Pano Lefkara

Reviews over Pano Lefkara

Poort tot het Troodosgebergte

Rinus
    27-4-2011

Rustig dorp in een landschappelijk fraaie omgeving, men berijkt het dorp via slingerende bergweggetjes door het Troodos gebergte, het dorp zelf heeft behalve de rustige sfeer niet zoveel te bieden, maar in de fraaie omgeving in het Troodos gebergte kan men enkele mooie kloosters bezoeken. Ten oosten van het dorp ligt bij het dorp Pyrga het Stavrovouni klooster, het is schitterend op een kegelvormige heuveltop gelegen het landschap rondom is ongerept en prachtig, het is een afwisseling van bossen en karig begroeiede berghellingen, bij de ingang van het klooster ligt een alleraardigst Grieks-orthodox kerkje. Ten noordoosten van Pano Lefkara ligt in het Troodos gebergte het mooie Machairas klooster dat omgeven word door terrassen met olijfbomen, op de binnenplaats zorgen oleanders en andere potplanten voor een kleurige sfeer.

Gereisd Met partner in juli 2004
Pano Lefkara scoort een 7,5 uit 10, op basis van 4 reviews