Camping Les Glaciers

Camping Les Glaciers
9,1

75 reviews over Camping Les Glaciers in het Nederlands

Supercamping voor de natuurliefhebber!

Jellie Adema
3-2-2018

Prachtige camping met ruime plekken voor grotere tenten en caravans en zeer mooie plekjes voor de tent waar je complete privacy hebt. Er is ook een veld waar je kunt staan, altijd mooi uitzicht. Op de camping is een klimpark, erg leuk voor de kinderen. 's Nachts kan het er erg koud zijn, grlukkig kun je dan een deken bij de receptie halen. Deze camping is een super plek voor natuurliefhebbers. In het dorp is een lift naar een alpenweide waar edelweiss groeit. En waar je uitzicht hebt op de gletcher met de camping.

Prachtige omgeving en rustige camping.

Dirk
        19-9-2017

Wij hebben een hele mooie vakantie gehad op deze camping. Er is op de camping niet heel veel te beleven, maar net daar buiten des te meer. En met de st. BernardsPass die je per dag, maand of jaar kunt aanschaffen zijn een deel van het openbaar vervoer en een hoop bezienswaardigheden in de buurt gratis of met 50% korting!

De camping zit ook aan de noordkant van de berg wat gunstig is voor het weer. De meeste buien bleven aan de Italiaanse kant waardoor wij op 3 dagen na echt prachtig weer hebben gehad. Een ideale camping voor mensen en gezinnen die graag wandelen, klimmen, fietsen, shoppen (grotere steden zijn niet ver weg) of lekker lui voor de tent willen hangen. Bij een volgende vakantie in Zwitserland nemen we deze camping zeker weer mee in overweging om naar terug te keren.

Bak
        3-9-2017

Adembenemend mooie omgeving! Goed georganiseerde fijne camping. Schoon sanitair. Bijzondere mix van sportievelingen : hoog alpinisme trekkers, gezinnen en sportieve 65+ ers! Campeerplekken zijn zeer divers voor ieder wat wils. Je kunt er afgelegen camperen in het bos (je waant je in canada) of juist heel comfortabel met de camper of caravan op een vlakke plek. s' avonds een kampvuur. s' ochtends verse broodjes! Camping is zeer gemakkelijk bereikbaar. Super gastvrij, we voelen er ons helemaal thuis!

Hemelse ervaring!

jolanda
        28-8-2017

Eindelijk een camping midden in de natuur, zonder lijntje aan lijntje te staan. Prachtige plekken, sommige erg ruim, sommige wat kleiner maar geschikt voor iedereen die zijn 'ruimte' nodig heeft. Verstopt in een hoekje of open op een veld staan. De keuze is aan jou. Voor sommige plekken wel veel draad nodig voor elektra maar ook evt. te verkrijgen bij de receptie. Douches en toiletten zijn perfect. In de 4 weken dat wij er waren, waarvan er ook een tijdje topdrukte was, nog nooit hoeven te wachten op toilet of douche en altijd voldoende wc papier aanwezig en handzeep. Altijd schoon en fris. Gesorteerde vuilnis vooraan de camping wordt goed verzorgd, geen stank of overlast ervan. Brood is op bestelling en ik heb zelden zo lekker brood gegeten. Dit is brood waarvan je lichaam bij weinig al genoeg heeft.

Dan het gezeur over het dure Zwitserland: wij hebben bijvoorbeeld voor een bord patat met een broodje kaashamburger met sla, tomaat, augurk etc. 15 franc betaald en het smaakte voortreffelijk. In Duitsland hebben wij hetzelfde gegeten voor 13 euro en het was bagger. Omgerekend in prijs was het dus hetzelfde maar wel een wereld van kwaliteitverschil. Verder hebben wij 1x per week boodschappen bij de Lidl in Martigny gedaan. ( lang leve google maps waarmee je kunt zoeken) Zeer ruime winkel met ook merkartikelen en fijne prijzen.

Je kunt op de camping een kaart kopen waarmee je veel dingen onbeperkt kunt doen, met kinderen is dit zeker een aanrader. Je kunt ook een dagkaart kopen voor 9 francs. Een retour kabelbaan in la fouly is al 15 francs en enkele reis 8 frans, Je bent dus erg goedkoop uit. Op sommige plekken ( vaak in het dal) was het drinken zoals een cola of biertje flink aan de prijs maar bij de meeste hutten met wandelen was het juist een meevaller. Voor een grote kom soep heb ik bij de hutten 6 franc betaald en voor 2 boterhammen met kaas en augurk 3 franc. Dat zijn normale prijzen die je in de hutten in Oostenrijk ook betaald ( of zelfs meer)

De campingprijs is ten opzichte van de prijzen van campings in Oostenrijk of Italie erg goed. Niet overdreven duur. Dus ik zeur niet over het dure Zwitserland.

Wij zijn er 4 weken gebleven en hebben zelfs wekelijks BBQ gedaan met overheerlijk vlees! Ik ben geen echte vleeseter maar dit was heerlijk vlees.

Kortom, iets duurder maar met een super kwaliteit en die mag betaald worden!

Voor de kinderen is het een eldorado, springkussen, super leuke speeltuin, klimbos en dan de pret bij de waterval om dammen te bouwen of bij de kleine stromende beekjes door het bos naast de camping. Tijdens de topdrukte was het 's avonds bij de speeltuin een wirwar van kinderen. Soms wel tot half tien of tien uur. Wij hebben daar absoluut geen last van gehad. Wij stonden op het bovenveld daar is het ook wel rustiger. Het deel onder de receptie is over het algemeen wat drukker met mensen en geluiden maar zeer zeker niet storend of vervelend.

Ontzettend veel werd er 's avonds een eigen vuurtje op de plek gemaakt.

De taal in het gebied is geen probleem.Engels of Duits wordt ook begrepen.

Wifi was bij topdrukte vaak alleen mogelijk bij het terras op de receptie of in de verblijfsruimte bij het tentenveld. Voor ons geen probleem geweest.

Op het tentenveld een fijne verblijfsruimte voor slecht weer of koude avonden.

Er is een supergrote ruimte voor afwassen, met erg veel afwasbakken. ook hier nooit hoeven te wachten.

Er is een ruimte voor een handwas, er is geen centrifuge aanwezig. Voor wie voor het gemak gaat zijn er wasmachines en drogers.

Voor honden is het daar super fijn. Je loopt zo vanaf de camping het bos/de bergen in. Volop water voor afkoeling etc.

s Avonds is het een heerlijke koele temperatuur.

Wij hebben in die 4 weken 3 regendagen gehad, verder alleen zon of warme dagen met wat bewolking. Kortom, heerlijk weer!

Top locatie!

Sandra
        23-8-2017

Wat een geweldige camping. Alles wat een camping voor ons moet hebben in de basis was er. Geweldig vriendelijk personeel, broodjes service, warme douche (gratis), rust en ruimte. En niet te vergeten de ligging van de camping. Wat een prachtige, mooie, stoere omgeving. Zo genoten hier. Een paradijs voor de sportieve vakantieganger en natuurliefhebber. Hier geen dikke bierbuiken en nachten lang gelal op de camping. Maar wandelstokken, rugzakken, fietsen en sportkleding. S'avonds ieder voor zijn tentje of caravan bij een kampvuurtje stil genietend van de sterrenhemel.

Je houdt er van of je houdt er niet van, maar ik vond dat geweldig.

Het blijft een adembenemende plek!

Tikus
        19-8-2017

Voor de 5e keer hier nu geweest en het blijft genieten!

Wat een mooie plek en wat een aardige en behulpzame mensen bij de receptie. Geen vraag is te veel, zelfs niet op drukke momenten!

De pas die je dit jaar kon aanschaffen was geweldig! En scheelde een hoop geld. Onbeperkt toegang tot het klimbos, skiliften in La Fouly en Champex Lac (en de downhill steps) en nog meer activiteiten.

Ook de kinderen blijven zich vermaken hier!

We komen zeker terug!

Gave plek

Anne
        18-8-2017

Het is een prachtig gelegen camping met een waanzinnig uitzicht. Echt een " stoere" camping. Veel sportieve mensen uit diverse landen. Maar ook als je niet van plan bent heel sportieve dingende te ondernemen, kun je hier heel prima gaan staan. Onze kinderen hebben zich heel goed vermaakt op de camping, de oudste van bijna 6 wilde niet meer weg. Vooral vanwege het klimgedeelte. Je kunt gebruik maken van de klimmuur (in het dorp kun je hiervoor equipement huren) en van het "klimbos". Heel gaaf. En ook kun je naar een meertje, buitenzwembad etcetera rijden. Wel allemaal even een stukje rijden, maar goed te doen.

Het dorpje is op loopafstand. Prima plek voor wat snelle boodschappen of om wat te eten/drinken bij een restaurantje.

Voor een grotere (en betaalbare!!) supermarkt moet je wel een stukje rijden (minimaal 20 minuten).

Het is 's avonds rustig. Mensen liggen op tijd te slapen, of zitten rustig voor of in hun tent/caravan. Wat wij heel leuk vonden, is dat er best wat gasten waren die een vuurtje stookten op hun plekje 's avonds. Leuke sfeer!

Broodjesservice is prima. Aardige mensen bij de receptie.

Wij hebben een tent gehuurd van de camping, er staan twee dezelfde tenten. Een topplek vanwege het mooie uitzicht en niet andere kampeerders op je lip!

Van buiten ziet de tent er niet echt uit;), maar van binnen prima. Lekker de ruimte, en alles is er. Behalve... een geschikte tafel om aan te zitten. Wat een onding.

Denk aan warme kleding mee te nemen. Het kan flink afkoelen! (We hadden overdag overigens topweer).

Sanitair: in orde (basic). Het water niet altijd helemaal warm. Wat ons opviel, was dat mensen bij de wasbakken van de toiletten hun tanden gingen poetsen, terwijl in de ruimte ernaast daar de juiste ruimte voor was (?).

Een klein zwembad op de camping zou het wat ons betreft helemaal afmaken!!

Echt een aanrader deze camping 9met en zonder kinderen).

Geweldig mooie camping

Bas en Yuen
        16-8-2017

Gereserveerd voor twee weken aan de voet vd glacier. Na 21u is het rustig op de camping met alleen het bruisende riviertje en soms de wind als geluid. Heerlijk!

Het weer heeft de eerste week ons verrast met veel zon weekje later was veel regen op komst. Na twee dagen regen en een dag veel wind, toch besloten om te vertrekken. Onze kinderen (7 en 8) hebben zich goed vermaakt met springkussen, de speeltuin, spannend riviertje naast de camping en de mooie flora en fauna. Direct vanaf de camping zijn mooie hikes te doen. WiFi is alleen in de buurt van receptie en goed ontvangst. De wc's douches en afwashok zijn gedateerd maar schoon. Water uit de douches zijn niet heel warm, zeker op koude dagen een must. Er is een grote vriezer voor koelblokjes en wasmachines en drogers waar 6 kg was in kunnen. Broodservice top.

Prachtig gelegen camping

Pleunemans
        8-8-2017

We zijn nu twee keer op deze camping geweest, met 8 jaar er tussen. Inmiddels is het stuk drukker en voller geworden. De terras plaatsen blijven prachtig gelegen en je kan direct vanaf de camping mooie en ook pittige wandelingen maken. Maar het grote veld stond bomvol en dus ook meer drukte op de gehele camping en omgeving. Voor de terrasplekken moest je nu minstens een week blijven. Sanitair bij receptie gebouw mag wel wat renovatie gebruiken, vooral vochtproblemen bij plafond enzo. Brood service is erg fijn, winkeltje nabij en restaurant ook. De grote luchttrampoline, klimmuur en klimbos erg leuk voor kids. Voor klimmuur moet je eigen spullen meenemen, voor klimbos moet je betalen (summerpass is gratis voor kinderen t/m 5 jaar). De beekjes in het bos waren voor onze zoon het allerleukst, dammetjes bouwen was de hit deze vakantie. Daar verzamelen veel kindjes, dus die vermaken zich prima. In de avond kan het koel worden op de camping, rond de 5 graden.

Hier is het thuiskomen voor ons

BM Dijks
        6-8-2017

De ligging is grandioos voor vele uren wandelen/fietsen of gewoon van het uitzicht genieten. Sanitair eenvoudig maar schoon en netjes. Wasgelegenheid en een droger vond ik heel fijn. Dit jaar in een chalet. Groot genoeg voor ons gezin (2 pubers), met vaatwasser, koel/vries combinatie, waterkoker en gewoon koffiezetapparaat. Vriendelijk personeel en de eigenaresse vinden wij fantastisch! Lieve vrouw die hart heeft voor haar gasten. Uit eten kan in het dorp en ook een terrasje pakken kan. Een echte aanrader voor de wandelaar/ de natuurliefhebber, die van rust houdt!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Glaciers in La Fouly, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Glaciers zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Les Glaciers scoort een 9.07 uit 10 op basis van 85 reviews.