Camping Les Suchères

Camping Les Suchères
8,5

Omschrijving
In de Franse regio Auvergne ligt de kleinschalige Camping Les Suchères. De kampeerplekken liggen rondom het speelveld voor de kinderen. Dit speelveld bestaat uit trampolines, glijbanen en nog veel meer, een paradijs voor kinderen. Tevens is er een zwembad. De natuurlijke omgeving nodigt uit tot wandelen of fietsen of bezoek een van de vulkanen.

114 reviews over Camping Les Suchères in het Nederlands

Lydia,
23-9-2018

Wat een geweldige camping!!! Netjes, mooi en ruimte voor de natuur en toch niet overgeorganiseerd. Voor ons echt de perfecte mix!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Nog een keer, nog een keer

de boer,
9-9-2018

Voor 2de jaar hier geweest, kids van 7 en 10 jaar oud uitstekend vermaakt op het speelveld met divers speelgoed. Je wordt heel vriendelijk onthaald, welkomstdrankje, lopen mee naar je plek. Staan open voor een praatje of vragen. Onze kinderen hadden snel vrienden gemaakt op de camping. Nagenoeg alleen maar Nederlanders. Samen voetballen, zwemmen, muziek maken, soms een activiteit bijwonen. Plekken liggen aan het speelveld, heel goed zicht op je kinderen...Soms worden er ook spontane activiteiten gedaan als de kinderen erom vragen. Op deze camping hebben ouders ook echt vakantie...Onze kinderen willen volgend jaar weer :)

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Leuke kleinschalige camping. Een groot veld met heel veel speeltoestellen, trampoline, glijbanen, duikelrek, tractoren, blokken etc om mee te spelen. Vanuit je kampeerplek kun je de kinderen goed in de gaten houden. Bij de receptie en restaurant , leuk klein gebouw, is een terras gemaakt waar ook de kinderen leuk kunnen spelen met de keukentjes en potjes en pannetjes die er staan. Je kan hier heerlijk eten, Anneke kan super koken. Wel reserveren. Aan de overkant van de weg is het zwembad, de kinderen moeten eerst de weg oversteken om te gaan zwemmen. Deze weg is heel smal en ook heel rustig maar toch.

Er zit een hek om het zwembad heen maar ons 4 jarige zoontje zonder zwemdiploma kon dit hek gewoon open krijgen waardoor wij toch geen rust hadden als wij hem even niet zagen. Misschien een iets moeilijker slot erop of een hogere hekdeur? Anneke en Stefan zeer betrokken bij de gasten, zichtbaar en vriendelijk. Super tijd gehad!

Erg genoten. Fantastische camping

Henk en Fiena,
30-8-2018

Fantastische kleinschalige camping, voor jonge kinderen is het ideaal. Wij als opa en oma hebben ook erg genoten. Stefan en Anneke proberen iedereen een fijne vakantie te bezorgen, vriendelijke mensen. Anneke kookt heerlijk voor haar gasten. Voor ouders met jonge kinderen is het heerlijk, als ouders heb je ook echt vakantie. Als je van de natuur wilt genieten is de omgeving erg geschikt. Er is een mooi zwembad, overig wel een beetje koud, een peuterbadje is er niet, dat is volgens mij het enige nadeel van deze camping.

Gereisd met vrienden in augustus 2018

Héél leuk!

Anoniem,
28-8-2018

Onze kinderen van 2 en 4 hebben fantastische weken gehad. Veel speelmogelijkheden, elke dag de dieren voeren en elke dag een leuke activiteit (niet teveel en niet te lang). Vanaf onze tent hadden wij (net als vanaf bijna alle kampeerplaatsen) goed zicht op het speelterrein zodat je de spelende kinderen met een gerust hart hun gang kan laten gaan. Verder een mooie, rustige en heuvelachtige omgeving waar je heerlijk kunt wandelen en fietsen.

Al met al een aanrader. Zeker voor gezinnen met kinderen tot een jaar of 8.

Geweldig pareltje in de Auvergne

Fam. Alferink,
26-8-2018

Geweldige camping. Leuke sfeer. Camping richt zich op jonge gezinnen met kleine kinderen maar ook onze oudste van 11 kan er nog steeds geen genoeg van krijgen. Wij komen er al 5 jaar en telkens willen we wat anders proberen maar onze kinderen roepen telkens ‘volgend jaar weer’. Er wordt onder leiding van Stefan van alles georganiseerd waar je aan deel kunt nemen. Van wielrennen, zwem driedaagse en hardloopwedstrijden tot vissen en kanoën.

Anneke en Stefan (maar ook de vakantie medewerkers) zijn de hele dag in de weer om alles tot in de puntjes te verzorgen. Zijn er problemen? Stefan lost ze op. Anneke kookt 5x per week de sterren van de hemel. Alles lekker vers en voor de kinderen eventueel een kindermenu. Je moet je vooraf inschrijven op het menu. Verder rondje achter de trekker, pannenkoekmiddag, make over voor de kids, etc etc. Faciliteiten zoals supermarkt ongeveer 10 min. Rijden. Broodservice via camping.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Goede camping voor jonge kinderen.

Alberda,
21-8-2018

Zeer kindvriendelijke camping waar allerlei (kleine) activiteiten worden georganiseerd. Plekken liggen allemaal rondom een groot speelveld en hebben over het algemeen redelijk wat schaduw. Persoonlijk vond ik de omgeving echt prachtig. Als je écht goed eten wil moet je een restaurant gaan uitzoeken maar hier was het eten ook meer dan prima. Zwembad is niet klein maar met zoveel bezoekers soms wel vol, daarnaast wel weinig bedjes of stoelen langs de kant. Sanitair is redelijk schoon maar wel weinig toiletten voor zoveel mensen. De douches vond ik ronduit slecht, geen dag lekker gedoucht. Druk was veel te laag en ondanks dat ik altijd vrij koud douche was dit echt te fris.

Nooit meer.

Josefien,
19-8-2018

Zeer kleine camping, fijn zwembad (géén peuterbad) gaat om 10u open. Géén camping winkeltje, op 10min afstand een Lidl of andere supermarkt. Géén ontbijt of lunch mogelijkheden. Koffie, frisdrank, bier en ijsjes(2€ voor een raketje) zeer prijzig en niet verkrijgbaar tussen 12/14 Broodjes zijn te bestellen 1 dag van te voren en dan maar hopen dat het niet vergeten wordt. Afhalen kan pas om 9u. Alle uitstapjes in de omgeving zijn minimaal 30/45 rijden. Omgeving is aardig. Sanitair schoon. Wasje draaien 5€ Voldoende speeltoestellen voor de kinderen. Bibliotheekje met ruime keuze (kinder)boeken. Goed verzorgde kippen, honden, konijnen, katten, ezels etc Onze kinderen van 4 en 6 waren er na 3 dagen ‘uitgespeeld’

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Een heerlijke gezellige sfeervolle camping

Ariena en Herman,
7-6-2018

Wat een fantastische gezellige camping. Een warm onthaal maakt al dat je je welkom voelt. Stefan en Anneke doen er alles aan om je een prettig verblijf te laten ervaren. Fijn dat ik als eerste van dit seizoen het heerlijke zwembad mocht inwijden.

En s’avonds Gezellig aanschuiven en te genieten van een zeer smakelijk diner maakte de vakantie voor ons zeer geslaagd. Anneke wat kan je lekker koken. Kortom een mooie ervaring om op jullie camping te kamperen. We hopen zeker terug te komen!!!!!

Gereisd met partner in juni 2018

Hele mooie camping waar je echt tot rust komt. Kinderen kunnen heerlijk spelen op groot veld met trampoline en zandbak. Verdeeld over het veld en daardoor niet druk. De camping plaatsen liggen op een heuvel om het speelveld en daardoor geen rijtjes effect maar lekker ruimtelijk. Zelfs afwassen is leuk met mooi uitzicht. Kleine camping en daardoor kent iedereen elkaar en let op. Ook eigenaars super vriendelijk en leuke animatie. Enige tip zou zijn paar boodschapjes verkopen als soep/ pannekoekenmix/ pasta voor als je geen zin hebt om weg te gaan. Maar Anneke kookt heerlijk, vooral de BBQ niet overslaan. In de omgeving genoeg zoals waterval, bik de rivier spelen, meertje, markt, Puy de Some. Genoeg voor twee weken. Ook leuk dat er spontaan hardloop en fiets groepjes ontstaan. Wil Zelf iets warmer weer maar hoop dat er nog veel mensen gaan genieten op deze mooie plek.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Suchères in Buxières-sous-Montaigut (Puy de Dome), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Suchères zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.