Sorteren

vakanties Winterberg-Altastenberg (Sauerland)

Reviews over Winterberg-Altastenberg (Sauerland)

Super hotel

Carla Beumer
    16-11-2018

Van 11-14 november 2018 hebben wij met vrienden verbleven in hotel Der schöne Asten in Winterberg/Altastenberg via touroperator. Een super hotel. Wij waren zeer aangenaam verrast, vooral omdat er nogal wat negatieve reviews zijn over de verzorging in dit hotel. Wij kunnen ons hier totaal niet in vinden. Toen we aankwamen bij het hotel kregen we een voucher voor een gratis welkomstdrankje. Dit stond niet bij de omschrijving van het arrangement, dus een leuke binnenkomer na een lange autorit. De (gerenoveerde) kamers (wij hadden een zogenaamde ‘hondenkamer’ omdat het andere echtpaar een hond heeft en wij graag kamers bij elkaar in de buurt wilden; vanuit de (honden)kamers kun je zo het bos inlopen) waren prima: tegels op de vloer, goede bedden, badkamer met douche/föhn/handzeep/douchegel, tissues enz. Kosten per hond slechts € 7,50 per nacht. Ontbijtbuffet was zeer uitgebreid: allerlei heerlijke witte en bruine broodjes

(als bruine broodjes op waren werden deze als je ernaar vroeg onmiddellijk aangevuld; dit gold ook voor belegsoorten enz.), div. yoghurt, muesli, (gebakken) eieren, soms live cooking met champignons/uien/tomaten, div. soorten kaas en spek, alles zeer compleet. Voor de lunch krijg je een tasje met yoghurt, sapje, fruit en mag je zelf broodjes erbij smeren, dus een overvloedige/uitgebreide lunch. Het diner in buffetvorm was ook zeer uitgebreid: zeker 3 tot 4 soorten vlees (steak, kip met kerrie, spareribbs, shoarma en een vissoort, aardappels in pureevorm met spekjes enz., div. groenten. Als toetje div. puddingen, vlasoorten, cake of brownies.

’s Avonds (of ’s middags) kon je in de gezellige barruimte een lekker drankje nemen, eventueel een spelletje doen, kaarten enz. Ook belangrijk: in de bar gezellige aangename rustige muziek. Misschien is dit in andere periodes anders, want er hing wel een discobal, dus soms kan er gedanst worden, maar niet toen wij er waren (vooral ouderen in dit najaar). Verder is het zwembad aan te bevelen (tot 21.00 uur ’s avonds): een mooi bad met lekker aangenaam warm water en een gedeelte met soort jacuzzi met massagebubbels. Ook is een sauna aanwezig. Nog even ter info: de diverse huizen met kamers zijn met elkaar verbonden via zogenaamde ‘tunnels’. Dit lijkt vreemd, maar het zijn eigenlijk gewoon een soort gangen. Je hebt niet het gevoel ineen tunnel te zijn. Al met al zijn wij zeer tevreden over dit hotel, een grote pluim ook voor het super vriendelijke personeel, die niks te veel was! Het uitgebreide arrangement kostte ons in november 2018 € 69,00 p.p. van zondag tot woensdag (3 overnachtingen). Wij zijn zeer tevreden en zullen er zeker terugkomen.

Als tips voor het verblijf: plaatsen Winterberg (ook de skischans), Willingen, Korbach. Mooie boswandelingen vanuit hotel.

Goed hotel, ik kom hier zeker nog een keer

Nel Stekelenburg
    17-10-2018

Een prima hotel met prima eten en vriendelijk personeel.

Geen enkele nare ervaring gehad met eigenaar of personeel.

Super

Eric van den Nouland
    22-9-2018

Top hotel. Aardige mensen. Heel lekker eten. Mooie kamers.

Aanrader voor (actieve)natuurliefhebbers.

J Classens
    17-9-2018

Hotelkamer prima in orde en heel goed gegeten (Duitse keuken). Vriendelijk personeel. Onze kinderen hebben genoten van het ontbijtbuffet. Mooie omgeving. Heerlijk rustig. Geen toeristische drukte. Wij komen zeker terug. Mooie wandeltochten vanuit hotel gemaakt en klimbos in winterberg en de 'Astenkick' is niet goedkoop maar zeker een aanrader. En daarna de zelfgemaakte taart eten in het hotel (tip). Zwembad wordt momenteel blijkbaar gerenoveerd maar hebben wij niet gemist.

Cil Stutz - fam Clemens, Ass-Dir, 18-9-2018
    Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling! Zoals het nu eruit ziet is het zwembad begin december volledig gerenoveerd weer open. Ook wordt het sauna gedeelte aangepakt. Hopelijk tot snel!

Aanrader voor wandelaars en rust

Ilse
    17-9-2018

Perfekte lokatie om te wandelen. Het dorpje is het hoogst gelegen dorp in het Sauerland. We zagen ook dat je er blijkbaar in de winter ook skieen en Langlaufen kunt. Volgens het personeel is het minder druk als in Winterberg zelf. Gaan we zeker uit proberen. Personeel was vriendelijk. Bedden prima. Restaurant goed en authentiek, wat ons erg aansprak. Mocht je echter s avonds nog willen stappen is een taxi aan te raden of de bar in het Hotel. Het dorp is het wat dat aangaat echt een wandeldorp. Zwembad was helaas dicht wegens renovering.

Winterberg-Altastenberg (Sauerland) scoort een 8 uit 10, op basis van 145 reviews