Camping Morteratsch

Camping Morteratsch
9,3

21 reviews over Camping Morteratsch in het Nederlands

Leuke camping. Perfecte locatie.

Ronald
5-8-2017

De ligging aan de voet van de Morteratschgletser is top. Vanaf de camping wandel je zo tot aan het ijs. Fantastisch! De verzorgingsgebouwen zijn goed uitgerust, van deze tijd en schoon. Genoeg te doen in de omgeving.

Oude reviews (archief)

Geweldig!!!

Keimpema
15-8-2016

Wij hebben hier een paar dagen gestaan met onze tent, het was op best druk op de camping waardoor het even zoeken was naar een goed plekje waar we ook stroom konden krijgen. Wij hebben gebruik gemaakt van het sanitair gebouw direct naast het winkeltje en de receptie, daar was het altijd netjes en schoon en lekker warm! Vanuit de camping zijn er heel veel dingen die je kan ondernemen. Wij hebben de Morteratsch gletsjer bezocht, vanuit de camping loopt er een pad er rechtstreeks naar toe. Verder een stuk de Bernina pas op geweest, Diavolozzo de lift naar boven genomen en genoten van het uitzicht, en bij lago Bianco geweest. In Pontresina hebben we een coop supermarkt gevonden, de prijzen zijn in Zwitserland wel bijna het dubbele van wat we er in Nederland voor betalen.

Ook hebben we een keer op de camping gegeten, was goed voor elkaar en we werden super vriendelijk geholpen. Jammer dat het weer minder werd waardoor we besloten om weg te gaan.

Voor ons geen tweede keer, helaas!

N-DB
2-8-2016

We hadden een hoge verwachting ( mede door de goede recensies) van deze camping maar het viel flink tegen. We hadden wel een mooie plek maar het is chaotisch omdat iedereen zijn kampeerplek zelf bepaald met als gevolg dat we helemaal ingebouwd waren en er amper met de auto uitkonden. Het stroom vonden wij waardeloos, het is erg ver zoeken naar een stroompunt, gelukkig waren we er op voorbereid maar neem zoveel mogelijk kabel mee anders grote kans dat je geen stroom hebt. Het uitzicht was overigens erg mooi ( als je geen bomen hebt die ervoor staan) maar vond het stukje dal erg " dood" waar je in staat. Het sanitair vonden wij vreselijk en zeker een onvoldoende waard. Het stonk ( open prullenbakken), vieze vloeren, veel te veel mensen voor 1 gebouw ( totaal 2 gebouwen op de hele camping) en rijen om te kunnen afwassen.... Pluspunt is wel alle leuke beekjes door de camping, vooral voor kinderen erg leuk. Het personeel was ook niet echt vriendelijk. Erg jammer want we gaan al heel wat jaren naar dit prachtige land maar naar deze nooit meer!

We hebben een aantal aanbieders voor Morteratsch voor je op een rij gezet:

Een aanrader hoogste klas!

John en Esther Mollema
10-8-2015

Je kampeert midden in de natuur. Personeel is erg vriendelijk. Sanitair prima! Omgeving is geweldig. Vanaf de camping wandel je in een uurtje naar de gletsjer waar je vanaf de camping zicht op hebt. Het stationnetje waar vandaan je met de "Rhatische Bahn" de bergen in kunt ligt op 10 minuten lopen. Volop mogelijkheden tot wandelen en fietsen, kortom de perfecte plaats voor de natuurliefhebber.

Leuke camping, prima service

Sandra
4-8-2015

Afgelopen 3,5 week op deze camping gestaan.

Pluspunten: Zeer klantvriendelijk; personeel is aardig en behulpzaam. Tijdens ons verblijf bleek het luchtbed lek: geen probleem. Voor enkel de stoomkosten kon je leenmatrassen krijgen. Zeer mooi gelegen. Goede faciliteiten: zitruimte voor de koude avonden, drooghok, eetmogelijkheid, winkeltje.

Minpunten: Sanitair 3; houten hok. Dames en heren moeten de toiletten delen, niet in alle wc's een prullenbakje, deuren die slecht sluiten of waarvan de pin van de klink verdwenen is; dit werd niet opgelost, geen warm water, wc-papier spoelt slecht weg = herhaaldelijk verstopte toiletten. Kranen bij de afwas hangen niet boven de bak, maar boven het aanrecht.Deuren van de wc's sloten niet vanzelf waardoor we vanaf onze plek. nr. 26, steeds tegen wc-potten aankeken. Elektra; te weinig aansluitingen. Gevolg: stekkerdoos op stekkerdoos etc. Hierdoor vrij weinig stroom. Een aantal keer geen stroom doordat iemand veel tv keek in zijn caravan.

Geweldige plek!

A.Swaak
23-8-2014

De camping ligt fantastisch aan de voet van de gletsjer met hele goede wandelmogelijkheden. Vlak bij een station waar je in de Rhatische Bahn stapt naar geweldige plekken. De campinghouders zijn erg vriendelijk en behulpzaam en nemen alle tijd voor je vragen. Hele goede winkel met al vroeg vers brood . Op de camping een eenvoudig restaurantje in een tipitent, maar heel goed eten. Superschoon sanitair! Op elk moment van de dag!

Wij zijn in augustus 10 dagen hier geweest. Wat een prachtige camping! Je hebt het gevoel alsof je middenin de natuur staat. Heerlijk, vooral ook omdat het verwarmde en superschone sanitairgebouw altijd dichtbij is.

Camping met speeltuintje waar onze dochter van 8 heel wat uurtjes heeft doorgebracht. Fijn ook dat er een goed uitgeruste kampwinkel is, maar mocht je geen zin hebben om te koken, dan kan je op het terras of in de tipi, pizza, frites met braadworst of kaasfondue eten.

Ook kwa prijs vind ik de camping goed, niet supergoedkoop, maar uitstekend sanitair en behulpzame campingeigenaren maken dat helemaal goed!

Schitterende camping, super uitzicht.

Aline
19-8-2014

Prachtig gelegen camping, omgeven door de bergen en met zicht op de gletsjer.

Zeer rustig, rustige campinggangers, gelukkig zonder enig entertainment. Veel Zwitsers.

Sanitair is hyperverzorgd. Alles spic en span. Mooi verzorgde was- en droogruimte voor kledij, schoenen...

Goede, kleine campingwinkel, vers, kwaliteitsvol brood.

Het campingrestaurantje is gezellig (in de tipi) maar een uitgebreider aanbod van eten zou leuk zijn.

Prijs/kwaliteit is goed maar uiteraard is Zwitserland erg duur.

Eigenaars zijn zeer relaxed en aangenaam, behulpzaam maar allesbehalve opdringerig.

Alles kan en niks moet hier.

Fantastische camping

Stephanie Roosenboom
17-3-2013

Wij waren hier in maart 2013. Wat een geweldige camping. Plaatsen lekker door elkaar, mooi uitzicht naar de bergen. Sanitair geweldig, droog ruimte voor kleding en schoenen geweldig, ski ruimte geweldig. De beheerders waren ontzettend aardig, dit in tegenstelling wat je op google tegenkomt, er schijnt een wisseling te zijn geweest. Je kunt er iedere dag vers brood krijgen, je kunt er je gasflessen laten vullen. Er is een gezellige gemeenschappelijke ruimte met gratis Wifi. Kortom een fantastische camping.

Heerlijk vrij en woest

Johan
    1-4-2011

Een echte natuur camping met vrije plaatsen. Regelmatig bezocht, altijd tevreden. Sanitair regelmatig aangepast aan de eisen van de tijd. Vriendelijke leiding. Kinderen vinden deze camping leuk door het wilde en vrije karakter. Er lopen stroompjes door de camping en er zijn bosjes, dus volop te spelen. De sfeer is goed, de gasten zoeken allemaal een eenvoudige en natuurlijke plek, dus geen overbodige poespas. De kantine is eenvoudig. Laat in het seizoen is het er echt koud.

We hebben een aantal aanbieders voor Morteratsch voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Morteratsch in Pontresina, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Morteratsch zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Morteratsch scoort een 9.26 uit 10 op basis van 92 reviews.