Camping Morteratsch

9.8Fenomenaal

• 9.2Eetgelegenheden

Camping Info

Meer campinginfo

Camping Morteratsch is gelegen in het dal in Zwitserland. Het sanitair is hier erg schoon. Voor de liefhebber is er een keuken waar gebruik van gemaakt mag worden, maar je kunt ook aanschuiven in het restaurant. Gelegen aan de voet van de Morteratsch Gletsjer waar je zo naar toe kunt wandelen vanaf de camping.

100 reviews over Camping Morteratsch

• 10Jolanda Ludema11-09-2019

Sprookjesachtig mooi, een waar paradijs!

Een camping die zich 100% camping mag noemen. Geen laantjes, geen weiland waar je in rijtjes naast elkaar staat of staat vlak bij industrie of de stad/dorp, maar prachtige plekken midden in de natuur. Voor ons een grote camping maar de mensen vind je niet terug want het is er erg rustig en er is genoeg en schoon sanitair. Nog nooit op een camping zo'n royale douchecabine gehad en een heerlijke stevige douchestraal. Ondanks de volgeboekte camping nooit bij het sanitair hoeven te wachten. Goede kampwinkel waar ze heerlijk brood / broodjes verkopen, vers van de bakker. De kampwinkel heeft een goed assortiment. Bij slecht weer is er voor diegenen die het nodig hebben een fijne verblijfsruimte. Er is een grote droogruimte om eventueel was te drogen. Volop perfecte voorzieningen. Hondvriendelijk en een eldorado voor honden.

• 2018
    9Daniëlla en Dominique23-08-2018

Tot snel!!

Super gastvrij,alles hygiënisch,zalige douches,handig dat er een keuken is waar gebruik van gemaakt kan worden,bushalte dichtbij,winkel tegen zeer redelijke (Zwitserse) prijzen,geen last van de andere gasten dus zalig stil. Alleen de voetgangersweg van de bushalte naar beneden zou wel iets verhard kunnen worden maar verder zijn wij verliefd op de camping en komen er zeker terug!!!

Met oudere kinderen

• 2017
    8Ronald05-08-2017

Leuke camping. Perfecte locatie.

De ligging aan de voet van de Morteratschgletser is top. Vanaf de camping wandel je zo tot aan het ijs. Fantastisch! De verzorgingsgebouwen zijn goed uitgerust, van deze tijd en schoon. Genoeg te doen in de omgeving.

• 7Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

• Oude reviews

8Keimpema15-08-2016

Geweldig!!!

Wij hebben hier een paar dagen gestaan met onze tent, het was op best druk op de camping waardoor het even zoeken was naar een goed plekje waar we ook stroom konden krijgen. Wij hebben gebruik gemaakt van het sanitair gebouw direct naast het winkeltje en de receptie, daar was het altijd netjes en schoon en lekker warm! Vanuit de camping zijn er heel veel dingen die je kan ondernemen. Wij hebben de Morteratsch gletsjer bezocht, vanuit de camping loopt er een pad er rechtstreeks naar toe. Verder een stuk de Bernina pas op geweest, Diavolozzo de lift naar boven genomen en genoten van het uitzicht, en bij lago Bianco geweest. In Pontresina hebben we een coop supermarkt gevonden, de prijzen zijn in Zwitserland wel bijna het dubbele van wat we er in Nederland voor betalen. Ook hebben we een keer op de camping gegeten, was goed voor elkaar en we werden super vriendelijk geholpen. Jammer dat het weer minder werd waardoor we besloten om weg te gaan.

• 8Staat v/h sanitair

• 3N-DB02-08-2016

Voor ons geen tweede keer, helaas!

We hadden een hoge verwachting ( mede door de goede recensies) van deze camping maar het viel flink tegen. We hadden wel een mooie plek maar het is chaotisch omdat iedereen zijn kampeerplek zelf bepaald met als gevolg dat we helemaal ingebouwd waren en er amper met de auto uitkonden. Het stroom vonden wij waardeloos, het is erg ver zoeken naar een stroompunt, gelukkig waren we er op voorbereid maar neem zoveel mogelijk kabel mee anders grote kans dat je geen stroom hebt. Het uitzicht was overigens erg mooi ( als je geen bomen hebt die ervoor staan) maar vond het stukje dal erg " dood" waar je in staat. Het sanitair vonden wij vreselijk en zeker een onvoldoende waard. Het stonk ( open prullenbakken), vieze vloeren, veel te veel mensen voor 1 gebouw ( totaal 2 gebouwen op de hele camping) en rijen om te kunnen afwassen.... Pluspunt is wel alle leuke beekjes door de camping, vooral voor kinderen erg leuk. Het personeel was ook niet echt vriendelijk. Erg jammer want we gaan al heel wat jaren naar dit prachtige land maar naar deze nooit meer!

• 1Staat v/h sanitair
    • 2Eetgelegenheden

• 10John en Esther Mollema10-08-2015

Een aanrader hoogste klas!

Je kampeert midden in de natuur. Personeel is erg vriendelijk. Sanitair prima! Omgeving is geweldig. Vanaf de camping wandel je in een uurtje naar de gletsjer waar je vanaf de camping zicht op hebt. Het stationnetje waar vandaan je met de "Rhatische Bahn" de bergen in kunt ligt op 10 minuten lopen. Volop mogelijkheden tot wandelen en fietsen, kortom de perfecte plaats voor de natuurliefhebber.

• 8Sandra04-08-2015

Leuke camping, prima service

Afgelopen 3,5 week op deze camping gestaan.

Pluspunten: Zeer klantvriendelijk; personeel is aardig en behulpzaam. Tijdens ons verblijf bleek het luchtbed lek: geen probleem. Voor enkel de stoomkosten kon je leenmatrassen krijgen. Zeer mooi gelegen. Goede faciliteiten: zitruimte voor de koude avonden, drooghok, eetmogelijkheid, winkeltje.

Minpunten: Sanitair 3; houten hok. Dames en heren moeten de toiletten delen, niet in alle wc's een prullenbakje, deuren die slecht sluiten of waarvan de pin van de klink verdwenen is; dit werd niet opgelost, geen warm water, wc-papier spoelt slecht weg = herhaaldelijk verstopte toiletten. Kranen bij de afwas hangen niet boven de bak, maar boven het aanrecht.Deuren van de wc's sloten niet vanzelf waardoor we vanaf onze plek. nr. 26, steeds tegen wc-potten aankeken. Elektra; te weinig aansluitingen. Gevolg: stekkerdoos op stekkerdoos etc. Hierdoor vrij weinig stroom. Een aantal keer geen stroom doordat iemand veel tv keek in zijn caravan.

• 4Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

• 10A.Swaak23-08-2014

Geweldige plek!

De camping ligt fantastisch aan de voet van de gletsjer met hele goede wandelmogelijkheden. Vlak bij een station waar je in de Rhatische Bahn stapt naar geweldige plekken. De campinghouders zijn erg vriendelijk en behulpzaam en nemen alle tijd voor je vragen. Hele goede winkel met al vroeg vers brood . Op de camping een eenvoudig restaurantje in een tipitent, maar heel goed eten. Superschoon sanitair! Op elk moment van de dag!

• 9IngridZ22-08-2014

Heerlijke camping met superschoon sanitair

Wij zijn in augustus 10 dagen hier geweest. Wat een prachtige camping! Je hebt het gevoel alsof je middenin de natuur staat. Heerlijk, vooral ook omdat het verwarmde en superschone sanitairgebouw altijd dichtbij is. Camping met speeltuintje waar onze dochter van 8 heel wat uurtjes heeft doorgebracht. Fijn ook dat er een goed uitgeruste kampwinkel is, maar mocht je geen zin hebben om te koken, dan kan je op het terras of in de tipi, pizza, frites met braadworst of kaasfondue eten. Ook kwa prijs vind ik de camping goed, niet supergoedkoop, maar uitstekend sanitair en behulpzame campingeigenaren maken dat helemaal goed!

• 10Aline19-08-2014

Schitterende camping, super uitzicht.

Prachtig gelegen camping, omgeven door de bergen en met zicht op de gletsjer. Zeer rustig, rustige campinggangers, gelukkig zonder enig entertainment. Veel Zwitsers. Sanitair is hyperverzorgd. Alles spic en span. Mooi verzorgde was- en droogruimte voor kledij, schoenen... Goede, kleine campingwinkel, vers, kwaliteitsvol brood. Het campingrestaurantje is gezellig (in de tipi) maar een uitgebreider aanbod van eten zou leuk zijn. Prijs/kwaliteit is goed maar uiteraard is Zwitserland erg duur.

Eigenaars zijn zeer relaxed en aangenaam, behulpzaam maar allesbehalve opdringerig. Alles kan en niks moet hier.

3 tips over Camping Morteratsch

• IngridZ, 22-08-2014

Heerlijk om vanaf de camping naar de gletsjer te wandelen. Of gewoon door het bos naar Pontresina. In Pontresina is een heerlijk zwembad waar we een regenachtige dag ons heerlijk vermaakt hebben.

• A.Swaak, 23-08-2014

Een aanrader als je van wandelen, fietsen of klimmen houdt. Het is een grote camping met een hoge ligging. Dus warme kleren mee!

• G. van den Dungen, 01-08-2014

Het is even zoeken in de menu's op de website, maar dan krijg je een goede indruk wat deze mooie camping te bieden heeft.

1 vraag over Camping Morteratsch

• Liesbeth , 08-06-2017

Zwemmen

Is er ook een mogelijkheid om te zwemmen in de buurt van de camping? Wij hebben twee tieners zijn er meer jongelui?

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig