Albanië

We hebben een aantal aanbieders voor Albanië voor je op een rij gezet:

vakanties Albanië

We hebben een aantal aanbieders voor Albanië voor je op een rij gezet:

Over Albanië

Op vakantie in Albanië vind je geen massatoerisme en drukke boulevards. Wel veel natuur en vriendelijke mensen. Spreekt dat je aan, dan is Albanië een absolute aanrader! Door de unieke ligging heeft Albanië haar eigen karakter weten te behouden. Het is een vakantieland in opkomst met een rijke geschiedenis. Wanneer je naar Albanië op vakantie gaat, kun je kiezen voor een lekker luie zonvakantie, maar ook voor een avontuurlijke rondreis ben je hier aan het goede adres.

Op en top Albanees

Albanië ligt aan de Ionische en Adriatische zee. Het grenst aan Montenegro, Kosovo, Macedonië en Griekenland. Door de ruwe geografie en bergachtige ligging is Albanië veelal afgeschermd gebleven van buitenlandse invloeden. De bevolking van Albanië bestaat dan ook voor 95 procent uit Albanezen. Ook in de keuken zie je dit terug: veel typische specialiteiten uit de Balkan, maar ook gerechten met invloeden uit Azië en Europa.

Op ontdekkingstocht

De zandstranden van Albanië lenen zich perfect voor een zonvakantie, maar ook voor een rondreis is dit een prima vakantiebestemming. De historische steden Berat, Gjirokastra en de hoofdstad Tirana bieden je een blik in de rijke geschiedenis van Albanië. Je moet soms even goed zoeken naar alle bijzondere bouwwerken, kerken, kloosters en moskeeën maar dat maakt de ontdekking ervan des te leuker.

Goed om te weten

Albanië is een opkomende vakantiebestemming. Vooral avonturiers voelen zich aangetrokken tot het land. Doordat er weinig toerisme is, ben je op sommige plaatsen in Albanië al snel zelf een ware bezienswaardigheid. Slapen in Albanië? Je vindt er veel eenvoudige en goedkope accommodaties maar ook in het luxe segment zijn er overnachtingsmogelijkheden. Het reizen in Albanië zelf kan al een heel avontuur zijn, de infrastructuur is nog in opkomst, dus bereid je voor op drukke bussen of neem een taxi. De vriendelijkheid en gastvrijheid van de bevolking maakt gelukkig veel goed.