header
Luik

Laat je verrassen door Luik

Luik is zoveel meer dan de gelijknamige hoofdstad. Ontdek grotten en de watervallen van Coo, bezoek historische stadscentra en neem een kijkje bij de beroemde kuuroorden in Spa. Kinderen weten met namen Plopsa Coo en de wafels op waarde te schatten. De provincie Luik is een ideale vakantiebestemming met partner of met het gezin. Voor ieder wat wils!

5 top accommodaties

Unieke plekjes in de natuur

5 top bezienswaardigheden

Deze plaatsen mag je zeker niet missen!

Highlights van Luik

Verrassend veelzijdig

5 top accommodaties

Camping Hohenbusch

Camping Hohenbusch wordt hoog gewaardeerd volgens de vele beoordelingen. En wie de foto’s ziet van al die vrolijk spelende kinderen, zal niet verbaasd zijn dat deze camping de ideale uitvalsbasis is voor gezinnen met jonge kinderen. Het luxe zwembad, de fijne speeltuinen en de uitstekende service worden gezien als de kern van het succes.

Camping Au Bord de L'Ourthe

Deze camping is direct gelegen langs de Ourthe en is omgeven door heuvels en uitgestrekte, groene bossen. Kortom: een ideale bestemming voor de natuurliefhebber die wil wandelen of fietsen. Ook gezinnen met jonge kinderen kunnen hun hart ophalen bij het zwembad, speeltuinen met springkussen en talloze andere faciliteiten.

Camping Polleur

Camping Polleur leent zich uitstekend voor volwassenen en kinderen die op avontuurlijke wijze de streek willen ontdekken. Zwemmen, vissen, wandelen of met een kano het water op behoren allemaal tot de mogelijkheden. De charmante eenvoud siert de camping en vormt een mooie uitvalsbasis voor een echte doe-vakantie!

Camping Anderegg

Deze middelgrote camping krijgt veel lof vanwege de uitstekende faciliteiten voor kinderen. Bouw samen een dam in het beekje of laat ze zich uitleven in een van de speeltuinen die de accommodatie rijk is. Verken de nabije omgeving en breng een bezoekje aan de omliggende dorpen of steden. Erg populair bij Nederlandse vakantiegangers.

Camping L'Escargot

Deze kleine, sfeervolle camping vormt een comfortabele uitvalsbasis voor een vakantie in deze regio. De rustige omgeving, ruime campingplaatsen en goede service zorgen voor een aangenaam verblijf. Strik je wandelschoen en hijs je op de fiets voor een mooie tocht, waarna je weer kunt ontspannen bij je eigen plek op deze fijne camping.

5 top bezienswaardigheden

Verken de hoofdstad

De stad Luik, tevens hoofdstad van de gelijknamige regio, is ideaal als dagtrip tijdens je vakantie. Wandel door de historische straten en bezoek de Sint-Pauluskathedraal. Zoek het hogerop in de heuvels van Citadel of combineer al het moois door je tijdens een boottocht langs alle bezienswaardigheden te laten voeren.

Middeleeuwse sfeer in Stavelot

Het middeleeuwse verleden is nog altijd zichtbaar in Stavelot. Bezoek de befaamde abdij, een museum of tentoonstelling. Naast de historie is Stavelot ook een populaire plaats voor de liefhebbers van wielrennen. Onderneem zelf een poging om een stuk van de Col de Stockeu te beklimmen of bekijk de andere fietsers met een drankje vanaf het terras.

Folklore in Malmedy

Gelegen in een groene vallei ligt het liefelijke toeristenstadje Malmedy. De bewoners houden de lokale folklore in stand en dat levert mooie plaatjes op. Wandel door het compacte centrum en proef de cultuur. En over proeven gesproken: probeer ook zeker de streekproducten bij een van de sfeervolle restaurants aan het plein.

Bekijk de watervallen in Coo

Klassieke trekpleister van de plaats Coo zijn natuurlijk de gelijknamige watervallen. Dat is niet voor niets, want het naar beneden kletterende water vormt een indrukwekkend schouwspel. Op vakantie met kinderen? Die zul je een groot plezier doen met een bezoek aan Plopsa Coo, waar ze kunnen spelen, springen en dansen met hun favoriete figuurtjes.

Spa

Spa is naast leverancier van het zuiverende water ook een mooie bestemming voor een dagtrip tijdens je vakantie in deze regio. Eeuwenlang fungeerde Spa als een van de belangrijkste kuuroorden ter wereld. Vandaag de dag kun je de gebouwen nog altijd bewonderen en leer je in het museum meer over de geschiedenis van deze iconische plek.

Highlights van Luik

Watervallen van Coo en Kabouter Plop

Tegenwoordig moeten de watervallen van Coo het qua populariteit opnemen tegen het attractiepark Plopsa Coo, gelegen aan de voet van de watervallen. De combinatie zorgt voor een perfecte uitstap voor het hele gezin! Aanschouw de imposante watervallen, maar de kinderen sleuren je vast snel mee naar de speeltuinen, springkussens en andere attracties.

De grotten van Remouchamps

De beroemde grotten van Remouchamps zijn een bezoek tijdens je vakantie meer dan waard. Daal af in de ondergrondse wereld en verken eerst per voet en later per boot de talloze gangenstelsels. Een gids geeft je uitleg en je zult ogen tekort komen. Een bezoek aan deze grotten wordt als zeer indrukwekkend ervaren.

Spa-Franchorchamps

De liefhebber van racewedstrijden mag een bezoek aan het befaamde circuit van Spa-Francorchamps zeker niet overslaan. Ook voor kinderen is het een waar feest met een van de vele ontdekkingsprogramma's op en rondom het circuit. Neem deel aan een rondleiding, eet een hapje met uitzicht op het circuit of loop zelf op het asfalt!

Proef de Luikse wafel

Een bekend verhaal in Luik is dat iedere Oma in Luik een eigen recept heeft voor het maken van de lekkerste wafel heeft. Het beste is natuurlijk omdat zelf te beoordelen! Ga af op de geur van de talloze standjes en geniet van het populairste streekproduct van deze regio. En wees gewaarschuwd: de meeste wafels vormen een maaltijd op zich!

Rondvaart op de Maas

Gelegen aan de rivier de Maas is Luik een ideaal startpunt voor een rondvaart door de regio. Bekijk vanaf het water de middeleeuwse kastelen en ruïnes, glooiende heuvels en pittoreske dorpjes. Of vaar naar het nabijgelegen Maastricht om daar een dagdeel door te brengen. Een rondvaart biedt een uniek perspectief op deze prachtige streek.

Sorteren

Reviews over accommodaties in Luik

geweldig !

eef
    17-6-2018
    een hele mooi camping , de uitbaters doen heel erg hun best ! alles is aanwezig , sanitair heel netjes , ze staan er echt voor hun bezoekers ! deze camping is echt een aanrader voor mensen met kinderen en hondjes beide kunnen hier op en top genieten !

Hoge kwaliteit, verzorgd en gezellig!

R en M
    2-5-2018

Wij verbleven 4 dagen 3 nachten in L'Auberge de Spa. Wij verbleven op kamer 3 op het eerste verdiep (geen lift gezien) Moderne kamers met regendouche, nespresso, tv, gevulde minibar en apart gelegen bureel/koffie ruimte. Gratis parkeren was mogelijk in nabijgelegen straat, hier werd ons op onze vraag naar verwezen, hoewel het hotel ook parking aanbied aan 9€ nacht. Restaurant met franse keuken van hoge kwaliteit. Hier word tevens uitgebreid ontbijtbuffet geserveerd. Prima uitvalsbasis voor natuur - of stadswandelingen en thermen!

Nog een plus voor vergeetachtigen of nachtraven: naastgelgen GB is open 7/7 overdag en nachtwinkel vlakbij: naastgelgen GB is open 7/7 overdag en nachtwinkel vlakbij

Gelegen in het centrum, dus je hoeft niet in het eigen restaurant te eten, maar dit raden we je desondanks zeker aan!

Heel prettig!

de Vries
    29-4-2018
    Uitstekend hotel met professionele en toch relaxed vriendelijke en persoonlijke benadering. Middenin het (rustige)dorp gelegen. Onlangs verbouwd/gerenoveerd want alles zag er nieuw en fris uit. Omgeving (Hoge Venen) prachtig om te wandelen. Het is geen "budgethotel" maar alles is piekfijn in orde. Halfpension is ook de prijs waard. Heerlijk om na lange wandelingen aan tafel te gaan voor een lekker diner. Geen overdreven sjiek en ook jongere mensen onder de gasten.

Super!

Melissa
    5-3-2018
    Wij hebben huisje nummer 27 geboekt, dit ging heel vlot en correct. We hebben op voorhand alle nodige informatie ontvangen en konden steeds terecht met alle vragen. We werden normaal gezien ontvangen door de gastvrouw, maar aangezien het weer enorm gevaarlijk was (sneeuw, ijzel) en we 3 uren vertraging hadden, hebben ze ervoor gezorgd dat we toch nog zo laat binnen konden. We kregen enorm veel vertrouwen. We kwamen toe en het was in het huisje al redelijk warm, dit was zeer aangenaam. We waren ook positief verrast door de bungalow, het is een grote, ruime bungalow. We hebben enkel positieve reacties, proper, al het nodige materiaal aanwezig (keukengerei, allerlei boeken, dvd’s, tv..), een prachtig uitzicht, prachtig terras, een open haard in de woonkamer, rustig.. We hebben geen opmerkingen. Wij vonden het een heel geslaagd weekend, we raden bungalow nummer 27 zeker aan!

Zeker weten een goed adres.

isolde
    23-7-2014
    Wij zijn een paar dagen met familie hier geweest. Het is echt een aanrader. Enige tip in de zomer is, neem vliegenvangers mee. De rest van het huis is echt prima en met die vliegenvangers gaat het helemaal goed komen.
Luik scoort een 7,6 uit 10, op basis van 1607 reviews