5x mooie bezienswaardigheden

Das Holstentor – Het symbool van Lübeck

Dit monumentale gebouw uit de middeleeuwen is een van de bekendste gebouwen van Duitsland. Het is de trots van Lübeck en staat symbool voor macht en rijkdom. Das Holstentor diende als toegangsportaal tot de stad. Tegenwoordig is het gebouw een museum waar je alles te weten komt over de geschiedenis en de ‘Macht des Handels’.

Die Sieben Türme Lübecks

Boven de stad steken maar liefst zeven prachtige kerktorens uit. In de historische binnenstad vind je vijf unieke stadskerken: de St. Maria (met het beroemde 'Doppelturmpaar' op 125 meter hoogte), St. Peter, St. Jakobi, St. Aegidien en de kathedraal. Tip: beklim de St. Petri van maar liefst 50 meter hoog. Boven heb je namelijk een prachtig uitzicht!

Verborgen schoonheden: de gangen en binnenplaatsen

Houd je ogen goed open tijdens een wandeling door de kronkelende steegjes. Daar ontdek je de verborgen schoonheden van Lübeck. Achter de lage gangpaden in de schemering word je verrast door het welbekende ‘Lübecks Zeugen des mittelalterlichen Städtebaus’, oftewel de middeleeuwse stedenbouw van Lübeck.

De Hanzecultuur: de musea van Lübeck

Tijdens een bezoek aan een van de musea in de historische binnenstad herbeleef je de geschiedenis. Het Europese Hanzemuseum is een absoluut hoogtepunt waar je alles te weten komt over de heerschappij en het verval van de Hanze. Dit geldt ook voor de drie musea vernoemd naar de Nobelprijszonen: Thomas Mann, Willy Brandt en Günther Grass.

Das Lübecker Rathaus – Het stadhuis van Lübeck

Vanaf 1230 onderging het stadhuis van Lübeck vele restauraties. Elke keer werd een andere bouwstijl gebruikt. Zo ontstonden geleidelijk de grote voorgevel, de kleine balkonnetjes met veel decoraties en de drie grote torens, ook wel reuzentorens genoemd. Een rondleiding in de prachtige publiekszaal is hier zeker de moeite waard.

Accommodaties in Lübeck

Radisson Blu Senator Hotel, Lübeck

Het 5-sterren Radisson Blu Senator Hotel is het grootste hotel in de stad en ligt direct aan de rivier de Trave. Het hotel heeft een prachtig uitzicht over de historische binnenstad van Lübeck. In een paar minuten lopen ben je in de binnenstad waar je alle bekende bezienswaardigheden, theaters en winkelstraatjes binnen handbereik hebt.

Klassik Altstadt Hotel Lübeck

In het hart van de historische binnenstad bevindt zich het Klassik Altstadt Hotel. Het hotel staat bekend om haar filosofie ‘Verbonden met het verleden – naar de toekomst’. De charmante tweepersoonskamers zijn romantisch en stralen een rustige sfeer uit. De kamers zijn gewijd aan beroemde historische personen uit Lübeck.

Appartementen op het oude stadseiland

Maak deel uit van de stad en verblijf in een van de vele Lübeckse vakantieappartementen op het oude stadseiland! Midden in de historische binnenstad, rijk aan verborgen schoonheden, gangen, binnenplaatsen en stille oases bevinden zich betoverende vakantieappartementen en huizen. Beleef het authentieke Lübeck van dichtbij!

Het culinaire leven in Lübeck

Historisch restaurant Schiffergesellschaft

Tijdens een bezoek aan dit restaurant waan je je terug in de tijd! Vroeger werd het restaurant gebruikt als hoofdkwartier van het Lübecker broederschap. Het keukenteam serveert moderne, traditionele en regionale gerechten. Het pand is uniek dankzij de prachtige gevel, de kroonluchters, scheepsmodellen en muurschilderingen.

Café Niederegger

Direct tegenover het prachtige stadhuis van Lübeck staat Café Niederegger. Een echte aanrader hier is de bekende Lübeckse marsepeincake, samen met een kopje fijngebrande koffie. Echt heerlijk! Op de tweede etage zit een Marsepeinsalon. Hier proef je de lekkerste marsepein, gemaakt door de jaren heen.

Lokaal eten en drinken

Benieuwd naar de Lübeckse specialiteiten? In de Neue Rösterei vind je heerlijke zelfgebrande koffie en huisgemaakte stollen. Bij Tonfink luister je goede live-muziek, proef je regionale en duurzame producten en je vindt er zelfs een voetbaltafel. Bij Dietrich aan de Untertrave proef je de beste selectie van jenevers in de stad. Proost!

• Type accommodatie

• Type hotel

Sorteren

vakanties Lübeck

Reviews over Lübeck

werk rit met de vrachtwagen

joop kuypers
    9-6-2018

ik ben vrachtwagen chauffeur, moest koppelen in travemunde de haven na lubeck daar een beetje rond gewandeld en toen naar putgarden om vervolgens de volgende trailer te laden in denemarken

Samen met mijn man heerlijk genoten Gastvrij !

Gerry van Bommel
    4-6-2018

Gezellig Gastvrij Genieten

mooie stad

Bianca
    7-8-2016

lubeck is een mooi hanzestadje waar het goed vertoeven is alleen de binnenstad is niet geheel autovrij dat is jammer we waren in een hotel nabij centrum dus ook geen parkeerprobleem ongeveer 2 km lopen

Mooiste stad in Noord-Duitsland

Ad
    25-11-2015

Lübeck is een prachtige stad en de mooiste in Noord-Duitsland. Gelegen op een eiland in de rivier de Trave, erg mooie kerken in baksteengothiek, leuke straatjes waar je eindeloos kunt ronddwalen. Er zijn tal van heerlijke restaurants en vergeet daarbij vooral het Schiffahrtsgeselschaft en de Ratskeller niet. Recent nieuw is het Hansemuseum. Ook als winkelstad kun je er goed terecht. Ik ga zeker nog eens terug, want er is veel te zien.

Ademt gezellige Duitse sfeer uit.

ollie.pluis
    18-8-2014

Een nacht geweest. Niet van de omgeving kunnen genieten, maar de stad straalt Duitse sfeer uit.

Lübeck scoort een 8,2 uit 10, op basis van 20 reviews