Canyamel

Reviews over Canyamel

Mooi strand

Chris Jetten
    21-8-2016

Canyamel heeft een prachtig zandstrand met twee grote strandtenten direct naast het zand. Vlakbij het strand staan borden met informatie over wandelroutes in de buurt. We waren alleen maar een middagje dus hebben die niet geprobeerd, maar het zag er professioneel uit. Het leek er niet op dat er afgezien van het strand en de grotten veel in Canyamel te doen is, maar het in sommige eerdere beoordelingen aangeprezen Cala Ratjada vonden we ook niet veel soeps en heeft niet eens een strand.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2016

absolute aanrader !

Carin Siemens
    31-7-2016

Canyamel is een rustig, schoon dorpje. Overzichtelijk en rustig, met alle voorzieningen die je nodig hebt op vakantie. Schoon, rustig strand met betaalbare strandstoelen ( 7,50 p.p.p.d ) met parasol. Mensen genoeg op het strand, maar geen handdoek aan handdoek, dat je het overzicht kwijt bent, je kunt de kinderen hier nog gewoon hun gang laten gaan. In hoogseizoen ( eind juli ) waren en gasten genoeg maar niet te druk ! geen dronken jeugd op straat of veel lawaai overdag en s , nachts. Echt perfect voor rustzoekers en wil je de drukte opzoeken van bars, winkels en restaurants ben je zo in Cala Millor of Cala Ratjada ( ca. 20,00 per taxi-rit) of per bus ( alleen overdag ). In het centrum een winkelstraatje met een boekhandel, supermarken, souvenir - en strandspulletjes en een Apotheek.Tevens een pizzeria en ijssalon. Strandtentje met leuk terras. Auto- en scooterverhuur in het dorp. Bovendien zijn de prijzen normaal ( ook gekoelde frisdrank in de Spar ) en de terrasprijzen zijn ook betaalbaar. Wij zijn daar als gezin geweest met een zoon en dochter van 16 en 12 en die hebben zich prima vermaakt ! Uitstekende uitvalsbasis voor dagtochten, je zit overal ongeveer met een auto ca. 1.5 uur rijden vandaan. Transfer van vliegveld is ca. 1.45 m. Echt TOP ! Bij Hertz in Cala Ratjada een auto gehuurd, is goedkoper dan in het dorp zelf ( 3 dagen voor 134,00 euro Ford Focus ). In het duits kun je je prima verstaanbaar maken, vriendelijke mensen. Daarintegen heb je hier geen boulevard of veel terrasjes als je s, avonds even op stap wilt, dan moet je echt uitwijken naar Cala Millor of Cala Ratjada...... Echt een aanrader, zou dit zo weer boeken !

Gereisd Met partner in juli 2016

Prachtige plek

Vera
    30-6-2014

Rustig dorp, enkele goede restaurants en mini supermarkten. Mooi strand met bedjes en parasols. Prachtige baai. Let echter wel op bij warm weer kan er een giftige vis in het begin van de zee zitten,. De kleine pieterman. Als je er op trapt krijg je een zeer heftige pijn in de voet. Ga altijd naar de EHBO post. Minsten 15 minuten in een bad van 45 gr. of goed uitspoelen met zeewater of azijn om het gif zo snel mogelijk te verwijderen. Anders heb je er weken last van.

Gereisd Met partner in Sun Jun 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi

Melissavb
    22-7-2013

Mooi plaatsje Canyamel !!! Prachtige omgeving , moet wel zeggen het is vooral leuk als je geen disco of hippe barretjes zoekt, maar voornamelijk iets van de omgeving en van de natuur wil zien of een zonaanbidder wilt zijn. Voor gezinnen met kleine kinderen is het ook heerlijk , er is een strandwacht maar de zee begint behoorlijk geleidelijk maar gaat daarna wel in eens steiler naar beneden (even opletten dus) Super leuk en niet duur is de bus pakken naar verschillende plaatsjes in de omgeving. Zoek je een levendiger plaatsje dan is Cala Ratjada erg aan te raden. 1,85 met de bus. De markt in Artá is ook erg leuk ook al liggen de prijzen daar wat hoger dan bijv in cala Ratjada & in Canyamel. De markt is op dinsdag en ook voor deze reis betaal je 1,85 (enkele reis).

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2013

Fijn rustig dorp aan een mooi strand.

Wrid
    18-7-2013

Rustig maar sfeervol dorp. In de buurt van grotere stadjes. Verwacht geen uitgaansleven want dit is hier echt niet te vinden. Desalniettemin een fijn dorp en 2 leuke restaurantjes aan het strand en een aantal in het dorp zelf. Op +/- 15 minuten lopen is zitten de coves d'arta. Hele mooie grotten die het bezoek absoluut waard zijn. Supermaktjes zijn prijzig maar in Capdepara (15 minuutjes rijden) zit een grote Lidl.

Gereisd Met partner in juli 2013
Canyamel scoort een 8,5 uit 10, op basis van 19 reviews