Camping Langenwald

Camping Langenwald
8,8

Omschrijving
Midden in de bossen in Zuid-Duitsland ligt Camping Langenwald (Freudenstadt). Voor wie lekker de natuur in wil trekken is dit de ideale plek. Geen massale, maar wel een gezellige camping zowel voor families als stellen. Pluspunten zijn de ruime plekken en het riviertje dat door de camping heen loopt. Ga zeker eens een kijkje nemen in Freudenstadt.
Laatste review

Geweldig

Mariska,
21-9-2018

Begin september 4 nachten hier verbleven, een geweldige camping! Vooral het sanitair was ongelooflijk mooi. Fijn personeel, lekker eten, mooie ruime plekken, prachtige omgeving. Geen minpunt te bedenken, een absolute aanrader!

Kenmerken
Huisdieren toegestaan
Restaurant
Speeltuin

170 reviews over Camping Langenwald in het Nederlands

Geweldig

Mariska,
21-9-2018

Prima camping voor 1 a anderhalve week. Omgeving mooi. Freudenstadt is leuk. Weinig last gehad van de weg, ondanks dat we er vlak achter stonden.

Leuke camping voor max twee weken.

Brechje,
28-8-2018

Diverse wandelroutes vanaf de camping. De meeste langer dan 5 km. Je krijgt voor de duur van je verblijf vrij reizen met trein en bus in de regio. Je kan dan bijvoorbeeld lopend naar Freudenstad en met de bus terug. Douchen zonder munten! Erg behulpzaam bij de receptie, de meeste medewerkers spreken Nederlands. Twee á drie keer per week wordt er een activiteit georganiseerd door de camping. Folders van uitstapjes veelal richting Freudenstad. Het blote voetenpad in Dornstetten is ook leuk, er is daar ook een klimpark. Het stadje Dornstetten lijkt ook leuk te zijn. Geen tijd meer voor gehad. In die buurt ook een bordje met 'Vakwerkstraat', deze niet gevonden door tijdsdruk. Hierover meer via een andere melding op zoover.

Bij diverse plekken tot de helft omgezaagde bomen. Waarschijnlijk om meer licht te creëren, maar staat een beetje armoedig. Zwembadwater koud, er mag niet in gespeeld worden. Groepen mensen die er al x aantal jaar komen

Super voor een korte vakantie

Lola,
25-8-2018

Alles super! Weinig zulke mooie douches op campings gezien. Ze hebben naast de normale douches nog eens vier hele ruime douches met wastafel en privé toilet. Voor kleine kinderen vonden wij een klein weekje zat. Het zwembad is koud maar niet te koud. Het enige minpuntje is de zeer drukke weg. Wij lagen daaraan en konden soms moeilijk daardoor slapen. Maar al met al een topvakantie. Met leuke activiteiten voor het gezin in de buurt. Zoals het Boerenpark.

Super camping!

Judith,
14-8-2018

Wat een fantastische camping! Vriendelijke mensen, schoon sanitair, mooie plaatsen... we hebben echt een top vakantie gehad.

Zwembad is koud maar als je eenmaal door bent is het goed te doen. Er zijn regels wat wel en niet mag in het zwembad, maar dat betekent ook dat je ook met kleine kinderen goed in het zwembad kon zijn zonder dat je last had van allerlei ballen/luchtbedden enz. Daarbij zijn er in de omgeving genoeg openbare zwembaden.

Wij hadden een beekje voor de deur waar de kinderen heerlijk in gespeeld hebben. De eigenaren van de camping doen er alles aan om het naar je zin te maken en zijn zeer behulpzaam. Na een tekenbeet in zijn hoofd bij onze jongste (teek kon niet in zijn geheel verwijderd worden) hebben ze de huisarts gebeld en een afspraak geregeld, echt top.

Wij hebben geen last gehad van de weg, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je meer richting de weg staat je deze wel meer kan horen.

De camping heeft een mooie ligging en de camping word gerund door super vriendelijke, hardwerkende familie die redelijk Nederlands spreekt. De camping is voorzien van mooi, schoon sanitair en de gehele camping is zeer goed onderhouden en netjes. De omgeving is mooi, maar na vier dagen heb je het wel gezien. Eten in het restaurant was goed en snel. Het zijn relatief kleine plekken en snachts is het wel flink koud (door ligging op hoogte).

Smorgens (rond 5 uur) een echte beleving! Overal vogeltjes en libelle's.

Mooie camping

Cucovaz,
2-8-2018

Het is een mooie camping,fijne eigenaren.Proper sanitair.De kinderen hebben zich goed geamuseerd.Tot volgend jaar!!

Mooie camping voor korte duur.

Lilyana,
22-7-2018

Echt een natuurcamping direct aan het bos. Wel een beetje onduidelijk plaatsen, soms moet je over iemand zijn kampeerplek om bij je tent te komen met je auto. Onze kinderen van 5,5 en 10 konden zich wel vermaken met het zwembad en visjes vangen in het riviertje. Ze zijn wel streng mbt spelen in het zwembad, eigenlijk mag er niets, geen luchtbedjes/ dieren, balspellen, niet springen. Dus voor wat oudere kinderen wordt het al snel saai. Goede wifi op de camping. Als je ergens heen wilt moet je altijd auto pakken of fiets natuurlijk, want het ligt echt agfelegen. Bij de camping is er een visvijver, waar je iets van 16 euro per dag voor het vissen moet betalen. Al met al een leuke camping voor wandelaars of fietsers. Een week was voor ons lang zat, vooral met een tiener. Savonds na tienen wordt is het wel heerlijk stil op de camping.

Goede uitvalbasis

Kauff,
17-7-2018

We waren een week op de camping en toerden van daar uit door het Zwarte Woud. Een mooie locatie om het Zwarte Woud te verkennen. De camping ligt aan het einde van de Schwarzwaldhochstrasse vlak voor Freudenstadt. Dit maakt dat je ‘s morgens al vroeg wakker wordt van voorbijrijdend verkeer. De camping heeft een klein zwembad en een restaurant met eenvoudige kaart maar geen campingwinkel. De prijzen voor de gerechten zijn ook klein dus mooi meegenomen. De toilietruimtes zijn netjes en worden dagelijks gereinigd. Douchen is bij de prijs inbegrepen. Heet water genoeg. De eigenaren zijn aardig en spreken hun talen. Zelfs een beetje Nederlands! De campingplastsen zijn ruim maar niet altijd heel makkelijk bereikbaar. Voor ons echter geen probleem. Al met al een leuke, aardige en nette camping.

Geweldige camping!

Sophie,
4-6-2018

Een aanrader in mijn ogen! Ik heb zelden zo een propere camping gezien! Het riviertje was heel leuk voor de kindjes en tegelijkertijd rustgevend voor de volwassenen! Allemaal vriendelijke uitbaters, je kon er met elke vraag terrecht! Ik ga er zeker terug naar toe! Enkel een heeeeel klein minpuntje, en dat is als je met de tent campeert, er ligt hier en daar wel wat zand op de plaats, en als het dan regent :( maar echt: Voor de rest super content!!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Langenwald in Freudenstadt, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Langenwald zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.