header

Altijd zon in Mediterraan Turkije

Of je nu toe bent aan een all-inclusive vakantie met zongarantie of het strand wil combineren met culturele uitstapjes, aan de Mediterrane kust van Turkije ben je aan het goede adres. De zon schijnt er gemiddeld driehonderd dagen per jaar. De zomers zijn er heet en de winters mild. Ook vind je hier prachtige natuur, zoals de watervallen van Kursunlu.

5 hotels aan de Turkse kust

Overnacht in fijne, goed beoordeelde hotels

5x de leukste plaatsen

Historie, natuur en mooie stranden

Tips voor Mediterraan Turkije

Unieke uitstapjes in de regio

5 hotels aan de Turkse kust

Gastvrijheid ten top in Hotel Saturn Palace
Gastvrijheid ten top in Hotel Saturn Palace

Hotel Saturn Palace ligt aan het zandstrand van Lara. De mogelijkheden zijn er eindeloos. Relax in de spa, sla een balletje op de tennisbaan of doe mee met een aerobicsles. Kinderen vervelen zich geen moment met de zes spectaculaire glijbanen in de twee buitenbaden. In slechts twintig minuten met de bus sta je midden in het centrum van Antalya.

All-inclusive genieten in Hotel Miracle Resort
All-inclusive genieten in Hotel Miracle Resort

In dit luxe ultra-all-inclusive resort geniet je van een onbezorgde vakantie. Het hotel beschikt over een wellnesscenter, meerdere grote zwembaden, een privéstrand en vele sportfaciliteiten. Schuif ’s avonds aan voor een heerlijk dinerbuffet of kies voor à-la-carte. De kamers zijn luxe ingericht en beschikken elk over een balkon.

Kindvriendelijk: Hotel Limak Lara De Luxe
Kindvriendelijk: Hotel Limak Lara De Luxe

In dit vijfsterrenresort ontbreekt het je aan niets. Er is een aquapark met negen glijbanen, een fantastisch animatieteam, wellness- en sportfaciliteiten en een privézwembad. Vakantiegangers keren niet voor niets steeds weer terug naar dit hotel aan de Turkse kust. Vooral de gastvrijheid van het personeel en het animatieteam worden geroemd.

Vijfsterren luxe: Hotel Delphin Imperial
Vijfsterren luxe: Hotel Delphin Imperial

Met ruime kamers, drie zwembaden en de ligging aan het strand biedt Hotel Delphin Imperial alles wat je nodig hebt voor een ontspannen vakantie in Turkije. Het hotel is van alle gemakken voorzien en beschikt over acht à-la-carte-restaurants. Door de taxiservice vanaf het hotel sta je zo in het centrum van Antalya.

Ontspannen in luxe: Hotel Grand Park Lara
Ontspannen in luxe: Hotel Grand Park Lara

Op vijftien kilometer van Antalya vind je het luxe Grand Park Lara. De kamers zijn ruim ingericht en van alle gemakken voorzien. Het hotel beschikt verder over alle faciliteiten die je wenst op een ontspannen vakantie: vier all-inclusive restaurants, een wellnesscentrum en een zeer uitgebreide miniclub voor kinderen.

De leukste plaatsen in Mediterraan Turkije

Historisch Side
Historisch Side

Side is een van de populairste badplaatsen aan de Turkse kust. De stad ligt centraal in de regio en is een goede uitvalsbasis om andere steden te bezoeken. Zonliefhebbers genieten hier van de kilometerslange zandstranden. Ben je geïnteresseerd in de geschiedenis? Bezoek dan het gigantische amfitheater uit de tweede eeuw in het antieke Side.

Uitgaan in Antalya
Uitgaan in Antalya

Aan de voet van het Taurusgebergte ligt de fotogenieke stad Antalya. In het autovrije historische centrum komt de geschiedenis tot leven. Slenter hier door de sfeervolle straatjes en ook de haven is een bezoek waard. Wie komt voor de Turkse zon geniet aan het Konyaalti-strand of het Lara-strand. Ook staat Antalya bekend als uitgaansplek.

Geniet aan het strand van Alanya
Geniet aan het strand van Alanya

Voor de mooiste stranden moet je in Alanya zijn. Zowel het Cleopatra-strand als het Keykubat-strand zijn mooie zandstranden die voorzien zijn van de nodige gemakken. Kenmerkend aan Alanya is de rots met een middeleeuwse burcht die de stad in tweeën splitst. Beklim zeker de Roden Toren, hét symbool van de stad, voor het mooiste uitzicht.

Golfstad Belek
Golfstad Belek

De kuststad Belek in het zuiden van Turkije is een bestemming met veel luxe hotels. De stad is door de aanwezigheid van een groot aantal golfbanen en een prima klimaat een fantastische golfbestemming. Strandliefhebbers zitten hier goed met witte zandstranden. Het strand loopt heel geleidelijk over in zee, waardoor het geschikt is voor kinderen.

Uitstapjes in Kemer
Uitstapjes in Kemer

De mooie stranden, leuke winkels, vele uitgaansgelegenheden en de prachtige natuurlijke omgeving maken van Kemer een geliefde vakantiebestemming. Kemer ligt aan het Beydaglari-gebergte, wat een mooi gebied is voor uitstapjes. Je kunt er met de kabelbaan naar boven, hiken onder begeleiding van een gids of meegaan op jeepsafari.

Vier bijzondere tips voor Mediterraan Turkije

Varen over de Manavgatrivier

Wil je een uitstapje maken in de regio? Kies dan voor de stad Manavgat, op slechts drie kilometer afstand van Side. De Manavgatrivier is één van de langste ondergrondse rivieren ter wereld. De kleur is prachtig helder turquoise groen. Aan de oevers zie je waterschildpadden. Kies voor een kajak- of boottocht over de rivier.

De helderblauwe Kursunlu-waterval

Op twintig kilometer van Antalya ligt de indrukwekkende 12 meter hoge Kursunlu-waterval. Vooral de omgeving van deze waterval, het gelijknamige natuurpark vol pijnbomen, is indrukwekkend. Bij de waterval vind je een klein meertje met helderblauw water. Rondom zijn picknicktafels neergezet om rustig te kunnen genieten van al het moois.

De ruïnes van Perge

Niet ver van Antalya ligt één van de best bewaarde steden uit de klassieke oudheid: Perge. De stad is ruim tweeduizend jaar oud en vandaag de dag is er nog veel te ontdekken uit de geschiedenis. Je vindt er onder andere resten van een Romeins theater, een badhuis, binnenplaatsen en de tempel van Artemis.

Wandelen in de Göynük Canyon

Wil je even weg van het drukke resort en de natuur in? Bezoek dan de Göynük Canyon. Hier kun je heerlijk wandelen en genieten van de prachtige natuur. De Göynük-rivier heeft door de jaren heen prachtige kloven, inhammen en grotten gecreëerd. Het kristalheldere water nodigt uit voor een duik.

• Type accommodatie

Mediterraan

Reviews over accommodaties in Mediterraan

Fijn relaxen in Grand Park Lara

DHR J. M. Janssen, 16-2-2018
    Wij hebben een prima ontvangst gehad. Wij hebben nog nooit een organisatie gehad die exact deed wat ze beloven. Wij waren in Februari 2018 daar voor een weekje eruit en hadden niet verwacht dat het allemaal zo goed geregeld was! Voor de mensen die graag geen zorgen hebben tijdens de vakantie is dit een aanrader. Na een paar fijne dagen werden we benaderd door de afdeling Guest Relations te dezen vertegenwoordigd door de zeer enthousiaste Abdullah; een Belgısch Turkse (Nederlandstalige) jongen.Ik wil daarbij nog kwijt dat het een organisatie siert dat ze graag wıllen weten hoe hun gasten zich thuis voelen waarbıj vrijwel iedere suggestie serieus wordt genomen! Met name de prima klantgerichte benadering van een serveerster genaamd Neslihan hebben in een onvergetelijke vakantie verzorgd.Ook de dame van de security, Emine was erg klantvriendelijk. Zoals gezegd.. Geweldig!!
    Customer Relationships Management By Corendon, Customer Relationships Manager, 19-2-2018

Beste Gast,

Wij wensen u van harte te bedanken voor uw positieve recentie over ons hotel en onze medewerkers

Het was een groot genoegen om u te mogen verwelkomen in Grand Park Lara. Wij zijn heel blij te mogen lezen dat u een leuke vakantie heeft beleefd in ons hotel waar gasttevredenheid hoog in het vaandel staat.

Wij hopen het voorrecht te hebben u opnieuw te mogen verwelkomen!

Met vriendelijke groeten,

Het Grand Park Lara Team

Heerlijke vakantie!

Jolanda, 14-2-2018
    Alweer 2,5 jaar geleden dat ik hier ben geweest. Heel fijn hotel, mooie kamers en lekker eten. Heerlijk kunnen genieten van de zwembaden en het fijne strand. De hele dag door is er van alles te doen. Een goed animatieteam! Voor herhaling vatbaar, vandaar dat we dit jaar in juni weer naar dit hotel gaan.

volgend jaar weer

sändy, 22-10-2017
    voor de derde keer in angora en alle lof voor de eigenaren . wat een lieve mensen zeg, al onze kinderen deze keer meegenomen en die raken niet uitgepraat over deze vakantie.. op 3 minuten afstand van de zee dus we hadden een mooi uit zicht.. op de dag dat we naar huis gingen hadden we de eigenaar gemist , maar na ruimschoots onder weg te zijn richting het vliegveld werden we rechts in gehaald en gedwongen tot stoppen het was de eigenaar die ons nog een zak verse broodjes kwam brengen en een fijne terug reis wenste .

Supereten en goede verblijfsaccomodaties

peep, 9-5-2014
    Het op 5 busminuten van Kadye en 15 busminuten van Belek gelegen hotel bestaat uit een aantal appartementen van verschillende grootte, die momenteel opgeknapt worden danwel recentelijk zijn. Veel ruimte en bij vele apartementen is een (op enkele meters) een zwembad gelegen. De eigenaar heeft deze appartementen van prive-eigenaren overgenomen en heeft er een restaurant, barren en zwembaden bij geplaatst. Een typische Turkse accomodatie, met een goede prijs-kwaliteit-verhouding. Voor de kinderen is er voldoende te zwemmen in de vele zwembaden en ook de glijbanen zijn leuk. Personeel spreekt slecht Engels/Duits, maar als toerist mag je je best aanpassen cq met wat creativiteit bereik je je doel ook. Eten is superieur...veel keuze en alles is vers. Mits de prijs goed is en je verwacht niet het neusje van de zalm, een zekere aanrader !
Mediterraan scoort een 7,9 uit 10, op basis van 17588 reviews