header
Hessen

Wandelen in bosrijk Hessen

Wist je dat Hessen de meest bosrijke deelstaat van Duitsland is? Uren wandel- of fietsplezier gegarandeerd in bijvoorbeeld Nationaal Park Kellerwald-Edersee. Hessen ligt in midden-Duitsland en is gemakkelijk met de auto te bereiken. Naast de grote stad Frankfurt, waar je goed kunt winkelen, vind je er veel kleine en authentieke dorpjes, zoals Budingen.

5x overnachten in Hessen

Midden in de natuur van Duitsland

De leukste plaatsen in Hessen

Wintersport, winkelen en wandelen

4x de mooiste natuurparken

Perfect voor actieve vakanties

5x overnachten in Hessen

Kindvriendelijk: Hotel Sauerland Stern

Hotel Sauerland Stern is een ideaal uitgangspunt om de natuur in het Sauerland te verkennen. In de winter is het een goede plek om te wintersporten, in de zomer om te wandelen of fietsen. Voor kinderen is er een groot indoorspeelpark en een speciaal kinderbuffet. Ouders komen tot rust in de sauna van het hotel.

Kleinschalig en rustig: Camping Auenland

Camping Auenland ligt in een bosrijk gebied aan verschillende mooie fietsroutes. Je kunt hier terecht met een tent en er worden caravans verhuurd. De camping beschikt over een klein buitenzwembad, een restaurant en een speeltuin voor kleine kinderen. In de rivier de Lahn die op loopstand is, kun je zwemmen. Op deze camping kom je helemaal tot rust.

Wandelen rondom Camping Hammelbach

Camping Hammelbach ligt aan de rand van een dorp in een rustige omgeving in de natuur. In de omgeving vind je veel mooie fiets- en wandelroutes. Na een actieve dag kun je op de camping ontspannen in de sauna of het stoombad. Vooral de ruime plekken en de rust op de camping worden in reviews genoemd als voordelen van deze camping.

Familievakantie in Vakantiepark Seepark Kirchheim

Vakantiepark Seepark Kirchheim beschikt over royale vakantiehuisjes met meerdere slaapkamers. Het is zeer geschikt voor grote gezinnen of families. Er is op sportief gebied genoeg te doen: tennissen, golfen, zwemmen en skiën in de winter. Op het park zijn 3 restaurants en 2 bars aanwezig. Het park ligt direct aan het water van een stuwmeer.

De ruime appartementen Willingen Wald

De appartementen van Willingen Wald zijn ruim opgezet en van alle gemakken voorzien. Een appartement is geschikt voor 2 tot 5 personen. De ligging is erg gunstig ten opzichte van de skipistes. Buiten het sneeuwseizoen kun je hier verschillende outdooractiviteiten beoefenen. Het uitzicht vanaf het terras over het bosrijke gebied van Sauerland is prachtig.

De leukste plaatsen in Hessen

decoration
Skiën in Willingen (Sauerland)

Willingen is een kleine gemeente in het Sauerland. Het ligt in het Rothaargebergte met toppen tot 843 meter hoog. In dit geliefde wintersportgebied vind je de grootste skischans ter wereld. Niet alleen ’s winters is dit een geliefde plek, ook in de zomer. De prachtige natuur leent zich uitstekend voor lange wandelingen of fietstochten.

Modern en authentiek Frankfurt am Main

De stad Frankfurt am Main heeft een prachtig historisch centrum: de Altstadt. De Römerberg is het centrale plein met rondom oude vakwerkhuizen. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn ze gesneuveld, maar de Duitsers hebben het authentieke middeleeuwse plein mooi gereconstrueerd. Winkelen doe je in de autovrije winkelstraat Zeil.

Jugendstil in Darmstadt

Darmstadt stond jarenlang bekend als stad van de wetenschap door de aanwezigheid van de technische universiteit. Tegenwoordig is het ook de stad van de kunst. Er zijn veel Jugendstil-gebouwen en mooie culturele bezienswaardigheden, zoals het Hessisches Landesmuseum. Wandel door het centrum van de stad en strijk ’s middags neer in het stadspark.

Cultuur in Kassel

Kassel staat bekend als een van de interessantste culturele steden van Duitsland. De gebroeders Grimm, die jarenlang in Kassel woonden, schreven in de stad tientallen sprookjes. Bezoek dan ook zeker het Gebroeders-Grimm-Museum. Daarnaast staat Kassel eens in de 5 jaar in het teken van de documenta, een 100-daags kunst- en cultuurtentoonstelling.

Enorme luxe in Wiesbaden

Niet ver van Frankfurt ligt Wiesbaden, een stad die bekend staat om zijn luxe. In deze chique badplaats aan de Rijn kun je heerlijk winkelen, naar het theater en naar de sauna gaan. Geniet er in een van de 26 warmwaterbronnen die de stad rijk is. Het hoogtepunt van luxe is de Kaiser-Friedrich-Therme op het terrein van een oud Romeins stoombad.

4x de mooiste natuurparken

Zwemmen in Nationaal Park Kellerwald-Edersee

Kellerwald-Edersee is het enige natuurpark in Hessen dat door UNESCO is uitgeroepen tot Nationaal Park. Het park ligt aan de 27 kilometer lange Edersee: een prachtig en helder groenblauw meer. Je kunt er onder andere zwemmen, surfen, vissen en zeilen. Om het meer vind je ongerepte bossen. Het is een paradijs voor wandelaars.

Wandelen in de Odenwald-Bergstraße

De Odenwald-Bergstraße is een prachtig wandelgebied. Meer dan 10.000 kilometer aan wandelpaden doorkruisen het park. De 84 kilometer lange Burgenweg is een van de bekendste en mooiste routes. Het startpunt ligt ten zuiden van Darmstadt en de route loopt langs prachtige burchten en kastelen.

Geschiedenisles in natuurpark Habichtswald

In het natuurpark Habichtswald zijn de geschiedenis en de natuur met elkaar verweven. Midden in de bossen vind je overal burchten en vestigingen. In de bossen leven herten, vossen, roofvogels, dassen en wasberen. Door de grootte is het een rustig natuurpark. De kans dat je andere wandelaars tegenkomt is klein.

De bossen van natuurpark Diemelsee

Het natuurpark Diemelsee ligt in het uiterste noordwesten van Hessen. Kenmerkend voor het natuurpark zijn de uitgestrekte loof- en naaldboomwouden, de heldere beekjes en de diepe dalen. Dit park is zeer geschikt voor watersporters, wandelaars en natuurliefhebbers.

Sorteren

1.596

vakantie Hessen

Reviews over accommodaties in Hessen

goed/heerlijk ontbijt en diner buffet

John Maijers
    24-5-2018

Mooi hotel in een levendige omgeving. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Kamers redelijk standaard. Een lege minibar. Kraan bij de wastafel verkeerd geïnstalleerd koud geeft warm water en warm geeft koud water. Afscherming op het balkon is minimaal dus vrijwel geen privacy. Eten in buffetvorm perfect helaas nooit ijs bij het diner buffet. Drank prijzen in het restaurant hoog € 7,-- voor een glas wijn bijvoorbeeld.

Geen 4 sterren waardig hotel.

Uitstekende vakantie gehad

Visscher
    22-5-2018
    Wij hadden een arrangement voor 5 dagen ,het was uitstekend, ontbijt en diner zeer uitgebreid en prima vriendelijke bediening. het hotel is behoorlijk gedateerd maar er wordt aan gewerkt, wel is er een lift die goed functioneert. Zeer fraai zwembad, is groot en op temperatuur. Sauna is gescheiden van het zwembad. Voldoende handdoeken, anders even vragen. Nadeel is dat het diner gebruikt moet worden tussen 18:00 -20:00 uur. Vanaf 20:00 uur wordt alles weer opgeruimd. Je moet wel voor 19:00 uur aanwezig zijn. s'Avonds na 21:00 uur is er weinig meer te doen. Er is een bar naast het Hotel, maar je moet geluk hebben als er na 21:00 uur nog iemand zit. De gasten in het Hotel zijn voornamelijk 70 plussers en maken niet veel gebruik van het zwembad en sauna. Ruimte genoeg dus.

Leuke camping met enthousiaste jonge eigenaren.

Piet en Lies Groot
    16-5-2018
    Wij waren hier van 14 tot 17 april en hebben volop genoten van deze prachtige plek. We werden ontvangen door de enthousiaste nieuwe eigenaresse die nog volop bezig was met schilderwerk in het toiletgebouwtje. We hebben een flink gedeelte van de Werraroute gefietst, die vrijwel langs de camping loopt. Naast de camping een restaurant waar je goed kan eten. De omgeving biedt een interessante geschiedenis i.v.m. de oude Oost-West grens. Mooie vakwerkplaatsen in de omgeving. Op de camping ervoeren wij een en al rust. Kortom wij hebben er heerlijk gestaan.

Fantastisch! echt een aanrader.

Fam. Honekamp
    6-3-2018
    Wij vonden alles goed aan dit appartement. Alles wat je nodig hebt is aanwezig. Het is er netjes en schoon. Service van Trees en Jan is uitstekend. Er hangt een goede sfeer in het huis. Wij zijn hier nu 2 jaar achter elkaar geweest. Als wij weer naar Willingen gaan komen we zeker terug.

Zeer goed bevallen

JW Schotanus
    23-10-2017
    Prima huisjes en super ontvangst en verzorging. Geen spannend park maar prima huisjes en appartementen en voldoende te doen en beleven voor jongere kinderen. Wij hadden vol pension en prijs - kwaliteit verhouding ongekend. Komen zeker terug. Oude reviews gaan niet meer op.
Hessen scoort een 7,8 uit 10, op basis van 1579 reviews