Hotel Holiday Calbis

Hotel Info

Meer hotelinfo

6 reviews over Hotel Holiday Calbis

• 7Ruud van Iersel08-10-2012

Prachtige tuin, mooi zwembad, matig eten

Dit hotel ziet er goed verzorgd uit, heeft een prachtige tuin en een mooi zwembad. Jammer genoeg ligt het aan de rand van Daylan, 20 minuten lopen naar het centrum. Het avondeten is matig te noemen en daarvoor kozen veel gasten om ieder avond elders te gaan eten. De lunchkaart was wel goed. Vriendelijk personeel. Kamers zijn goed met airco en balkon. Geen TV, geen koelkastje. Vele kamers (buitenzijde) hebben een waardeloos uitzicht. Matrassen zijn keihard. Er is geen enkele vorm van ontspanning als zonnen, zwemmen en aan de bar hangen.

• 8krullie08-08-2012

Heerlijke plek om te ontstressen!!

Een prachtige accomodatie, met zeer vriendelijk personeel, die ons verblijf zeer aangenaam hebben gemaakt. Mooie schone kamers en twee mooie zwembaden, die alleen in juli/augustus qua water- temperatuur niet heel erg veel verkoeling bieden, daarvoor kun je beter een dagje met de boot op het water doorbrengen. Mooie tuin met veel palmbomen. Enig minpuntje is misschien dat wil je lekker op een bedje doorbrengen bij het zwembad, je heel vroeg moet zijn. De bedden zijn namelijk heel vroeg al bedekt met handdoeken en de wandeling naar het dorp is overdag in de hitte even doorzetten. Goed verzorgd ontbijt en diner. Bij aankomst krijg je een pasje met je kamernummer en daarmee kun je gedurende je verblijf consumpties halen bij de bar, die je aan het eind dan betaald bij de receptie. Wij waren met twee volwassenen, maar aan de kinderen is zeker gedacht dmv de speelattributen in het zwembad. Er is echter geen animatie.

• 9Joke en Jan04-06-2012

aanrader

Kindvriendelijk ? Kunnen we niet over oordelen. Mooie, tot nu toe, rustige ligging en goed verzorgde kamers. Het restaurant winderig en nogal koel. Jammer dat er geen gelegenheid is tot afsluiten of binnen kunnen eten. Wat dat betreft een sterretje minder maar gezien de andere postive kanten een 4 ster waard. Veel Engelsen en elke week een sportieve Duitse groep. Geboekt via touroperator en heeft, na toezegging, niets van zich laten horen, geen beloofde infomap en per fax met de reistijd op de hoogte gebracht,

• 8vd W26-07-2011

Prachtig plekje

Dit hotel is eigenlijk een 3+ sterren hotel, maar doet niet onder aan een echt 4 sterren hotel. De kamers vonden wij matig. Hebben bij aankomst een upgrade gedaan naar een suite, maar op zich ben je toch niet veel op je kamer. Het hotel is verder prachtig net als de tuin en de zwembaden. Hier is alleen maar rust te vinden. Wij waren hier in juni en er was altijd wel een bedje aan het zwembad (toch jammer dat er altijd mensen zijn die hun handoekje al om 7 uur op een bedje leggen terwijl maar 50% van de bedjes worden ingennomen). Bovendien weinig kinderen en geen entertainment. De service is uitstekend en het personeel zeer vriendelijk. Dame bij de recpetie spreekt ook voortreffelijk Engels en Duits, complimenten. Het eten was zeer Truks en weinig westers, daar moet je van houden. Al met al zeker het proberen waard als je naar Dalyan gaat. Dalyan zelf is ook zeker het proberen waard. Wij hebben voor de hele dag een prive boot gehuurd en alles kunnen bekijken voor EUR 100

• 8Ben Graven30-06-2011

Heerlijke locatie Hotel Holiday Calbis

Dit hotel zit voor het eerste jaar in het pakket van TO. Wij waren dan ook een van de weinige Nederlanders in dit uitstekende hotel. Vriendelijk en behulpzaam personeel, schone kamers, heerlijke bedden, af en toe opgemaakt met bloemen. Prachtige botanische tuin, prima eten voor de prijs ( er is geen All Inclusive - alleen Half Pension of LO). Het hotel ligt ongeveer 1,5 km van het centrum, als je achterlangs loopt kom je na 500 meter aan de rivier, alwaar ook zalige eetgelegenheden aan het water liggen. Calbis is was wat ons betreft een uitstekende locatie om Dalyan en omgeving te verkennen. Wij waren in juni (voorseizoen). Let op er is geen animatie, wel heel veel rust. Of dit hotel geschikt is voor gezinnen met opgroeiende kinderen kunnen we niet werkelijk beoordelen. Maak via het hotel een trip over het meer met Ali's boot ( kost praktisch niets en is fantastisch).

3 tips over Hotel Holiday Calbis

• Ruud van Iersel, 08-10-2012

Boek gene half pensioen, maar logies en ontbijt en ga in Daylan zelf eten.

• Joke en Jan, 04-06-2012

Een aanrader voor de sportiveling en/of rustzoeker.

• krullie, 08-08-2012

Zeker een goede aanrader voor mensen die op zoek zijn naar rust.

1 vraag over Hotel Holiday Calbis

• Sylvia_devries10, 22-05-2013

Ligging?

Kan iemand mij vertellen waar holiday calbis ligt? Ligt het richting keskin hotel of juist de hele andere kant op richting dalyan resort? Of zit ik er helemaal naast? Op Google maps kan ik het hotel niet vinden? Is het savonds in het donker een beetje te lopen of is het erg verlaten en donker?

Ik hoor graag van jullie groetjes, Sylvia

Sylvia_devries10, 23-05-2013

Mijn kinderen zijn 14 en 12. We zijn eerder in Dalyan geweest en hebben het ontzettend leuk gehad maar ik zoek eigenlijk een ander hotel/appartement. Ik zal ook even op de site van Arke kijken dan.

Groetjes, Sylvia

vincent, 23-05-2013

Hoi, wij zijn net terug van Dalyan Resort. Holiday Calbis ligt ook aan die kant van het centrum. Wij hebben genoten daar. Is vanaf dalyan resort 15 minuten lopen naar het centrum. Soms in het donker maar ik vond het goed te doen. Als je nog meer vragen hebt, hoor ik het wel.....

Vincent

vincent_vd_velde, 23-05-2013

Hey Sylvia.

Als ik op de site van Arke kijk ligt het dichter bij het centrum dan Dalyan Resort. Wij liepen vanaf Dalyan Resort in 10 minuten langs de Dalyan Camping. En dan nog 10 minuten naar het centrum. Dus qua ligging zit je dan wel beter. Hoe oud zijn de kinderen die mee gaan??

Wij hebben het erg naar onze zin gehad, zijn gister terug gekomen...

Vincent

Sylvia_devries10, 23-05-2013

Dank je wel Vincent voor je reactie. Ik dacht dat calbis aan de andere kant zou liggen maar ligt het vlakbij dalyan resort of dichter of verder vh centrum af? Ik ga met 2 kinderen en ik ben vorig jaar even bij dalyan resort gaan kijken, ik vond het een superhotel alleen in het donker best wel een endje en dan met 2 kinderen want je loopt dan opgegeven moment niet meer langs de rivier toch en het is daar best stil volgens mij? Of kun anders lopen? Ik vind het op zich best lekker om een stukje te lopen alleen t stille/ donkere houd me een beetje tegen.

Heerlijk is Dalyan vindt je niet? Ik hoop ook te gaan dit jaar nog.

Groetjes. Sylvia

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koffie en thee

• Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
  • Room ServiceBeperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Kluis, Strijkservice, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkeermogelijkhedenOpenbare parkeerplaats, Parkeergarage, Parkeerplaats