Düsseldorf: een stad die voor veel Nederlanders het startpunt is van hun vliegvakantie. Toch heeft deze Duitse stad veel meer te bieden. In de kerstperiode vind je hier een van de grootste en bekendste kerstmarkten van Europa. Al kun je hier het gehele jaar naar hartenlust winkelen. Tussendoor bezoek je een van de historische- of juist moderne gebouwen.

Lees meer over Düsseldorf

We hebben een aantal aanbieders voor Düsseldorf voor je op een rij gezet:

vakanties Düsseldorf

We hebben een aantal aanbieders voor Düsseldorf voor je op een rij gezet:

Over Düsseldorf

Düsseldorf is de rijke hoofdstad van de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen. De stad ligt net ten zuiden van het Ruhrgebied aan de Nederrijn. De stad telt ongeveer 600.000 inwoners.
De stad heeft een leuk toeristisch centrum, met vele gemoedelijke winkels, gezellige cafeetjes en uitstekende restaurants.
Een stedentrip naar deze bestemming wordt vooral gemaakt om te shoppen. Dat is niet zo vreemd. De stad biedt uitgebreide mogelijkheden tot shopping. De Königsallee is de langste winkelstraat van de stad met bekende modewinkels. Het oude stadcentrum is gevuld met winkels voor jonge mode en trends. In de Karlstadt kan men terecht voor kunst en antiek.
De stad ziet er betoverend uit rond de kersttijd. De sfeervolle kerstmarkt met nostalgische hutten trekt aandacht voor groot en klein publiek. Het aanbod van artistiek handwerk is dan hier groot. De Glühwein en lekkernijen laten ieder bezoeker rondom genieten!

Düsseldorf heeft vele bezienswaardigheden. De aanschaf van een WelcomeCard is de goedkoopste manier om deze stad te ontdekken. Het geeft gratis of tegen een gereduceerd tarief toegang tot musea, diverse bezienswaardigheden en recreatieve voorzieningen. Met deze kaart krijg je grote korting op toegangsprijzen voor theater- en muziekevenementen. Met de card kun je gratis reizen binnen het stadsgebied per trein, tram en bus. De kaart is verkrijgbaar bij de Toeristeninformatie tegenover het centraal Station.

Voor een spectaculaire sightseeing over de stad breng je een bezoek aan de 234 m hoge Rheinturm.

Düsseldorf heeft een groot aanbod museums, waar onder een mosterd museum, een stadmuseum, en het Goethemuseum. In het Museum Kunst Palast zijn schilderwerken uit de eerste helft van de 19e eeuw te bewonderen.

In de tavernen in de oude stad kan men terecht voor het proeven van de streekspecialiteiten, zoals het Rheinischer Sauerbraten (een in stukjes gesneden rundvlees met een saus van druiven en amandelen). Drink er een lekker glas Altbier bij.
Een andere specialiteit uit deze streek zijn de Reibekuchen, pannekoekjes gemaakt van geraspte aardappelen en ui.

De Altstadt van Düsseldorf heeft vele (meer dan 260!) cafés en wordt gekscherend hierom de langste bar van de wereld genoemd.

Het weer in Düsseldorf is vergelijkbaar met het Nederlandse klimaat. Düsseldorf is echter wel een van de warmere steden van Duitsland. Voor een citytrip naar deze stad is de periode van mei tot en met oktober het aangenaamst. December is geschikt vanwege de prachtige kerstsfeer in de stad.

Reviews over Düsseldorf

• 9Stef27-06-2019

Heerlijk vertoeven

Dusseldorf is een hele gezellige staf Voor ieder wat wils. Leuke straat met volop barretjes en restaurantjes bezienswaardigheden en leuke terrasjes aan het water.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in december 2017

• 8Erick Heinmann24-01-2019

Fantastische kerstmarkt en een leuke shoppingstad!

Duitsland staat natuurlijk al bekend om haar kerstmarkten, die ook zeker in Düsseldorf te vinden was. Een erg gezellige kerstmarkt met veel kraampjes, verspreid door de stad. Ook het moderne gedeelte, de Medienhafen, is een gebied om ook te bezoeken. De moderne architectuur is overweldigend. Wij vonden het contrast Altstadt (die het historisch centrum herbergt) en de Medienhafen indrukwekkend. Met mijn partner was ik een weekendje weg en we hebben ons uitstekend vermaakt. Aanrader qua hotel: het Leonardo Hotel City Center, binnen enkele minuten ben je op Düsseldorf Hauptbahnhof en ook het centrum is nabij gelegen.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in december 2018

• 6Sjaak Giezenaar05-11-2018

Nooitmeer naar Düsseldorf .

We brachten een bezoek aan Düsseldorf om de kerstmarkt te bezoeken we hadden 3 nachten geboekt in een hotel in de directe omgeving van Düsseldorf. De publiciteit over de kerstmarkt waren dusdanig dat we dit wel eens wilden zien wij kenden alleen Aken en Valkenburg. Wat waren we teleurgesteld een ware tocht door de hele binnenstad 6 kleine kerstmarkjes met vaak dezelfde kraampjes we hadden het wel gezien en zijn eerder naar huis terug gekeerd wel nog een bezoek gebracht aan het neanderthal dat was de moeite waard en deed de ellende van de kerstmarkt vergeten. Geef mij maar Aken!!!

• 4Sfeer in stad
    • 4Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in december 2016

• 8LHB Crommentuyn05-11-2018

Te Druk met Kerst

Mooie Kerstmarkt echter tegenwoordig veel en veel te druk. Zeker op zaterdag en zondag wordt je vooral in de Altstad met de mensenstroom meegesleurd. Je kunt amper iets bekijken zo druk is het.Een braadworst of Gluhweintje aanschaffen neem er de tijd voor. Overal lange rijen. In de Kö Gallerij is het wat beter vertoeven. Iets minder druk en prachtige winkels met de meest exclusieve spullen. Kijk vooral eens naar het publiek en de auto's die hier voorbij komen

• 8Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in december 2017

• 8Marianne02-11-2018

Gezellig

Met mijn zoon van 16 weekendje kerstshoppen in november. Het OV in Düsseldorf is goed maar in het centrum ook veel op loopafstand. De kerstmarkten zijn verspreid over de stad maar je kunt lopend die route volgen. Gezellig en overal mooie lichtjes.

• 7Cultuur

november 2017

• 8Marcel31-08-2018

kom zeker terug

Mooie stad ,vriendelijke bevolking,leuke winkels.Geweldige fiets route langs de rijn.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2018

• 10Willem Sodenkamp12-08-2018

Een heel leuk weekend.

We zijn naar de Rheinkirmes geweest, was heel erg druk op de vrijdag mede door het vuurwerk. Vrijdagavond is er ook een heel mooi vuurwerk van een half uur. Je kunt met de pont naar de overkant naar het kermis terrein. Op de Rijnoever kan je ook lekker op de terrassen zitten en naar de boten kijken. Lekker slenteren door de altstadt en natuurlijk de königsallee niet overslaan. Je kunt lekker eten bij Blockhause en restaurantjes in overvloed.

• 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in juli 2018

• 7Willij26-07-2018

Ontbijten bij Heinemann is een belevenis

Om te shoppen je Dusseldorf een heerlijke stad. Met de bahn kom je voordelig en snel in het centrum. Het je geen stad om te fietsen. Weinig fietspaden.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

juli 2018

• 10Timo zander 27-05-2018

Beste stadt

Mann muss immer wieder kommen nach Düsseldorf

• 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Alleen gereisd in mei 2018

• 8John15-05-2018

Leuke stad voor een weekendje we met maten!

Heerlijke stad, leuke terrasjes en gezellige mensen. Goed voor een weekendje weg met je maten. Bezoek ook de köningsallee voor het spotten van meerdere sportwagens.

• 7Omgeving
    • 8Zorg voor natuur