Toronto

Reviews over Toronto

Mooie stad

Judith,
    19-5-2017

CN tower op een heldere dag is prachtig. Ontzettend groot Ontario meer met haven en strand vast prachtig id zomer. In april was het nog ijskoud. Stad ziet er netjes uit. Mooie gebouwen en leuke stadions vd ijshockey en basketbalclub.

Een is een trein vd luchthaven naar het centrum, makkelijk en goed.

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

wereldstad aan het meer van Ontario

A Beersma,
    26-6-2016

12 Mei.

Via de snelweg langs Lake Ontario naar Toronto [183 km]. Het is vrij druk op deze weg. Bij het naderen van deze wereldstad, zien we de skyline, welke zich kenmerkt in hoge gebouwen met in het midden de TV toren als symbool van Toronto.

Met behulp van de Tom-Tom rijden we downtown dwars door de stad. Bij het hotel is geen gelegenheid om buiten te parkeren en á raison van Can.$ 31.- zetten we de auto in de garage onder het hotel, wel zo veilig.

Het hotel ligt om de hoek bij de Youngstreet, de hoofdstraat met vele winkels, restaurants, bioscopen, theaters en een shopping-mall van 2 km, die loopt naar het Lake Ontario.

De stad is een mix van oud en nieuw, met veel verkeer, smoezelige winkeltjes en eethuisjes.

Het pas gereed gekomen Shopping Center heeft 4 etages en sluit aan op het ondergrondse net van metro’s en treinen. Het behoort tot het grootste winkel en entertainment gebeuren in Canada.

Hier blijven we twee dagen. Het weer is prachtig en de vooruit zichten voor morgen zijn veel belovend.

13 Mei.

Vrijdag de 13de. Vannacht heeft het geregend en de weerverwachting voorspelde slecht weer. Een koufront met sneeuw. (Ook in Noord-Amerika is het te koud in dit jaargetijde). Niets van dit alles. Na het ontbijt komt de zon door.

Wandelend en genietend van de stad lopen we naar de halte van de Hop On-Hop Off bus en om kwart voor elf vertrekken we voor een rondrit door Toronto met gids.

Omdat de zon uitbundig schijnt besluiten we om op het bovendek een plaatsje te nemen.

Oude gebouwen en huizen afgewisseld met wolkenkrabbers waar mensen werken en wonen. Op deze wijze ondervindt en zie je de stad van alle kanten met de belangrijkste gebouwen en stadsdelen. We doen 2 rondjes. Tegen zessen gaan we eten in een Vietnamees restaurant wat weer eens een andere beleving geeft. Prima!

Tegen half vijf stappen we uit en doen nog wat inkopen. Het was een schitterende dag. Morgen weer richting Amerika. Williamsport. [484 km]

Gereisd met partner in mei 2016

Toegankelijke metropool

Bonehead,
    28-7-2014

Ondanks de grote van de stad vond ik de stad erg toegankelijk. Parkeren nabij het centrum kostte 20 dollar voor de hele dag. Veel bezienswaardigheden zijn dan lopend te doen. In Toronto kun je je wel een paar dagen vermaken.

Gereisd alleenreizend in mei 2014

Hometown

Ger. van Eldik,
    9-7-2013

Al diverse malen bezocht. Voelt steeds als een soort thuiskomen. Vooral centrum is leuk. Beslist doen: CN Tower, China Town, Centrum. Ook het jaarlijkse Beachfestival{groot straat muziekfestival} is zeer de moeite waard. Het bereiken met de auto wordt wel steeds moeilijker. Er zijn en worden nog steeds veel condo's gebouw en veel zakenkantoren, dat komt de sfeer niet ten goede helaas. Beslist de mooite waard om te bezoeken voor een paar dagen !

Gereisd met partner in januari 2013

Overtreffende trap van groot

Linda,
    22-2-2013

Een geweldige stad waar alles nog groter kan; de langste straat ter wereld bevindt zich hier, de CN-tower is een van de hoogste ter wereld, zelfs de eekhoorns zijn hier groter. Je kan hier heerlijk aan het strand vertoeven. Het openbaar vervoer is ook zeer goed geregeld.

Gereisd met vrienden in januari 2013
Toronto scoort een 8,2 uit 10, op basis van 79 reviews