header
Brugge

Ontdek gezellig Brugge

Op zoek naar een leuke citytrip dicht bij huis? Overweeg dan zeker eens het Belgische Brugge. Geniet van het gezellige oude centrum vol leuke bezienswaardigheden, proef natuurlijk lekkere Belgische chocolade en goede Vlaamse frieten en logeer in een van de prachtige accommodaties.

Inspiratie voor Brugge

Top 3 mooie hotels

Logeren in Brugge

Top 3 leuke bed & breakfasts

Met persoonlijke tips voor Brugge

Top 3 bezienswaardigheden in Gent

Van basiliek tot natuurpark

Parkeren in Brugge

Goedkoop lang of kort parkeren

Top 3 mooie hotels

Lekkere bedden bij Hotel NH Brugge

Hotel NH Brugge heeft prachtige grote kamers met kingsize bedden. Zo kun je heerlijk uitrusten na een dag Brugge. Het hotel ligt midden in de stad, zodat je gemakkelijk naar alle leuke bezienswaardigheden, winkeltjes en restaurants kunt wandelen. Bij Hotel NH Brugge is ook een leuke bar aanwezig, met een vriendelijke barman. Klinkt goed!

Gratis parkeren bij Hotel Velotel Brugge

Vanuit je moderne kamer bij Hotel Velotel Brugge heb je een prachtig uitzicht over de stad. Het personeel is erg servicegericht en staat dag en nacht voor je klaar. Ook fijn: bij het hotel hoort een goed restaurant, waar je heerlijk kunt eten. Je kiest uit een buffet of het a la carte menu. Je kunt hier ook gratis parkeren.

Hotel Golden Tulip De Medici

Het prachtige Hotel Golden Tulip De Medici heeft een uitstekende ligging. Niet ver van het centrum en dicht bij het station. Elke ochtend geniet je van een heerlijk ontbijtje met erg goede koffie om energie op te doen voor een dag avontuur in Brugge. Je wandelt zo naar het gezellige hart van de stad.

Top 3 leuke bed & breakfasts

Nostalgisch Bed and Breakfast De Vijf Zuilen

Je waant je in een sprookje bij Bed and Breakfast De Vijf Zuilen. Eigenaresse Ginette heeft de bed and breakfast prachtig ingericht, met een nostalgische sfeer. Ze zorgt elke dag voor een heerlijk ontbijt met alles wat je hartje begeert. Geniet bij Bed and Breakfast De Vijf Zuilen van een prachtig en gastvrij verblijf in Brugge.

Persoonlijke tips bij Bed and Breakfast Con Ampère

Bed and Breakfast Con Ampère ligt op loopafstand van het historische centrum van Brugge. Je wordt hartelijk ontvangen door de eigenaren en krijgt een plattegrond met allerlei persoonlijke tips. Handig om Brugge te verkennen! Het heerlijke ontbijt is overvloedig en er wordt erg goede koffie geserveerd.

Goede ligging: Bed and Breakfast Guesthouse Huis ´t Schaep

Van de buitenkant ziet Bed and Breakfast Guesthouse Huis ´t Schaep er bijna net zo mooi uit als van binnen. De ligging is erg goed: midden in het centrum, maar in een rustige straat. Zo geniet jij van een goede nachtrust. De eigenaren weten veel te vertellen over de geschiedenis van Brugge. Interessant!

Top 3 bezienswaardigheden in Gent

Prachtig Begijnhof Ten Wijngaerde

Het Begijnhof Ten Wijngaerde ligt aan de rand van het toeristische centrum van Brugge. Zodra je het hof oploopt, kom je een ongerepte binnenplaats binnen. Wat een stilte! Interessant is dat er nog steeds alleen vrouwen mogen wonen. Geniet van de prachtige bloemen in de tuinen. Mooi!

Beroemd Heilig Bloed basiliek

De Heilig -Bloedbasiliek is de bewaarplaats van het gelijknamige relikwie. De basiliek is vrij toegankelijk. Bewonder de prachtig gedetailleerd versierde muur achter het hoogaltaar. Dit is een van de belangrijkste bezienswaardigheden van Brugge, waar bezoekers van over de hele wereld op af komen.

Stilte in natuurpark Het Zwin

Het Zwin is een prachtig natuurgebied nabij Brugge. Hier kun je heerlijk wandelen, fietsen en ontspannen op het strand. Leuk voor de kinderen: ze kunnen hier haaientanden zoeken. Ontmoet wilde paarden en runderen, bekijk de flora en geniet van de ruimte en de stilte. Hier kom je helemaal tot jezelf.

Nieuwsbrief vol vakantie inspiratie

Schrijf je nu gratis in voor de Zoover nieuwsbrief en ontvang wekelijks vakantie inspiratie, de best beoordeelde accommodaties, leukste bekende en onbekende bestemmingen, vakantie blogs, geweldige winacties en nog veel meer. Je kan jouw nieuwsbrief voorkeuren aanpassen, zodat wij jou elke week een op maat gemaakte nieuwsbrief kunnen sturen. Toch niet tevreden? Even goede vrienden; je kan je onderaan elke nieuwsbrief afmelden.

Parkeren in Brugge

Makkelijk parkeren in Brugge

Het Belgische Brugge is een echte wandel- en winkelstad. Auto’s worden dan ook zoveel mogelijk uit het centrum geweerd. Kom je toch met de auto naar Brugge? Dan is het wel zo handig om te weten waar je gemakkelijk en goedkoop kunt parkeren.

Kort parkeren in en rondom het centrum van Brugge

Wil je de auto dichtbij hebben en dus parkeren in hartje centrum? Dat kan, maar dan wel voor maar twee uurtjes. Rondom het centrum, aan de stadsrand, vind je blauwe zones, waar je met een parkeerschijf vier uur en zonder kosten mag parkeren tussen 9 uur en 18 uur. Vanaf hier kun je prima wandelen naar het centrum.

Lang parkeren in het centrum en rondom van Brugge

Wil je een hele dag doorbrengen in het historische centrum? We geven je groot gelijk! Parkeer je auto veilig in een van de vijf parkeergarages in de binnenstad van Brugge. De ondergrondse parkeergarages zijn: Katelijne, Biekorf, Centrum, Zilverpand en Pandreitje. Ze zijn elke dag geopend van 7 uur tot middernacht en in het weekend vaak dag en nacht.

Goedkoop parkeren bij het station

Vind je het niet erg om iets verder van het centrum af te parkeren? Zet je auto dan neer bij de parkeerplaats van het station van Brugge. Je betaalt maar €2,50 per dag en de parkeerplaats is 24/7 open. Je wordt vervolgens gratis met de bus (rijdt elke twee minuten!) naar de stad gebracht. Lopen kan ook, door het mooie Koning Albertpark.

Gratis parkeren in Brugge

Parkeer je auto gratis op een van parkeerterreinen rondom het centrum van Brugge. Kies voor een randparking als je verder wilt wandelen naar het stadscentrum. Vind je het geen probleem om een stukje met de bus (meestal gratis) naar de stad te gaan? Dan kun je de auto ook neerzetten op een P+R, iets verder van de binnenstad.

Sorteren

vakanties Brugge

Reviews over Brugge

Pracht stad en goed te doen, als je de toeristendt

Marjoke van Alphen
    27-6-2018

Brugge is een fantastische stad, maar wel lekker veel toeristen. Ik raad dan ook aan om het in een paar dagen te doen en niet alles in één dag. Op die manier kan je je tijd een beetje spreiden en de files ontlopen. Dan kan je bijvoorbeeld vanavond om 10.00 uur een boottocht te doen. Dan is dat nog lekker rustig.

Stoor ook is het handig als je nog even blijven wachten tot toeristen weg zijn. Bijvoorbeeld dat je tot een uur of 5/6 op een terrasje blijft zitten en dan een tocht langs de mooiste gebouw maakt. Dan is het heel erg rustig ik kan de mooiste foto’s maken.

In Brugge zijn heel veel mooie dingen te zien. Te veel om even zo even op te noemen in de recensie. Ga naar de toeristen info op de Grote markt en laat je informeren. Kijken of een museum kaart handig is. Bezoek ook het Historium, in het zelfde pand. Dat is de moeite waard. Zeker Virtual Reality voorstelling.

Voor herhaling vatbaar.

melissa van stipdonk
    25-6-2018

Wat een leuke stad is Brugge. Heel gemoedelijk en veel te zien, zowel cultureel als shoppen. En natuurlijk de rondvaarten; paardenkoets-tochten; gids-rondleidingen etc. Wij waren 2 dagen in Brugge waaronder een gids-rondleiding met bezoek aan Frietmuseum, Chocolademuseum en Brouwerij. Erg leuk; voor de Brouwerij.

Strijdershuis: dubbele pannenkoek en choco 5€

Thijs
    15-6-2018

Brugge is een toeristische stad. Alle musea en bezienswaardigheden zijn best prijzig. Wij waren zeer verrast met restaurant Het Strijdershuis! Een koffie of warme choco met twee(!) koekjes en twee(!) pannenkoeken met boter en 3 verschillende soorten suiker voor maar 5 euro! Het smaakte echt super! Wil je rustig zitten en iets betaalbaars drinken en eten dan is deze plek echt aanrader!!

Conny Wessemius
    14-6-2018

Wat een gezellige en prachtige en schone stad met zeer goedkope parkeerplaatsen in het centrum.

Heel veel te zien wat betreft cultuur en historie. Ook musea bezocht ook erg leuk voor kinderen o.a frietmuseum en na afloop een puntzak friet gegeten in de prachtige kelder van het mooie gebouw. En voor de volwassenen natuurlijk een bierproeverij meegemaakt en verder hebben we ons goed vermaakt met een sightseeingtour over t water en met paard en wagen door de stad. Gezellige winkelstraat met leuke boetiekjes en natuurlijk heel veel chocoladeshops. Heerlijk en goed eten in de kleine bistro's en sfeervolle restaurantjes.

Het was zeker de moeite waard om met deze stad kennis te maken en ook een aanrader om eens een kijkje te gaan nemen bij onze Zuiderburen in de mooie stad Brugge. (staat trouwens als stad op de Werelderfgoedlijst )

Paard en koets

De wannemaeker
    29-5-2018

Vorige zondag aangekomen om 8u30 te Brugge deden we als eerste om 9uur een rondrit met paard en koets, en om 22uur s'avonds zijn paard en menner pas gestopt met werken. 13 uur aan een stuk door hebben de paarden in de zinderende zon moeten werken, is dit niet een beetje teveel van het goede? Ons werd door de menner verteld dat ze max 10 ritten per dag deed, blijkt dat het er heel wat meerl zijn, een ober vertelde ons dat de paarden rond 14uur worden afgelost, klopt dus ook niet, maar waarom werd ons dit verteld?

Verder was een een super tof weekend in een mooi decor

Brugge scoort een 8,8 uit 10, op basis van 935 reviews