Comblain-au-Pont

Reviews over Comblain-au-Pont

Wondermooie uitzichten

wendy,
    11-1-2018

Het uitzichtpunt op het kerkhof is prachtig om te zien. De wandelweg naar boven langs de dorpskern is wel een beetje gevaarlijk, erg smalle weggetjes naast een afgrond. Best kan je vanaf de school naar boven gaan, daar is de weg wel breed. Het kerkhof zelf is ook heel imposant om te zien, zeer oude grafstenen. Alsof de tijd er stil is blijven staan! Heel rustgevende plaats! Het dorp zelf met maar weinig winkels is ook wel best gezellig.

Gereisd alleenreizend in januari 2018

Prachtige omgeving

Ida,
    28-7-2017

Fijn voor wandelaars. En goed getrainde fietsers.

Voor mensen die slecht ter been zijn zou ik de auto pakken.

Uitgaansleven is er niet.

Wel een goede pizzaria, lekkere bakker. Supermarkt en wat barretjes en terrasjes.

Ook als je van klimmen houd is er een bijzondere beeldentuin.

En zijn er vlakbij grotten.

Vlakbij is er een stationnetje voor de trein

Er zijn ook bussen maar je moet een beetje frans kennen om de diensten te ontcijveren.

Gereisd met vrienden in juli 2017

Sympathiek, maar niet voor herhaling vatbaar

Natasja,
    8-1-2017

Comblain-au-Pont is op zich een redelijk slaperig, oninteressant dorpje in de Belgische Ardennen, maar als je voor de juiste accommodatie kiest kun je er heerlijk tot rust komen of juist lekker sportief bezig zijn.

In het dorpje zelf zijn weinig voorzieningen, maar alle ondernemers die er gevestigd zijn, zijn even sympathiek en behulpzaam. Er is een lief sigaretten annex souvenirwinkeltje waar wij uiterst vriendelijk en geduldig werden geholpen ondanks het feit dat wij geen woord Frans spreken, er is een nette snackbar, een leuk plaatselijk café en een boven verwachting goed restaurantje met een terras dat uitkijkt over de rivier. En dat is ook precies alles wat er is.

De rivier daar moet je je overigens niet te veel van voorstellen, want over het algemeen genomen is het water niet dieper als 20 centimeter.

Er zijn in de omgeving een aantal hele nette, rijk gesorteerde supermarkten en een paar plaatsjes die zeker het bezoeken waard zijn. Het stadje Spa is met de auto makkelijk aan te rijden en heel leuk om eens door te wandelen. Uiteraard zijn daar de beroemde thermen om te bezoeken, maar er is ook een overvloed aan leuke winkeltjes en gelegenheden om lekker iets te eten en drinken.

In de directe omgeving van Comblain-au-Pont kun je heerlijk wandelen, mountainbiken, kanoën of de grotten bezoeken. Voor natuurliefhebbers en sportievelingen een absolute aanrader, maar als je meer van de cultuur en het bruisende leven bent heb je hier niets te zoeken. En als je voor je rust komt is camping "le Confluent" zeker geen aanrader!

Op camping "le Confluent" na was Comblain-au-Pont voor ons zeker een plaatsje waar wij het vakantiegevoel van kregen!

Gereisd met vrienden in augustus 2016

Top omgeving, ligging erg centraal

linda,
    23-8-2015

Helemaal top, veel wandel en fiets mogelijkheden.

Grotten, klimmen, watervallen, kanoën en kayakken. Alles wat je maar wilt is in deze omgeving binnen handbereik.

De onverwachte ruwheid van de rotsformaties waren super, niet verwacht in deze omgeving.

Totaal anders dan de Ardennen in de provincie Luxemburg.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in augustus 2014

mooi dorpje

mamons,
    9-8-2015

mooi plaatsje er is veel te doen en te zien. typisch belgisch en mensen zijn niet heel vriendelijk totdat je frans tegen ze begint te praten. Grotten zeker de moeite waard, maar ook de steengroeves van Geromont. Mooie wandeling gemaakt daar.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015
Comblain-au-Pont scoort een 8,9 uit 10, op basis van 31 reviews