Sorteren

vakanties La Bourboule (Puy de Dome)

Reviews over La Bourboule (Puy de Dome)

Ruime camping met opstartproblemen

Aryaen
    14-5-2017

Een mooie ruime camping aan de voet van de Puy de Sancys gelegen direct aan de weg van La Bourboule naar Le Mont Doré. De camping krijgt een grote opknapbeurt, het grote middenveld is opnieuw ingericht met nieuwe speeltoestellen en een weide voor de vijf (muil)ezels. De staanplaatsen worden alle voorzien van hagen die één of meerdere staanplaatsen omringen. Er worden ook nieuwe huur-chalets gebouwd. Het verouderde sanitair wordt verbeterd maar niet afdoende.

Nadelen: De weg veroorzaakt overdag veel geluid ('s nachts is het stil) en ook een nabijgelegen vliegbasis geeft op sommige dagen veel geluidsoverlast van proefdraaiende en laag overvliegende straaljagers ook tot in de nachtelijke uren. Een in het stikdonker door het dal vliegende straaljager is bijna angstaanjagend en men verwacht ieder moment het vuur van de boordkanonnen of inslaande bommen.

In het voorseizoen is de camping slechts beperkt geopend, geen zwembad en slechts één toiletgebouw ook de receptie is nauwelijks bezet.

Helaas laat de hygiene in het toiletgebouw te wensen over soms is de onfrisse geur vanuit het herentoilet door het gehele gebouw te ruiken (1 keer per week schoonmaken is zelfs bij weinig gasten niet genoeg).

Franse old school camping

wiebe-van_erkelens
    3-8-2014

Weer eens basic kamperen. Tent, prima sanitair, en that's it.

Stonden hier een paar dagen met vrienden. Daar er alleen maar Fransen staan is het voor Nederlandse kinderen die op zoek zijn naar campingvriendjes ongeschikt. In het zwembad mag je alleen zwemmen, dus niet met een bal of snorkel spelen. Helft van camping zijn mobil homes.

Voor rustzoekende mensen is het prima. Sanitair goed. Intermarche Super aan de overkant van de weg. La Bourboule centrum op een km of 3,5.

Value for money

Jeroen
    12-8-2013

Goed hotelletje voor een paar nachten. Familiekamer was ruim en schoon. De inrichting was jaren 80, maar dat zie je wel vaker bij kleine hotels in Frankrijk. Ligging van het hotel van centrum is prima, op loopafstand, maar net uit de 'drukte' in een zijstraatje.

Redelijk hotel.

biencop
    8-7-2012

PLUS punten:

- goede ligging

- vriendelijk en behulpzaam personeel

- ruime, nette kamer

- goede service

- grote parking achteraan hotel.

MIN punten:

- het avondmaal kan veel beter (sober en niet echt smakelijk)

- geen kluisje op de kamer

- combinatie 'internet-TV kijken' op de kamer is moeilijk te programmeren.

- nogal duur (321€ in half pension - 2 nachten)

Een typisch frans hotel.

biencop
    8-7-2012

PLUS punten:

- goede ligging

- vriendelijk en behulpzaam personeel

- ruime, nette kamer

- goede service

- grote parking achteraan hotel.

MIN punten:

- het avondmaal kan veel beter (sober en niet echt smakelijk)

- geen kluisje op de kamer

- combinatie 'internet-TV kijken' op de kamer is moeilijk te programmeren.

- nogal duur (321€ in half pension - 2 nachten).

La Bourboule (Puy de Dome) scoort een 8,6 uit 10, op basis van 15 reviews