Colombo

Colombo

vakanties Colombo

We hebben een aantal aanbieders voor Colombo voor je op een rij gezet:

Reviews over Colombo

• 7A18-03-2013

Om even te relaxen na de vlucht

Ik vond de stad niet echt sfeer hebben omdat je er niet gezellig kunt wandelen. De stranden zijn veelal met rotsen.

Gereisd met partner in februari 2013

• 8Lieke24-09-2012

Leuk om gezien te hebben

Mooie oude gebouwen, strand is leuk, maar niet zo mooi als bijvoorbeeld Negombo.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2012

• 8Willy22-07-2012

Mooi om mee te maken.

Mooi om mee te maken. Wat een drukte en chaos in het verkeer. Veel ongelukken gezien en pas op voor rondritjes met vreemden. Je kunt worden opgelicht en dat kan je veel geld kosten.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in januari 1998

• 8Hetty16-05-2012

Prachtige stad

Mooie stad met veel cultuur uit de Engelse overheersing je kan er ook leuk winkelen, bij Colombo is ook strand en een schitteren hotel Mount Lovina

• 8Stranden

Gereisd met vrienden in november 2008

• 8Wessel09-05-2012

Drukke en levendige stad

Van grote (luxe) hotels tot armzalige onderkomen. Een stad met een druk verkeer en een boeiende mix van religies. De wijk petta met zijn markt is een bezoek meer dan waard. We voelden ons er best veilig.

• 9Sfeer in stad
    • 8Uitgaanslevenn

november 2011

• 9dordtboy27-09-2011

Een stad met heel veel indrukken

Wij hebben in deze stad heel veel verschillende indrukken opgedaan, mooie en ook minder mooie. Maar de mooie indrukken zijn er veel meer. Wij zijn met de trein vanaf Nebombo naar Colombo gereisd dit is een avontuur op zich al. In Colombo hebben wij een weeshuis bezocht, dit is echt iets wat je moet doen als je op Srilanka bent. Daarnaast zijn wij door de diverse wijken gelopen en met de tuktuk gereisd. Er zijn zoveel indrukken dat een dag niet genoeg is. Wij hebben ook een bezoek gebracht aan de zoo. maar dit was een van de mindere ervaringen en een afrader. Wij zijn terug gereisd met een taxibusje

• 8Sfeer in stad
    • 9Omgeving

Gereisd met vrienden in januari 2011

• 6Ineke 22-05-2010

Beetje vieze stad

Colombo is leuk om 1 of 2 dagen te verblijven. Wij zaten in een hotel dicht bij het stadsstrand. Leuk om te zien hoe de Srilankezen daar een fris luchtje komen scheppen. De stad vind ik vies. Er zijn een paar gebouwen uit de Hollandse tijd en een paar tempels die je kan gaan bezichtigen. We zijn ook naar de dierentuin geweest. Dat stelt niet zoveel voor hoor en het stonk er enorm. Verder samen met onze gids Alex een wandeling gemaakt door Colombo. Er speelt zich veel op straat af. Zoals de kapper en de kleermaker b.v. We hebben ook nog een olifantenshow meegemaakt. Dat was wel erg leuk.

• 6Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in januari 1993

• 7Jan en Christien16-02-2010

Stad vol historie

Colombo kent nog vele Hollandse gebouwen, getuige de Wolvendhaal Kerk en het Hollands museum. De kerk is de oudste Nederlands Gereformeerde Kerk (1641) met nog steeds het oorspronkelijke interieur.

• 8Stranden

Gereisd met partner in november 2006

• 7peter08-09-2009

niet onaardig

diverse bezienswaardigheden, veel bhoeddistisch/hindoeistische uitingen, zoals tempels en beelden. Toen wij er waren vele roadblocks i.v.m politieke situatie

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in juli 2007

• 7Elvira15-05-2006

Niet verkeerd om daar aan het begin of einde van je rondreis een paar dagen te vertoeven. Leuke oude wijken (Fort en Pettah) en voordelig shoppen (Odel en Majestic). Geen taxi maar een tuctuc nemen/is veel leuker.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur