Camping Les Glaciers

Camping Les Glaciers

80 reviews over Camping Les Glaciers in het Nederlands

Camping om niet te vergeten!

Corine
22-8-2018

Mooie, echte, veelzijdige camping!

Prima sanitair, genoeg keuze in plekken, prachtig uitzicht (wel snel koud!), tafeltennis, dammen bouwen in de rivier, klimpark, jeu de boules (ballen aanwezig), broodservice, prima prijs, mooie wandelingen en leuke activiteiten!

Enige aandachtspunt is communicatie tussen de medewerkers.... en ze verdienen wel een wat betere receptie....

Wandelingen: marmotte, korte wandeling vanuit het dorp

Steppen vanuit la Fouly, leuk!

Steppen bij het champec lac echt een sensatie! Waterfietsen lekker daar.

Dagje naar Italië via een geweldige pas.

Super, prachtige omgeving.

Van Zuilen
17-8-2018

Camping ligt prachtig tussen de bergen. Plekken zijn ruim. Er is nieuw en wat ouder sanitair. Het water is overal 1 temperatuur. Voor de afwas niet echt heel warm. Het personeel is heel vriendelijk. Je wordt netjes naar je plek gebracht. Met de st. Bernardpass (39 fr. Voor het hele seizoen) kan je onbeperkt activiteiten doen. Klimpark op de camping is super. In het dorpje met de kabelbaan omhoog om te steppen ook. Vanaf de camping zijn er vele mooie wandelingen te doen. (3 hoekswandeling, cap la Neuve, naar ferret en natuurlijk met de bus naar de St.Bernardpass en teruglopen naar de camping.

'S nachts koelt het aanzienlijk af, dus een extra slaapzak is wel lekker.

In het dorpje op loopafstand van de camping zit een klein supermarktje: ruime openingstijden en prima assortiment. Wil je naar een grote supermarkt, dan 20 km. Rijden.

Gewoon voor herhaling vatbaar!!!!

Super camping

wim
4-8-2018

Uitzinnig uitzicht op de gletsjer.

Ideale camping voor gezinnen met jonge kinderen

Klimpark op de camping was zeer geslaagd

Genoten: voor herhaling vatbaar.

Fam. Eikelboom
1-7-2018

Geweldige camping in een mooie omgeving. Ruime plaatsen, schoon en goed sanitair. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Prima gezinscamping. Veel wandelmogelijkheden.

Enig minpunt is dat het warm water overal dezelfde temperatuur heeft, prima voor de wasgelegenheid en de douche, maar niet warm genoeg om de afwas mee te doen.

Camping waar je echt tot rust komt.

Marcel
30-6-2018

Camping ligt op ruim 1600m hoogte aan de voet van een gletcher. Adembenement uitzicht en prachtige wandelpaden. Er is voor ieder een plek te vinden: als er geen bordje gereserveerd staat (of de datum van de reservering ligt nog in de toekomst), kun je op de plek staan. De plaatsen zelf varieren van knus en op zichzelf, tot ruime plaatsen op grasvelden in terrasvorm. Omdat het 's nachts lekker afkoeld, slaap je als een os.

Het enige wat je hoort is het ruisen van het water en 's ochtends de vele vogels.

Het "Marmottenpad" is een must see, en een rit met de stoeltjeslift is heerlijk.

Vanaf Orchiéres gaat het gestaag omhoog richting La Fouly (bijna 600m). Gelukkig is de weg rustig en het grootste deel breed genoeg. Aan het eind van La Fouly de weg naar "beneden" volgen, daarna de borden volgen. Het laatste stukje is smal, maar breed genoeg voor een caravan.

Supercamping voor de natuurliefhebber!

Jellie Adema
3-2-2018

Prachtige camping met ruime plekken voor grotere tenten en caravans en zeer mooie plekjes voor de tent waar je complete privacy hebt. Er is ook een veld waar je kunt staan, altijd mooi uitzicht. Op de camping is een klimpark, erg leuk voor de kinderen. 's Nachts kan het er erg koud zijn, grlukkig kun je dan een deken bij de receptie halen. Deze camping is een super plek voor natuurliefhebbers. In het dorp is een lift naar een alpenweide waar edelweiss groeit. En waar je uitzicht hebt op de gletcher met de camping.

Prachtige omgeving en rustige camping.

Dirk
        19-9-2017

Wij hebben een hele mooie vakantie gehad op deze camping. Er is op de camping niet heel veel te beleven, maar net daar buiten des te meer. En met de st. BernardsPass die je per dag, maand of jaar kunt aanschaffen zijn een deel van het openbaar vervoer en een hoop bezienswaardigheden in de buurt gratis of met 50% korting!

De camping zit ook aan de noordkant van de berg wat gunstig is voor het weer. De meeste buien bleven aan de Italiaanse kant waardoor wij op 3 dagen na echt prachtig weer hebben gehad. Een ideale camping voor mensen en gezinnen die graag wandelen, klimmen, fietsen, shoppen (grotere steden zijn niet ver weg) of lekker lui voor de tent willen hangen. Bij een volgende vakantie in Zwitserland nemen we deze camping zeker weer mee in overweging om naar terug te keren.

Bak
        3-9-2017

Adembenemend mooie omgeving! Goed georganiseerde fijne camping. Schoon sanitair. Bijzondere mix van sportievelingen : hoog alpinisme trekkers, gezinnen en sportieve 65+ ers! Campeerplekken zijn zeer divers voor ieder wat wils. Je kunt er afgelegen camperen in het bos (je waant je in canada) of juist heel comfortabel met de camper of caravan op een vlakke plek. s' avonds een kampvuur. s' ochtends verse broodjes! Camping is zeer gemakkelijk bereikbaar. Super gastvrij, we voelen er ons helemaal thuis!

Hemelse ervaring!

jolanda
        28-8-2017

Eindelijk een camping midden in de natuur, zonder lijntje aan lijntje te staan. Prachtige plekken, sommige erg ruim, sommige wat kleiner maar geschikt voor iedereen die zijn 'ruimte' nodig heeft. Verstopt in een hoekje of open op een veld staan. De keuze is aan jou. Voor sommige plekken wel veel draad nodig voor elektra maar ook evt. te verkrijgen bij de receptie. Douches en toiletten zijn perfect. In de 4 weken dat wij er waren, waarvan er ook een tijdje topdrukte was, nog nooit hoeven te wachten op toilet of douche en altijd voldoende wc papier aanwezig en handzeep. Altijd schoon en fris. Gesorteerde vuilnis vooraan de camping wordt goed verzorgd, geen stank of overlast ervan. Brood is op bestelling en ik heb zelden zo lekker brood gegeten. Dit is brood waarvan je lichaam bij weinig al genoeg heeft.

Dan het gezeur over het dure Zwitserland: wij hebben bijvoorbeeld voor een bord patat met een broodje kaashamburger met sla, tomaat, augurk etc. 15 franc betaald en het smaakte voortreffelijk. In Duitsland hebben wij hetzelfde gegeten voor 13 euro en het was bagger. Omgerekend in prijs was het dus hetzelfde maar wel een wereld van kwaliteitverschil. Verder hebben wij 1x per week boodschappen bij de Lidl in Martigny gedaan. ( lang leve google maps waarmee je kunt zoeken) Zeer ruime winkel met ook merkartikelen en fijne prijzen.

Je kunt op de camping een kaart kopen waarmee je veel dingen onbeperkt kunt doen, met kinderen is dit zeker een aanrader. Je kunt ook een dagkaart kopen voor 9 francs. Een retour kabelbaan in la fouly is al 15 francs en enkele reis 8 frans, Je bent dus erg goedkoop uit. Op sommige plekken ( vaak in het dal) was het drinken zoals een cola of biertje flink aan de prijs maar bij de meeste hutten met wandelen was het juist een meevaller. Voor een grote kom soep heb ik bij de hutten 6 franc betaald en voor 2 boterhammen met kaas en augurk 3 franc. Dat zijn normale prijzen die je in de hutten in Oostenrijk ook betaald ( of zelfs meer)

De campingprijs is ten opzichte van de prijzen van campings in Oostenrijk of Italie erg goed. Niet overdreven duur. Dus ik zeur niet over het dure Zwitserland.

Wij zijn er 4 weken gebleven en hebben zelfs wekelijks BBQ gedaan met overheerlijk vlees! Ik ben geen echte vleeseter maar dit was heerlijk vlees.

Kortom, iets duurder maar met een super kwaliteit en die mag betaald worden!

Voor de kinderen is het een eldorado, springkussen, super leuke speeltuin, klimbos en dan de pret bij de waterval om dammen te bouwen of bij de kleine stromende beekjes door het bos naast de camping. Tijdens de topdrukte was het 's avonds bij de speeltuin een wirwar van kinderen. Soms wel tot half tien of tien uur. Wij hebben daar absoluut geen last van gehad. Wij stonden op het bovenveld daar is het ook wel rustiger. Het deel onder de receptie is over het algemeen wat drukker met mensen en geluiden maar zeer zeker niet storend of vervelend.

Ontzettend veel werd er 's avonds een eigen vuurtje op de plek gemaakt.

De taal in het gebied is geen probleem.Engels of Duits wordt ook begrepen.

Wifi was bij topdrukte vaak alleen mogelijk bij het terras op de receptie of in de verblijfsruimte bij het tentenveld. Voor ons geen probleem geweest.

Op het tentenveld een fijne verblijfsruimte voor slecht weer of koude avonden.

Er is een supergrote ruimte voor afwassen, met erg veel afwasbakken. ook hier nooit hoeven te wachten.

Er is een ruimte voor een handwas, er is geen centrifuge aanwezig. Voor wie voor het gemak gaat zijn er wasmachines en drogers.

Voor honden is het daar super fijn. Je loopt zo vanaf de camping het bos/de bergen in. Volop water voor afkoeling etc.

s Avonds is het een heerlijke koele temperatuur.

Wij hebben in die 4 weken 3 regendagen gehad, verder alleen zon of warme dagen met wat bewolking. Kortom, heerlijk weer!

Top locatie!

Sandra
        23-8-2017

Wat een geweldige camping. Alles wat een camping voor ons moet hebben in de basis was er. Geweldig vriendelijk personeel, broodjes service, warme douche (gratis), rust en ruimte. En niet te vergeten de ligging van de camping. Wat een prachtige, mooie, stoere omgeving. Zo genoten hier. Een paradijs voor de sportieve vakantieganger en natuurliefhebber. Hier geen dikke bierbuiken en nachten lang gelal op de camping. Maar wandelstokken, rugzakken, fietsen en sportkleding. S'avonds ieder voor zijn tentje of caravan bij een kampvuurtje stil genietend van de sterrenhemel.

Je houdt er van of je houdt er niet van, maar ik vond dat geweldig.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Glaciers in La Fouly, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Glaciers zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.