Vakantiepark Castelwood

Denise
7-7-2018
  • Activiteiten10
  • Onderkomen10

Castelwood is een prachtig gelegen kleinschalig parkje met mooie, ruime en vooral schone huisjes.

De huisjes zijn van alle gemakken voorzien. De bedden zijn bij aankomst opgemaakt en zelfs de keukendoeken hangen klaar.

Het park is zo klein dat de kinderen heerlijk naar de grote speeltuin kunnen en het zwembad is veilig afgeschermd, zodat de kleintjes er niet bij kunnen.

Het zwembad is fijn en overzichtelijk en wordt goed bijgehouden. Wij waren in het voorseizoen, dus zelfs vaak een privé-zwembad gehad.

De broodjesservice is erg handig en de croissants zijn heerlijk.

De omgeving is heel mooi en er is genoeg te zien.

De vestingstadjes zijn erg mooi, vooral Monpazier(op 10 minuten) en Monflanquin(op 30 minuten) zijn een aanrader.

Met kinderen is Parc Le Bournat in Le Bugue en Chateau Bridoire erg leuk.

Wij hebben genoten van de gastvrijheid van Maaike en Jan-Willem

Heerlijke plek onder de bomen

Marlies
4-11-2017
  • Onderkomen9

We hebben een heerlijke vakantie gehad hier!

De huisjes zijn heel schoon en supercompleet ingericht; aan werkelijk alles is gedacht. Veel opbergruimte ook, dat is vooral met kinderen heel fijn. Je hebt veel privacy en vooral 's avonds zit je heerlijk rustig. Kinderen kunnen er fijn vrij rondstruinen; er rijden maar weinig auto's en de auto's die er zijn (van de andere gasten), rijden stapvoets. De eigenaren zelf zijn erg behulpzaam en houden een oogje in het zeil. Heel fijn! Sommige regels vonden we wel wat streng voor tijdens de vakantie, zoals bijvoorbeeld dat er maar één kind tegelijk op de trampoline mag.

Eenmaal per week is er de mogelijkheid om gezamenlijk te eten bij het hoofdgebouw; dat was erg leuk. Wat ons betreft had dat wel vaker gemogen! Het is een leuke manier om de andere gasten een beetje te leren kennen.

Het zwembad is heerlijk, alleen soms wel wat druk in de middagen. De verder faciliteiten zijn ook erg goed; er is een leuke speeltuin, de kinderen kunnen rondracen op stepjes of een fietsje, je vindt er allerlei boeken, een televisie, tafeltennistafel etc. Het brood dat je iedere dag kunt bestellen, is heerlijk!

Biron en omgeving is prachtig, er is meer dan genoeg te zien en te doen. Al met al ingrediënten genoeg voor een prachtvakantie.

Super!

Inti
25-9-2017
  • Activiteiten9
  • Onderkomen9

Super gezellige vakantie gehad in een chalet van Castelwood.

Eigenaren zijn vriendelijk en weten enorm veel over de omgeving. Elke ochtend kan je vers brood bestellen, leuk speeltuintje en mooie wandelroutes.

Geweldig!!

Familie Reijnierse
24-9-2017
  • Onderkomen9

Onze eerste vakantie samen met onze kinderem van 1 en 2 jaar. En wat voor één! Gastvrij verwelkomd door Maaike en Jan Willem.

Mooie chalet, netjes, schoon en compleet. Handige vers brood service en Jan willem en Maaike weten enorm veel over de omgeving. Mooie wandelroutes die zelfs met kleine kinderen en een simpele buggy te doen zijn. De kinderen hebben zich vermaakt in de speeltuin en de trampoline.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Heerlijke vakantie

Werner DE LIEGE
21-9-2017
  • Activiteiten9
  • Onderkomen9

Zeer warm welkom , ijskast gevuld, bedden opgemaakt en een diner in de ijskast vakantie kon beginnen, een fantastisch huisje met alle comfort. Maaike en Jan-Willem staan altijd klaar met raad en daad. s' Morgens heerlijke verse croissants of een pain de campagne door Jan-Willem gebakken.

Heerlijk zwembad, mooie omgeving, genoeg te doen.

Mooie wandelingen in de omgeving. Gewoon tot rust komen.

Fantastisch verblijf gehad. Zeer de moeite waard !! Is de 3de maal dat we terug komen

Genieten van al het moois in de dordogne

Paul en monique
15-9-2017
  • Onderkomen9

Gastvrij onthaal , heerlijk arriveren met opgemaakte bedden, uitgebreide (keuken)inventaris en alles is netjes . Je voelt je er meteen thuis . Perfecte broodservice. Voor de kinderen genoeg vertier in de speeltuin , op de trampoline , in het zwembad en het park. Gastvrij onthaal , kortom alles om heerlijk van de vakantie te genieten

Rustig en mooie natuur.

Devijan
15-9-2017
  • Onderkomen7

Prima chalet. Rustige omgeving. Veel te zien in de omgeving.

Heerlijke plek, in rustige omgeving

Sandra en Erik
2-9-2017
  • Activiteiten7
  • Onderkomen9

Geniet hier van een heerlijk rustige vakantie. De huisjes zijn mooi gelegen, vrijstaand en van alle gemakken voorzien. Waar vind je nog een huisje met koelkast, magnetron en oven?

De nederlandse eigenaren hebben een zeer vriendelijke instelling en bemoeien zich niet met je vakantie, maar zijn gezellig aanwezig.

In de avond en nacht enkel het geluid van een uil.

Biron is een klein gehucht met een prachtig kasteel. Zeker de moeite waard om te bezoeken.

Zeker een aanrader met kleinere kinderen.

Een aanrader

Nils
22-8-2017
  • Onderkomen9

Perfecte vakantie in een heel mooi kader!

Wij hadden weliswaar minder geluk met het weer maar daar kan je spijtig genoeg niets aan doen. Toch blijven er voldoende activiteiten die je kan doen indien het weer tegen valt.

Vriendelijke en uiterst snelle ontvangst bij aankomst. We reden nog maar het domein op en de gastvrouw(Maaike) stond er al.

Mooi houten chalets waar eigenlijk nagenoeg niets op aan te merken is. Gezellig! Elk heeft zijn privacy. Geen enkele chalet kijkt op de andere. Je kan rustig op je terras zitten zonder bekijks. Eveneens Ruim en proper

Enkel mss muggenhaas over alle ramen zodat je alles kan open zetten. Kan wel warm worden binnen.

De keuken in de chalet is perfect uitgerust (vaatwas, microgolf, kookplaat,...) Uiteraard raad ik mensen aan om af en toe eens te gaan eten. Maaike kan je enkele adresjes geven die de moeite waard zijn eens te proberen. Bijv Monpazier (bristo2,..) lacapelle biron in le palissy (zeer simpele infrastructuur maar lekkere keuken...).

wij hebben niet ge-bbq'd maar wel meegedaan aan de groepsmaaltijd (welkomstdrankjes, snacks, eten, wijn, desert)

In castelwood beschikt men over een broodservice met ruime keuze (broden, croissants,...) kunnen besteld worden. De avond voordien voor 19u alles op het bestelformulier schrijven per chalet die zich bij de washoek bevindt. afrekening aan het einde van de reis

Elke week organiseren ze een maaltijd waar je voor kan intekenen. Dan komt er een traiteur eten maken aan de centrale ontmoetingsplaats. zo eet je samen met de andere tijdelijke bewoners en leer je elkaar een beetje kennen. Altijd leuk voor de kindjes.

Op de centrale plaats staan ook 3 bbq's ter beschikking. Er zijn ook tafels aanwezig en het is leuk zitten. Ik denk dat men het zo doet om het risico op brand zoveel mogelijk te beperken. gezien de groene omgeving.

Uiteraard ben je ervoor te vinden of niet. Dat is elk zijn keus...

Het zwembad beschikt over een groot bad en klein bad (met glijbaan). Is alles wat je moet hebben! kleine kinderen kunnen ook niet zomaar het zwembad terrein op of uit. Men hamert wel op de veiligheid dat kleine kinderen niet onbegeleid mogen zwemmen.

Initieel waren er 10 chalets maar er zijn er 5 bij gekomen en het zwembad is hetzelfde gebleven. Indien iedereen op het terrein blijft kan het wel wat krap zijn aan het zwembad qua ligplaatsen... . Zeker als mensen zetels gaan opeisen voor hun continue zwemmende kinderen...

De omgeving is ook zeer mooi. Je ligt in een bos aan de voet van het kasteel. Het kasteel van Biron is de moeite waard om te bezoeken. Is te voet te doen vanuit castelwood.

Er is heel veel te beleven in de buurt.

In de chalet ligt er een mooie kaft/folder met allerlei info met bezienswaardigheden en to do's.

Aan de centrale wasplaats staat een bord met aanraders om te bezoeken (marktjes, truffelboer met rondleiding,...)

Andere bezienswaardigheden: Stadje monpazier (+ markt), issigeac (+ markt),het klooster van cadouin, kasteel van bonaguil, De bijenkweker(+ honing proeven), enz...

alles ligt redelijk dichtbij. Er uiteraard rekening mee houden dat door de wegen 1 km = 1 min rijden...

ik kan dit verblijf enkel maar aanraden. Rust, proper, groen, cultuur, sport (wandelen, fietsen),...

geniet ervan!

Prima kleinschalig vakantiepark voor gezinnen

gezin uit Nederland, 2 kinderen 11 en 14 jaar
12-8-2017
  • Activiteiten6
  • Onderkomen9

Wij hebben een fijne vakantie gehad op vakantiepark Castelwood in Biron. Mooie ruime houten huisjes, op een rustig en prima verzorgd, ruim opgezet vakantiepark. Voldoende privacy en rust. Uitgebreide keukeninventaris, bedden zijn opgemaakt bij aankomst, er hangen keukendoeken klaar, inclusief vaatwasser. Nederlandse eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam. BBQ-plek inclusief bbq aanwezig, ook wasmachine/droger. Voor boodschappen en uitstapjes wel een auto nodig. Op Castelwood wel broodservice, geen winkel. 1x Per week kan aan diner worden deelgenomen. Leuk zwembad, ook apart bad voor de kleintjes. Ook fijn dat aankomst/vertrek op woensdag mogelijk is. Aanrader omgeving: bezoek Monpazier!! En natuurlijk chatau Biron, wandelend vanaf Castelwood te bereiken!

We hebben een aantal aanbieders voor Castelwood voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Castelwood in Biron (Dordogne), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Castelwood zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Castelwood scoort een 9.35 uit 10 op basis van 64 reviews.