header
Bretagne

Met Franse kaas en stokbrood op de camping in Bretagne

In de Franse regio Bretagne staan campings met de mooiste uitzichten. Langs de ruige kustlijn, vlakbij lieflijke baaien of midden in de heidevelden. De natuur biedt genoeg afwisseling voor leuke wandel- of fietstochten. Onderweg kom je vast en zeker één van de vele kastelen uit de middeleeuwen tegen. Indrukwekkend!

Inspiratie voor kamperen in Bretagne

De 3 beste campings

Heerlijk kamperen in Bretagne

• Zoover Hotel Icon
    Bezoek deze drie leuke plaatsjes

Bretagne in een notendop

Top 3 gadgets voor het koken

Topmaaltijden op de camping

De 3 beste campings in Bretagne

Kinderplezier op Camping Yelloh! Village Les Mouettes

Op deze camping hoeven kinderen zich niet te vervelen. Er is een zwembad met glijbanen, een waterspeeltuin, Nederlandstalige animatie, sportactiviteiten voor kinderen en zelfs een bioscoop met Nederlandse ondertiteling. Het is een grote camping, maar daar merk je weinig van. ’s Avonds is het er al vroeg stil. Fijn voor jonge gezinnen!

Relaxen aan de rivier bij Camping Le Ty Nadan

Camping Le Ty Nadan ligt vlakbij een rivier met een klein strandje, waar je kunt zwemmen en kanoën. Op een half uurtje rijden liggen grotere stranden met meer faciliteiten. Alle plaatsen zijn ruim en sommige liggen direct aan de rivier. Voor kinderen is er een leuk touwklimparcours op de camping.

Slapen in een boomhut op Camping Domaine des Ormes

Vijfsterrencamping Domaine des Ormes is alle sterren dubbel en dwars waard. Kamperen op deze camping wordt niet voor niets glamping genoemd. Je kunt luxe kamperen in goed ingerichte houten chalets en stacaravans. Extra bijzonder is een overnachting in een dertien meter hoge luxe boomhut.

Bretagne in een notendop

Het historische Saint Malo

De historie van het kustdorp Saint Malo is nog goed te zien. De eeuwenoude stadsmuur staat nog altijd overeind. Om een goede indruk te krijgen van de stad maak je een mooie wandeling over de muur of door de smalle straatjes in de oude stad, gelegen binnen de muren. Hier vind je ook veel gezellige restaurants en terrasjes.

Oesterhoofdstad Cancale

Vooral liefhebbers van oesters en mosselen zijn in het schattige vissersdorpje Cancale aan het goede adres. Vanuit de haven zie je de vissers verse ingrediënten binnenbrengen. In de restaurants eet je oesters al voor vijf euro per dozijn. Heerlijk! Met een oestermuseum in de stad wordt Cancale ook wel de oesterhoofdstad van de wereld genoemd.

Het rustige St. Nic

St. Nic is een fantastisch dorpje in Bretagne dat nog niet ontdekt is door toeristen. Je hebt het strand bijna voor jezelf en restaurants en kroegen zitten vol locals in plaats van toeristen. Je kunt in de omgeving heerlijk wandelen en fietsen. De zee is te ruig om te zwemmen, maar is wel erg geschikt om te watersporten.

Top 3 gadgets voor het koken op de camping

decoration
Koken in een draagbare keuken

Houd je van kamperen, maar ben je het zat elke dag te barbecueën of te koken op een klein gasstelletje? Neem dan je draagbare keuken mee naar de camping in Bretagne. Het is een fornuis en oven in één en is gemakkelijk in te klappen. Zo kun je elke ochtend genieten van vers afgebakken broodjes en ’s avonds van topmaaltijden op de camping.

De lekkerste pizza’s op een pizzasteen

Voor een lekker knapperige pizza die niet onderdoet voor de pizza’s uit Italië heb je een pizzasteen nodig. Met een pizzasteen kun je pizza’s gemakkelijk op de barbecue bereiden. Als je genoeg tijd hebt en de allerlekkerste pizza wilt eten, maak je ook het deeg (heel gemakkelijk!) zelf. Maar ook diepvriespizza’s worden lekkerder op een pizzasteen.

Lekkere maaltjes op siliconenservies

Dit is nog eens een handige uitvinding! Een siliconenservies vouw je gemakkelijk op en de items passen ook goed in elkaar. Het neemt weinig ruimte in en dat is wel zo handig. Er is zelfs een opvouwbare pan. En het allerfijnst: het servies is niet kapot te krijgen, dus het is ideaal voor op de camping.

Sorteren

campings Bretagne

Reviews over accommodaties in Bretagne

Geweldig!

Leidy Schot
    15-6-2018
    Wij verbleven hier 5 nachten in mei 2018 met de camper. Heel mooie camping, grote plaatsen, zeer verzorgd en super netjes. Hard werkende vriendelijke eigenaren. Het menu op vrijdag van € 18,00 is een aanrader, het was een echte culinaire verrassing en bleek ook nog eens geserveerd te worden in een erg gezellige kleine bistro op de camping zelf. Je kunt er leuk fietsen en de grote supermarkt in Josselin is vlakbij. De biologische boer uit het dorp fietst met zijn kudde koeien een paar keer per dag langs de camping. Wij komen hier zeker nog eens terug!

We hebben het top gehad.

Greet
    13-6-2018
    De camping was mooi. Vriendelijk personeel en super schone toiletten. Toiletgebouwen nieuw. We hadden een tent van touroperator gehuurd. Alles er op en eraan. We hadden alleen pech met het weer.

Aanrader (niet allemaal tegelijk...)

Thijsvw
    9-6-2018
    Moore rustige camping (begin mei) in verrassende prachtige wandelomgeving!

Fantastisch verblijf!

MengZhen Li
    6-6-2018
    Het was een heel aangename camping & de gastvrijheid was top! Nette douches & toiletten. Accommodatie was top!

Prachtige camping

Nanda en Jan
    5-6-2018

Prachtige groene camping met heel ruime plaatsen. Vriendelijke behulpzame mensen. Je kunt hier heerlijk kamperen zonder op elkaars lip te zitten.

Vanaf de camping wandel je zo naar de kust, waar ook weer prachtige wandelpaden zijn. Kortom een heerlijke plek, we komen zeker terug.

Bretagne scoort een 7,9 uit 10, op basis van 2853 reviews