header
Luik

Laat je verrassen door Luik

Luik is zoveel meer dan de gelijknamige hoofdstad. Ontdek grotten en de watervallen van Coo, bezoek historische stadscentra en neem een kijkje bij de beroemde kuuroorden in Spa. Kinderen weten met namen Plopsa Coo en de wafels op waarde te schatten. De provincie Luik is een ideale vakantiebestemming met partner of met het gezin. Voor ieder wat wils!

5 top accommodaties

Unieke plekjes in de natuur

5 top bezienswaardigheden

Deze plaatsen mag je zeker niet missen!

Highlights van Luik

Verrassend veelzijdig

5 top accommodaties

Camping Hohenbusch

Camping Hohenbusch wordt hoog gewaardeerd volgens de vele beoordelingen. En wie de foto’s ziet van al die vrolijk spelende kinderen, zal niet verbaasd zijn dat deze camping de ideale uitvalsbasis is voor gezinnen met jonge kinderen. Het luxe zwembad, de fijne speeltuinen en de uitstekende service worden gezien als de kern van het succes.

Camping Au Bord de L'Ourthe

Deze camping is direct gelegen langs de Ourthe en is omgeven door heuvels en uitgestrekte, groene bossen. Kortom: een ideale bestemming voor de natuurliefhebber die wil wandelen of fietsen. Ook gezinnen met jonge kinderen kunnen hun hart ophalen bij het zwembad, speeltuinen met springkussen en talloze andere faciliteiten.

Camping Polleur

Camping Polleur leent zich uitstekend voor volwassenen en kinderen die op avontuurlijke wijze de streek willen ontdekken. Zwemmen, vissen, wandelen of met een kano het water op behoren allemaal tot de mogelijkheden. De charmante eenvoud siert de camping en vormt een mooie uitvalsbasis voor een echte doe-vakantie!

Camping Anderegg

Deze middelgrote camping krijgt veel lof vanwege de uitstekende faciliteiten voor kinderen. Bouw samen een dam in het beekje of laat ze zich uitleven in een van de speeltuinen die de accommodatie rijk is. Verken de nabije omgeving en breng een bezoekje aan de omliggende dorpen of steden. Erg populair bij Nederlandse vakantiegangers.

Camping L'Escargot

Deze kleine, sfeervolle camping vormt een comfortabele uitvalsbasis voor een vakantie in deze regio. De rustige omgeving, ruime campingplaatsen en goede service zorgen voor een aangenaam verblijf. Strik je wandelschoen en hijs je op de fiets voor een mooie tocht, waarna je weer kunt ontspannen bij je eigen plek op deze fijne camping.

5 top bezienswaardigheden

Verken de hoofdstad

De stad Luik, tevens hoofdstad van de gelijknamige regio, is ideaal als dagtrip tijdens je vakantie. Wandel door de historische straten en bezoek de Sint-Pauluskathedraal. Zoek het hogerop in de heuvels van Citadel of combineer al het moois door je tijdens een boottocht langs alle bezienswaardigheden te laten voeren.

Middeleeuwse sfeer in Stavelot

Het middeleeuwse verleden is nog altijd zichtbaar in Stavelot. Bezoek de befaamde abdij, een museum of tentoonstelling. Naast de historie is Stavelot ook een populaire plaats voor de liefhebbers van wielrennen. Onderneem zelf een poging om een stuk van de Col de Stockeu te beklimmen of bekijk de andere fietsers met een drankje vanaf het terras.

Folklore in Malmedy

Gelegen in een groene vallei ligt het liefelijke toeristenstadje Malmedy. De bewoners houden de lokale folklore in stand en dat levert mooie plaatjes op. Wandel door het compacte centrum en proef de cultuur. En over proeven gesproken: probeer ook zeker de streekproducten bij een van de sfeervolle restaurants aan het plein.

Bekijk de watervallen in Coo

Klassieke trekpleister van de plaats Coo zijn natuurlijk de gelijknamige watervallen. Dat is niet voor niets, want het naar beneden kletterende water vormt een indrukwekkend schouwspel. Op vakantie met kinderen? Die zul je een groot plezier doen met een bezoek aan Plopsa Coo, waar ze kunnen spelen, springen en dansen met hun favoriete figuurtjes.

Spa

Spa is naast leverancier van het zuiverende water ook een mooie bestemming voor een dagtrip tijdens je vakantie in deze regio. Eeuwenlang fungeerde Spa als een van de belangrijkste kuuroorden ter wereld. Vandaag de dag kun je de gebouwen nog altijd bewonderen en leer je in het museum meer over de geschiedenis van deze iconische plek.

Highlights van Luik

Watervallen van Coo en Kabouter Plop

Tegenwoordig moeten de watervallen van Coo het qua populariteit opnemen tegen het attractiepark Plopsa Coo, gelegen aan de voet van de watervallen. De combinatie zorgt voor een perfecte uitstap voor het hele gezin! Aanschouw de imposante watervallen, maar de kinderen sleuren je vast snel mee naar de speeltuinen, springkussens en andere attracties.

De grotten van Remouchamps

De beroemde grotten van Remouchamps zijn een bezoek tijdens je vakantie meer dan waard. Daal af in de ondergrondse wereld en verken eerst per voet en later per boot de talloze gangenstelsels. Een gids geeft je uitleg en je zult ogen tekort komen. Een bezoek aan deze grotten wordt als zeer indrukwekkend ervaren.

Spa-Franchorchamps

De liefhebber van racewedstrijden mag een bezoek aan het befaamde circuit van Spa-Francorchamps zeker niet overslaan. Ook voor kinderen is het een waar feest met een van de vele ontdekkingsprogramma's op en rondom het circuit. Neem deel aan een rondleiding, eet een hapje met uitzicht op het circuit of loop zelf op het asfalt!

Proef de Luikse wafel

Een bekend verhaal in Luik is dat iedere Oma in Luik een eigen recept heeft voor het maken van de lekkerste wafel heeft. Het beste is natuurlijk omdat zelf te beoordelen! Ga af op de geur van de talloze standjes en geniet van het populairste streekproduct van deze regio. En wees gewaarschuwd: de meeste wafels vormen een maaltijd op zich!

Rondvaart op de Maas

Gelegen aan de rivier de Maas is Luik een ideaal startpunt voor een rondvaart door de regio. Bekijk vanaf het water de middeleeuwse kastelen en ruïnes, glooiende heuvels en pittoreske dorpjes. Of vaar naar het nabijgelegen Maastricht om daar een dagdeel door te brengen. Een rondvaart biedt een uniek perspectief op deze prachtige streek.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Waardering

Sorteren

1.061

vakantie Luik

Reviews over accommodaties in Luik

Een aanrader, echt fantastisch!!!

Martien en Willemijn
    9-8-2018

Mensen die hier negatieve reviews geven zijn duidelijk niet op dit vakantiepark in Oteppe geweest of hadden andere zorgen aan hun hoofd, want het is werkelijk een fantastisch en schoon vakantiepark! Wij verbleven met drie pubers in een keurige nette chalet. Met op het park een spectaculair zwembad met 12 glijbanen. Ook alles schoon en up to date, geen vergane glorie. En voldoende toezicht op het park. Men waakt over kabaalmakers en dat is absoluut fijn. Op het park ook een grote speeltuin, gratis wifi bij de receptie en restaurants, een aangrenzend bos met visvijver waar we prima de hond konden uitlaten. De omgeving is ook mooi dichtbij Huy, Dinant en Luik. Kortom, grote klasse! Negatieve verhalen op zoover gewoon negeren.

Mooi oud hotel, eten heel basic

Anoniem
    7-8-2018

Het hotel is mooi, ruime kamer en propere badkamer.

Enig werkpuntje is het eten. Gerechten zijn niet aangepast aan de seizoenen (we kregen winterkost) en het eten kan je eigenlijk vergelijken met eten uit een grootkeuken. Ook zijn er veel te veel smaakversterkers toegevoegd aan het eten waardoor alles heel gezout is. (en zelf eten wij al gezout).

Ook het spiegeleitje bij het ontbijt smaakte heel raar. Volgens mij gebakken in olie en het had ook een vissmaak...

Nog een tip: zet gezellige, rustige achtergrondmuziek op op jullie buitenterras. Mensen zullen zich meer op hun gemak voelen want nu is de sfeer er wat doods ...

roel, GM, 14-8-2018

Beste, wij serveren enkel eten dat in 4 seizoenen gegeten kan worden en al zeker geen grootkeuken.

Dat dit nogal basic is klopt. Maar dat is de prijs die u wilt betalen helaas ook.

Een eitje met vissmaak? De kip had misschien vismeel gekregen voor ze geslacht werd!

Een beetje een tegenvaller

Saskia
    31-7-2018

Overnacht op doorreis naar Duitsland. Het hotel viel ons een beetje tegen en was niet wat wij van Radisson gewend zijn. Wij dachten dat het in de bossen lag maar het ligt in een woonwijk. De medewerkers aan de receptie waren heel vriendelijk. De kamer was mooi maar de standaardkamer had een glazen deur voor het toilet. Voor een kleinere meerprijs kregen we een luxere kamer. Die had geen deur voor de badkamer maar wel voor het toilet.

Het restaurant viel tegen. Het eten was prima maar niet bijzonder, zeker niet voor de prijs. Het roomservice menu was vele malen beter. Het terras had een rare sfeer, iedereen was stil waardoor je amper een gesprek durft te voeren. Hetzelfde in het zwembad. Niet echt ontspannend.

Spa is wel een leuk stadje, voor een dag. Wij zijn naar de Spa fabriek geweest waar je kunt zien waar Spa gebotteld wordt (aanrader) en hebben gedronken uit één van de bronnen (smaakt vies, maar toch een leuke ervaring).

Super!

Melissa
    5-3-2018

Wij hebben huisje nummer 27 geboekt, dit ging heel vlot en correct. We hebben op voorhand alle nodige informatie ontvangen en konden steeds terecht met alle vragen. We werden normaal gezien ontvangen door de gastvrouw, maar aangezien het weer enorm gevaarlijk was (sneeuw, ijzel) en we 3 uren vertraging hadden, hebben ze ervoor gezorgd dat we toch nog zo laat binnen konden. We kregen enorm veel vertrouwen. We kwamen toe en het was in het huisje al redelijk warm, dit was zeer aangenaam. We waren ook positief verrast door de bungalow, het is een grote, ruime bungalow. We hebben enkel positieve reacties, proper, al het nodige materiaal aanwezig (keukengerei, allerlei boeken, dvd’s, tv..), een prachtig uitzicht, prachtig terras, een open haard in de woonkamer, rustig.. We hebben geen opmerkingen. Wij vonden het een heel geslaagd weekend, we raden bungalow nummer 27 zeker aan!

Zeker weten een goed adres.

isolde
    23-7-2014

Wij zijn een paar dagen met familie hier geweest. Het is echt een aanrader. Enige tip in de zomer is, neem vliegenvangers mee. De rest van het huis is echt prima en met die vliegenvangers gaat het helemaal goed komen.

Luik scoort een 7,6 uit 10, op basis van 1614 reviews