaringen. We zijn ten slotte niet voor niets voor de tweede keer terug gekomen.

De omgeving is mooi, genoeg leuke dorpjes in de buurt: Moulins, Montlucon (vergeet ook niet het grote winkelcentrum net buiten het oude centrum van Montlucon), in Saint-Priest-Des-Champs is een mooie tocht naar een waterval te maken. Puy de Dome is wel even rijden (1.5 uur) maar wel de moeite waard om te bekijken.

Kortom, unieke plek waar de kinderen zich heerlijk kunnen vermaken in de speeltuin en met de dieren en de ouders bij de eigen tent/gite als bij de boerderij een drankje kunnen drinken. Wij komen zeker nog een derde keer terug!

Bedankt Miriam en Roelof voor de gezelligheid en Noah; Sam mist het gek doen in het zwembad :-)

Perfecte stop voor een reis naar het Zuiden

Liane van Oosterhout
10-10-2015

Wij hebben hier met onze 3 kinderen in juli 1 nacht geslapen toen wij op doorreis waren naar het Zuiden. Het was voor ons perfect! Met z'n vijven op een mooie kamer met typisch Frans meubilair en eigen sanitair.

Er is zelfs een zwembad. Leuke dieren, incl kittens!

Eigenaren zeeeeer gastvrij. Je kunt echt alles vragen. Tables d'hotes een aanrader!! Heerlijk gewoon! Volgens mij hadden wij sauté de porc in appelcider op. Dat recept moet ik echt vragen. Tafel gedeeld met andere campinggasten (met kinderen) en het was heel gezellig. Ontbijt ook lekker! Van te voren een broodbestelling gedaan, zodat we dat mee konden nemen voor onderweg.

Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Charvière in Montmarault, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Charvière zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping La Charvière scoort een 8.61 uit 10 op basis van 76 reviews.