header
South West

South West is the best

Met de mooie afwisselende landschappen, prachtige kustgebieden en historische bezienswaardigheden is South West Engeland met recht éeén van de meest populaire vakantiebestemmingen van Groot-Brittannië. Geniet op het strand, verken de nationale parken of ervaar het lokale leven in de sfeervolle plaatsjes. Verrassend veelzijdig!

South West

Leuke trips in South West

Voor een onvergetelijke vakantie

Deze plaatsen mag je zeker niet missen

Badplaats: Bournemouth

Bournemouth is een populaire badplaats en tevens de grootste stad van Zuid-Engeland. Deze plaats biedt kilometers aan witte zandstranden, schitterende groene parken en tal van historische bezienswaardigheden. Vanuit Bournemouth onderneem je uitstapjes in de regio. Zowel de cultuur- als de natuurliefhebber kan hier prima uit de voeten.

Verwarmde baden in Bath

Bath is vanwege de imposante architectuur de meest bezochte stad van Engeland. Dat is niet voor niets! De stad is omgeven door groene heuvels en veel gebouwen zijn ontstaan uit de wittige lokale steensoort ‘Bath Stone.’ Cultuurliefhebbers kunnen hier moeiteloos meerdere dagen rondstruinen. Vergeet je camera niet!

Activiteiten in Torquay

Als stad met de meeste zonuren van Zuidwest Engeland leent Torquay zich uitstekend voor buitenactiviteiten, zowel aan land als op het water. De stad beschikt over meerdere prachtige stranden, grotten en lange wandelroutes. Ook biedt het een thuis aan de Engelse variant van Madurodam. Ideaal met kinderen!

Stonehenge en meer: Salisbury

Tja, we kunnen het natuurlijk niet over Salisbury hebben zonder het nabijgelegen Stonehenge te vermelden. Dit wereldberoemde mysterie uit de oudheid spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding. De stad zelf heeft met talloze winkels, grote concentratie restaurants en historische bezienswaardigheden ook genoeg te bieden.

Dichtbij Londen: Bristol

Op slechts twee uur rijden van wereldstad Londen ligt het door vakantiegangers nog relatief onontdekte Bristol. Een bezoek aan de sfeervolle stad met mooie haven en kleurrijke huisjes is prima te combineren met een bezoek aan Bath, Salisbury of Londen zelf. Ook mooi: vanuit Nederland gaan er directe vluchten naar Bristol. Hoe handig is dat?

Jouw uitvalsbasis in South West Engeland

Camping Woodovis Park

Woodovis is een sfeervolle, kleinschalige camping die onder andere met de bijzondere houten lodges een bijzondere uitvalsbasis vormt. Of je verblijft natuurlijk in je eigen caravan of tent. De camping beschikt over een zwembad en is van alle gemakken voorzien. Wandelen doe je in het nabijgelegen nationale park Dartmoor. Genieten in het groen.

Vakantiepark Finlake Holiday Park

De huizen op palen zorgen voor een unieke ervaring in South West Engeland. Vanaf je eigen veranda overzie je het park en geniet je van de natuurgeluiden. Kinderen vermaken zich bij het mooie zwembad met glijbaan en ook het nabijgelegen Nationaal park Dartmoor staat garant voor een enerverende tijd.

Vakantiepark Rockley Park

Bij deze accommodatie kun je met eigen caravan of tent terecht, maar je kunt ook verblijven in één van de luxe stacaravans. Deze groot opgezette camping is van alle gemakken voorzien met een winkel, restaurant en bars. In het hoofdgebouw vind je lounge hoekjes en informatie over activiteiten. Prima uitvalsbasis om de omgeving te verkennen.

Camping Perran Sands Holiday Park

Deze sfeervolle camping is de ideale uitvalsbasis voor gezinnen met kinderen. De camping ligt mooi gelegen tussen hoge duinen en de omliggende bossen vragen om ontdekt te worden. Het toegankelijke strand zorgt voor een echt vakantiegevoel en in de avond dineer je in het uitstekend aangeschreven campingrestaurant.

Chalet Eastcott Lodges

Verscholen in het groen ligt dit heerlijk rustieke park met een aantal strategisch geplaatste chalets bovenop een heuvel. De huisjes zijn ruim en volledig uitgerust. De brede veranda nodigt uit tot ontspannen. Kijk niet raar op wanneer je bezoek krijgt van een eekhoorn! Op loopafstand zit een gezellige pub waar je tussen de locals kunt eten.

Leuke trips in South West

Eén van de wereldwonderen: Stonehenge

Ervaar één van de nog overgebleven wereldwonderen uit de oudheid. Stonehenge is omgeven met mysterie en nog altijd is niet precies duidelijk wat de oorspronkelijk functie van deze iconische plek is. Wandel tussen de gigantische stenen en laat je eigen theorie op dit ruim vijfduizend jaar oude bouwwerk los.

De tuin van Eden

De Engelsen zijn gek op tuinieren, maar dat komt zelden op zo’n bijzondere manier tot uiting als bij het zogenaamde Eden Project. In de verschillende grote, witte koepels bevinden zich jungles, tuinen en exotische planten, allemaal in een eigen ecosysteem. Wie kunnen er zeggen dat ze in Engeland in een tropisch regenwoud zijn geweest?

Dartmoor National Park

Dit uitgestrekte nationale park in het midden van Zuid Engeland bestaat uit kilometers heidevelden waar je prachtige wandelingen kunt maken. Loop over idyllische bospaadjes en aanschouwe de grote rotsblokken die je her en der tegenkomt. Dus trek je wandelschoenen aan, zorg voor genoeg proviand en maak een actieve uitstap tijdens je vakantie.

Wandelen door de tuin bij Compton Acres Garden

Compton Acres Garden is een prachtige tuin aan de voet van een royale Italiaanse villa, waar je moeiteloos een dagdeel kunt spenderen. Loop door de weelderige, goed onderhouden Japanse tuin en bekijk de fraaie sculpturen aan de rand van de waterfontein. Sluit het geslaagde uitje af met een diner in het goed aangeschreven restaurant.

Imposante kathedraal: Bath Abbey

Deze goed onderhouden en immense kathedraal is de blikvanger van Bath. De aanblik van het bouwwerk zelf is al de moeite waard maar bekijk ook zeker de binnenkant! Wandel door de eindeloze gangen terwijl je je vergaapt aan alle details. Zoals de waaiergewelven op het plafond, gebogen ramen en torenspitsen in gotische stijl.

Sorteren

2.036

vakanties South West

Reviews over accommodaties in South West

Mooie camping in super omgeving

Elly
    31-8-2016
    Ruime camping met goed sanitair en klein winkeltje. Echt op loopafstand naar het strand, dat er goed uitziet. In de omgeving is veel te doen en te wandelen. Eigenlijk geen minpunten....

Het was niet allemaal oké

MartieHermien
    12-8-2016

Laat ik meteen voorop stellen dat het personeel zeer vriendelijk en goedwillend was en probeerde ons waar mogelijk ter wille te zijn. Wij zaten in een gerenoveerde kamer op de 3e verdieping, dus netjes. Alleen jammer dat het kamerraam maar zo'n 15cm open kon terwijl het bloedheet was en geen airco. Er was weinig waterdruk dus onder de douche een "pisstraaltje". Na vragen kregen we wel een staande ventilator op de kamer en lieten wij, waar mogelijk, de kamerdeur open staan voor enig doorwaaien.

De maaltijden waren gewoon goed, voldoende variatie. Maar ook in de eetzaal was het bloedheet, de plafondventilatoren waren defect en ramen die open konden waren er niet. Op de 3e dag kwamen wij er achter dat de verwarming in de eetzaal ook nog aan stond en het personeel kon/mocht deze niet uitzetten.

Het hotel zelf straalde een beetje vergane glorie uit, kon hier en daar best wel onderhoud en een lik verf gebruiken. Tijdens ons verblijf waren er ook gewoon niet genoeg zitplaatsen in de bar en lobby voor alle gasten en zaten wij regelmatig buiten op een muurtje met ons drankje.

Vanuit het hotel was je met een paar minuten bij de pier en ook zo in het centrum van de stad met alle voorzieningen.

Alles was goed, de kamers en het eten.

Cees westerhout
    22-6-2016
    Alles is hier naar behoren. de kamers zijn goed en het eten is ook goed. De omgeving is niet echt wat te doen maar dan kun je naar de stad, is redelijk dichtbij.

"Origineel" Engels vakantiepark

Gerard
    14-9-2015
    Groot park in een niet zo mooie directe omgeving. Wel erg veel leuke plaatsjes om te bezoeken (Cirencester, Bourton on the Water, Chpping Camden en Stratford upon Avon). Verder zijn Bath, Exeter en natuurlijk Oxford erg mooie steden. Park was erg druk met een "hidihi" sfeer. Wel prettige lodges. Kortom, niets mis mee, zeker niet als uitvalsbasis
South West scoort een 7,7 uit 10, op basis van 463 reviews