Donaueschingen

Vakantie in Donaueschingen

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Donaueschingen

Reviews over Donaueschingen

• 7Lisa28-09-2016

Bruisend stadje.

Bruisende stad met leuke terrasjes en diverse bezienswaardigheden die de moeite waard zijn.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2016

• 8inaton16-05-2013

Centrale plek in het Zwarte Woud

Het Zwarte Woud is een mooie plek om te vertoeven. Prachtige natuur, vele bezienswaardigheden, alles dicht bij elkaar. Van koekoeksklok tot waterval en van museum tot prachtige meren. Een prachtige tijd doorgebracht met bezoek aan de waterval van Schaffhausen.

Gereisd met partner in mei 2013

• 7Jan 16-03-2013

Daar begint de Donau

Doaueschingen heeft een fraai slot van de Furstenbergs dat we helaas vandaag niet konden bezoeken omdat het gerestaureerd wordt. Maar wat wel leuk is om te zien, waar de bron van de Donau ontspringt. Dat is in het slotpark. Het is maar een klein rond vijvertje en je kunt er omheen lopen. Op een plaats in de wand staat dat de Donau tot aan de Zwarte Zee 2840 km lang is.

• 7Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2007

• 8Fam.Nas03-11-2012

Heerlijke vakantie.

In september 2012 zijn we een weekje in Donaueschingen geweest. We hebben overnacht in het prachtige Carlton-Hotel, gunstig gelegen t.o.v. het centrum. Voor het diner besloten we de eerste avond naar het centrum te gaan en kwamen terecht bij Restaurant Ochsen in de Käferstrasse 18 en zijn daar de rest van de week iedere avond teruggekomen. Wat een lekker eten! En heel bijzonder: wat een fijne ontvangst. Alle complimenten voor Valentina Hensch en haar team!! We komen beslist terug. Vanuit Donaueschingen zijn we diverse malen naar de Bodensee gereden: het Blumeninsel Mainau een paar maal bezocht! Ook St.Blasien met zijn prachtige kerk is een aanrader om te bezoeken.

• 8Omgeving

• 7karinp_195926-09-2012

Voor de liefhebber prima

ik ben maar 1 nacht geweest dus moeilijk te beoordelen. Leuk om even door te wandelen. De bron van de Donau is fraai aangekleed. Supermarkt voor inkopen aanwezig. Zag er allemaal verzorgd uit.

• 7Deborah23-09-2012

Prima te doen, maar niet echt duits!

Er zitten geen of nauwelijks discotheken, nou kwamen wij daar ook niet in het bijzonder voor. Café's waren wel gezellig en lekkere biertjes. Omgeving was niet echt duits en veel Italiaanse ijssalons. De sfeer over het algemeen in Donaueschingen was best gezellig en we hebben het getroffen met het super mooie weer, anders zaten we zeker in de nesten daar!

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 6Omgeving

• 8Piet20-08-2012

Weinig cultuur

Donaueschingen heeft zijn bekendheid waarschijnlijk te danken aan het feit dat het sedert 1723 de residentie van de vorsten van Fürstenberg was en zij er onder andere het Schloss lieten bouwen. In het slotpark is een vijver gemaakt, waar het water omhoogborrelt en in een stroompje wegvloeit en volgens overlevering zou dit de bron van de Donau moeten zijn, de Donauquelle. In werkelijkheid ontstaat het al eerder, namelijk bij het samenvloeien van de Breg en de Brigach. Grenzend aan het slotpark staat op een verhoging de St. Johann Kirche. Rondom het oude Rathaus heeft men na een grote brand in 1908, waarbij veel woningen werden verwoest, bij de wederopbouw gebruik gemaakt van de "Jugendstil" bouwstijl. Overige bezienswaardigheden zijn onder andere het Fürstenbergmuseum, het Fasnachtsmuseum, het oude Rathaus en de Geologisher Garten.

• 9Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2012

• 5amc kruijer19-01-2012

Omgeving is erg mooi!

Het is mooi als je voor je rust komt!

• 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met partner in december 2011

• 7G errit en Klazina21-08-2011

Dichtbij uitvalswegen Zwarte Woud en Bodensee

Ideaal om als overnachting te gebruiken naar bv. Lago Magiore. Ook om dagtripjes in de buurt te maken.Bijvorbeeld: Schaffhausen, Bodensee, Stein am Rhein, Triberg, Todtnau, Schiltach

• 6Cultuur
    • 8Omgeving