Camping des Glaciers

• 8.6Staat v/h sanitair
  • 6.5Eetgelegenheden

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping les Glaciers in La Fouly ligt op 1600m hoogte en heeft een uniek uitzicht over gletsjers. Op de camping kun je tafeltennissen en klimmen op de klimmuur. Graag de natuur in? Vanaf de camping maak je verschillende wandelingen. Of neem een St. Bernard Pass. Hiermee reis je gratis en veel activiteiten in de buurt zijn gratis of met korting.

Contact

103 reviews over Camping des Glaciers

• 2019
    8Oskam21-10-2019

Super uitvalsbasis voor eindeloos mooi natuur

We zochten een camping die een goede uitvalsbasis vormt voor wandelingen in de bergen zonder eerst een uur te moeten rijden. Dat hebben we hier zeker gevonden. Zeker met de Sint Bernard PAS kun je in de directe omgeving van liften en openbaar vervoer gebruik maken. Hierdoor was het mogelijk om lange wandelingen te maken van dal naar dal en dan met de bus weer terug naar het dorp. Ook voor de tieners voldoende leeftijdsgenoten om ‘s avonds mee op te trekken. Bij minder weer zit je ivm de hoogte wel in de wolken. In de omgeving is er dan echter ook genoeg te zien en te doen. Plekken op de camping zijn erg ruim maar niet allemaal even vlak. Het ons toegewezen plekje was niet geschikt om een caravan te plaatsen. Een andere plek uitzoeken was gelukkig geen probleem. Boodschappen gedaan bij de Coop of migros in sembrancher. In het dorp zelf is dat onbetaalbaar en beperkte keuze. Zeker plek om nog eens terug te keren.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 10Joër en Wendy06-09-2019

Mooist gelegen camping ooit.

We hebben deze camping gevonden doordat we hooggelegen, natuurlijke campings zochten. Daar voldoet deze camping volledig aan. Het uitzicht is fenomenaal. We stonden bovenin. Daar is het wel merkbaar frisser dan onderin op de veldjes. De staplekken zijn stuk voor stuk uniek. Groot, klein, open, beschut, zon, schaduw, er is veel keus. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en spreekt goed Engels. Sanitair is gewoon prima, netjes en schoon. We hebben 3 weken op de camping gestaan en hadden spijt dat we weer moesten vertrekken. Het is er heerlijk rustig, geen muziek, geen zwembad, geen schreeuwende kinderen. Eigenlijk iedereen die er is, komt voor de bergen. Wandelen, klimmen, fietsen, alles is mogelijk. De avonden zijn wat fris, maar ja, je zit ook op 1600mtr, onderaan een gletsjer, tussen rivieren. Door de frissere nachten slaap je overigens heerlijk. De weg naar de camping is vanaf Martigny met een caravan en goede trekauto ook goed te doen. Wij komen hier zeker terug.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Rita26-08-2019

Supervakantie!

Prachtige camping op een prachtige plek! Ik kan geen minpunten bedenken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 8Geert De Vries25-08-2019

Top, enorm genoten

Wat een heerlijke vakantie hebben wij gehad in het prachtige Zwitserland. Camping in La Fouly ligt in een goed klimaat. Overdag warm en ''s avonds heerlijk koel. Schitterend gelegen. Prima voorzieningen: altijd stroom, broodjes en voldoende warm water voor douche en afwas. Weggetje naar de camping is even lastig als je er voor het eerst komt, maar de eigenaar zoekt hiervoor naar een oplossing. Er is namelijk met twee auto caravan combinaties geen mogelijkheid om elkaar te passeren. Dat is op sommige tijden even lastig.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8m.v.schuylenburg19-08-2019

geweldige camping.

We waren enthousiast over de prachtige ligging van de camping. Ook de privacy op onze ruime plek was echt fijn. Schaduw en zon. Wel moet je een beetje rekening houden met zonsopgang en ondergang. De ene plek heeft smorgens vroeg al zon, de ander juist langer in de middag. Ik mistte het contact met anderen. Iedereen was erg op zijn rust gesteld. Geen praatje bij de afwas zoals ik gewend ben op kleine campings. Elkaar groeten leek ook niet de gewoonte. Maar verder een fantastische camping met goed sanitair, mogelijkheid brood bestellen, zeer vriendelijk personeel. Wifi bij de receptie prima, bij de kampeerplek zeer wisselend. prachtige wandelomgeving!! ik overweeg volgend jaar weer te gaan.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Anouk13-08-2019

Fantastisch!

Geweldige vakantie gehad in La Fouly met dank aan deze camping! De omgeving is overweldigend en de ligging van de camping is prachtig; een uitzicht op één van de gletsjers. Goed sanitair, op sommige drukke momenten moest je eventjes wachten. Wij stonden op het open (nieuwe) gedeelte van de camping, met ruime plaatsen (wij hadden een bus, aanhanger, 2 motors en een grote tent en er was nog steeds plek geweest voor extra tenten/auto's). Rondom de receptie zijn de plaatsen iets kleiner en heb je meer privacy door omliggende struiken. Er waren zelfs nog plekken in het bos dus voor ieder een geschikte plek. Genoeg te doen in de omgeving (koop een st bernard pas- toegang tot alle stoeltjesliften in de omgeving, gratis klimmen in het park direct naast de camping en toegang tot musea etc). 's Avonds koelt het wel snel 10-15 graden af, dus een extra deken/trui mee! Broodjes bestellen bij de receptie was goed voor mekaar! Een hele dikke aanrader!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8monique09-08-2019

fantastisch

Fantastische camping grote plekken mooie uitzichten vele wandelingen kun je daar maken. Met de dagkaarten a 9 franc te halen bij (receptie) kun je leuke uitje maken met de stoeltjes lift omhoog en met de steps naar beneden. klimmen , en vele andere mogelijkheden. Het enige wat de kinderen miste is een zwembad

• 4Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Wendy07-08-2019

Prachtige camping met mooiste uitzicht ooit! We mochten zelf een plek uitkiezen. Wij vonden de plekken boven de receptie het mooist, maar je kan ook op het veld staan (dichterbij het klimpark). Er zijn ook plekken in het bos. Met de Pass Saint Bernhard kan je erg leuke dingen doen. Steppen (2 keer) is een aanrader. En natuurlijk het klimpark op de camping, waar je onbeperkt gebruik van mag maken. Je kan prachtig wandelen in de omgeving. Sanitair is prima, is onlangs opgeknapt. Broodservice is uitgebreid. De camping is erg kindvriendelijk, door veel speelmogelijkheden voor de kids (luchtkussen, voetbalveldje, klimpark, etc.) waardoor de kinderen snel vriendjes hadden. Bij de rivier naast de camping mag je zelf een kampvuurtje maken. Lekker knakworstjes roosteren. Echt een aanrader!!!!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 9Diane06-07-2019

Echt geweldig genoten, midden in de natuur!

Wat een mooie camping midden in de natuur, omringd door bergen. Er zijn twee delen de eerste is een veld, redelijk vlak met gras en het tweede meer war ruiger tussen de bomen/struiken met hoogteverschil, overal heb je prachtig uitzicht op de bergen. De camping ligt bijna aan het einde van een heel mooi dal en in juni bloeien de alpenweiden prachtig, de weg door het dal is af en toe wel wat smal maar als je rustig aan doet is dat geen probleem. Er is van alles te doen bv mountainbike's huren om de omgeving te verkennen en natuurlijk wandelen, overal zijn hier routes voor aangegeven. Het sanitair is goed vooral de twee gebouwen op het veld, het andere zijn ze mee bezig om te verbeteren. 's Avonds koelt het (iig in juni) snel af iets om rekening mee te houden en zorg voor een lange stroomkabel, niet overal is de stroom dichtbij. Het was echt genieten daar!!

Gereisd met oudere kinderen in juni 2019

• 10Tommie06-02-2019

Echte aanrader, topligging. Omringd door bergen.

Prachtige omgeving. Plaatsen liggen erg mooi. Vanaf de camping loop je richting een (ski)liftje die je nog wat verder omhoog brengt. Hier kun je prachtig wandelen en heb je super mooi uitzicht. Vanaf de camping wordt je omringd door bergen. We hadden prachtig weer, in de avond koelt het wel snel af. Echte aanrader. Aardige mevrouw die de camping runt, er worden excursies verzorgd vanaf de camping. Onze kinderen van 7 en 8 hebben genoten. Ook van het klimbos dat naast de camping zit. Wij hadden een plaats niet al te ver van de receptie af. Dit gedeelte was echt een aanrader je stond echt een beetje in the middle of nowhere. Ze hebben ook echt plaatsen in het bos. Sanitair was helemaal in orde. Gewoon goed, niet luxe, maar helemaal tevreden mee. Dorpje op loopafstand, met een winkeltje en restaurant en barretje.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

13 tips over Camping des Glaciers

• Mayke Herberts, 09-02-2020 Rapporteren

Deze mooie camping is gelegen op 1600m hoogte in een indrukwekkend berglandschap, aan de rand van een gletsjerrivier “La Reuse de l’Aneuve”, met een rijke fauna en flora, en met een uniek uitzicht over de gletsjers en het massief van de Dolent. Rustige camping en ideaal vertrekpunt van talrijke bergwandelingen!

• Fam van der Veld, 09-10-2013 Rapporteren

Aanraders zijn: Met de bus (kaartjes te koop bij de receptie van de camping) naar de grote sint Bernard pas en vanaf daar terug naar de camping lopen, helemaal super (km of 18) Met de trein (Mt blanc express) naar Chamonix in Frankrijk Driehoekswandeling: camping: Petit col Ferret -> Grand col Ferret -> camping. Helemaal geweldig, in juli loop je nog over sneeuwvelden.

• Edo Lorist, 11-07-2014 Rapporteren

Drie uur wandelen naar Lacs du Fénetre (plus twee uur terug). Zeker de moeite waard! Bovenste plaatsen op de camping zijn geweldig, maar houd rekening met dat de toiletten en afwasgelegenheid beneden is. Bergaf niet zo'n probleem, maar na een plasje moet je ook weer naar boven. ;)

9 vragen over Camping des Glaciers

• Miriam, 08-03-2019 Rapporteren

Leuk voor pubers?

Dit lijkt ons een prachtige camping en zijn al erg enthousiast! Wij willen dus dit jaar naar deze plek. Onze kinderen zijn 14 en 16. Zijn er meestal wel meer kinderen van deze leeftijd zodat ze elkaar wat kunnen opzoeken? En kun je een bepaalde plek op het terrein reserveren (tent)?

• Ellen, 10-08-2018 Rapporteren

Ook geschrikt voor tieners?

Wat een prachtige plaatjes en mooie verhalen! Dit lijkt ons wel wat voor volgend jaar... Zijn er ook tieners/ pubers op de camping of vooral jongere kinderen? En is er een plek waar ze samen kunnen komen? Volgend jaar zijn die van ons 16 en 17.... Bedankt alvast!

• Jeannette, 09-07-2018 Rapporteren

Zonnige plek

Op foto's zie ik regelmatig dat de kampeerplaatsen al in de schaduw liggen terwijl er nog zon schijnt op andere plaatsen. Kan iemand een goede suggestie doen voor een zonnige kampeerplek op deze camping? Wij gaan de eerste twee weken van september, dus dan staat de zon een stuk lager dan in het hoogseizoen. Daarom willen we graag elk zonnestraaltje meepikken :)

Camping des Glaciers info

• Aantal sterrensterstersterster