Camping Campofelice

Weer vandaag3°-6°
Camping Campofelice

Omschrijving
Ruime staanplaatsen aan het Lago Maggiore in Zwitserland bij Camping Campofelice. Je vindt hier weliswaar geen zwembad, maar wel een meer met leuke attributen voor de kinderen. Ook kun je bij het meer een bootje huren of suppen. Op loopafstand van het winkelcentrum of ga met de gondel de bergen in voor een wandeling.

Laatste review

Wat een fantastische camping! Prachtig gelegen aan het Lago Maggiore met veel mooie staanplaatsen die ook ruim waren. Vanuit Tenero kun je alle kanten op naar prachtige plaatsen. Voor ons een camping met de wauw-faktor!

84 reviews over Camping Campofelice in het Nederlands

Prachtige camping

F,
3-9-2017

inderdaad Zwitserland is duur wat betreft eten. terrasje, fiets huren boot op het meer Maar deze camping is het geld zeker waard geweldige sanitair mooie plaatsen . Het meer is goed om in te zwemmen met allerlei attributen in het water.Veel Zwitsere kampeerders maar ja die krijgen waarschijnlijk ook een andere loonhoogte dan hier. Locarno stad leuk om een keer door te lopen verder niet veel te doen. In de buurt de bergen in met een gondel ,fietsen, varen genoeg te doen

Fantastische locatie

Te Lintum,
30-8-2017

Wij hebben een luxe sta caravan gehuurd en hadden een geweldig uitzicht op de bergen. Alles was zeer netjes verzorgd en super hygiënisch. Je hebt geen zwembad, wij vonden dat niet heel erg, maar houd daar rekening mee. Op loopafstand een winkelcentrum met allerlei kledingwinkels en een supermarkt. Prima prijzen voor het huren van een bootje of om te SUP'en.

Minpunt is dat de tuin bij de sta caravan niet helemaal dicht is, dus wij moesten vaak achter onze jongste van 15 maanden na. Vriendelijke mensen, mooie basis voor uitstapjes naar ascona, valle verzasca, Madonna del sasso.

Prachtig

Jacobien Wielink,
15-8-2017

Mooie camping met ruime plekken. Op deze camping is aan alles gedacht. Reserveren is hier niet mogelijk, dus je moet op de bonnefooi. Je komt dan terecht op een wachtplaats en moet geluk hebben of er een plekje is.

Wat een gezeur over duur!

E.waardenburg
27-9-2016

Op deze fantastische camping zijn we in juni en eind augustus/september geweest!!

Wat krijg je allemaal voor je geld: zeer grote kampeerplaats met de kraan en de afvoer naast je caravan!!! Bij iedereen!!

Gratis wifi!!

Fantastisch schone toiletgebouwen met vriendelijke schoonmaaksters. Als je wil kan je de hele dag douchen dus geen muntjes met koud water!!!

Zeer vriendelijk mensen in de supermarkt op de camping!

En ja, als je alleen aldi of lidl gewent bent en kwaliteit niet uitmaakt is alles duur. Maar gelukkig hebben de Zwitsers oog voor Kwaliteit en dat is waarschijnlijk duurder logisch toch. Vergelijk geen knollen met citroenen. Als het allemaal te duur is ga dan lekker op de veluwe zitten.

Niet te vergelijken met het fantastische uitzicht op het Lago Maggiore. Dit is dus een Super camping met alles er op en eraan en dat alles bij de prijs inbegrepen!!

Een prachtig gelegen superschone camping.

Maarten Herfst
28-6-2016

Het is wel duur, maar je kunt geld besparen door inkopen te doen bij Aldi in Quartino (8,5 km) en te dineren in Cannobio (25 km). De prijzen van de camping zijn niet echt verhoogd, maar de Zwitserse frank is heel sterk en de euro is sterk in waarde gedaald. Wij stonden in de duurste Premium Zone (blauw) op een heel ruime plaats met zicht op het Lago Maggiore en gratis Premium Wi-Fi. Maar er zijn ook heel goede plaatsen in de gele zone. In het hoogseizoen zijn de prijzen wel erg hoog voor niet-Zwitsers. Ook nu waren er al veel meer Zwitsers en minder Nederlanders dan in 2010 en 2013, toen wij hier ook kampeerden.

Mooi gelegen aan het meer

Katinka
23-1-2016

Camping ligt fraai aan het Lago Maggiore, sommige plaatsjes met schitterend zicht over het meer, eigen strand met speeltuigen in het water. Je betaalt daar wel voor, en met de stand van de Franc is het eigenlijk niet meer te doen. Het effect is dat er voornamelijk Zwitsers staan, en er zelfs in het hoogseizoen veel lege plaatsen zijn. Sanitair is redelijk schoon maar niet naar Zwitserse standaard. Bij slecht weer weinig alternatief. Gebrek aan horeca voor het echte vakantiegevoel: geen restaurant op de camping en de pizzeria bij de ingang is OK maar niet meer dan dat, de rest ligt niet op loopafstand. Weinig animatie voor de kinderen, en wat er is is alleen in het Duits en niet geweldig: toen ik vertelde dat mijn dochtertje die dag jarig was kon er zelfs geen "gefeliciteerd" vanaf. Op zich fijne vakantie gehad, maar volgend jaar toch ergens anders naar toe: meer waar voor je geld.

Prachtige camping, enorm genoten!

jufsandra74
14-9-2015

Genieten geblazen op camping Campofelice. Oké, de prijs is er ook naar, maar de kinderen wilden niet meer verder naar Italië... Speeltoestellen op het meer, een strook zandstrand en een strook groen voor de zandhaters, adembenemend uitzicht op meer, speelterrein (overbodig doordat de kinderen alleen maar wilden zwemmen), prachtige laantjes en ruime plekken voor caravan.

Een prima de luxe camping

Jib
20-8-2015

Het is prima vertoeven aan het Zwitserse Lago Maggiore, de Tenero Campings zijn allemaal van hoge kwaliteit maar daar is dan ook de prijs wel naar.

Zwitserland is nooit een goedkoop vakantieland geweest maar wat ze nu de nek omdraait is de peperdure Franc.

Op ongeveer 20-30 minuten rijden in Italie is alles ongeveer de helft of meer goekoper, een caapucino b.v. Kost in Zwitserland 4.5 franc en in Italie 2 euro. Een Aperol spritz de drank van deze zomer, in Zwitserland overal 9 franc en in Italie 3.5 tot 4 euro, een piza in zwitserland vanaf 12 tot 20 franc, in Italie van 5 tot 10 euro. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Met de franc bijna 1 op 1 op de euro doet dat toch heel wat af aan je vakantie !!

echt aanrader

miny hermans
9-8-2015

Echt een super mooie camping! Heel schoon! Heel mooie ligging aan het lago maggiore. Mooie plaatsen in omgeving zoals valle verzasca, ascona, stresa en de markten in luino en cannobio zijn leuk. Supermarkt anrader is de aldi richting bellinzona 10 minuten rijden daar hoef je niet voor naar italie. Zwitserland is erg schoon en dat merk je meteen als je de grens over gaat italie is een stuk viezer. Echt een camping om aan te raden, erg vriendelijk personeel.

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Campofelice in Tenero, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Campofelice zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.