Mediterraan

Vakantie Turkse Rivièra

Vakantie vieren aan de Turkse Rivièra? Laat je inspireren door onze Zoover reviews en kies één van de populaire badplaatsen. De Turkse Rivièra staat bekend om het goede klimaat en de uitstekende accommodaties. Kies een ligbed uit aan het zwembad of op het strand en laat je bedienen. Ontbijten, lunchen of dineren? Tijdens een vakantie aan de Turkse Riviera schuif je op elk van deze momenten gewoon aan in het restaurant. Zie jij jezelf al zitten met een cocktail in je hand?

Bezienswaardigheden en populaire bestemmingen

Heb je ervoor gekozen om op vakantie naar de Turkse Rivièra te gaan? Dan zijn er veel verschillende badplaatsen waar je uit kunt kiezen. In Side zit je volgens jullie goed wanneer je naast al dat zonnen ook nog wat cultuur wilt snuiven. Beligje Schuurman: ‘Wij houden van opgravingen en oude monumenten dus dan zit je in Side goed.’ Ook de tempel van Apollo is een must see. Ron bezocht deze bezienswaardigheid: ‘Echt de moeite waard om te bezoeken. Mooie oude zuilen en gebouwen met een historische betekenis in de Grieks/Turkse geschiedenis.’

Relax je tijdens je vakantie aan de Turkse Rivièra toch het liefst op het strand en hoef je niet veel te zien in de nabije omgeving? Belek is volgens jullie geschikt. Familie van Petten: ‘Het strand is gewoon geweldig heel breed en aflopend in zee met in het geheel geen stenen uitsluitend zand.’ Naast zwemmen en zonnen schrijven jullie dat je hier ook goed kunt winkelen.

Volop gezelligheid en lange zomeravonden tijdens je vakantie aan de Turkse Rivièra beleef je in Alanya. Deze badplaats is gericht op toeristen en dat geeft een gezellige sfeer. Winkels en barretjes zijn hier tot na middernacht open en de haven is de hotspot van de stad. Op welk terras je ook gaat zitten, er is altijd muziek. Wil je het centrum van Alanya binnen handbereik hebben, maar verblijf je tijdens je vakantie liever in rust? Dan is het nabijgelegen Konakli the place to be.

Meng je je tijdens je vakantie liever ook een beetje onder de lokale bevolking? Antalya is een stad waar je ook veel locals ziet en deze stad is minder gericht op toeristen. Hier struin je nog door authentieke straatjes in het oude centrum en scoor je typisch Turkse producten. Wat dacht je van een Turks tapijt? In het oude stadscentrum zit je daarnaast ook goed wanneer je houdt van cultuur en lekker eten. Hier proef je echte Turkse specialiteiten. Bekende plaatsen die horen bij Antalya en waar je ook kunt verblijven zijn Lara en Kemer. Deze plaatsen liggen buiten het centrum van Antalya aan de kust.

Weet jij al op welke populaire plaats aan de Turkse Rivièra jij vakantie gaat vieren?

Bekijk alle accommodaties
    1.031
    1.238

1.519

vakantie Mediterraan

We hebben een aantal aanbieders voor Mediterraan voor je op een rij gezet:

Corendon
Corendon