Vakantiepark Lalandia Billund

• Kinderopvang
  • Sauna
Meer vakantiepark info
Tonen op kaart

Op het schone en ruime park Lalandia Billund vind je een waanzinnig overdekt zwembad met glijbanen. Daarnaast is er een bowlingbaan en indoor speelhal voor minder mooi weer. Een ‘must have’ is de resortpas. Hiermee heb je gratis toegang tot Legoland en Givskud Zoo. Beiden niet ver van Lalandia Billund.

203 reviews over Vakantiepark Lalandia Billund

• 2019
    9Petra16-10-2019

Een hele ervaring

Lalandia Billund is een hele ervaring, zeker voor kinderen. De plaza is gigantisch met genoeg te doen voor iedereen. Jammer dat veel eetgelegenheden heel vroeg sluiten en je dus na hef zwemmen zomaar voor een dichte deur kan staan. Het zwembad is echt heel leuk voor jong en oud. Helaas sluit de eetgelegenheid hier ook al ver voordat het zwembad sluit. Mooie, ruime huisjes. Schoonmaak liet te wensen over. Ze spreken heel goed engels op het park. Het treintje dat over het park rijdt is ideaal voor kinderen (en papa en mama ;) ) Op 5 minuten lopen van Legoland. Wij zijn hier 4 dagen geweest en dat is eigenlijk te kort voor dit park (door het reizen)

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2019

• 8Raymond24-09-2019

Groots park als uitvalsbasis voor Legoland

Lalandia, of beter gezegd Hollandia gezien het aantal gele nummerborden, is een groots park met een enorm aantal eenvoudige maar complete huisjes en een mega speelfabriek als hoofdgebouw. Vooraf is de keuze voor het meest voordelige arrangement nog een flinke puzzel, en hoe dan ook kom je er ter plaatse al snel achter dat je het toch beter anders had kunnen doen. Aanvullend op het soms wat gedateerde LEGOland is er ook het veel meer actieve LEGOhouse. Dit is ook voor de volwassenen een hele ervaring; het is wachten op de speaker die zegt dat papa en mama opgehaald dienen te worden uit het speelparadijs. Voor deze ouders is er in de kelder (stop die ouwetjes maar onder de grond) ook een LEGO museum waar ze met jeugdsentiment het LEGO uit hun tijd kunnen bekijken. Al met al is een goede aanvulling als je echt met LEGO bezig wilt zijn, en het nabij gelegen Givskud Zoo juist een leuke onderbreking als je hiervan even los van wilt komen.

• 6Eetgelegenheden

• 7MJ24-08-2019

Voor ons niet weer

Erg commercieel park, niet erg vriendelijk personeel en hoge prijzen in het park. Huisje super netjes en schoon. Park vonden wij te groot en onpersoonlijk. Monkey town viel ons ook wat tegen, donker hol en niet écht schoon. Zwembad was super mooi en schoon. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Al met al zou ik de volgende keer niet terug gaan maar een huisje buiten dit park om huren en een keer het zwembad bezoeken. Scheelt veel geld en is minstens zo leuk.

• 6Activiteiten
    • 5Eetgelegenheden
    • 9Onderkomen

• 8Welmoed21-08-2019

Zeker nog eens!

Wij zijn hier met 1 kind van 5. Hij geeft hier de tijd van zijn leven en daardoor wij ook. Het zwembad, money tonky land en vooral legoland. We zitten hier een week en je verveelt je niet. Givskud zoo is ook erg goed bevallen. Met je eigen auto is gratis, met de bus kost nog eens 6 euro/pp extra. Om te shoppen zijn we naar vejle gegaan. Het legohouse is ook erg leuk/interessant. Boek je kaarten thuis vooraf, scheelt enorm in de kosten. Lego is hier wel duurder om te kopen dan thuis. Je moet dan echt voor de special editions gaan. De huisjes zijn mooi(6p design) mag wel ietsje beter schoon. Bedden liggen goed. Het lopen van huisje naar lalandia plaza is best een eind. Met klein kindje na een hele dag park of zwembad. Dus kun je het beste een parkeerkaart kopen voor het hele jaar. Kost maar 120dk. Boodschappen vallen hier best mee. En benzine is hier op het moment goedkoper dan bij ons. Kortom, ik zou zeker nog eens willen.heel leuk

• 10S Huntjens13-08-2019

Geweldig!!

We zijn vandaag terug gekomen van een geweldige vakantie! Alles is tot in de puntjes goed verzorgd!! Wat een luxe huisje en heel schoon, zelfs de oven was brandschoon! En wat een geweldig personeel! Altijd even vriendelijk, en spreken goed Engels. Bij het inchecken krijg je een polsbandje waarmee je overal binnen komy(huisje-zwembad-monkey tonkey-legoland als je dat bijgeboekt hebt) Ideaal! Het zwembad is 1 van de beste subtropische zwembaden die wij gezien hebben (en dat zijn er al aardig wat), onze kids hebben zich ook goed geamuseerd in de monkey tonkey en dan legoland... Echt Superleuk! Wij hadden dit erbij geboekt en gelukkig ook maar want we zijn meerdere dagen geweest. Heel leuk park voor jong en oud! Ook daar weer heel vriendelijk personeel, alles goed verzorgd en ook daar weer alles proper, zelfs de wc's. Het weer was wel wat wisselvallig, maar dat maakte niet uit. Of legoland of binnenzwembad. We hebben een topvakantie gehad!

• 10Activiteiten
    • 10Eetgelegenheden

• 7Fam. Niermeijer12-08-2019

Voldoet niet aan verwachting.

Lalandia Billund gekozen om een paar dagen Legoland te bezoeken. Helaas niet als verwacht. Huisjes zelf zijn prima, zelfs meer dan prima. Maar Complex zelf is sfeerloos, erg wijds. De paar speelplekken voor de kinderen zijn zo ver en liggen bijna buiten het park (erg onpraktisch). Het treintje rijdt maar over een heel klein stuk van het park, met als gevolg dat je toch maar met de auto gaat naar het centrale lalandia parkeerterrein (waar je ook als gast van lalandia voor moet betalen). Het zwembad is prachtig. Heerlijk bad. Kinderen hebben genoten. De openingstijden zijn alleen niet zo fijn. Als de na een dag legoland nog even wil ontspannen in het zwembad kan je dat vergeten. Bad sluit om 18:00 of 19:00 (een half voor sluitingstijd zetten ze alles al uit en wordt je naar de kleedkamers gestuurd). Lalandia is stevig aan de prijs en dan verwacht je dan ook dat de voorzieningen en klant benadering naar waarde is. Dat is helaas niet zo.

• 7Onderkomen

• 9Davey11-08-2019

Topvakantie

De vakantieparken in Nederland mogen een voorbeeld nemen aan dit park. De huisjes zijn ruim, schoon en van alle gemakken voorzien. De kinderkamer is heel leuk voor de kids. Ruimte om het huisje is groot en fijn. Het zwembad is een paradijs voor de kinderen die zich daar heel goed vermaken. Overal personeel dat vriendelijk is. Zowel het park, zwembad als het centrumgebouw zijn heel schoon. Het land zelf is ook heel relaxed. Het is een duur park en land maar zeker de moeite waard. Het weer is wat onvoorspelbaar en wispelturig ook in de zomer. Pas je planning erop aan en dan heb je net als ons een topvakantie. De enige nadelen: Huisjes zijn inderdaad wat warm. Bier is exteeem duur hier. De boodschappen zelf ook net iets meer dan in NL.

• 9Fam10-08-2019

Super leuk park met genoeg activiteiten

Lalandia echt een super leuk park! Prima en ruim 6persoonshuisje incl afwasmachine, wasmachine en droger. Ook zat er een ruim had in het huisje. Bij aankomst alles netjes en wij hadden ook de vuilniszakken mee om de ramen af te plakken. Plaza ongeveer 15/20 min lopen en legoland 30min. Ook wij hadden met inchecken de parkeerkaart gekocht. Via touroperator geboekt incl de resortpas echt een aanrader. Vooral in het hoogseizoen was legoland behoorlijk druk. Dus voor een paar uurtjes prima. Givskudzoo ook erg leuk! Zwembad echt helemaal top, wordt een uitdaging om weer zn park te vinden. Prijzen in plaza voor een ijsje zijn zeker wel hoger dan in nl maar dat wisten we van tevoren....Vejle ook een aanrader leuk plaatsje. Ook maritieme museum in Esjberg een aanrader dan kan je daarna meteen met de 4 grote mannen op de foto.

• 10Activiteiten

• 8Vakantie201931-07-2019

Aanrader

Wij hebben hier nachten geslapen. Huisjes liggen redelijk ver van zwembad / LEGOLAND. Bij de receptie kan je op kenteken voor 15 euro onbeperkt Parkeren op het parkeerterrein bij het zwembad. Als je de weg oversteekt Ben je bij LEGOLAND. Het huisje was prima. Er is genoeg te doen op park. Groot overdekt centrum met allerlei leuke activiteiten.

• 7Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Marije04-07-2019

Heerlijk naast legoland met fantastisch zwembad

Dicht bij Legoland. Parkeerterrein voor aan maar ook bij huisjes Zwemparadijs en andere indoor activiteiten Groot en net park Prima huisjes, fijn opgezet, aardige mensen Wij zaten er (half juni) buiten het drukke seizoen, niet duur en heel erg rustig. Ook zwembad was erg rustig. Voldoende plek. Er leek alleen niet veel toezicht op de zwembaden en glijbanen. Wij zaten ver van het hoofdgebouw prima te lopen (kids 7 en 9) met kleintjes misschien wel ver.. maar er is ook een treintje. Veel speelplekken over het hele park. Ook containerplaatsen. Huisje netjes en compleet. Fijne indeling. Jammer alleen van t douchegordijntje. Vliegveld op steenworp afstand maar geen last van. Je kunt vanaf vliegveld gewoon lopend naar t park.

• 9Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in juni 2019

21 tips over Vakantiepark Lalandia Billund

• Laura, 23-04-2019

Lalandia: mooi park! Groots opgezet, vergeleken met een Center Parcs. Daardoor ook het risico dat je achteraan op het park verblijft en een eind moet lopen naar de plaza. Wij zitten er 20min vandaan en hebben zelf geen probleem met lopen, maar zoon van 5 klaagt iets sneller, dus wij hebben de buggy meegenomen. Er is in de plaza veel te doen en ook het park is bezaaid met speeltuintjes en voetbalvelden.

Over de prijs hoor je mij niet klagen, voor CP betaal je net zoveel en hier heb je meer!

• Laura, 23-04-2019

Legoland: voor basisschoolkinderen heel leuk. Voor de achtbanen moet je vaak wel 120cm zijn, onze zoon is 110, dus liep dat net mis. Eten op het park niet heel gevarieerd, weinig gezond, dus ga je meer dagen dan misschien een keer zelf iets meenemen. Wachtrijen vallen reuze mee (met Pasen).

• Patriciageurts, 11-05-2014

Vuilniszakken en tape om ramen te verduisteren Elastische hoeslakens Een jaarkaart van Lego (merlin kaart) en geen resortpas kopen. Het zwembad en monkeytown zijn gratis voor legoland bezoekers, dus daarvoor hoef je de resortpas niet te kopen.

26 vragen over Vakantiepark Lalandia Billund

• Tina Boone, 15-07-2019

resortpas legoland en giskud zoo

hallo; wij gaan eind augustus(25-30 aug)naar lalandia en hebben via tui 1 resortpas om legoland en de zoo te bezoeken;we zijn echter met 3 personen.. zijn er nog mensen die hun resortpas willen uitlenen en wisselen zodat we gratis kunnen gaan?

• Natasja , 08-05-2018

Foto op legoblokjes

Weet iemand waar in legoland of lalandia je een eigen foto op legoblokjes kan laten zetten? Wij hebbe een foto van onze dochter met Lego friends en willen die op blokjes laten zetten. Er was hier iemand tussen de foto’s die het gegaan had zag ik

• Natasja, 08-05-2018

Foto op lego

Weet iemand waar je in legoland of lalandia je je eigen foto op Lego blokjes kan zetten? Er staat hier een foto van tussen de foto’s

Vakantiepark Lalandia Billund info

• Aantal sterrensterstersterster
  • Aantal kamers> 700
  • BBQToegestaan

• ZwembadBinnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi, Peuterbad, Poolbar, Zwembad
  • WaterparkAanwezig

• Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin, Waterpark

• Gratis wifiOp de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • JacuzziAanwezig
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, Wasmachine

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • ReceptieAanwezig
  • EntertainmentCasino
  • Overige servicesGeldautomaat, Handdoeken(service)

• SaunaAanwezig
  • Wellness behandelingenMassages