Camping Les Suchères

Camping Les Suchères
8,7

106 reviews over Camping Les Suchères in het Nederlands

Een heerlijke gezellige sfeervolle camping

Ariena en Herman
7-6-2018

Wat een fantastische gezellige camping. Een warm onthaal maakt al dat je je welkom voelt. Stefan en Anneke doen er alles aan om je een prettig verblijf te laten ervaren. Fijn dat ik als eerste van dit seizoen het heerlijke zwembad mocht inwijden.

En s’avonds Gezellig aanschuiven en te genieten van een zeer smakelijk diner maakte de vakantie voor ons zeer geslaagd. Anneke wat kan je lekker koken. Kortom een mooie ervaring om op jullie camping te kamperen. We hopen zeker terug te komen!!!!!

Hele mooie camping waar je echt tot rust komt. Kinderen kunnen heerlijk spelen op groot veld met trampoline en zandbak. Verdeeld over het veld en daardoor niet druk. De camping plaatsen liggen op een heuvel om het speelveld en daardoor geen rijtjes effect maar lekker ruimtelijk. Zelfs afwassen is leuk met mooi uitzicht. Kleine camping en daardoor kent iedereen elkaar en let op. Ook eigenaars super vriendelijk en leuke animatie. Enige tip zou zijn paar boodschapjes verkopen als soep/ pannekoekenmix/ pasta voor als je geen zin hebt om weg te gaan. Maar Anneke kookt heerlijk, vooral de BBQ niet overslaan. In de omgeving genoeg zoals waterval, bik de rivier spelen, meertje, markt, Puy de Some. Genoeg voor twee weken. Ook leuk dat er spontaan hardloop en fiets groepjes ontstaan. Wil Zelf iets warmer weer maar hoop dat er nog veel mensen gaan genieten op deze mooie plek.

Zeer ontspannen; komen zeker nog eens terug.

Jeanne Hekman Heijgen
3-2-2018

Ook in het voorseizoen topservice. De nederlandse eigenaren zijn zeer gastvrij.

Een heerlijk zwembad, ruime plaatsen en vooral voor de kinderen veel speelruimte.

De eigenaresse kookt meerdere keren per week voor de gasten, kinderen mogen helpen in de kinderboerderij en er worden leuke activiteiten georganiseerd. Dit is allemaal heel bijzonder, weinig campings verlenen zo veel service in het voorseizoen.

De gasten in deze periode bestaan uit jonge gezinnen met peuters en ouderen ; een leuke combinatie.

Drie weken op het kleine veld gestaan met onze tent. Dat vonden we vooraf wel spannend, zou onze driejarige zelf ook naar het grote veld kunnen/durven, gingen we genoeg aansluiting vinden, of zit je 'tweederangs'?

Deze zorgen bleken nergens voor nodig. Pal voor onze tent een speeltoestel (oké, voor mijn rust iets te dicht op de tent), op de weg tussen ons veldje en het grote veld reed alleen langzaamrijdend bestemmingsverkeer, waardoor beide kids zelf konden gaan en staan waar ze wilden.

Dochter van 6 vond alle georganiseerde activiteiten geweldig, huilen als we eens de camping af wilden.

We hebben regelmatig genoten van Annekes kookkunsten, fijn om op de camping zo lekker te kunnen eten.

Supermarkt op ongeveer 10 minuten rijden, alle bezienswaardigheden lagen wat verder weg, op een leuke waterval na.

geweldig voor kinderen, fijn voor ouders

Fam. Vertooren
12-11-2017

Ruime en goed met groen omzoomde kampeerplekken.

Gevarieerde animatie en nooit te lang (bijzonder is de zwem driedaagse). Zo blijft er altijd tijd over om ook buiten de camping te kijken: Gorge de la Sioule (picknick en zwemmen) is een aanrader. Onze meiden (4 en 5 jaar) hebben genoten en zouden zo weer terug willen. Reden: leuke speeltoestellen en altijd kinderen om mee te spelen. Kom je nog eens toe om een boek te lezen!

Gezellig terras en prima keuken. Bereik van de gratis wifi is helaas beperkt: tot de direct omgeving van het terras.

Pluspunt: om 's-morgens niet met een natte tent te hoeven vertrekken mochten we gratis de laatste nacht in een huurtent doorbrengen: Chapeau Stefan en Anneke.

Ben je op zoek naar een kleinschalige gezinscamping voor kinderen tot 8 jaar, boek dan les Suchères.

Wat een geweldige camping: een plek waar je als ouders van kleine kinderen ook écht vakantie kunt vieren. We kwamen aan, de deuren van de auto gingen open, de kinderen van 2 en 5 renden het speelterrein op en wij stonden erbij en keken ernaar. Het is wat je hoopt: een fantastische plek, prachtige omgeving, gastvrije en flexibele campingeigenaren Stefan en Anneke die er vol voor gaan om jou een geweldige vakantie te bezorgen, simpel, voldoende en o zo goed werkend vermaak voor de kinderen en jij kunt bij je tent een boekje lezen. We moesten de eerste dagen thuis iedere ochtend om 10 uur echt even wennen dat we de dieren niet konden voeren... Dit is zo'n camping die je liever geen goede recensie geeft, omdat dan de kans bestaat dat er geen plek is als je er spontaan heen wil gaan ;). Maar omdat onze vakantie zo geslaagd was door de inzet en aanpak van Stefan en Anneke, kunnen we niet anders dan ze op deze manier ontzettend te complimenteren met Les Suchères! Dikke vette aanrader dus. Maar niet verder vertellen.

MooiePlek

wout011
2-9-2017

Deze camping is ideaal voor kinderen en in voorseizoen voor de wat oudere kampeerder.

Goed eten.

Mooi zwembad schoon.

De bar leuke plek om drankje te doen en contact met andere kampeerders te maken

Ook voor Opa's en Oma's

Jan Veerman
18-8-2017

Het geluk voor ons en de kleinkinderen kon niet op. De hele dag spelen en geen omkijken naar. Groot speelveld met veilige en simpele attributen voor iedereen zichtbaar. Op goede afstand van de tenten zodat je geen overlast hebt. Iedereen let een beetje op. Geweldig genoten van dit sfeertje. 's avonds kookt de eigenaresse je emotioneel omhoog. Iedere dag. En betaalbaar. Hulde!

Fijne Nederlandse camping met veel activiteiten.

Familie Terstappen
13-8-2017

Wij hebben 3 fijne weken gehad op deze gezellige camping. Bij aankomst viel ons op hoeveel kinderen er op het grote speelveld (vol speeltoestellen) aan het spelen waren. Onze kinderen (6 en 8 jaar) hadden door de hoeveelheid kinderen de eerste dagen wat meer moeite dan anders om aansluiting te vinden. Daarna lukte dat wel. Hoewel ze het wel jammer vonden dat er alleen Nederlandse en Belgische gezinnen waren. Er worden dagelijks, vrijblijvend leuke activiteiten georganiseerd (zonder extra kosten) zoals marshmallows boven het kampvuur, zwem-3-daagse, meerijden in de aanhanger achter de rode tractor, knutselen, dieren voeren. Onze kinderen vonden het geweldig! Voor ons was het ook prima geweest als dat 2 of 3x in een week zou zijn. Nu hadden wij het gevoel wat meer geleefd te worden door de activiteiten die aangeboden werden. En was het voor onze kinderen lastig weggaan van de camping als er net een leuke activiteit zou komen op die dag.

De camping organiseert kano tochten voor de hele familie, dat was erg leuk!

Voor volwassenen worden er jeu de boules,- volleybal, -voetbal toernooitjes gehouden, waardoor er leuk contact met andere ouders ontstaat.

Het vulkanengebied, Le Pal, Clermont Ferrand, Vulcania is allemaal een uur rijden, maar zeer de moeite waard! Wandelen naar de waterval, klimparcours en kleinere dorpjes was wat dichterbij. Wij hadden een ruime, rustige, zonnige plek met mooi uitzicht wat fijn was omdat het weer niet altijd stabiel was. Je kan goed eten op de camping en Anneke en Stefan zijn erg vriendelijk, enthousiast en behulpzaam.

Bedankt!

Kindvriendelijke camping

Janita
11-8-2017

Een heerlijke camping voor gezinnen met jonge kinderen

Graag hadden wij de camping eerder ontdekt, voor kleuterleeftijd is het een waar paradijs.

Doordat we laat geboekt hadden waren de huurtenten al bezet. We konden nog een chalet huren op korte afstand van de camping. Via een binnenweggetje bereikbaar op enkele minuten.

Chalet was klein maar fijn, schoonmaak had iets beter gekund, maar verder een prima verblijf.

Op het veld bij de chalets was weinig contact met andere kinderen. Op de camping, waar we geregeld heen liepen was er snel contact, werd er gevoetbald, gespeeld e.d.

Op de camping worden leuke activiteiten georganiseerd, maar door de afstand hadden we soms de indruk dat spontane organisaties van activiteiten onwetend aan ons voorbij gingen.

In principe geen probleem, maar persoonlijk hadden wij voor de camping beleving en makkelijke binding liever op het veld in een safaritent gezeten.

Hou je van campingleven maar ook privacy, dan zijn de chalets ideaal!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Suchères in Buxières-sous-Montaigut (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Suchères zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Suchères scoort een 8.74 uit 10 op basis van 106 reviews.