Camping Charmant

12 reviews over Camping Charmant in het Nederlands

Geweldig mooie camping

j.bruggenkamp
1-9-2017

Soms kom je een pareltje van een camping tegen en daar hoort camping Charmant zeker bij. Het is een kleinschalige camping met zeer grote plaatsen voor tent, caravan of camper. De camping beschikt over een redelijk groot zwembad met een apart kinderzwembadje. De toiletten en douches zien er verzorgd en schoon uit. Veel speelgelegenheid voor kinderen. De gebouwen bij de camping zijn in authentieke stijl gerenoveerd. Gastvrijheid staat hoog in het vaandel bij de jonge Brabantse beheerders.

Wat een verborgen juweeltje, heerlijk!

Familie van der Krieken
31-8-2017

Een fijne kleinschalige kindvriendelijke camping met een erg gastvriendelijke eigenaar. Ze hebben vijf kinderen die de camping nog gezelliger maken. Je kijkt vanaf je ruime staanplaats op het grote grasveld met zandbak, trampoline, speeltoestel, glijbaan en schommel en genoeg speelgoed, fietsjes en karretjes om de kinderen te vermaken. Er zijn pony's en een paard, schaapjes en konijnen in de dierenweide. Er is een gloednieuw mooi groot zwembad en peuterbadje. Ook is er een warme douche bij het zwembad, zodat we de kinderen meteen konden douchen na het zwemmen.

Het sanitair is erg netjes en wordt iedere dag goed bijgehouden. De ruimtes zijn sfeervol met oog voor detail. De omgeving is erg rustig. Als je iets wilt ondernemen met de kinderen moet je wel een kwartiertje met de auto rijden. Je kunt naar een piratenpark, naar de grotten, naar kasteeltjes kijken en naar weekmarkten. Maar onze kinderen wilden het liefste gewoon op de camping blijven en spelen met alle kinderen van de camping. Wij hebben nog nooit zo'n fijne camping gehad.

We hebben 2 superfijne weken gehad op camping charmant. Onze 3 kinderen hebben genoten.

Wat fijn dat he niet vang hoeft te zijn waar de kinderen zijn want het is erg overzichtelijk vanuit de camping plaatsen.

Erg mooi zwembad.

Fijne sfeer door de super gastvrije gastvrouw en heer met hun 5 lieve kinderen.

Voor iedereen een aanrader! Wij komen zeker terug.

Wij zijn een Vlaams gezin met twee kindjes (3 en 6 jaar)en waren twee weken op deze camping. Voor 20/07 waren we er nooit met meer dan 5 kampeerders, daarna liep de camping met zijn 10 zeer ruime plekken vol. Deze camping maakt zijn naam voor ons meer dan waar. We vonden op camping charmant een mooie natuurlijke omgeving met exclusief uitzicht waarop meneer de vos, flanerende hertjes, in cirkels zwevende roofvogels, krekels, de geliefde slakjes van zoonlief,... het mooie landschap vulden. Neem daar dit gezin bij met leuke welopgevoede kinderen dat woorden als 'respectvol, opmerkzaam, zorgzaam, lief, creatief, rechtvaardig, echt, romantisch, warm, sfeermakers' als een natuurlijk gegeven uitdragen. Het maakte het voor onze eerder gevoelige kinderen zo uitnodigend dat ze vooreerst op een camping contacten legden en genoten van het samenspel! Aan speeltuigen en speelgoed geen gebrek: tractoren, fietsen, uitgebreid speeltuig, tegen de zon beschutte zandbak incl zandspeelgoed, kubb, raketten, ballen, volleybalnet, voetbalterrein, prachtig zwembad met allerlei drijvend materiaal, overdekte speelruimte met uitgebreide duplohoek, tafelvoetbaltafel, zithoek met TV, e.a. Er zijn drie uitgewerkte speurtochten op en rond het terrein, waarin opvalt hoeveel oog voor detail hier aanwezig is. Ook uitgewerkte wandel- en fietstochten, en we mochten zelfs een fietsdrager uitlenen! Van service gesproken! De dieren zijn ondertussen herleid tot 4 schapen, konijnen en twee paarden en een pony, dus daarin moet de website nog ge-update worden. June (de oudste zachtaardige dochter) verzorgt tweemaal per week ponyritjes waarbij nu al opvalt dat ze een natuurtalent is om in alle rust kinderen te begeleiden en te betrekken bij de verzorging en de liefdevolle omgang met de pony die haar zoveel groei heeft gegeven. De vele open gesprekjes met Ilse en haar lieve familie hebben ons geïnspireerd! Mensen met een droom en een gezonde dosis overgave kleuren hun leven en dat van anderen meer dan ze zelf vermoeden! Aan alle verdere bezoekers: ik mag hopen dat jullie deze plek weten te waarderen en te respecteren, wij zien het alvast als een voorrecht dat we dit mochten ontdekken;-) Heel vééééééél dank!

Oude reviews (archief)

Super fijne camping

Familie Verheijen
22-9-2016

Mooie en erg fijne camping. Nette en schone sanitair, hierdoor voel je je thuis.

Erg fijn groot speelveld en een erg lekker zwembad.

We gaan zeker terugkomen

Ruime camping met grote plaatsen. Heerlijk speelveld, vanuit je tent zicht op de kinderen, dus je komt echt toe aan het lezen van een boek!

Heerlijke broodjes, patat en pizza's.

Zeer betrokken eigenaren, leuk contact, vriendelijk.

Zwembad is schoon en leuk voor alle kids.

Sanitair is heel schoon.

Enige minpuntje is dat afwassen, douchen en toilet in een open gebouw is, waardoor je dus letterlijk alles hoort...

Wij komen zeker nog eens terug. Genoeg leuke dingen te doen in de buurt en niet te toeristisch zoals in de Dordogne.

Super plek in prachtige omgeving

Jan en Anne-Marie
3-8-2016

Wij hebben 3 heerlijke weken gestaan op de rustige en zeer kindvriendelijke camping Charmant die met heel veel liefde en enthousiasme wordt gerund door Ilse, Ivo met hun 5 lieve kinderen.

Ruime vlakke plaatsen. Netjes en zeer schoon sanitair. WiFi is heel erg goed.

Het grote zwembad met ligstoelen ziet er geweldig uit.

Iedere ochtend worden je bestelde broodjes bij de caravan gebracht en verschillende avonden kun je een menu bestellen.

Wij hebben de mooie omgeving verkend met de motor en prachtige ritten gemaakt.

Deze camping, gezellige stek, is een aanrader voor iedereen met of zonder kinderen.

Prachtige camping

Nele
16-8-2015

Ongelooflijke camping. Grote plaatsen (de ene wel wat groter dan de andere). Heel grote speeltuin (2 glijbanen, 2 trampolines, 3 schommels, grote zandbak,...) en veel speelgoed (fietsjes, zandspeelgoed,...). Leuk zwembad (waarin onze 2.5 jarige zelf recht kon staan). Perfect sanitair, heel proper en mooi ingericht. Groot domein. Paar dieren aanwezig, onder andere een pony, waar de kindjes soms op mogen rijden. Zeer vriendelijke campingeigenaars. Op woensdag kun je frietjes bestellen, door de campingeigenares zelf gemaakt en in het weekend is er 1 dag een menu. Ze zijn volop een ingebouwd zwembad aan het maken (peuterbad en groot bad) en plannen extra plaatsen te maken. Maar dat vonden wij niet onmiddellijk nodig. Kortom, een prachtige camping. Klein minpuntje: de streek is niet zo toeristisch, dus niet zo veel om te bezoeken, maar wel een aantal mooie dorpjes en wandelingen.

Heerlijke camping met mooie ligging

Colinda & Jeroen
15-8-2015

Een heerlijke kleine en rustige camping aan de rand van het dorp gelegen, met een prachtig uitzicht. Geschikt voor gezinnen met kleine kinderen maar ook zonder kinderen.

Een grote speeltuin en speelweide met heel veel speeltoestellen en speelgoed zoals een zandbak, trampolines, tractors, skelters, klimtoestellen en glijbanen voor verschillende leeftijden. Vanaf je plek heb je ook uitzicht op de speelweide om je kinderen in de gaten te houden.

Ruime plekken, net sanitair, goede wifi, verschillende dieren en voorsl heel erg gastvrije en behulpzame eigenaren.

Leuke dorpjes in de omgeving en vlakbij de rivier de Lot.

Nu is er nog een ruim opzetzwembad om af te koelen. Komend seizoen zal er een groot ingebouwd zwembad zijn (in aanbouw) met ook een apart ondiep kindergedeelte.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Camping Charmant is een kleine rustige camping met grote plaatsen, prima sanitair en vriendelijke gastvrije eigenaren. We waren hier 18 nachten en hebben ons geen moment verveeld. We hebben heerlijk (vlak) gefietst langs het Canal de la Garonne en over gemarkeerde routes in het dal van de Lot, gewandeld in de heuvelachtige omgeving met goed uitgezette wandelingen en leuke oude stadjes en dorpen(bastides) bezocht. En niet te vergeten : elke ochtend vers stokbrood dat door de kinderen van de eigenaar aan de caravan werd afgeleverd.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Charmant in Verteuil-d'Agenais, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Charmant zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Charmant scoort een 9.59 uit 10 op basis van 13 reviews.