Valldemossa

Reviews over Valldemossa

Porto Valldemossa heel klein plaatsje

Kurfs
    27-8-2016

Een heel klein plaatsje waar maar 1 restaurantje (overigens wel lekker eten) is en een kiezelstrand waar je niet in kunt zwemmen omdat de golven te hoog zijn. Je moet een bergweg naar beneden rijden met smalle paden en bochten. Leuk om te eten of iets te drinken..

Ronduit zalige locatie

tom vandijck
    20-11-2012

Fantastisch authenthiek stadje met zeer vriendelijk bewoners. Ik weet niet of er een nachtleven is maar de restaurants zijn een aanrader. Op zondag voormiddag is er ook een gezellig marktje waar je de plaatselijke specialiteiten kan kopen. Voor wat meer leven in de brouwerij kan je naar de hoofdstad Palma gaan (zo'n 20' rijden of met de bus). In deze regio zijn er ook veel fietsers en wandelaars maar dat heb ik niet getest.

Gereisd Met partner in november 2012

Een brok cultuur in de bergen

Madeleine
    25-9-2009

Ging met de bus vanuit Soller door de bergen naar Palma maar ben uitgestapt in Valldemosa. Het is een schilderachtig plaatsje met kleine gezellige straatjes die geflankeerd worden door typische huisjes. Ook Real Cartuja, het eeuwenoude klooster met de tuinen zijn zeer mooi om te bekijken. Het kloostercomplex werd midden de 14de eeuw gesticht door monniken. De componist Frédéric Chopin logeerde hier. In het klooster zelf worden, in de kamer waar Chopin logeerde, nog steeds partituren en mauscripten tentoongesteld. Ook Chopins piano, die speciaal uit Frankrijk werd gehaald, staat hier uitgestald. De kerk met de fresco’s, de bibliotheek en het museum zijn een bezoekje waard. Als je dit allemaal op je gemak wilt bekijken, wat gaat drinken en eten plus lekker slenteren door het plaatjes en de winkeltjes kan je hier best een dag vertoeven.

Gereisd Met vrienden in juni 2007

Erg mooi in de bergen

mrloes
    23-8-2008

Valdemossa is een mooi oude stadje, een verademing na alle vrijwel identieke kustplaatsen. (ook prima maar heel anders/toeristisch) Gezellig dorpsplein, leuke terrasjes en winkeltjes: echt super en erg mooi overal, gemoedelijk.

Gereisd Met vrienden in augustus 2008

Valldemossa is het mooiste plaatsje van Mallorca

Annemarie
    4-5-2008

Valldemossa is het mooiste plaatsje van Mallorca. Leuke straatjes met klinkertjes, alleen maar authentieke huisjes, gelukkig geen grote hotels. Er is een kerk en een kasteel, en het ligt fantastisch midden in de bergketen van Mallorca. Toch zijn er ook stranden in de omgeving te vinden.

Gereisd Met partner in Tue Apr 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Valldemossa scoort een 8,8 uit 10, op basis van 16 reviews