header

Laat je verrassen door Luik

Luik is zoveel meer dan de gelijknamige hoofdstad. Ontdek grotten en de watervallen van Coo, bezoek historische stadscentra en neem een kijkje bij de beroemde kuuroorden in Spa. Kinderen weten met namen Plopsa Coo en de wafels op waarde te schatten. De provincie Luik is een ideale vakantiebestemming met partner of met het gezin. Voor ieder wat wils!

5 top accommodaties

Unieke plekjes in de natuur

5 top bezienswaardigheden

Deze plaatsen mag je zeker niet missen!

Highlights van Luik

Verrassend veelzijdig

5 top accommodaties

Camping Hohenbusch
Camping Hohenbusch

Camping Hohenbusch wordt hoog gewaardeerd volgens de vele beoordelingen. En wie de foto’s ziet van al die vrolijk spelende kinderen, zal niet verbaasd zijn dat deze camping de ideale uitvalsbasis is voor gezinnen met jonge kinderen. Het luxe zwembad, de fijne speeltuinen en de uitstekende service worden gezien als de kern van het succes.

Camping Au Bord de L'Ourthe
Camping Au Bord de L'Ourthe

Deze camping is direct gelegen langs de Ourthe en is omgeven door heuvels en uitgestrekte, groene bossen. Kortom: een ideale bestemming voor de natuurliefhebber die wil wandelen of fietsen. Ook gezinnen met jonge kinderen kunnen hun hart ophalen bij het zwembad, speeltuinen met springkussen en talloze andere faciliteiten.

Camping Polleur
Camping Polleur

Camping Polleur leent zich uitstekend voor volwassenen en kinderen die op avontuurlijke wijze de streek willen ontdekken. Zwemmen, vissen, wandelen of met een kano het water op behoren allemaal tot de mogelijkheden. De charmante eenvoud siert de camping en vormt een mooie uitvalsbasis voor een echte doe-vakantie!

Camping Anderegg
Camping Anderegg

Deze middelgrote camping krijgt veel lof vanwege de uitstekende faciliteiten voor kinderen. Bouw samen een dam in het beekje of laat ze zich uitleven in een van de speeltuinen die de accommodatie rijk is. Verken de nabije omgeving en breng een bezoekje aan de omliggende dorpen of steden. Erg populair bij Nederlandse vakantiegangers.

Camping L'Escargot
Camping L'Escargot

Deze kleine, sfeervolle camping vormt een comfortabele uitvalsbasis voor een vakantie in deze regio. De rustige omgeving, ruime campingplaatsen en goede service zorgen voor een aangenaam verblijf. Strik je wandelschoen en hijs je op de fiets voor een mooie tocht, waarna je weer kunt ontspannen bij je eigen plek op deze fijne camping.

5 top bezienswaardigheden

Verken de hoofdstad
Verken de hoofdstad

De stad Luik, tevens hoofdstad van de gelijknamige regio, is ideaal als dagtrip tijdens je vakantie. Wandel door de historische straten en bezoek de Sint-Pauluskathedraal. Zoek het hogerop in de heuvels van Citadel of combineer al het moois door je tijdens een boottocht langs alle bezienswaardigheden te laten voeren.

Middeleeuwse sfeer in  Stavelot
Middeleeuwse sfeer in Stavelot

Het middeleeuwse verleden is nog altijd zichtbaar in Stavelot. Bezoek de befaamde abdij, een museum of tentoonstelling. Naast de historie is Stavelot ook een populaire plaats voor de liefhebbers van wielrennen. Onderneem zelf een poging om een stuk van de Col de Stockeu te beklimmen of bekijk de andere fietsers met een drankje vanaf het terras.

Folklore in Malmedy
Folklore in Malmedy

Gelegen in een groene vallei ligt het liefelijke toeristenstadje Malmedy. De bewoners houden de lokale folklore in stand en dat levert mooie plaatjes op. Wandel door het compacte centrum en proef de cultuur. En over proeven gesproken: probeer ook zeker de streekproducten bij een van de sfeervolle restaurants aan het plein.

Bekijk de watervallen in Coo
Bekijk de watervallen in Coo

Klassieke trekpleister van de plaats Coo zijn natuurlijk de gelijknamige watervallen. Dat is niet voor niets, want het naar beneden kletterende water vormt een indrukwekkend schouwspel. Op vakantie met kinderen? Die zul je een groot plezier doen met een bezoek aan Plopsa Coo, waar ze kunnen spelen, springen en dansen met hun favoriete figuurtjes.

Spa
Spa

Spa is naast leverancier van het zuiverende water ook een mooie bestemming voor een dagtrip tijdens je vakantie in deze regio. Eeuwenlang fungeerde Spa als een van de belangrijkste kuuroorden ter wereld. Vandaag de dag kun je de gebouwen nog altijd bewonderen en leer je in het museum meer over de geschiedenis van deze iconische plek.

Highlights van Luik

Watervallen van Coo en Kabouter Plop

Tegenwoordig moeten de watervallen van Coo het qua populariteit opnemen tegen het attractiepark Plopsa Coo, gelegen aan de voet van de watervallen. De combinatie zorgt voor een perfecte uitstap voor het hele gezin! Aanschouw de imposante watervallen, maar de kinderen sleuren je vast snel mee naar de speeltuinen, springkussens en andere attracties.

De grotten van Remouchamps

De beroemde grotten van Remouchamps zijn een bezoek tijdens je vakantie meer dan waard. Daal af in de ondergrondse wereld en verken eerst per voet en later per boot de talloze gangenstelsels. Een gids geeft je uitleg en je zult ogen tekort komen. Een bezoek aan deze grotten wordt als zeer indrukwekkend ervaren.

Spa-Franchorchamps

De liefhebber van racewedstrijden mag een bezoek aan het befaamde circuit van Spa-Francorchamps zeker niet overslaan. Ook voor kinderen is het een waar feest met een van de vele ontdekkingsprogramma's op en rondom het circuit. Neem deel aan een rondleiding, eet een hapje met uitzicht op het circuit of loop zelf op het asfalt!

Proef de Luikse wafel

Een bekend verhaal in Luik is dat iedere Oma in Luik een eigen recept heeft voor het maken van de lekkerste wafel heeft. Het beste is natuurlijk omdat zelf te beoordelen! Ga af op de geur van de talloze standjes en geniet van het populairste streekproduct van deze regio. En wees gewaarschuwd: de meeste wafels vormen een maaltijd op zich!

Rondvaart op de Maas

Gelegen aan de rivier de Maas is Luik een ideaal startpunt voor een rondvaart door de regio. Bekijk vanaf het water de middeleeuwse kastelen en ruïnes, glooiende heuvels en pittoreske dorpjes. Of vaar naar het nabijgelegen Maastricht om daar een dagdeel door te brengen. Een rondvaart biedt een uniek perspectief op deze prachtige streek.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Reviews over accommodaties in Luik

Super leuk en mooie omgeving

Eva Gregoire, 12-1-2018
    Ze hadden een kids club en dat was leuk voor mijn zusjes, ook een super gezellig terrasje/restaurant, de WiFi was wel erg zwak en een plek voor je tent vonden we erg duur

Ideaal verblijf voor honden en hun baasje.

Jan en Petra, 18-12-2017
    Uitstekend hotelletje om met je hond(en) te verblijven. Ruime goed verwarmde en mooi onderhouden kamer met een prima douche en met een extra bed, eetbakjes en handdoeken voor onze twee retrievers. Zeer vriendelijke uitbaters die zorgden voor een goed ontbijt en heel lekker avondeten. Het aperitief van het huis is een aanrader. De omgeving is zeer rustig en tijdens ons verblijf intens mooi door een dikke laag sneeuw. Onze retrievers waren meer dan welkom. Je voelt dat de uitbaters een hart hebben voor honden. Wij hebben geen enkele negatieve ervaring en gaan beslist nog een keertje terug.

Heerlijk verblijf gehad!

Erik, 18-12-2017
    We hebben een heerlijk verblijf gehad in Hotel La Maison. De eigenaar is geen man van veel woorden, maar hij ontving ons heel vriendelijk en wees ons netjes de kamer. Kamer was erg ruim en klassiek ingericht, helemaal passend bij de stijl van de oude panden waarin zich het hotel bevindt. Oude panden hebben uiteraard nadelen zoals een vloer die soms kraakt, en wat opstapjes en zo, maar dat geeft dit hotel juist zoveel charme. We hebben er heerlijk ontbeten en ook het diner was lekker. Het duurde wel wat lang voordat het eten geserveerd werd, maar dat stond al keurig aangekondigd. Daarbij zagen we dat het echtpaar wat het hotel runt echt alles zelf doet en keihard moet werken van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat en alles er aan doet om op hun manier het de gasten naar de zin te maken, dus ons hoor je daar niet over. Zeker niet als je bedenkt wat je gemiddeld maar betaald voor een overnachting. Dat de kamer en overige ruimtes zo netjes en schoon zijn is een compliment waard. Stavelot is een gezellig plaatsje en een fijne uitvalsbasis voor mooie tripjes door de omgeving. Wij raden dit hotel zeker aan!

Super!

Herman, 26-10-2017
    De ligging van het park is fantastisch. Je waant je zelf in een (kleinschalig) antonpiek dorp. Wij hadden een appartement, in plaats van een huisje, met vrij uitzicht over het dal van de berg waar het op ligt (nr. 1). Wat wij vooral prettig vonden was dat het nagenoeg gelijkvloers was (alleen een klein opstapje naar de badkamer/toilet). In diverse reviews hebben we gelezen dat de meeste huisjes een 2e verdieping hebben, maar dat de trap naar boven en de ruimte boven zeer smal/beperkt is. Het appartement is volgens mij ook recent gerenoveerd. Maar afgezien van het verblijf, de omgeving is geweldig. Er is van alles te beleven, je moet het alleen wel zelf doen/er op uit gaan (Coo, Monschau, Malmedy, Luxemburg, Remouchamps etc..)

Zeker weten een goed adres.

isolde, 23-7-2014
    Wij zijn een paar dagen met familie hier geweest. Het is echt een aanrader. Enige tip in de zomer is, neem vliegenvangers mee. De rest van het huis is echt prima en met die vliegenvangers gaat het helemaal goed komen.
Luik scoort een 7,6 uit 10, op basis van 1600 reviews