Sorteren

Reviews over accommodaties in Kalmar

Gerenoveerde huisjes (Ekebostugan) acceptabel

alex
    22-8-2016
    Voor twee nachten zit je hier redelijk en qua locatie goed, mits je kiest voor een iets grotere en gerenoveerde stuga achteraan. Het huisje heeft weinig tot geen opberg- en aflegruimte, maar wel een mooi eigen terras. Er is buiten een apart bergkastje met allerlei schoonmaakhulpmiddelen. Slaapruimte (2x stapelbed) is niet afgesloten van zitgedeelte met keukenblokje. Bed- en douchelinnen is te huur bij receptie (175 SEK pp). Via een tunneltje onder de weg loop je zo het ALV-park binnen. De vier verschillende (!) Pippi-shows per dag zijn ook in het Zweeds de moeite waard door de beeldherkenning en de goede acteerkwaliteit. Het was erg druk bij de cafetaria’s (begin augustus), maar je kunt ook zelf je eten meenemen en opeten op een van de vele zitbanken. De informatiebordjes in het park bij 'mini-Vimmerby' zijn ook in het Nederlands. Voor uit eten is Ingebo Hagar net ten zuiden van Vimmerby (afslag aan de grote weg max 5 km) een aanrader (landelijk, biologisch en weg van de drukte).
Kalmar scoort een 8 uit 10, op basis van 71 reviews