Hotel Holiday Calbis

Turkije, Egeïsche Zee, Dalyan

8.2Fantastisch

6 reviews over Hotel Holiday Calbis

• 7Ruud van Iersel08-10-2012

Prachtige tuin, mooi zwembad, matig eten

Dit hotel ziet er goed verzorgd uit, heeft een prachtige tuin en een mooi zwembad. Jammer genoeg ligt het aan de rand van Daylan, 20 minuten lopen naar het centrum. Het avondeten is matig te noemen en daarvoor kozen veel gasten om ieder avond elders te gaan eten. De lunchkaart was wel goed. Vriendelijk personeel. Kamers zijn goed met airco en balkon. Geen TV, geen koelkastje. Vele kamers (buitenzijde) hebben een waardeloos uitzicht. Matrassen zijn keihard. Er is geen enkele vorm van ontspanning als zonnen, zwemmen en aan de bar hangen.

Gereisd met partner in september 2012

• 8krullie08-08-2012

Heerlijke plek om te ontstressen!!

Een prachtige accomodatie, met zeer vriendelijk personeel, die ons verblijf zeer aangenaam hebben gemaakt. Mooie schone kamers en twee mooie zwembaden, die alleen in juli/augustus qua water- temperatuur niet heel erg veel verkoeling bieden, daarvoor kun je beter een dagje met de boot op het water doorbrengen. Mooie tuin met veel palmbomen. Enig minpuntje is misschien dat wil je lekker op een bedje doorbrengen bij het zwembad, je heel vroeg moet zijn. De bedden zijn namelijk heel vroeg al bedekt met handdoeken en de wandeling naar het dorp is overdag in de hitte even doorzetten. Goed verzorgd ontbijt en diner. Bij aankomst krijg je een pasje met je kamernummer en daarmee kun je gedurende je verblijf consumpties halen bij de bar, die je aan het eind dan betaald bij de receptie. Wij waren met twee volwassenen, maar aan de kinderen is zeker gedacht dmv de speelattributen in het zwembad. Er is echter geen animatie.

Gereisd met partner in juli 2012

• 9Joke en Jan04-06-2012

aanrader

Kindvriendelijk ? Kunnen we niet over oordelen. Mooie, tot nu toe, rustige ligging en goed verzorgde kamers. Het restaurant winderig en nogal koel. Jammer dat er geen gelegenheid is tot afsluiten of binnen kunnen eten. Wat dat betreft een sterretje minder maar gezien de andere postive kanten een 4 ster waard. Veel Engelsen en elke week een sportieve Duitse groep. Geboekt via touroperator en heeft, na toezegging, niets van zich laten horen, geen beloofde infomap en per fax met de reistijd op de hoogte gebracht,

Gereisd met partner in mei 2012

• 8vd W26-07-2011

Prachtig plekje

Dit hotel is eigenlijk een 3+ sterren hotel, maar doet niet onder aan een echt 4 sterren hotel. De kamers vonden wij matig. Hebben bij aankomst een upgrade gedaan naar een suite, maar op zich ben je toch niet veel op je kamer. Het hotel is verder prachtig net als de tuin en de zwembaden. Hier is alleen maar rust te vinden. Wij waren hier in juni en er was altijd wel een bedje aan het zwembad (toch jammer dat er altijd mensen zijn die hun handoekje al om 7 uur op een bedje leggen terwijl maar 50% van de bedjes worden ingennomen). Bovendien weinig kinderen en geen entertainment. De service is uitstekend en het personeel zeer vriendelijk. Dame bij de recpetie spreekt ook voortreffelijk Engels en Duits, complimenten. Het eten was zeer Truks en weinig westers, daar moet je van houden. Al met al zeker het proberen waard als je naar Dalyan gaat. Dalyan zelf is ook zeker het proberen waard. Wij hebben voor de hele dag een prive boot gehuurd en alles kunnen bekijken voor EUR 100

Gereisd met partner in juni 2011

• 8Ben Graven30-06-2011

Heerlijke locatie Hotel Holiday Calbis

Dit hotel zit voor het eerste jaar in het pakket van TO. Wij waren dan ook een van de weinige Nederlanders in dit uitstekende hotel. Vriendelijk en behulpzaam personeel, schone kamers, heerlijke bedden, af en toe opgemaakt met bloemen. Prachtige botanische tuin, prima eten voor de prijs ( er is geen All Inclusive - alleen Half Pension of LO). Het hotel ligt ongeveer 1,5 km van het centrum, als je achterlangs loopt kom je na 500 meter aan de rivier, alwaar ook zalige eetgelegenheden aan het water liggen. Calbis is was wat ons betreft een uitstekende locatie om Dalyan en omgeving te verkennen. Wij waren in juni (voorseizoen). Let op er is geen animatie, wel heel veel rust. Of dit hotel geschikt is voor gezinnen met opgroeiende kinderen kunnen we niet werkelijk beoordelen. Maak via het hotel een trip over het meer met Ali's boot ( kost praktisch niets en is fantastisch).

Gereisd met partner in juni 2011

Hotel Holiday Calbis info