Géén boekingskosten

• 7.4Staat v/h sanitair
  • 5.1Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
Meer camping info

Camping les Glaciers in La Fouly ligt op 1600m hoogte en heeft een uniek uitzicht over gletsjers. Op de camping kun je tafeltennissen en klimmen op de klimmuur. Graag de natuur in? Vanaf de camping maak je verschillende wandelingen. Of neem een St. Bernard Pass. Hiermee reis je gratis en veel activiteiten in de buurt zijn gratis of met korting.

110 Reviews over des Glaciers

• 9Kuipers27-08-2022

Sublieme camping met magnifieke uitzichten

Wij hebben heerlijke 2 weken gehad op een van de mooiste plekken van deze camping aan de rivier met uitzicht op de bergen en gletsjer rondom. Het weer was fantastisch. We waren voorbereid op koude nachten met extra dekens ect. Maar alles niet nodig gehad. Het was uitzonderlijk mooi weer. Vanaf Saint Bernard naar de camping gelopen, deze wandeling raad ik iedereen aan, goed te doen met 2 kinderen van 11 en 13. Ook wandelen naar De L’a Neuve is fantastisch, we zijn tot de rivier gelopen. Onze dochters hadden veel aansluiting met leeftijdsgenoten op de camping. Daardoor animatie niet gemist. Het sanitair laat nog wat te wensen over, er waren 2 douches warm, de rest echt te koud en schoonmaak kan wat beter. Vriendelijk personeel, die graag en goed uitleg gaven over de wandelingen. Champex lac op een half uur rijden echt een aanrader, pass de saint Bernard zeker aanschaffen, het klimpark is fantastisch! We komen graag nog eens terug.

• 7Staat v/h sanitair
  • 9Vivian17-08-2022

Fijne camping met geweldige omgeving en gletsjer

Heerlijke camping met overal zicht op adembenemende bergen en vaak ook op de gletsjer. Heel verschillende campingplekken, ook geschikt voor onze vouwwagen. Stoeltjeslift naar boven om bv te wandelen of met step weer naar beneden te gaan op loopafstand. Klein supermarktje op dezelfde loopafstand aanwezig. Hele geschikte plek om een actieve vakantie te hebben (dammen bouwen in het aangrenzende riviertje, wandelen, met st Bernard pass ook steppen, suppen, zwembad etc). Voor grotere supermarkt en cultuur bv in Martigny,Sion moet je verder rijden. Voor ons geen probleem. Fijne camping medewerkers. Toen wij onze eerste plek na een aantal dagen toch wat te onrustig vonden, was het geen probleem een andere plek te krijgen. Ze doen ook niet moeilijk over eerder vertrekken en dus ook minder betalen. Sanitair is oké, net voldoende voor het hoogseizoen. Wordt wel regelmatig gereinigd.

• 6Eetgelegenheden
  • 7Willeke Tigchelaar13-08-2022

Prachtig gelegen camping

Pluspunten: - Heel mooi gelegen aan de voet van een gletsjer - mooie ruime plekken - prima sanitair - mooie speelmogelijkheden voor de kinderen (2 speeltuinen, kabouterbos, klimbos) - water plezier bij de rivier - leuke dingen te doen voor weinig kosten met de St. Bernard pas

Minpunten: - ligt redelijk afgelegen en daarom wel een stukje rijden om een activiteit te doen - receptie zou wel een upgrade kunnen gebruiken - duur brood en dure producten bij het plaatselijke kleine supermarktje

• 4Eetgelegenheden
  • 8Louise26-02-2022

Heerlijk verblijf

De camping ligt in een prachtige omgeving omringd door bergen. De kampeerplekken zijn erg ruim. Er is een supermarkt in de buurt en bij de receptie heb je de mogelijkheid om voor het ontbijt verse broodjes te bestellen. Het sanitair is wat verouderd, maar wel schoon. Wij hebben een heerlijk verblijf gehad, ook vanwege het mooie weer. Als het slechter weer was geweest, dan was er voor ons waarschijnlijk niet veel te doen.

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden
  • 9Sandra20-09-2020

Grote camping met heel mooie ligging.

De camping is zeer groot met weinig privacy maar wel heel ruime plaatsen. De camping ligt prachtig tussen de bergen in. Naast de camping ligt een goed wandelgebied waar je ook heerlijk kunt wandelen met de honden. Bij de receptie is een grote speeltuin net als achteraan bij de camping. Hier zit ook een klimbos (waar je wel los voor moet betalen). Veel wandelmogelijkheden op en rondom de camping. Het sanitair was netjes maar de douches waren vrij koud, kan ook komen omdat het maar een graad of 5 was buiten. Vriendelijke mensen bij de receptie.

• 8Annemarie24-08-2020

Prachtige ligging, mooie camping

De locatie van de camping is fantastisch, midden tussen de hoge bergen. Nachten koel/ koud, dus dikke slaapzak is gewenst. Erg vriendelijke mensen bij de receptie, men doet alles om het de gast het naar z'n zin te maken. Het aangrenzende klimbos is prachtig, de kinderen hebben daar dagelijks geklommen op hun st Bernard pas (grote aanrader!). Voorzieningen op de camping zijn in orde en worden meerdere keren per dag keurig schoongehouden door erg vriendelijke mensen. Enige minpunten/ aanbevelingen: graag papier en een afvalbak in de doucheruimte zodat gasten na het douchen het netjes kunnen achterlaten, terwijl daarmee ook de dode insecten in de wasgelegenheid kunnen worden verwijderd. Ander minpuntje: dagelijkse houtvuren 's avonds op de camping: als je er met een tent naast staat is dat niet echt fijn. Doe dat naast de rivier of op een paar centrale plaatsen. Maar bovenal: een erg fijne camping waar we zeker terug zullen komen!

• 5Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair
  • 9Mv15-08-2020

Fantastische plek

Wij verbleven in het hogere gedeelte van de camping op een vrije plek aan de rivier met uitzicht rondom op de bergen en gletsjers waar je eigen vuurtje kan stoken. Het hogere gedeelte is wel een stukje lopen naar het toiletgebouw. De omgeving is prachtig en er is veel te doen. Wij hebben gebruik gemaakt van de st Bernardpas waar je veel mee kan doen (boomklimparcours, suppen, liftjes, steppen, bezoek st Bernardhonden en klammen). Sanitair is prima en schoon. Er is een leuke speeltuin waar de kinderen elkaar opzoeken. Broodjes kan je bestellen op de camping en een supermarktje is op loopafstand. Personeel van de camping en van de vvv (loopafstand) zijn erg behulpzaam.

• 9Agnes04-08-2020

Zalige plek met prachtig uitzicht op de bergen

Ongelooflijk mooie camping met outdoor plekken op de berg en in het bos en grote veld plekken. Vuurtje stoken, dammetjes bouwen, klimmen in het klimpark, blauwe bessen eten in het bos etc Met een caravan is een goede trekauto belangrijk; de route is zeer goed te rijden maar langdurig omhoog naar 1600 meter. Een kacheltje in je tent is geen overbodige luxe. Eind juli/ begin augustus hadden wij nachten van 5 graden. Ik sluit me aan bij de positieve dingen uit de voorgaande reviews. Als je hier een keer geweest bent kom je vast weer terug.

• 6Eetgelegenheden
  • 8Oskam21-10-2019

Super uitvalsbasis voor eindeloos mooi natuur

We zochten een camping die een goede uitvalsbasis vormt voor wandelingen in de bergen zonder eerst een uur te moeten rijden. Dat hebben we hier zeker gevonden. Zeker met de Sint Bernard PAS kun je in de directe omgeving van liften en openbaar vervoer gebruik maken. Hierdoor was het mogelijk om lange wandelingen te maken van dal naar dal en dan met de bus weer terug naar het dorp. Ook voor de tieners voldoende leeftijdsgenoten om ‘s avonds mee op te trekken. Bij minder weer zit je ivm de hoogte wel in de wolken. In de omgeving is er dan echter ook genoeg te zien en te doen. Plekken op de camping zijn erg ruim maar niet allemaal even vlak. Het ons toegewezen plekje was niet geschikt om een caravan te plaatsen. Een andere plek uitzoeken was gelukkig geen probleem. Boodschappen gedaan bij de Coop of migros in sembrancher. In het dorp zelf is dat onbetaalbaar en beperkte keuze. Zeker plek om nog eens terug te keren.

• 10Joër en Wendy06-09-2019

Mooist gelegen camping ooit.

We hebben deze camping gevonden doordat we hooggelegen, natuurlijke campings zochten. Daar voldoet deze camping volledig aan. Het uitzicht is fenomenaal. We stonden bovenin. Daar is het wel merkbaar frisser dan onderin op de veldjes. De staplekken zijn stuk voor stuk uniek. Groot, klein, open, beschut, zon, schaduw, er is veel keus. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en spreekt goed Engels. Sanitair is gewoon prima, netjes en schoon. We hebben 3 weken op de camping gestaan en hadden spijt dat we weer moesten vertrekken. Het is er heerlijk rustig, geen muziek, geen zwembad, geen schreeuwende kinderen. Eigenlijk iedereen die er is, komt voor de bergen. Wandelen, klimmen, fietsen, alles is mogelijk. De avonden zijn wat fris, maar ja, je zit ook op 1600mtr, onderaan een gletsjer, tussen rivieren. Door de frissere nachten slaap je overigens heerlijk. De weg naar de camping is vanaf Martigny met een caravan en goede trekauto ook goed te doen. Wij komen hier zeker terug.

• 10Staat v/h sanitair

Camping des Glaciers info