Camping Morteratsch

26 reviews over Camping Morteratsch in het Nederlands

Tot snel!!

Daniëlla en Dominique
23-8-2018

Super gastvrij,alles hygiënisch,zalige douches,handig dat er een keuken is waar gebruik van gemaakt kan worden,bushalte dichtbij,winkel tegen zeer redelijke (Zwitserse) prijzen,geen last van de andere gasten dus zalig stil. Alleen de voetgangersweg van de bushalte naar beneden zou wel iets verhard kunnen worden maar verder zijn wij verliefd op de camping en komen er zeker terug!!!

De mooiste camping in Zwitserland

Rinaldo
23-7-2018

Vertaalde review

Super mooi gelegen camping, puur natuur met uitzicht op de Morteratsch-gletsjer! Je zult altijd een leuke plek vinden en je echt op je gemak voelen in de prachtige Engadin-natuur. Geweldige locatie om te wandelen en fietsen, het gebied is geweldig voor mountainbikers. Super paden en goed onderhouden paden.

De plaats wordt top geleid door de familie Käch, altijd flexibel en behulpzaam.

In de winkel vindt u alles wat u nodig heeft voor catering. De sanitaire voorzieningen Top schoon, de douches echt groot. Als natuurliefhebber moet je daarheen gaan!

Beste kamperen in het Engadin

Tobias Sigrist
18-7-2018

Vertaalde review

Geweldige locatie, vriendelijk personeel, zeer goede infrastructuur, goed uitgeruste winkel.

Pas na een lange heroverweging vind ik iets negatiefs: het weggeluid van de pasweg kan nog steeds storend zijn (motorfietsen)

Alles perfect!

Zellweger Martina
4-6-2018

Vertaalde review

Dit is gewoon een mooie, mooie camping, gelegen in de prachtige natuur van het Engadin. Zeer vriendelijke en behulpzame operators. Zeer schoon en met liefde onderhouden sanitaire voorzieningen. Het restaurant is goed. De plaatsen zijn super georganiseerd, zodat iedereen veel privacy kan behouden. Door de hele camping stromen verschillende kleinere stroompjes. Een wandeling door de camping wordt een pure ervaring! We vinden het altijd leuk om daar naartoe te gaan, omdat je je heel comfortabel voelt en een familiale sfeer hebt. Een kleine supermarkt die alles aanbiedt, maakt alles compleet. Voor mij de mooiste camping heinde en verre!

Comfortabele camping op een unieke locatie

Jens Wimmel
18-2-2018

Vertaalde review

Zeer aardige gastheren, prachtige plek in spectaculaire natuur, goede wandelmogelijkheden, kleine winkel, goed restaurant, de moeite waard om naar de gletsjer te zien

Leuke camping. Perfecte locatie.

Ronald
5-8-2017

De ligging aan de voet van de Morteratschgletser is top. Vanaf de camping wandel je zo tot aan het ijs. Fantastisch! De verzorgingsgebouwen zijn goed uitgerust, van deze tijd en schoon. Genoeg te doen in de omgeving.

Geweldig!!!

Keimpema
15-8-2016

Wij hebben hier een paar dagen gestaan met onze tent, het was op best druk op de camping waardoor het even zoeken was naar een goed plekje waar we ook stroom konden krijgen. Wij hebben gebruik gemaakt van het sanitair gebouw direct naast het winkeltje en de receptie, daar was het altijd netjes en schoon en lekker warm! Vanuit de camping zijn er heel veel dingen die je kan ondernemen. Wij hebben de Morteratsch gletsjer bezocht, vanuit de camping loopt er een pad er rechtstreeks naar toe. Verder een stuk de Bernina pas op geweest, Diavolozzo de lift naar boven genomen en genoten van het uitzicht, en bij lago Bianco geweest. In Pontresina hebben we een coop supermarkt gevonden, de prijzen zijn in Zwitserland wel bijna het dubbele van wat we er in Nederland voor betalen.

Ook hebben we een keer op de camping gegeten, was goed voor elkaar en we werden super vriendelijk geholpen. Jammer dat het weer minder werd waardoor we besloten om weg te gaan.

Voor ons geen tweede keer, helaas!

N-DB
2-8-2016

We hadden een hoge verwachting ( mede door de goede recensies) van deze camping maar het viel flink tegen. We hadden wel een mooie plek maar het is chaotisch omdat iedereen zijn kampeerplek zelf bepaald met als gevolg dat we helemaal ingebouwd waren en er amper met de auto uitkonden. Het stroom vonden wij waardeloos, het is erg ver zoeken naar een stroompunt, gelukkig waren we er op voorbereid maar neem zoveel mogelijk kabel mee anders grote kans dat je geen stroom hebt. Het uitzicht was overigens erg mooi ( als je geen bomen hebt die ervoor staan) maar vond het stukje dal erg " dood" waar je in staat. Het sanitair vonden wij vreselijk en zeker een onvoldoende waard. Het stonk ( open prullenbakken), vieze vloeren, veel te veel mensen voor 1 gebouw ( totaal 2 gebouwen op de hele camping) en rijen om te kunnen afwassen.... Pluspunt is wel alle leuke beekjes door de camping, vooral voor kinderen erg leuk. Het personeel was ook niet echt vriendelijk. Erg jammer want we gaan al heel wat jaren naar dit prachtige land maar naar deze nooit meer!

Een aanrader hoogste klas!

John en Esther Mollema
10-8-2015

Je kampeert midden in de natuur. Personeel is erg vriendelijk. Sanitair prima! Omgeving is geweldig. Vanaf de camping wandel je in een uurtje naar de gletsjer waar je vanaf de camping zicht op hebt. Het stationnetje waar vandaan je met de "Rhatische Bahn" de bergen in kunt ligt op 10 minuten lopen. Volop mogelijkheden tot wandelen en fietsen, kortom de perfecte plaats voor de natuurliefhebber.

Leuke camping, prima service

Sandra
4-8-2015

Afgelopen 3,5 week op deze camping gestaan.

Pluspunten: Zeer klantvriendelijk; personeel is aardig en behulpzaam. Tijdens ons verblijf bleek het luchtbed lek: geen probleem. Voor enkel de stoomkosten kon je leenmatrassen krijgen. Zeer mooi gelegen. Goede faciliteiten: zitruimte voor de koude avonden, drooghok, eetmogelijkheid, winkeltje.

Minpunten: Sanitair 3; houten hok. Dames en heren moeten de toiletten delen, niet in alle wc's een prullenbakje, deuren die slecht sluiten of waarvan de pin van de klink verdwenen is; dit werd niet opgelost, geen warm water, wc-papier spoelt slecht weg = herhaaldelijk verstopte toiletten. Kranen bij de afwas hangen niet boven de bak, maar boven het aanrecht.Deuren van de wc's sloten niet vanzelf waardoor we vanaf onze plek. nr. 26, steeds tegen wc-potten aankeken. Elektra; te weinig aansluitingen. Gevolg: stekkerdoos op stekkerdoos etc. Hierdoor vrij weinig stroom. Een aantal keer geen stroom doordat iemand veel tv keek in zijn caravan.

We hebben een aantal aanbieders voor Morteratsch voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Morteratsch in Pontresina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Morteratsch zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.